Skip to main content

KPN TV+ Update december 2023 #2

KPN TV+ app 1.131.6

 

Wat zit er in?

 

Soepele overgang Live tv en de Gids

Een mooie verbetering waar hier op het forum regelmatig om is gevraagd. Geluid en beeld blijven nu doorlopen als je vanuit live tv naar de Gids (en weer terug) gaat.
 

Verbetering gebruiksgemak

Bij volledig scherm programma kijken (live /opname/Terugkijken): mogelijkheid om direct naar het menu te gaan met pijltje omhoog. Zo hoef je minder stappen te maken om bij een bepaalde functie te komen:

pijltje omhoog voor het menu

Nieuwe instelling: Beeld

Hierin staan nu de instellingen voor Unicast, Multicast en Beste Kwaliteit. Deze stonden in Informatie, maar dat is minder logisch.

Nieuwe instelling: Beeld

 

Verder in deze update

  • Juiste tijdsaanduiding als een opname wordt bekeken van een programma wat nog live is
  • Talkback: oplossing voor focus problemen in de Gids
  • Reeks kleine andere verbeteringen/bug fixes

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 7 december
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 13 december

Heb je hem na 13 december nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 
 

Het eerste versienummer van deze update was 1.131.4. Deze is uitgerold op 7 en 13 december.

Daarna hebben we een nieuwe versie 1.131.6 gemaakt. Deze heeft een een bugfix aan onze kant, en verder geen wijzigingen waar je als klant iets van merkt. De uitrol hiervan is als volgt:

  • Preselectie: 20 december
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 21 december

Heb je hem na 21 december nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Goed om te weten

We gaan nu de feestdagenperiode in. In deze tijd voeren we zo min mogelijk updates en andere wijzigingen door. Dat betekent dat er geen update meer komt dit jaar, behalve als het echt nodig is. Fijne feestdagen, en tot de volgende update!

Bij mij is de update nog steeds niet binnen! Ook handmatig lukt het mij niet.


Bij mij is de update nog steeds niet binnen! Ook handmatig lukt het mij niet.

Bij mij ook niet 


Wat nu?


Zal best een probleem zijn want anders was hij vrij gegeven

 als ze ook eens oplossen dat het geluid zo hakkelt zeker bijna 1 minuut na opstarten

 en zo wie zo ook bij de 4K kanalen heb ik regelmatig

 hik ups in het geluid echt irritant

 

 audio zou prio moeten zijn in de cpu structuur of hij probeert te veel sync te zijn wat cpu kost ?


Goedemorgen, er is helaas wat vertraging opgelopen. Zodra we meer weten laten we jullie dat hier weten!

Ik quote mezelf nog even voor de zichtbaarheid. We houden jullie op de hoogte.


Wanneer  beschikbaar??


Verwachting?


De update is er, althans hier wel ;-)


De update is er, althans hier wel ;-)

Klopt, de update is net live gezet. 🙂


Zal best een probleem zijn want anders was hij vrij gegeven

@Fast Peter71 zoals Paul hierboven aangeeft, is deze release zojuist volledig uitgerold. Dat is 1 dag later dan gepland i.v.m. extra checks die we nog gedaan hebben op basis van de pilot.


De update is weer een verbetering van de TV+ box. Veel dingen gaan soepeler met de interface.

Is er echter al zicht wanneer het geluidsprobleem wordt aangepakt?

Ik bedoel dus het verschil in geluidsniveau tussen de radiozenders (NPO radio 5) en de televisiezenders (NPO 1-2-3).

Bedankt allen voor het meedenken.


@Edmuziek daar wordt wel nog steeds aan gewerkt! Jullie feedback hierover is bekend bij de collega's. Maar wanneer het precies in een update meegenomen wordt, durf ik nog niet te zeggen. 


De update is binnen. Werkt soepeler in menu's alleen ook een probleem dat nieuw is:

Zenders lopen af en toe vast bij kijken.

Was vóór deze update niet zo.

Instellingen op multicast beste beeldkwaliteit bekabeld aangesloten snelle verbinding.


Ik weet niet of het een bug is, maar als het menu getoond wordt met de nieuwe pijltje omhoog functie is altijd ‘gids’ geselecteerd. Het zou mij logischer lijken dat dit het menu was waar vanuit het programma is gestart.


Ik weet niet of het een bug is, maar als het menu getoond wordt met de nieuwe pijltje omhoog functie is altijd ‘gids’ geselecteerd. Het zou mij logischer lijken dat dit het menu was waar vanuit het programma is gestart.

Niet een bug omdat het bewust is, dus wel goede feedback. Dank je! 🙂

 

De update is binnen. Werkt soepeler in menu's alleen ook een probleem dat nieuw is:

Zenders lopen af en toe vast bij kijken.

Was vóór deze update niet zo.

Instellingen op multicast beste beeldkwaliteit bekabeld aangesloten snelle verbinding.

Misschien zijn er nog wat processen bezig op de achtergrond. Geef het even wat tijd, of probeer anders een herstart (stroomloos) van de box.


Ik heb ze nu ook op beide boxen binnen.

Merkte wel op dat bij het aanzetten het geluid even stottert, maar als dat alleen in het begin is, is dat niet erg. 


De update is binnen. Werkt soepeler in menu's alleen ook een probleem dat nieuw is:

Zenders lopen af en toe vast bij kijken.

Was vóór deze update niet zo.

Instellingen op multicast beste beeldkwaliteit bekabeld aangesloten snelle verbinding.

Meestal helpt een herstart van de box hierbij.


@MennoG78 en @Paul_ dank voor jullie reactie. Ik had dat zelf ook al gedaan maar helaas echt complete vastlopers in beeld met de nieuwe software. Enige wat helpt is zappen.


@MennoG78 en @Paul_ dank voor jullie reactie. Ik had dat zelf ook al gedaan maar helaas echt complete vastlopers in beeld met de nieuwe software. Enige wat helpt is zappen.

 

Geen problemen hier.

 

Staat hij wel op Mulicast en “beste beeldkwaliteit” aangevinkt?

Hoe is de Sagemcom DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?

Is dit alleen bij tv kijken?

 

Je hebt al een reset gegeven begrijp ik.

Door de kpn toets van de KPN ab ingedrukt te houden en voor opnieuw opstarten te kiezen, neem ik aan. 


 

Is er echter al zicht wanneer het geluidsprobleem wordt aangepakt?

Ik bedoel dus het verschil in geluidsniveau tussen de radiozenders (NPO radio 5) en de televisiezenders (NPO 1-2-3).

Bedankt allen voor het meedenken.

 Het geluid in het algemeen zal veel beter moeten. Het klinkt veel te zacht, dof, transistorradio achtig en niet sprankelend.

Dit heb ik op beide tv+ boxen.


@Danielthuis, naar issue dit! Ik heb dit specifiek meegenomen en doorgegeven. Heb je ook een bericht gestuurd. 


Hier de update nog niet binnen.. vanavond nog even proberen 👍🏻


Hoi @Alex_P , danl voor je bericht ik stuur je een privebericht met de gegevens.

@joop2011 ik ben bekend met de.manier van herstarten en ja de bekabeling is zoals ik al schreef helemaal in orde rechtstreeks aangesloten op Fritzbox op glasvezelnetwerk. 


Sinds deze update is de schermbeveiliging op de radiozenders niet meer volledig zwart maar eerder heel donkergrijs/lichtzwart. Dit is vooral storend op een OLED TV.

Voor deze update leek de OLED TV volledig uitgeschakeld te zijn bij het luisteren naar radio, omdat de screensaver echt pikzwart was. Maar nu wordt er continu een donkergrijs/lichtzwart licht uitgestuurd door de TV.

Kan dit in een volgende update weer terug gezet worden naar de oorspronkelijke zwartwaarde? Dit is ook een stuk beter voor de energierekening ;) 


Sinds deze update is de schermbeveiliging op de radiozenders niet meer volledig zwart maar eerder heel donkergrijs/lichtzwart. Dit is vooral storend op een OLED TV.

Voor deze update leek de OLED TV volledig uitgeschakeld te zijn bij het luisteren naar radio, omdat de screensaver echt pikzwart was. Maar nu wordt er continu een donkergrijs/lichtzwart licht uitgestuurd door de TV.

Kan dit in een volgende update weer terug gezet worden naar de oorspronkelijke zwartwaarde? Dit is ook een stuk beter voor de energierekening ;) 

Op mijn Sony LCD televisie is het scherm gelukkig nog wel echt zwart.

Hoe staart HDR ingesteld op de TV+ Box?

Als je die op SDR zet heb je er dan ook last van?

Overigens is radio luisteren zonder dat de televisie aan hoeft te staan natuurlijk nog beter voor de energierekening. 😉