Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.131.6

Categorie:TV+ Box
  • 7 December 2023
  • 213 reacties
  • 36704 keer bekeken
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.131.6
Toon eerste bericht

213 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 568 reacties
  • 7 december 2023
Roy74 schreef:

De update is weer binnen. Gelijk maar even getest. Alle functionaliteit werkt zoals beschreven. Pijltje omhoog is erg handig en dan naar pijltje naar links werkt gewoon @steffen1, of bedoel je dat niet? Ook het beeld menu met de multicast setting zit nu op een logische plek.

Prettig dat het geluid blijft werken van en naar de gids.

Zo heurt dat!

nee dat bedoel ik niet , in het startscherm zit de balk start nu optv ed . met een android box kan je ook naar links scrollen en dan zou je direct naar instellingen kunnen. dat is hier ,geblokeerd,

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 568 reacties
  • 7 december 2023
Roy74 schreef:

De update is weer binnen. Gelijk maar even getest. Alle functionaliteit werkt zoals beschreven. Pijltje omhoog is erg handig en dan naar pijltje naar links werkt gewoon @steffen1, of bedoel je dat niet? Ook het beeld menu met de multicast setting zit nu op een logische plek.

Zo heurt dat!

ps ik heb de update nog niet , net de firmware handmatig binnen gehaald. 

• Topper
  • 12 reacties
  • 7 december 2023

Prima verbetering. Het zou mooi zijn als het geluid ook blijft als je van tv naar de apps gaat. Bv txt. Pas als je op een app drukt zou het geluid van tv/radio weg moeten vallen en het geluid van de gekozen  app moeten komen..

Verder heb ik (nog steeds) problemen dat het geluid niet gelijk loopt met beeld. Zeker bij terugkijken of opgenomen programma,s

Voor de rest top. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1772 reacties
  • 7 december 2023
steffen1 schreef:
Roy74 schreef:

Zo heurt dat!

nee dat bedoel ik niet , in het startscherm zit de balk start nu optv ed . met een android box kan je ook naar links scrollen en dan zou je direct naar instellingen kunnen. dat is hier ,geblokeerd,

Ah zo. Nee dat is inderdaad niet het geval na de update.

• Helper
  • 26 reacties
  • 7 december 2023

Eindelijk een echte verbetering, nou nog de lipsync. Wordt daar wel aan gewerkt?

• Topper
  • 14 reacties
  • 7 december 2023

Continu geluid dips na installeren van de update. Ik haat al sinds de invoering van deze box het geluid. Het is een tijdje goed geweest. Maar de laatste 2 updates is het geluid probleem ook weer terug. Ik stap binnenkort weer naar ziggo over.

• Helper
  • 27 reacties
  • 7 december 2023

Is het blijven hangen van beeld en geluid in multicast mode hiermee (ook) opgelost?

wjb
Superuser
  • 73569 reacties
  • 7 december 2023
Nico G schreef:

Is het blijven hangen van beeld en geluid in multicast mode hiermee (ook) opgelost?

Welk probleem met het blijven hangen van beeld en geluid in multicast mode?

Bij ons werkt de TV+ Box technisch prima, de bezwaren die ik heb t.a.v. de TV+ Box liggen puur in ontbrekende functionaliteit en mindere gebruiksgemak.

• Helper
  • 27 reacties
  • 7 december 2023
wjb schreef:
Nico G schreef:

Bij ons werkt de TV+ Box technisch prima, de bezwaren die ik heb t.a.v. de TV+ Box liggen puur in ontbrekende functionaliteit en mindere gebruiksgemak.

in multicast mode blijft beeld en geluid bij diverse zangen hangen-haperen.

volgens KPN helpdesk is de oplossing om TVBox terug te zetten Unicast

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 968 reacties
  • 7 december 2023

@Nico G  misschien is het ook handig erbij te vermelden op welke zenders je dit probleem hebt. Ik heb zelf regelmatig problemen met onze regionale zender tv noord, de rest werkt prima. En welke snelheid haal je bij de speedtest (ga naar vraagteken , netwerk, kies speedtest)

En hoe heb je alles aangesloten, welke experiabox heb je enz.

• Helper
  • 27 reacties
  • 7 december 2023
Nico G schreef:
wjb schreef:
Nico G schreef:

in multicast mode blijft beeld en geluid bij diverse zangen hangen-haperen.

volgens KPN helpdesk is de oplossing om TVBox terug te zetten Unicast

Zenders bedoel ik uiteraard

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 968 reacties
  • 7 december 2023

Het viel me trouwens net op bij Feyenoord Volendam de hele tijd vloeiend beeld . Tot de 2-1 van Feyenoord in blessuretijd.. dan krijg je een  soort schokkerig beeld. Net of er teveel mensen inschakelen op dat moment. Andere zenders geen probleem.

• Topper
  • 12 reacties
  • 7 december 2023

Klopt had ik ook. 

• Topper
  • 12 reacties
  • 7 december 2023

Schokkend beeld. Tekst regels bij ochtend journaals ook. Keer zappen naar andere zender en weer terug is het vaak weg..maar goed is het zeker niet. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 968 reacties
  • 7 december 2023

Het lijkt dan net of de bandbreedte van de betreffende zender van 14mb naar 2mb gaat

• Helper
  • 27 reacties
  • 7 december 2023
pietheingrun schreef:

@Nico G  misschien is het ook handig erbij te vermelden op welke zenders je dit probleem hebt. Ik heb zelf regelmatig problemen met onze regionale zender tv noord, de rest werkt prima. En welke snelheid haal je bij de speedtest (ga naar vraagteken , netwerk, kies speedtest)

En hoe heb je alles aangesloten, welke experiabox heb je enz.

Modem V12 - rechtstreeks aangesloten

snelheid: 88 Mbps

NPO2 biijvoorbeeld

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 968 reacties
  • 7 december 2023

Heb je ook problemen via wifi ?  

• Helper
  • 27 reacties
  • 7 december 2023
pietheingrun schreef:

Zal ik nog eens proberen

Arjen Bos
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 8 december 2023

Ik heb nu het tv kastje met nt dwz70.. 

Bij mijn vorige kastje kon ik in de balk als ik tv keek zien welk programma erna kwam. 

Nu bij dit tv kastje zie ik dat niet meer.

Zeer irritant.

Nu moet ik eerst de gids openen als ik wil weten wat erna komt.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 8 december 2023
Nico G schreef:
pietheingrun schreef:

Zal ik nog eens proberen

Unicast is een workaround in zo’n geval, geen oplossing. Check ook je bekabeling nog eens. Switch, of misschien niet de meegeleverde HDMI-kabel in gebruik. Het blijkt dat mensen die bijv. van iTV naar TV+ gaan vaak de HDMI-kabel niet vervangen voor de nieuwe. Dat levert vaak problemen op. Als je na deze acties nog steeds problemen hebt, ga dan verder in jouw eigen topic. Die loopt in principe nog. Dit topic gaat specifiek over de update.🙂

Arjen Bos schreef:

Bij mijn vorige kastje kon ik in de balk als ik tv keek zien welk programma erna kwam. 

Zeer irritant.

Het werkt inderdaad anders. Je kunt ook nog pijltje naar beneden inhouden voor de minigids. Als je verder nog je ervaringen wil delen, maak dan even een eigen topic aan. Dan houden we het hier on topic over de update zelf. 🙂

• Helper
  • 30 reacties
  • 8 december 2023
pps78 schreef:

Beste allen

Wat wij wel jammer vinden waarom het opneem pakket en niet bij zit. Dat je daar extra voor moet betalen. 😔 Maar voor de verder rest zijn wij dik tevreden een mooie vooruitgang. 😉

Helemaal gelijk je betaald het voortdurend tijdens je abonnement. Eigen mogelijkheid om op te nemen is uiteindelijk voordeliger. Plus veel minder macht van zender en provider

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 8 december 2023

Dat is zeker een handige functie : pijltje omhoog en in het menu.
En fijn dat het geluid stabiel blijft bij openen epg

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 968 reacties
  • 8 december 2023
Paul_ schreef:

Arjen Bos schreef:

Zeer irritant.

Het werkt inderdaad anders. Je kunt ook nog pijltje naar beneden inhouden voor de minigids. Als je verder nog je ervaringen wil delen, maak dan even een eigen topic aan. Dan houden we het hier on topic over de update zelf. 🙂

Ah thx die van je pijltje omlaag wist ik nog niet

pps78
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 59 reacties
  • 8 december 2023
pietheingrun schreef:

@pps78  als je 2 ontvangers hebt is het gratis. 

Dat wist ik niet 😉👍

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14027 reacties
  • 8 december 2023
Katana321 schreef:

Ik begin het bij elke update meer en meer jammer te vinden dat ik na de pilot de tv+ box teruggestuurd heb. Het begint te kriebelen om dan toch nog een keer mijn abo om te zetten naar tv+.

Wat let je @Katana321 ?

Reageer