Skip to main content

KPN TV+ Update december 2023 #2

KPN TV+ app 1.131.6

 

Wat zit er in?

 

Soepele overgang Live tv en de Gids

Een mooie verbetering waar hier op het forum regelmatig om is gevraagd. Geluid en beeld blijven nu doorlopen als je vanuit live tv naar de Gids (en weer terug) gaat.
 

Verbetering gebruiksgemak

Bij volledig scherm programma kijken (live /opname/Terugkijken): mogelijkheid om direct naar het menu te gaan met pijltje omhoog. Zo hoef je minder stappen te maken om bij een bepaalde functie te komen:

pijltje omhoog voor het menu

Nieuwe instelling: Beeld

Hierin staan nu de instellingen voor Unicast, Multicast en Beste Kwaliteit. Deze stonden in Informatie, maar dat is minder logisch.

Nieuwe instelling: Beeld

 

Verder in deze update

  • Juiste tijdsaanduiding als een opname wordt bekeken van een programma wat nog live is
  • Talkback: oplossing voor focus problemen in de Gids
  • Reeks kleine andere verbeteringen/bug fixes

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 7 december
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 13 december

Heb je hem na 13 december nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 
 

Het eerste versienummer van deze update was 1.131.4. Deze is uitgerold op 7 en 13 december.

Daarna hebben we een nieuwe versie 1.131.6 gemaakt. Deze heeft een een bugfix aan onze kant, en verder geen wijzigingen waar je als klant iets van merkt. De uitrol hiervan is als volgt:

  • Preselectie: 20 december
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 21 december

Heb je hem na 21 december nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Goed om te weten

We gaan nu de feestdagenperiode in. In deze tijd voeren we zo min mogelijk updates en andere wijzigingen door. Dat betekent dat er geen update meer komt dit jaar, behalve als het echt nodig is. Fijne feestdagen, en tot de volgende update!

Ik heb trouwens met deze update weer veel last van lipsync problemen met alles op passthrough. Alleen op stereo werkt het goed.


Ik heb trouwens met deze update weer veel last van lipsync problemen met alles op passthrough. Alleen op stereo werkt het goed.

Hier sinds deze update geen last meer ervan.

heb wel alles weer op automatisch gezet


Het wisselt soms even.. na wat zappen gaat het wel goed


 

Voor diegene die het belangrijk vinden om NIET de 100Mbit aansluiting te gebruiken op het Tv+ kastje. 

Je kan de netwerk verbinding upgraden naar 1 Gbit met een USB to ethernet adapter.  

 

100 Mbit stamt zo ongeveer uit 1990.   


 

Voor diegene die het belangrijk vinden om NIET de 100Mbit aansluiting te gebruiken op het Tv+ kastje. 

Je kan de netwerk verbinding upgraden naar 1 Gbit met een USB to ethernet adapter.  

 

100 Mbit stamt zo ongeveer uit 1990.  

 

100 Mhz is ruim voldoende voor televisie en de meeste gebruikers.

In 1990 had je nog maar een paar kilobite/secoder (k/s)

1 Mb/s was pas begin deze eeuw.

100 Mb/s is sinds 2008 of 2010 en was toen de hoogste snelheid (en dus de duurste).

 

P.S.

Je had hier beter een eigen topic over kunnen maken. 😉


Bij ziggo zit er ook 1 die voor anderen denkt te bepalen wat snel genoeg is voor z,n klanten.  

 

Admin: Wikipedia quote over Fast Ethernet geknipt, off topic


@Eddy75 Wat @joop2011 aangeeft is dat deze snelheid voor de meeste gebruikers voldoende is. 

Volgens mij bepaald hij niet voor jou wat snel genoeg is. Daarnaast probeert hij te helpen en is het niet nodig om persoonlijk te worden. 

Ook past deze reactie en je voorgaande reactie niet in dit topic. Dit topic gaat namelijk over de laatste tv+ update. 

Mocht je over andere onderwerpen willen discussiëren kun je daarvoor je eigen topic openen. 


Ik geef in mijn reactie aan dat het mogelijk is ook een snellere adapter aan de Tv+ box te koppelen voor diegenen die dat mischien helpt.  

 

Het was meer een tip voor diegenen die mischien problemen hebben met stotterend beeld of wegvallend geluid wat ik hier al veelvuldig gelezen heb.   

 

Het is alleen jammer dat de humor in m,n bericht je ontgaan is.  

De frustratie over ziggo is allang weg nu ik hier prima bij de KPN zit  


 

Voor diegene die het belangrijk vinden om NIET de 100Mbit aansluiting te gebruiken op het Tv+ kastje. 

Je kan de netwerk verbinding upgraden naar 1 Gbit met een USB to ethernet adapter.  

 

100 Mbit stamt zo ongeveer uit 1990.   

En toch is het zinloos om er een 1gbit adapter aan te knopen. Welke videostream naar die box gaat meer dan 100mbps leveren? Dit 100mbps wordt nooit aangetikt… Alsof je met een 45km wagentje op de snelweg ineens 130km/u kan rijden.


De lan poort is 1gb, echter softwarematig terug geschroefd naar 100mbit, compleet zinloze toevoeging dit van eddy75


Deze update is hier geen verbetering. Zender loopt met regelmaat vast. De ene zender blijft vastlopen/freeze terwijl andere het wel normaal doen. Geluid en beeld lopen meer dan normaal uit elkaar. En vanavond bij het terug kijken van een een uitzending, bij het doorspoelen van de reklame, een reboot?! Is er een mogelijkheid om naar een oude firmware versie terug te gaan?


Er zijn geen andere meldingen dat dit na de update optreed @DRobbieD, dit kan ook toeval zijn dat je het nu juist merkt. Kan je er een eigen topic voor aanmaken zodat we daar met je mee kunnen denken? Als we dat hier zouden doen lopen er meerdere dingen door elkaar en is het niet overzichtelijk.


@DRobbieD en anderen.

 

Ik reset (opnieuw opstarten) de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) altijd na een update.

En bij mij zijn er dan geen problemen meer, gelukkig.

 

Houd de kpn toets rechtsboven op de ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet.

Kies daarna voor opnieuw opstarten en laat hem rustig opnieuw opstarten. 

 

Als door het toeval de DIW7022 iets niet goed gaat, doe ik dit ook.

Maar dat deed ik bij de “oude” KPN tv decoders ook altijd. 😉(alleen haalde ik toen de spanning (volksmond stroom) er voor 2 minuten vanaf).


Ik reset (opnieuw opstarten) de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) altijd na een update.

En bij mij zijn er dan geen problemen meer, gelukkig.

Ik reset mijn TV+ Box nooit en ook ik ervaar geen technische problemen.


Ik reset (opnieuw opstarten) de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) altijd na een update.

En bij mij zijn er dan geen problemen meer, gelukkig.

Ik reset mijn TV+ Box nooit en ook ik ervaar geen technische problemen.

@wjb dank voor je reactie.

Ik heb het 2 keer gehad en dat is de reden dat ik het doe (alleen op de DIW7022 in de woonkamer).

Maar je hebt natuurlijk 100% gelijk, het zou inderdaad nooit hoeven te gebeuren.😉😊


Update nog steeds niet binnen. Handmatig werkt ook niet.


Hier ook nog niets.

Update op “onhold”gezet?


Er staat inderdaad dat deze nieuwe versie de 13e (woensdag) wordt uitgerold, maar bij eerdere updates was de preselectie steeds 7 dagen voor de uitrol. Als dat nu ook het geval is dan zou de uitrol de 14e (donderdag) pas zijn. Misschien is het een foutje van @Paul_  in de aankondiigingstekst?  Daarnaast kan het natuurlijk ook nog om 23.59u vanavond gebeuren ;-) 

 

Offtopic: ik zou het erg fijn vinden om zelf al eerder de nieuwe versie te kunnen downloaden. Is er een mogelijkheid je hiervoor als een soort testgebruiker voor nieuwe versies op te geven?


Vanmorgen gekeken en ik heb hem nog niet.

Ook handmatig niet, hij zegt dat ik de laatste update hebt, maar dat klopt dus niet. 

Ik hoor graag wat de reden is.


Waarom reageert er geen Admin of beheerder , we zitten met smacht te wachten op deze update 😅

 

nu nog framerate synchroniseren van al de video content

 HDR functie werkt ook niet want schakelt niet bij de 4K kanalen espn uhd heeft geen HDR signaal ?


Waarom reageert er geen Admin of beheerder , we zitten met smacht te wachten op deze update 😅

 

nu nog framerate synchroniseren van al de video content

 HDR functie werkt ook niet want schakelt niet bij de 4K kanalen espn uhd heeft geen HDR signaal ?

 

Het is nog vroeg, reactie komt echt wel. 

 

Ik heb die 2 dure 4K kanalen niet en ook geen ESPN, dus dat kan ik niet controleren.

Maar bij Disney+ en HBO max werkt HDR automatisch perfect.

Overigens heeft dat niets met deze update te maken, maar met firmware update 0.25.0😉

En ESPN UHD is geen 4K, maar 2K met HDR (UHD). 


Goedemorgen, er is helaas wat vertraging opgelopen. Zodra we meer weten laten we jullie dat hier weten!


hier ook nog geen auto.update en handmatig werkt ook niet 


hier ook nog geen auto.update en handmatig werkt ook niet 

 

Zie boven jouw vraag het antwoord van @Thomas 


hier ook nog geen auto.update en handmatig werkt ook niet 

Geef je jezelf een like?

Echt waar?