Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.131.6

Categorie:TV+ Box
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.131.6
Toon eerste bericht

213 reacties

Hoolie1970
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 14 december 2023

Bij mij is de update nog steeds niet binnen! Ook handmatig lukt het mij niet.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 14 december 2023
Hoolie1970 schreef:

Bij mij is de update nog steeds niet binnen! Ook handmatig lukt het mij niet.

Bij mij ook niet 

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 14 december 2023

Wat nu?

• Helper
  • 26 reacties
  • 14 december 2023

Zal best een probleem zijn want anders was hij vrij gegeven

als ze ook eens oplossen dat het geluid zo hakkelt zeker bijna 1 minuut na opstarten

en zo wie zo ook bij de 4K kanalen heb ik regelmatig

hik ups in het geluid echt irritant

audio zou prio moeten zijn in de cpu structuur of hij probeert te veel sync te zijn wat cpu kost ?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
Thomas schreef:

Goedemorgen, er is helaas wat vertraging opgelopen. Zodra we meer weten laten we jullie dat hier weten!

Ik quote mezelf nog even voor de zichtbaarheid. We houden jullie op de hoogte.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 14 december 2023

Wanneer  beschikbaar??

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 14 december 2023

Verwachting?

PeterH3108
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 14 december 2023

De update is er, althans hier wel ;-)

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 14 december 2023
PeterH3108 schreef:

De update is er, althans hier wel ;-)

Klopt, de update is net live gezet. 🙂

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
Fast Peter71 schreef:

Zal best een probleem zijn want anders was hij vrij gegeven

@Fast Peter71 zoals Paul hierboven aangeeft, is deze release zojuist volledig uitgerold. Dat is 1 dag later dan gepland i.v.m. extra checks die we nog gedaan hebben op basis van de pilot.

• Helper
  • 29 reacties
  • 14 december 2023

De update is weer een verbetering van de TV+ box. Veel dingen gaan soepeler met de interface.

Is er echter al zicht wanneer het geluidsprobleem wordt aangepakt?

Ik bedoel dus het verschil in geluidsniveau tussen de radiozenders (NPO radio 5) en de televisiezenders (NPO 1-2-3).

Bedankt allen voor het meedenken.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

@Edmuziek daar wordt wel nog steeds aan gewerkt! Jullie feedback hierover is bekend bij de collega's. Maar wanneer het precies in een update meegenomen wordt, durf ik nog niet te zeggen. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 82 reacties
  • 14 december 2023

De update is binnen. Werkt soepeler in menu's alleen ook een probleem dat nieuw is:

Zenders lopen af en toe vast bij kijken.

Was vóór deze update niet zo.

Instellingen op multicast beste beeldkwaliteit bekabeld aangesloten snelle verbinding.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 14 december 2023

Ik weet niet of het een bug is, maar als het menu getoond wordt met de nieuwe pijltje omhoog functie is altijd ‘gids’ geselecteerd. Het zou mij logischer lijken dat dit het menu was waar vanuit het programma is gestart.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 14 december 2023
k-lot schreef:

Ik weet niet of het een bug is, maar als het menu getoond wordt met de nieuwe pijltje omhoog functie is altijd ‘gids’ geselecteerd. Het zou mij logischer lijken dat dit het menu was waar vanuit het programma is gestart.

Niet een bug omdat het bewust is, dus wel goede feedback. Dank je! 🙂

Danielthuis schreef:

De update is binnen. Werkt soepeler in menu's alleen ook een probleem dat nieuw is:

Instellingen op multicast beste beeldkwaliteit bekabeld aangesloten snelle verbinding.

Misschien zijn er nog wat processen bezig op de achtergrond. Geef het even wat tijd, of probeer anders een herstart (stroomloos) van de box.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12913 reacties
  • 14 december 2023

Ik heb ze nu ook op beide boxen binnen.

Merkte wel op dat bij het aanzetten het geluid even stottert, maar als dat alleen in het begin is, is dat niet erg. 

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2751 reacties
  • 14 december 2023
Danielthuis schreef:

Meestal helpt een herstart van de box hierbij.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 82 reacties
  • 14 december 2023

@MennoG78 en @Paul_ dank voor jullie reactie. Ik had dat zelf ook al gedaan maar helaas echt complete vastlopers in beeld met de nieuwe software. Enige wat helpt is zappen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12913 reacties
  • 14 december 2023
Danielthuis schreef:

@MennoG78 en @Paul_ dank voor jullie reactie. Ik had dat zelf ook al gedaan maar helaas echt complete vastlopers in beeld met de nieuwe software. Enige wat helpt is zappen.

Geen problemen hier.

Staat hij wel op Mulicast en “beste beeldkwaliteit” aangevinkt?

Hoe is de Sagemcom DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?

Is dit alleen bij tv kijken?

Je hebt al een reset gegeven begrijp ik.

Door de kpn toets van de KPN ab ingedrukt te houden en voor opnieuw opstarten te kiezen, neem ik aan. 

Forum|alt.badge.img
Edmuziek schreef:

Is er echter al zicht wanneer het geluidsprobleem wordt aangepakt?

Ik bedoel dus het verschil in geluidsniveau tussen de radiozenders (NPO radio 5) en de televisiezenders (NPO 1-2-3).

Bedankt allen voor het meedenken.

Het geluid in het algemeen zal veel beter moeten. Het klinkt veel te zacht, dof, transistorradio achtig en niet sprankelend.

Dit heb ik op beide tv+ boxen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23284 reacties
  • 14 december 2023

@Danielthuis, naar issue dit! Ik heb dit specifiek meegenomen en doorgegeven. Heb je ook een bericht gestuurd. 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 14 december 2023

Hier de update nog niet binnen.. vanavond nog even proberen 👍🏻

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 82 reacties
  • 14 december 2023

Hoi @Alex_P , danl voor je bericht ik stuur je een privebericht met de gegevens.

@joop2011 ik ben bekend met de.manier van herstarten en ja de bekabeling is zoals ik al schreef helemaal in orde rechtstreeks aangesloten op Fritzbox op glasvezelnetwerk. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 14 december 2023

Sinds deze update is de schermbeveiliging op de radiozenders niet meer volledig zwart maar eerder heel donkergrijs/lichtzwart. Dit is vooral storend op een OLED TV.

Voor deze update leek de OLED TV volledig uitgeschakeld te zijn bij het luisteren naar radio, omdat de screensaver echt pikzwart was. Maar nu wordt er continu een donkergrijs/lichtzwart licht uitgestuurd door de TV.

Kan dit in een volgende update weer terug gezet worden naar de oorspronkelijke zwartwaarde? Dit is ook een stuk beter voor de energierekening ;) 

wjb
Superuser
  • 74431 reacties
  • 14 december 2023
Robin55522 schreef:

Sinds deze update is de schermbeveiliging op de radiozenders niet meer volledig zwart maar eerder heel donkergrijs/lichtzwart. Dit is vooral storend op een OLED TV.

Voor deze update leek de OLED TV volledig uitgeschakeld te zijn bij het luisteren naar radio, omdat de screensaver echt pikzwart was. Maar nu wordt er continu een donkergrijs/lichtzwart licht uitgestuurd door de TV.

Kan dit in een volgende update weer terug gezet worden naar de oorspronkelijke zwartwaarde? Dit is ook een stuk beter voor de energierekening ;) 

Op mijn Sony LCD televisie is het scherm gelukkig nog wel echt zwart.

Hoe staart HDR ingesteld op de TV+ Box?

Als je die op SDR zet heb je er dan ook last van?

Overigens is radio luisteren zonder dat de televisie aan hoeft te staan natuurlijk nog beter voor de energierekening. 😉

Reageer