Skip to main content

KPN TV+ Update november 2023 #1

KPN TV+ app 1.126.6

 

Wat zit er in?

 

Startscherm aanpassen

Een veelgehoorde wens is om het Startscherm zelf aan te kunnen passen. Met KPN TV+ app 1.126.3 wordt dit nu mogelijk: je kunt rijen verbergen, en de volgorde van de rijen aanpassen. De bovenste 2 rijen kun je niet aanpassen ("Nu op TV" en "Apps"), de rest wel.

Ga hiervoor naar Instellingen (tandwiel) → Menu Weergave → Startscherm aanpassen

 

Verder in deze release:

  • Berichten: terugmelding dat bericht gelezen is, zodat we weten hoeveel procent van de klanten een bericht hebben gezien.
  • Betere uitlijning van het Menu bovenin beeld
  • Foutcode 401-3037: bij wanbetaling kunnen we tv blokkeren. Dat werd op de TV+ Box niet altijd goed verwerkt waardoor er onnodige fouten ontstonden. Dit is nu verholpen en wordt er een foutmelding met uitleg op het scherm getoond.
  • Verbetering verbinding bij Pauzeren. Als je langer pauzeert, zorgt dit ervoor dat je gewoon door kan gaan waar je gebleven was.
  • Erotiek blokkeren wordt standaard uitgezet bij de eerste aanmelding van de tv-ontvanger (net als bij de oude tv-ontvangers). Dit stond standaard aan.
    • Je kunt nog steeds bij de eerste aanmelding Erotiek blokkeren direct aanzetten
    • Voor nieuwe klanten blijft Kinderslot standaard aan staan
  • Als je favoriete zenders hebt geselecteerd en ‘Nu op TV’ opent, gaat de focus direct naar de tabblad ‘favorieten’.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 6 november
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol. Deze uitrol zal geleidelijker gaan dan normaal.
  • Uitrol: 9, 13 en 16 november

Heb je hem na 16 november nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 
 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Ik vind het nog steeds ergerlijk dat als ik op de toets gids druk op de afstandsbediening ik nog steeds alle zenders te zien krijg i.p.v. mijn voorkeurzenders zoals op het “oude kpn modem”. Zit er al bijna een jaar op te wachten maar deze update komt maar niet. Is dit nou zo moeilijk om dit te implementeren? Ik weet zeker dat hier heel veel gebruikers op zitten te wachten.


Ik weet zeker dat hier heel veel gebruikers op zitten te wachten.

Dat weet ik ook zeker, @PietVer! Maar er worden weloverwogen keuzes gemaakt en daarnaast wordt er natuurlijk eerst gewerkt aan zaken die verbeterd móeten worden en daarna aan zaken die we graag anders zouden willen zien. 


Dat begrijp ik maar ik denk dat dit op termijn KPN ook klanten gaat kosten want het duurt nu toch wel al erg lang.


Vandaag de update gehad. schrok in eerste instantie wel omdat toen ik de box inschakelde ik een beperkte tv+ omgeving te zien kreeg. met de melding dat ik niet verbonden was met internet. ook waren alle tabladen bovenin verdwenen alleen start,berichten en instellingen waren beschikbaar. Bij de berichten stond de melding voor de update. Update handmatig uitgevoerd. Alles leek goed maar een aantal apps stonden niet meer bij mijn favorieten. Na het opnieuw toevoegen van de apps wou ik het sorteren maar dit was niet meer mogelijk. Box meerdere malen herstart dat hielp niet vervolgens de box gereset en alles werkt weer als vanouds. Maar bij het goed zetten van mijn instellingen zie ik nu dat bij de unicast en multicast instelling de optie automatisch beste kwaliteit niet meer stond aangevinkt. dit heb ik zelf weer aangevinkt maar als je nu dat menu verlaat en weer terug gaat staat die functie weer uitgeschakeld. verder heb ik nog geen nieuwe problemen gezien.

 

Probleem 1: apps verdwenen uit favorieten opgelost door handmatig toevoegen

Probleem 2: niet meer kunnen sorteren van de apps opgelost na fabrieks herstel

Probleem 3: unicast/multicast optie van automatisch beste beschikbare kwaliteit word na het inschakelen weer uitgezet box houd instelling niet vast geen oplossing nog


Ha @Timo1987 probleem 1 en 2 kunnen gebeuren! Geven we alsnog even intern door dat jij hier ook tegenaan loopt. Voor wat betreft probleem 3: dat is wel vreemd! Zou je hiervoor een eigen topic aan willen maken? En wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Dan kijken we graag even met je mee. Mocht je nog een tweede TV+ Box hebben: merk je het daar ook op?


Ha @Timo1987 probleem 1 en 2 kunnen gebeuren! Geven we alsnog even intern door dat jij hier ook tegenaan loopt. Voor wat betreft probleem 3: dat is wel vreemd! Zou je hiervoor een eigen topic aan willen maken? En wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Dan kijken we graag even met je mee. Mocht je nog een tweede TV+ Box hebben: merk je het daar ook op?

bedankt voor uw reactie heb mijn profiel aangevuld en een topic aangemaakt

 


Ha @Timo1987 probleem 1 en 2 kunnen gebeuren! Geven we alsnog even intern door dat jij hier ook tegenaan loopt. Voor wat betreft probleem 3: dat is wel vreemd! Zou je hiervoor een eigen topic aan willen maken? En wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Dan kijken we graag even met je mee. Mocht je nog een tweede TV+ Box hebben: merk je het daar ook op?

Probleem is inmiddels verholpen via mijn eigen topic bedankt allen


Sinds deze update heeft mijn KPN TV+ een bug waarbij de gehele menu layout, van letterlijk alles, inclusief de tekst, een hele lage resolutie heeft gekregen wat niet om aan te zien is. Zie foto voorbeeld. De tekst op de foto komt niet door de telefoon camera, dit is wat je daadwerkelijk ziet.

 


Dat is inderdaad gek @calamity, die heb ik nog niet eerder gezien. Op de vorige pagina van dit topic staat ook screenshot van hetzelfde overzicht, waarbij de tekst wel scherp is. Dat is wel met de volgende softwareversie die jij binnenkort ook zult krijgen:

Heb je de beeldscherminstellingen al eens nagekeken? Mogelijk kan het daarmee verbeterd worden. Anders kan je de update van volgende week even afwachten. Mocht het daarmee ook niet beter worden kan je dan het beste een eigen topic aanmaken.


Dat is inderdaad gek @calamity, die heb ik nog niet eerder gezien. Op de vorige pagina van dit topic staat ook screenshot van hetzelfde overzicht, waarbij de tekst wel scherp is. Dat is wel met de volgende softwareversie die jij binnenkort ook zult krijgen:

Heb je de beeldscherminstellingen al eens nagekeken? Mogelijk kan het daarmee verbeterd worden. Anders kan je de update van volgende week even afwachten. Mocht het daarmee ook niet beter worden kan je dan het beste een eigen topic aanmaken.

Het gekke is dat als ik bijvoorbeeld een TV zender bekijk, dan is het beeld van de zender zelf normaal. Het is echt alleen de overlay van KPN die er zo uit ziet. Ook de gehele startpagina/gids etcetera is van lage kwaliteit. Op YouTube heb ik hetzelfde probleem. Bij het bekijken van een video heeft de video zelf geen kwaliteitsproblemen, maar alle dingen in het overlay en ook de startpagina heeft een lage kwaliteit. Hoop dat de nieuwe KPN update het dan hersteld.


@calamity Mijn menu is gewoon scherp. Misschien moet je jouw TV+Box resetten of wachten op volgende update.

@Marcia_ Met de update 1.126 is bij het zappen komt het geluid eerst na 3-5s na beeld. Daarna lopen geluid en beeld wel synchroon. 


@calamity Mijn menu is gewoon scherp. Misschien moet je jouw TV+Box resetten of wachten op volgende update.

@calamity wil jij inderdaad de TV+ Box eens resetten? Als het dan nog steeds zo is, is dit wel een interessante voor mij om intern door te geven. Vul je dan ook je profiel even aan met je adres en klantnummer? En kan je aangeven hoe je ontvanger is aangesloten (is dat conform het aansluitbeleid)?

@Marcia_ Met de update 1.126 is bij het zappen komt het geluid eerst na 3-5s na beeld. Daarna lopen geluid en beeld wel synchroon. 

@TDN is dit een verslechtering of een verbetering ten opzichte van de vorige firmware? Had jij zelf ook een reset al geprobeerd? En als je een soundbar o.i.d. gekoppeld hebt, staat de TV+ Box dan wel ingesteld op passthrough? Als het een verslechtering is en het wordt met een reset/juiste instellingen niet beter, wil jij dan deze bevindingen in je eigen topic delen? Dan kunnen we vanuit daar verder trouble shooten. 


@calamity Mijn menu is gewoon scherp. Misschien moet je jouw TV+Box resetten of wachten op volgende update.

@calamity wil jij inderdaad de TV+ Box eens resetten? Als het dan nog steeds zo is, is dit wel een interessante voor mij om intern door te geven. Vul je dan ook je profiel even aan met je adres en klantnummer? En kan je aangeven hoe je ontvanger is aangesloten (is dat conform het aansluitbeleid)?

 

Een update over mijn probleem. Het schijnt niet alleen de overlays te zijn met lage kwaliteit, het betreft het hele scherm, dus inclusief de zenders / videos die ik bekijk. De TV box heb ik opnieuw opgestart, zowel via het menu als de kabel er uit trekken en 30 sec wachten, hetzelfde resultaat blijft. Ik heb het menu van mijn LG tv zelf geprobeerd en die heeft geen kwaliteitsproblemen. Ik heb een zwarte V12 bekabeld aangesloten via een DSL aansluiting.


@calamity, Heb je nog een ander apparaat dat je eens op dezelfde hdmi poort van jouw LG kunt aansluiten? Zo ja, zou je dat eens kunnen doen en kijken of de beeldkwaliteit daarvan wel goed is?


@calamity Wat is de resolutie van TV-Box? Je kan het zien in LG-Settings->Picture->Resolution of in TV+Box -> Instelling -> Apparaatinstelling → Weergave & geluid → Resolutie. Staat daar 480p?