Skip to main content

KPN TV+ Update december 2023 #2

KPN TV+ app 1.131.6

 

Wat zit er in?

 

Soepele overgang Live tv en de Gids

Een mooie verbetering waar hier op het forum regelmatig om is gevraagd. Geluid en beeld blijven nu doorlopen als je vanuit live tv naar de Gids (en weer terug) gaat.
 

Verbetering gebruiksgemak

Bij volledig scherm programma kijken (live /opname/Terugkijken): mogelijkheid om direct naar het menu te gaan met pijltje omhoog. Zo hoef je minder stappen te maken om bij een bepaalde functie te komen:

pijltje omhoog voor het menu

Nieuwe instelling: Beeld

Hierin staan nu de instellingen voor Unicast, Multicast en Beste Kwaliteit. Deze stonden in Informatie, maar dat is minder logisch.

Nieuwe instelling: Beeld

 

Verder in deze update

  • Juiste tijdsaanduiding als een opname wordt bekeken van een programma wat nog live is
  • Talkback: oplossing voor focus problemen in de Gids
  • Reeks kleine andere verbeteringen/bug fixes

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 7 december
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 13 december

Heb je hem na 13 december nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 
 

Het eerste versienummer van deze update was 1.131.4. Deze is uitgerold op 7 en 13 december.

Daarna hebben we een nieuwe versie 1.131.6 gemaakt. Deze heeft een een bugfix aan onze kant, en verder geen wijzigingen waar je als klant iets van merkt. De uitrol hiervan is als volgt:

  • Preselectie: 20 december
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 21 december

Heb je hem na 21 december nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Goed om te weten

We gaan nu de feestdagenperiode in. In deze tijd voeren we zo min mogelijk updates en andere wijzigingen door. Dat betekent dat er geen update meer komt dit jaar, behalve als het echt nodig is. Fijne feestdagen, en tot de volgende update!

De update is weer binnen. Gelijk maar even getest. Alle functionaliteit werkt zoals beschreven. Pijltje omhoog is erg handig en dan naar pijltje naar links werkt gewoon @steffen1, of bedoel je dat niet? Ook het beeld menu met de multicast setting zit nu op een logische plek.

Prettig dat het geluid blijft werken van en naar de gids.

Zo heurt dat!

nee dat bedoel ik niet , in het startscherm zit de balk start nu optv ed . met een android box kan je ook naar links scrollen en dan zou je direct naar instellingen kunnen. dat is hier ,geblokeerd,

 


De update is weer binnen. Gelijk maar even getest. Alle functionaliteit werkt zoals beschreven. Pijltje omhoog is erg handig en dan naar pijltje naar links werkt gewoon @steffen1, of bedoel je dat niet? Ook het beeld menu met de multicast setting zit nu op een logische plek.

Prettig dat het geluid blijft werken van en naar de gids.

Zo heurt dat!

ps ik heb de update nog niet , net de firmware handmatig binnen gehaald. 


Prima verbetering. Het zou mooi zijn als het geluid ook blijft als je van tv naar de apps gaat. Bv txt. Pas als je op een app drukt zou het geluid van tv/radio weg moeten vallen en het geluid van de gekozen  app moeten komen..

Verder heb ik (nog steeds) problemen dat het geluid niet gelijk loopt met beeld. Zeker bij terugkijken of opgenomen programma,s

Voor de rest top. 


De update is weer binnen. Gelijk maar even getest. Alle functionaliteit werkt zoals beschreven. Pijltje omhoog is erg handig en dan naar pijltje naar links werkt gewoon @steffen1, of bedoel je dat niet? Ook het beeld menu met de multicast setting zit nu op een logische plek.

Prettig dat het geluid blijft werken van en naar de gids.

Zo heurt dat!

nee dat bedoel ik niet , in het startscherm zit de balk start nu optv ed . met een android box kan je ook naar links scrollen en dan zou je direct naar instellingen kunnen. dat is hier ,geblokeerd,

 

Ah zo. Nee dat is inderdaad niet het geval na de update.


Eindelijk een echte verbetering, nou nog de lipsync. Wordt daar wel aan gewerkt?


Continu geluid dips na installeren van de update. Ik haat al sinds de invoering van deze box het geluid. Het is een tijdje goed geweest. Maar de laatste 2 updates is het geluid probleem ook weer terug. Ik stap binnenkort weer naar ziggo over.


Is het blijven hangen van beeld en geluid in multicast mode hiermee (ook) opgelost?


Is het blijven hangen van beeld en geluid in multicast mode hiermee (ook) opgelost?

Welk probleem met het blijven hangen van beeld en geluid in multicast mode?

Bij ons werkt de TV+ Box technisch prima, de bezwaren die ik heb t.a.v. de TV+ Box liggen puur in ontbrekende functionaliteit en mindere gebruiksgemak.


Is het blijven hangen van beeld en geluid in multicast mode hiermee (ook) opgelost?

Welk probleem met het blijven hangen van beeld en geluid in multicast mode?

Bij ons werkt de TV+ Box technisch prima, de bezwaren die ik heb t.a.v. de TV+ Box liggen puur in ontbrekende functionaliteit en mindere gebruiksgemak.


in multicast mode blijft beeld en geluid bij diverse zangen hangen-haperen.

volgens KPN helpdesk is de oplossing om TVBox terug te zetten Unicast


@Nico G  misschien is het ook handig erbij te vermelden op welke zenders je dit probleem hebt. Ik heb zelf regelmatig problemen met onze regionale zender tv noord, de rest werkt prima. En welke snelheid haal je bij de speedtest (ga naar vraagteken , netwerk, kies speedtest)

En hoe heb je alles aangesloten, welke experiabox heb je enz.


Is het blijven hangen van beeld en geluid in multicast mode hiermee (ook) opgelost?

Welk probleem met het blijven hangen van beeld en geluid in multicast mode?

Bij ons werkt de TV+ Box technisch prima, de bezwaren die ik heb t.a.v. de TV+ Box liggen puur in ontbrekende functionaliteit en mindere gebruiksgemak.


in multicast mode blijft beeld en geluid bij diverse zangen hangen-haperen.

volgens KPN helpdesk is de oplossing om TVBox terug te zetten Unicast

Zenders bedoel ik uiteraard


Het viel me trouwens net op bij Feyenoord Volendam de hele tijd vloeiend beeld . Tot de 2-1 van Feyenoord in blessuretijd.. dan krijg je een  soort schokkerig beeld. Net of er teveel mensen inschakelen op dat moment. Andere zenders geen probleem.


Klopt had ik ook. 


Schokkend beeld. Tekst regels bij ochtend journaals ook. Keer zappen naar andere zender en weer terug is het vaak weg..maar goed is het zeker niet. 


Het lijkt dan net of de bandbreedte van de betreffende zender van 14mb naar 2mb gaat


@Nico G  misschien is het ook handig erbij te vermelden op welke zenders je dit probleem hebt. Ik heb zelf regelmatig problemen met onze regionale zender tv noord, de rest werkt prima. En welke snelheid haal je bij de speedtest (ga naar vraagteken , netwerk, kies speedtest)

En hoe heb je alles aangesloten, welke experiabox heb je enz.

Modem V12 - rechtstreeks aangesloten

snelheid: 88 Mbps

 NPO2 biijvoorbeeld

 


Heb je ook problemen via wifi ?  


Heb je ook problemen via wifi ?  

Zal ik nog eens proberen


Ik heb nu het tv kastje met nt dwz70.. 

Bij mijn vorige kastje kon ik in de balk als ik tv keek zien welk programma erna kwam. 

Nu bij dit tv kastje zie ik dat niet meer.

Zeer irritant.

Nu moet ik eerst de gids openen als ik wil weten wat erna komt.


Heb je ook problemen via wifi ?  

Zal ik nog eens proberen

Unicast is een workaround in zo’n geval, geen oplossing. Check ook je bekabeling nog eens. Switch, of misschien niet de meegeleverde HDMI-kabel in gebruik. Het blijkt dat mensen die bijv. van iTV naar TV+ gaan vaak de HDMI-kabel niet vervangen voor de nieuwe. Dat levert vaak problemen op. Als je na deze acties nog steeds problemen hebt, ga dan verder in jouw eigen topic. Die loopt in principe nog. Dit topic gaat specifiek over de update.🙂

 

Ik heb nu het tv kastje met nt dwz70.. 

Bij mijn vorige kastje kon ik in de balk als ik tv keek zien welk programma erna kwam. 

Nu bij dit tv kastje zie ik dat niet meer.

Zeer irritant.

Nu moet ik eerst de gids openen als ik wil weten wat erna komt.

Het werkt inderdaad anders. Je kunt ook nog pijltje naar beneden inhouden voor de minigids. Als je verder nog je ervaringen wil delen, maak dan even een eigen topic aan. Dan houden we het hier on topic over de update zelf. 🙂


Beste allen

Wat wij wel jammer vinden waarom het opneem pakket en niet bij zit. Dat je daar extra voor moet betalen. 😔 Maar voor de verder rest zijn wij dik tevreden een mooie vooruitgang. 😉

Helemaal gelijk je betaald het voortdurend tijdens je abonnement. Eigen mogelijkheid om op te nemen is uiteindelijk voordeliger. Plus veel minder macht van zender en provider


Dat is zeker een handige functie : pijltje omhoog en in het menu.
En fijn dat het geluid stabiel blijft bij openen epg


 

Ik heb nu het tv kastje met nt dwz70.. 

Bij mijn vorige kastje kon ik in de balk als ik tv keek zien welk programma erna kwam. 

Nu bij dit tv kastje zie ik dat niet meer.

Zeer irritant.

Nu moet ik eerst de gids openen als ik wil weten wat erna komt.

Het werkt inderdaad anders. Je kunt ook nog pijltje naar beneden inhouden voor de minigids. Als je verder nog je ervaringen wil delen, maak dan even een eigen topic aan. Dan houden we het hier on topic over de update zelf. 🙂

Ah thx die van je pijltje omlaag wist ik nog niet


@pps78  als je 2 ontvangers hebt is het gratis. 

Dat wist ik niet 😉👍


Ik begin het bij elke update meer en meer jammer te vinden dat ik na de pilot de tv+ box teruggestuurd heb. Het begint te kriebelen om dan toch nog een keer mijn abo om te zetten naar tv+.

Wat let je @Katana321 ?