Skip to main content

KPN TV+ Update november 2023 #2

KPN TV+ app 1.128.1

 

Wat zit er in?

Een nieuw item in de Hulp sectie (❔) voor netwerkproblemen. Hierbij leiden we je stap voor stap door verschillende tests en suggesties. En ook kun je daar dan een snelheidstest doen om te kijken of de verbinding tussen TV+ Box en het internet ok is. 

De Ookla speedtest op de TV+ Box

Let op: deze optie is bij de preselectie nog niet direct zichtbaar, hij zal aanwezig zijn voor iedereen zodra de volledige uitrol begint.

 

Startscherm aanpassen makkelijker

In de vorige update hebben we de optie geïntroduceerd om het startscherm aan te passen via Instellingen (⚙️) > Menu Weergave > Startscherm aanpassen. Met deze update kun je ook bij deze optie komen op ed volgende manieren:

  • Op het startscherm de OK knop wat langer ingedrukt houden. Maakt niet uit waar je op staat. Je krijgt dan een menu te zien met daarin ook de optie ‘Startscherm aanpassen’
  • Helemaal onderaan het startscherm vind je nu twee knoppen voor het aanpassen van het startscherm, en het aanpassen van je favoriete apps.

 

Verder in deze update

  • KPN Screensaver staat standaard aan bij nieuwe installaties
  • In de KPN screensaver is het icoon voor het weer verbeterd
  • In Talkback vonden we toch nog een paar dingetjes om te verbeteren. Kanaalnummers in de Gids worden nu uitgesproken. En we zeggen nu netjes minuten in plaats van meters bij tijdafkortingen :)
  • Bugfixes rondom links en rechts navigeren, en gekke sprongen in de tijd, in de Gids

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 13 november
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 20 november

Heb je hem na 20 november nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 
 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

als ik vraag voor een update in een andere tooic reageren jullie niet

En als je 2 weken na de uitrol van een update nog een bug wilt melden dan is het topic bij die betreffende update alweer gesloten.


als ik vraag voor een update in een andere tooic reageren jullie niet

Als we berichten gemist hebben, dan excuses daarvoor, @steffen1. Signalen nemen we mee, maar dan moeten we dat ook wel bevestigen richting degenen die melding maken. Of verdere dingen uitvragen als dat nodig is. 

 

 dielijst van een eeuw geleden is geheel niet up to date.

De lijst is gisteren nog bijgewerkt.

Lip sync staat op de lijst, het wegvallen van het geluid bij het starten van de ontvanger staat op de lijst, geluidsdippen tijdens kijken staat op de lijst, HDMI issues (zwart beeld) staat op de lijst… En al deze dingen stonden ook voor gisteren al op de lijst (dat niet het idee is dat we dit gisteren snel toegevoegd hebben). We updaten deze zaken op de lijst als er meer informatie is, of als er een Update is die iets oplost of verbetert.

 

als ik vraag voor een update in een andere tooic reageren jullie niet

En als je 2 weken na de uitrol van een update nog een bug wilt melden dan is het topic bij die betreffende update alweer gesloten.

We sluiten een Product Update zodra de volledige uitrol van de Update erna beschikbaar is.

Dus, de de update naar 1.126.6 heeft zijn volledige uitrol op 16 november. Deze update naar 1.128.1 heeft dit op 20 november. Dat betekent dat we op 20 november de Product Update van de 1.126.6 sluiten. Problemen die zijn ontstaan na de update naar 1.126.6, en die er dan nog steeds zijn na de update naar 1.128.1 mogen dan ook gerust in die Product Update vermeld worden. Het is dan wel handig om er even bij te zeggen dat het sinds de vorige update speelt. 


Heb sinds enkele weken problemen met versneld doorspoelen van opgenomen programma's. Springt daarna weer naar het begin van de opname. Vervolgens komt er dan heel kort n rode balk met 'foutmelding'. Hoe los ik dit op?


Nog geen update ontvangen.


 

En als je 2 weken na de uitrol van een update nog een bug wilt melden dan is het topic bij die betreffende update alweer gesloten.

We sluiten een Product Update zodra de volledige uitrol van de Update erna beschikbaar is.

Dat betekent dat we op 20 november de Product Update van de 1.126.6 sluiten. Problemen die zijn ontstaan na de update naar 1.126.6, en die er dan nog steeds zijn na de update naar 1.128.1 mogen dan ook gerust in die Product Update vermeld worden. Het is dan wel handig om er even bij te zeggen dat het sinds de vorige update speelt. 

@Erik_ Niet om nu mijn gelijk te halen, maar dit staat wel een beetje haaks op het off topic verhaal en je betoog dat jullie de boel overzichtelijk willen houden. Ik heb de update van 1.126.6 nog niet gehad, dus er zijn effectief 4 dagen om bugs in het juiste topic te vermelden. Als het gaat om overzicht en de vindbaarheid voor andere lezers is het niet logisch om daarna over te springen naar het topic van 1.128.1, waar heel andere zaken besproken worden. Dat is dan ook off topic. Laat staan als je nog een bug wilt melden van langer geleden.

Dus ik pleit ofwel voor meer tijd om bugs in betreffende update topics aan te kaarten, of -w.m.b. nog beter- 1 ingang waar alle bugs gemeld kunnen worden, analoog aan wat er nu is voor feature requests met statussen, die los staat van specifieke product updates in de tijd. Indien gewenst kunnen moderators dan evt. de koppelingen leggen tussen bugmelding en product update, om het overzicht te bewaren.


Van mij mag die hele androidbox het raam uit. Waardeloos product, dit verwacht je bij illegale IPTV. Structureel problemen en de updates halen veelal niets uit 


 

En als je 2 weken na de uitrol van een update nog een bug wilt melden dan is het topic bij die betreffende update alweer gesloten.

We sluiten een Product Update zodra de volledige uitrol van de Update erna beschikbaar is.

Dat betekent dat we op 20 november de Product Update van de 1.126.6 sluiten. Problemen die zijn ontstaan na de update naar 1.126.6, en die er dan nog steeds zijn na de update naar 1.128.1 mogen dan ook gerust in die Product Update vermeld worden. Het is dan wel handig om er even bij te zeggen dat het sinds de vorige update speelt. 

@Erik_ Niet om nu mijn gelijk te halen, maar dit staat wel een beetje haaks op het off topic verhaal en je betoog dat jullie de boel overzichtelijk willen houden. Ik heb de update van 1.126.6 nog niet gehad, dus er zijn effectief 4 dagen om bugs in het juiste topic te vermelden. Als het gaat om overzicht en de vindbaarheid voor andere lezers is het niet logisch om daarna over te springen naar het topic van 1.128.1, waar heel andere zaken besproken worden. Dat is dan ook off topic. Laat staan als je nog een bug wilt melden van langer geleden.

Dus ik pleit ofwel voor meer tijd om bugs in betreffende update topics aan te kaarten, of -w.m.b. nog beter- 1 ingang waar alle bugs gemeld kunnen worden, analoog aan wat er nu is voor feature requests met statussen, die los staat van specifieke product updates in de tijd. Indien gewenst kunnen moderators dan evt. de koppelingen leggen tussen bugmelding en product update, om het overzicht te bewaren.

 

ik heb bewust alle reacties laten staan nu.

ik hoop dat er nu binnen het kpn forum team en kpn ontwikkelteam eens goed wordt vergaderd om het eens duidelijker te communiceren en dan al deze frustaties weg kunnen. 

laat het ontwikkelteam eens duidelijk alles op een rij zetten en dan de klant ,die dus ook testteam is, duidelijkheid te geven. en dan graag in een goed nieuw topic om alles opnieuw op te starten.

 

simpel: uitgang nieuwe technologie top, uitwerking slecht. verklaar ons maar eens waarom alles net anders moet als bij bv een mibox. dus standaard android tv. 

deze reacties krijg je omdat de klant is gebruikt als testteam.

 


Ik heb geen idee waar dit over gaat! Een TV+ Box? Wat is dat voor een ding....?


Beeld en geluid nog steeds niet gelijk

 


ik hoop dat er nu binnen het kpn forum team en kpn ontwikkelteam eens goed wordt vergaderd om het eens duidelijker te communiceren en dan al deze frustaties weg kunnen. 

laat het ontwikkelteam eens duidelijk alles op een rij zetten en dan de klant ,die dus ook testteam is, duidelijkheid te geven. en dan graag in een goed nieuw topic om alles opnieuw op te starten.

 

simpel: uitgang nieuwe technologie top, uitwerking slecht. verklaar ons maar eens waarom alles net anders moet als bij bv een mibox. dus standaard android tv. 

deze reacties krijg je omdat de klant is gebruikt als testteam.

We nemen wekelijks al jullie feedback mee richting de betreffende collega's. Een heel aantal zaken zijn al verbeterd, maar er zijn ook een aantal dingen die helaas wat hardnekkiger zijn. Daarbij duurt het helaas wat langer voordat het opgelost is. Ik vind het jammer om te lezen dat je je als tester gebruikt voelt, dat is namelijk echt niet de bedoeling, @steffen1.

 

Ik heb geen idee waar dit over gaat! Een TV+ Box? Wat is dat voor een ding....?

@Reindertje alles wat je moet weten over de TV+Box lees je in onze Kennisbankartikelen. Maak bij vragen erover gerust een eigen topic aan. 

@Kan beter er zat in deze update niets specifiek voor het beeld en geluid. Het kan zijn dat je hier tegenaan loopt. Lees eens ons topic voor geavanceerde geluidsinstellingen op de TV+ Box door, wellicht heb je daar iets aan. Mocht je er niet uitkomen, maak dan gerust een eigen topic aan. We helpen je graag verder.

@RozeOlifant ik heb twee van je berichten verwijderd, deze droegen niet echt bij aan deze product update. 


@kanbeter : nee daar ligt het niet aan . dit speelt nu 8maanden. vandaar mijn frustratie. geluid is niet hardnekkig is supersimpel bij te stellen is een 'cijfertje' voor de maximale uitgang van het geluidssignaal in de software. ik kan niet programeren maar deze dingen zijn simpel. helaas geen prio. en al die udtes waar we niet om vragen . waarom moet er een speedtest bij komen? je hebt een app store waar alles te lrijgen is, mits kpn aangeeft dat het mag op de box , dus niet blokeerd.

ps berichten niet verwijderen verplaatsen naar eigen topic nu kan ik er zelf niets meer mee.

wel iets waar ik even een compliment om geef: na mijn bericht kreeg ik een reactie op een oude topic van mij. bedankt daarvoor


Developers: graag aandacht voor de geluids issues, met name het kortstondig wegvallen van het geluid tijdens uitzendingen (1 sec). Staat deze bug eigenlijk nog wel op de roadmap om te worden gefixed?

En niet alleen het geluid, maar bij terug spelen van opgenomen items slaat hij vaker een korte periode over qua beeld en geluid.

Ook ik heb hier regelmatig weer last van. Het was een periode heel goed. Maar na 1 van de vorige updates begon die ellende weer.


Developers: graag aandacht voor de geluids issues, met name het kortstondig wegvallen van het geluid tijdens uitzendingen (1 sec). Staat deze bug eigenlijk nog wel op de roadmap om te worden gefixed?

En niet alleen het geluid, maar bij terug spelen van opgenomen items slaat hij vaker een korte periode over qua beeld en geluid.

Dit wegvallen en de haperingen lijkt alleen maar erger te worden! Volledige zin is soms weg....om de zoveel minuten. Fix dit!


Sinds de update van 13 november 2023 is mijn Google Nest thermostaat het netwerk kwijt, ik heb netwerk reset al paar x uitgevoerd, Xperiabox gereset, hij kan geen kpn netwerk meer vinden, ook bij handmatig invoeren geen resultaat, Nest al helemaal gereset ook dat helpt niet, alle andere apparaten werken goed,,,,,toen de Nest een foutmelding gaf op 13/11 had ik ook een slecht wifi kanaal, moet Glasvezel 100 hebben had maar 9, dus wat te doen!


@Dreamerman en @NicolevandenBroek62 wat rot dat jullie dit nog steeds ervaren. We nemen jullie voorbeelden mee, maar maak ook gerust een eigen topic aan, zodat we kunnen kijken hoe alles aangesloten is en of we hierin op dit moment iets voor jullie kunnen betekenen. 

 

@Giselbert wat rot dit! Wil je een eigen topic met je vraag aanmaken? De community denkt graag met je mee. 


@joop2011 alleen bekabeld gaat tot 100, Wi-Fi kan hoger.

En hoe zie je dat dan? Is dit het eerste apparaat waar je beter met WiFi kunt werken omdat deze sneller zou zijn dan wanneer je hem bekabeld? Lijkt me van niet...


Developers: graag aandacht voor de geluids issues, met name het kortstondig wegvallen van het geluid tijdens uitzendingen (1 sec). Staat deze bug eigenlijk nog wel op de roadmap om te worden gefixed?

En het Auto-HDR probleem?? Zou wel eens een keertje fijn zijn.


@joop2011 alleen bekabeld gaat tot 100, Wi-Fi kan hoger.

En hoe zie je dat dan? Is dit het eerste apparaat waar je beter met WiFi kunt werken omdat deze sneller zou zijn dan wanneer je hem bekabeld? Lijkt me van niet...

 

Alleen via de Box12 kan je ook Multicast via WIFI verwerken op de DIW7022

 

Verder maakt het niets uit, omdat de video stream veel lager is dan 100 Mb/s


joop2011 schreef:

Alleen via de Box12 kan je ook Multicast via WIFI verwerken op de DIW7022

Dat is niet zo, ook met de V10 en V10a i.c.m. de "super"WiFi 2 is dat mogelijk.

Overigens kan dat ook met willekeurige andere wifi toegangspunten die multicast to unicast ondersteunen.


joop2011 schreef:

Alleen via de Box12 kan je ook Multicast via WIFI verwerken op de DIW7022

Dat is niet zo, ook met de V10 en V10a i.c.m. de "super"WiFi 2 is dat mogelijk.

Overigens kan dat ook met willekeurige andere wifi toegangspunten die multicast to unicast ondersteunen.

 

Dat weet ik @wjb 

Maar ik ga ervan uit dat ze GEEN SuperWIFI 2 hebben.

Vandaar dat ik het altijd op deze manier vermeld.


@joop2011 alleen bekabeld gaat tot 100, Wi-Fi kan hoger.

En hoe zie je dat dan? Is dit het eerste apparaat waar je beter met WiFi kunt werken omdat deze sneller zou zijn dan wanneer je hem bekabeld? Lijkt me van niet...

Sneller betekent niet stabieler. En 100mbps is meer dan genoeg voor alle streams. Verschil wordt gewoon veroorzaakt doordat de ethernet kaart in de tv+ box niet verder gaat dan 100mbps. Wifi 6 heeft die limiet niet. Maar via utp is uiteraard wel stabieler. 


Sinds deze update last van bijgeluid bij het wisselen van tv zender en uitzetten van de box. Piep, kraak, etc, of hoe je het maar omschrijven kan. 

 


Van mij mag die hele androidbox het raam uit. Waardeloos product, dit verwacht je bij illegale IPTV. Structureel problemen en de updates halen veelal niets uit 

Die is stabieler hoor mijn iptv box ;)


Van mij mag die hele androidbox het raam uit. Waardeloos product, dit verwacht je bij illegale IPTV. Structureel problemen en de updates halen veelal niets uit 

Die is stabieler hoor mijn iptv box ;)

Mijn 5202 is echt veel gebruiksvriendelijker dan die TV+ Box.


Van mij mag die hele androidbox het raam uit. Waardeloos product, dit verwacht je bij illegale IPTV. Structureel problemen en de updates halen veelal niets uit 

Die is stabieler hoor mijn iptv box ;)

Mijn 5202 is echt veel gebruiksvriendelijker dan die TV+ Box.

We hadden het over IPtv box 😉 je kan hem dubbel lezen.

Maar bedoel dat mijn IPTV box stabieler is (trouwens ook android)

 

Wel jammer dat de Next Mini het nu wel wint van de KPN TV+ box draait vele malen mooier en stabieler wellicht ook daar eens naar kijken hoe ze dat doen. ;)