Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.131.6

Categorie:TV+ Box
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.131.6
Toon eerste bericht

213 reacties

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 14 december 2023

Update binnen en draait als een tierelier ☺️

whoop whoop 🙌🏻 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 43 reacties
  • 14 december 2023
Robin55522 schreef:

Sinds deze update is de schermbeveiliging op de radiozenders niet meer volledig zwart maar eerder heel donkergrijs/lichtzwart. Dit is vooral storend op een OLED TV.

Even getest op mijn LG C8 oled en het is idd niet meer gitzwart 

• Topper
  • 11 reacties
  • 14 december 2023

Ik heb problemen met de live ondertiteling. 

die werk niet. en er lijk een software probleem. nu en dan ff 1 sec in beeld en dan weer een tijd afwezig.

lijkt bij mij of de box het niet aankan

net zoals bbc first via wifi. 10 sec wachten om goed te laten streamen via de box

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2751 reacties
  • 14 december 2023
elbert k schreef:

Ik heb problemen met de live ondertiteling. 

die werk niet. en er lijk een software probleem. nu en dan ff 1 sec in beeld en dan weer een tijd afwezig.

lijkt bij mij of de box het niet aankan

net zoals bbc first via wifi. 10 sec wachten om goed te laten streamen via de box

En bekabeld ook getest?

• Topper
  • 11 reacties
  • 14 december 2023

ook getest. beide bbc first afspeelprobelem, zelfs browser

voor de ondertiteling heb ik in instellingen aangepast, maar dat werkt bij mij ook voor geen meter. ik moet die rot zwarte balk niet., neemt teveel van de wat er wordt uitgezonden in beslag. gewoon witte tekst verder niet. ik ben slechthorend en de ondertiteling is van belasng. vraag me af wie dat bedacht heeft een zwarte achtergrond. zo lelijk

Forum|alt.badge.img
Barry1974 schreef:
Robin55522 schreef:

Sinds deze update is de schermbeveiliging op de radiozenders niet meer volledig zwart maar eerder heel donkergrijs/lichtzwart. Dit is vooral storend op een OLED TV.

Ik heb het ook even getest op een panasonic MX2004 en het is ook hier niet meer zwart maar donkergrijs. Is dus erin geslopen met de update.

@Robin55522, kun je het scherm niet uitzetten tijdens het luisteren naar de radiozenders?

wjb
Superuser
  • 74432 reacties
  • 14 december 2023
elbert k schreef:

...vraag me af wie dat bedacht heeft een zwarte achtergrond. zo lelijk

Die ondertiteling op de TV+ Box komt op mij zeer amateuristisch over. Gelukkig heb ik het ook niet nodig maar ik kan me heel goed indenken dat het zeer op je zenuwen gaar werken als je echt afhankelijk bent van die ondertiteling.

Ik hoop oprecht dat KPN er iets aan gaat doen. Zie ook punt 23 van de feature requests TV+.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 169 reacties
  • 14 december 2023

Deze update heeft het TV beeld nog beter gemaakt.

wjb
Superuser
  • 74432 reacties
  • 14 december 2023
G.H.M.Meuwissen schreef:
Barry1974 schreef:
Robin55522 schreef:

Ik heb het ook even getest op een panasonic MX2004 en het is ook hier niet meer zwart maar donkergrijs. Is dus erin geslopen met de update.

@Robin55522, kun je het scherm niet uitzetten tijdens het luisteren naar de radiozenders?

Hebben jullie hier ook last van als je bij de radiozender de schermbeveiliging uit zet zodat het hele scherm zwart blijft?

Forum|alt.badge.img
wjb schreef:
G.H.M.Meuwissen schreef:
Barry1974 schreef:
Robin55522 schreef:

Hebben jullie hier ook last van als je bij de radiozender de schermbeveiliging uit zet zodat het hele scherm zwart blijft?

ik begrijp je vraag niet helemaal. Bij een oled scherm is er geen verschil tussen zwart met beeldscherm aan en zwart bij tv uit. In dat geval kun je alleen maar aan het ledje van de tv zien of de tv aan of uit staat.

De box stuurt nu een signaal uit met grijswaarde, iets wat hij sinds deze update doet.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 14 december 2023

@wjb De zwartwaardes zijn in beide gevallen lichter, zowel met schermbeveiliging aan of uit. Ook SDR of HDR maakt geen verschil.

@G.H.M.Meuwissen Ik kan het scherm van de tv zelf wel uitzetten, maar dit zit achter 3 submenu's verstopt en hiervoor heb ik dan de afstandsbediening van de tv zelf nodig, terwijl het mooie van de tv+ box juist was dat alles met 1 afstandsbediening kon ;) 

Forum|alt.badge.img
Robin55522 schreef:

@wjb De zwartwaardes zijn in beide gevallen lichter, zowel met schermbeveiliging aan of uit. Ook SDR of HDR maakt geen verschil.

@G.H.M.Meuwissen Ik kan het scherm van de tv zelf wel uitzetten, maar dit zit achter 3 submenu's verstopt en hiervoor heb ik dan de afstandsbediening van de tv zelf nodig, terwijl het mooie van de tv+ box juist was dat alles met 1 afstandsbediening kon ;) 

Dat is bij mij ook zo en is inderdaad niet erg handig. Ik gebruik de radio niet van de TVbox maar laten we hopen voor je dat het in de volgende update gefixt is voor je.

• Helper
  • 25 reacties
  • 14 december 2023

Na diverse reacties dat mijn situatie uniek is dat de update bij mij niet lekker werkt, vandaag even verder gezocht. Het ligt inderdaad helaas bij mijn router. Toevallig ronde dezelfde datum een update gehad met pfsense en na wat googlen blijkt dat meer mensen hetzelfde probleem hebben. Het lijkt aan de igmpproxy quickleave functie te liggen die niet meer goed werkt in de nieuwe pfsense:

https://www.reddit.com/r/PFSENSE/comments/18a0d2r/igmp_proxy_issues_with_271_and_2309_iptv_users_be/

Mochten meer mensen een router op basis van pfsense draaien. Houdt hier dan rekening mee om even te wachten met upgraden.

• Topper
  • 14 reacties
  • 14 december 2023

Ik heb de update net geinstalleerd en meteen heb ik problemen met wegvallend beeld en wegvallend geluid bij Live TV. Telkens nadat het kanaal ongeveer 1 minuut speelt.  Stroom er af halen en opnieuw opstarten helpt niet. Verbonden met ethernet kabel, glasvezel abonnement. Hiervoor had ik deze problemen niet.

• Topper
  • 14 reacties
  • 14 december 2023

Het wegvallen van beeld en geluid is na ongeveer 50 seconden. Na zappen gaat het weer 50 seconden goed.
Ik heb de beeldinstelling van multicast naar unicast gezet en nu is live tv weer bruikbaar.
De TV box is aangesloten via een Netgear GS108E switch op een Fritz!box 7590.

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1115 reacties
  • 14 december 2023
Paul_ schreef:

Verbetering gebruiksgemak

Bij volledig scherm programma kijken (live /opname/Terugkijken): mogelijkheid om direct naar het menu te gaan met pijltje omhoog. Zo hoef je minder stappen te maken om bij een bepaalde functie te komen

Topic over deze nieuwe navigatie:

• Topper
  • 14 reacties
  • 14 december 2023
RobertoPS schreef:

Het wegvallen van beeld en geluid is na ongeveer 50 seconden. Na zappen gaat het weer 50 seconden goed.
Ik heb de beeldinstelling van multicast naar unicast gezet en nu is live tv weer bruikbaar.
De TV box is aangesloten via een Netgear GS108E switch op een Fritz!box 7590.

Oplossing: Ik heb de Fritz!box even van de stroom afgehaald en nu werkt het weer prima met multicast.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 82 reacties
  • 15 december 2023

Hoi @RobertoPS 

Ik had gisteren precies hetzelfde probleem en ook al glasvezelkastje en fritzbox stroomloos gemaakt. Las dat dit bij jou ook  de oplossing was, gelukkig werkt het weer. Maar is dus iets met Fritzbox en de nieuwe update en multicast wat eerst even niet werkt bij live tv. Gelukkig is er een oplossing op deze manier!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6846 reacties
  • 15 december 2023

Iedereen bedankt voor het verzamelen, doorvragen en terugkoppelen van de feedback naar aanleiding van de laatste update. Dat waarderen we zeer :-) . 

• Helper
  • 31 reacties
  • 15 december 2023

Ik had hetzelfde probleem na de update. Fritzbox en glasvezel stroomloos gemaakt. Daarmee was het probleem verholpen.

Hartmanner
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 85 reacties
  • 15 december 2023

Wat een heerlijke update!. Voor mij is de box nu af. Gewoon geluid als je naar menu gaat en HDR automatisch. SUPER. Ik ben blij...

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28330 reacties
  • 15 december 2023

Zwartwaarde van het scherm bij radio luisteren hebben we doorgegeven, gaan ze fixen. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 169 reacties
  • 15 december 2023

Sinds deze update is er een probleem mei instellrn herrinnering bij instellen van een programma kun je niet meer kiezen tussen automatich overschakelen aan of uit springt gelijk terug op gids maar geeft wel aan ingesteld. 

Marjella-bella
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Na de update geeft hij geregeld een rode foutbalk in beeld  en geregeld loopt het geluid niet synchroon met het beeld

Jasper van KPN
Moderator

Kunnen jullie beiden de TV+ Box eens een reset geven, om te kijken of het daarna nog zo is?

Reageer