Skip to main content

KPN TV+ Update januari 2024 #1

KPN TV+ app 1.134.1

2024 start met vernieuwingen! Een gloednieuwe product update voor KPN TV+ komt er weer aan, mede dankzij jullie waardevolle feedback!

 

Wat zit er in?

 

Weergave en zappen door alleen favoriete zenders

Het was al mogelijk om favoriete kanalen aan te geven. Met de nieuwste update voor TV+ is het mogelijk om een zenderlijst met favoriete kanalen in te stellen!

Bij het gebruiken van een zenderlijst zap je exclusief door deze kanalen. Bovendien zal de Gids én de Nu op TV tegelrij op het hoofdscherm, ook alleen deze favoriete kanalen weergeven. Hierdoor wordt het vinden van je favoriete programma's nog eenvoudiger!

Deze instelling vind je via Instellingen > Menu Weergave > onderaan staat de optie Zenderlijsten:

 

In de Zenderlijsten-optie kun je selecteren of alle zenders of alleen de favoriete zenders getoond worden

 

Met de optie Favoriete kanalen beheren kun je snel je favoriete zenders selecteren of wijzigen:

Als je op dit scherm een eind naar beneden gescrolld hebt, kun je met de terug-knop weer naar de bovenkant van de lijst.

Jouw favorieten bekijken en beheren kan ook op andere manieren. 

  • Op het Startscherm naar beneden scrollen tot je bij de rij TV+ aanpassen komt. Kies daar Beheer welke TV-zenders je ziet. 
  • Tijdens het live kijken, of terwijl je door de gids bladert, op de blauwe knop drukken

Deze beide manieren openen het instellingenmenu.

Daarnaast kun je op veel plekken door langer op OK te drukken een klein menu met opties oproepen. In dit menu is op de relevante plekken ook een optie toevoegen aan/verwijderen uit favorieten toegevoegd. Bijvoorbeeld

  • op het startscherm in de Nu op TV rij
  • in de verschillende tabbladen binnen de Nu op TV menu-optie

 

Als je kiest voor de instelling Alleen favoriete zenders, zal de gids ook alleen deze zenders laten zien:

 

 

Makkelijker updaten

Vanuit Instellingen > Informatie > KPN TV+ firmware en Instellingen > Informatie > KPN TV+ app kun je nu met een druk op de OK knop gelijk door naar de opties om te controleren op nieuwe updates! 

Let op: Jouw TV+ box zorgt automatisch voor updates in standby modus, dus je hoeft hier in principe zelf geen actie op te ondernemen.

Op deze manier kun je makkelijker controleren of er updates beschikbaar zijn!

 

Verder in deze update

  • De ruimte voor ondertiteling is wat groter gemaakt bij Terugkijken en Opnames, daardoor worden de zinnen minder snel afgebroken
  • Bij live kijken zie je voor Multicast stream "LIVE" in zapbanner, bij Unicast stream "Live".
  • Amazon Prime Video is toegevoegd aan ons streamingsaanbod en bestel je direct via het tv menu: nu de eerste 3 maanden op onze kosten
  • Via feedback vanuit het forum is er naar voren gekomen dat het scherm bij de radiozenders niet meer volledig zwart was. In deze update is dat hersteld en is het scherm bij radiozenders weer helemaal zwart.
  • Ook naar aanleiding van feedback vanuit het forum: bugfix bij het gebruiken van kanaal met hoogste nummer in je lijst
  • Reeks kleine andere verbeteringen/bug fixes

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 9 januari
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 16 januari

Heb je hem na 16 januari nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Dank voor de reacties, Grietinus, Sanderino, en ook jij, Qball. Ik kan het zelf niet reproduceren hier, maar we nemen het mee. 

 

@Qball, als jij het dan ook via deze methode probeert:

Wat bij mij wel werkt is om naar iedere zender te gaan, 1x omlaag duwen en daar het hartje te selecteren. Met deze methode slaat hij de favorieten wel op.

Dan verwacht ik dat dit in ieder geval wel werkt.

Zodra je op de manier van @Qball 1 zender toevoegt, kan je daarna wel alle favorieten aanvinken in het menu en slaat hij deze op.

 

Zodra je lijst leeg is en nog geen favorieten bevat krijg je de foutmelding te zien.


Bij mij werkt het ook niet, favoriete zenders  lijken opgeslagen te worden, maar je kan na opslaan niet "alleen favorieten" selecteren, je krijgt dan een foutmelding dat er geen favoriete zenders zijn.

Als je dat controleerd, zijn deze er wel, maar na opnieuw opstarten (kpn knop lang ingedrukt houden) zijn ze niet meer geselecteerd.

 


Heb 2 TV ontvangers dus natuurlijk  ook 2 TV's zenderlijst favorieten  aanmaken werkt perfect maar ik mis dat je ook voor elke tv een aparte  favorieten lijst kan maken bv favorieten lijst 1 en een met nr 2 nu staat 1 lijst op 2 TV's . Is dat mogelijk in de toekomst ?


Heb 2 TV ontvangers dus natuurlijk  ook 2 TV's zenderlijst favorieten  aanmaken werkt perfect maar ik mis dat je ook voor elke tv een aparte  favorieten lijst kan maken bv favorieten lijst 1 en een met nr 2 nu staat 1 lijst op 2 TV's . Is dat mogelijk in de toekomst ?

Deze feedback neem ik mee. Bedankt. 


Ontvangers hebben de update naar 1.134.1 gekregen (Firmware 0.25.0) en ik kan nu wel favorieten maken (groen hartje) en opslaan, maar zodra ik de zenderlijst "Alleen favoriete zenders" kies dan krijg ik de melding: "Je hebt nog geen favoriete kanalen..." Dit is op allebei mijn ontvangers. Er gaat dus blijkbaar iets nog niet goed.


Misschien helpt het om alle twee de ontvangers terug te zetten naar fabrieksinstellingen dan worden de updates ook opnieuw gefownload..


Ontvangers hebben de update naar 1.134.1 gekregen (Firmware 0.25.0) en ik kan nu wel favorieten maken (groen hartje) en opslaan, maar zodra ik de zenderlijst "Alleen favoriete zenders" kies dan krijg ik de melding: "Je hebt nog geen favoriete kanalen..." Dit is op allebei mijn ontvangers. Er gaat dus blijkbaar iets nog niet goed.

Update: op de manier van @Qball is het nu wel gelukt, maar dat is niet te manier waarop het zou moeten werken via het hoofdmenu. 


Hier werkt het wel volgens de beschrijving in topic.

Maar zat in de preselectie wellicht maakt dat uit?

@Erik van KPN @Bart van KPN 


Is dezelfde update, zou niet uit mogen maken. 


Als het nu ook nog eens mogelijk zou worden om de zendervolgorde zelf te bepalen, wat een vernieuwend idee zou dat zijn. 😁

Dit is een wens die we vaker zien. Het is allen iets wat niet gaat gebeuren. De plaats van zenders in de lijst wordt in overeenstemming met de zenders zelf bepaald. Dat kunnen we daarna dan niet verder door jullie zelf laten wijzigen.

 

Hoe zit het nu eigenlijk met het beeld/geluid issue? Zijn daar al vorderingen?

Geluid is een prioriteit van het tv team. Er wordt op verschillende vlakken aan oplossingen en verbeteringen rondom geluid gewerkt. Geluid is echter een complex iets, dus het is niet zo 1-2-3 aan te geven wanneer er weer geluidsdingen in een update zitten.

Tv team. Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe groot is het tv team? 1 persoon? 5 personen?

En zijn die dan elke dag, full time met de tv+ ontvanger bezig? 


Ligt aan de definitie van ‘tv team’. Het is niet zo simpel als x aantal personen full time bezig met TV+ ontvanger. We gaan hier echter niet onze bedrijfsstructuur delen, maar in ieder geval meer dan 1. Tv team is ook niet alleen de ontvanger zelf, maar ook de apps, website etc, dus iets breder. 


Ligt aan de definitie van ‘tv team’. Het is niet zo simpel als x aantal personen full time bezig met TV+ ontvanger. We gaan hier echter niet onze bedrijfsstructuur delen, maar in ieder geval meer dan 1. Tv team is ook niet alleen de ontvanger zelf, maar ook de apps, website etc, dus iets breder. 

Maar gezien de slechte start en de hoeveelheid problemen mogen wij als klant toch wel verwachten dat een aantal mensen gewoon fulltime bezig zijn met alleen de tv+ ontvanger en zijn software. Het kan toch niet zo zijn dat iemand die de site maakt en verbeterd ook het tv+ deel erbij moet doen?

Dit moet toch prioriteit hebben lijkt mij. Is er wel goed contact met de mensen van Google zelf? 


Met de website bedoel ik tv.kpn.com, online kijken, alles wat met tv te maken heeft en bij het tv team hoort. De prioriteit is er zeker wel, maar interne informatie over de samenstelling van het team en met wie er overlegd wordt gaan we hier niet plaatsen. 

En nu graag on topic weer over de update.


Heb 2 TV ontvangers dus natuurlijk  ook 2 TV's zenderlijst favorieten  aanmaken werkt perfect maar ik mis dat je ook voor elke tv een aparte  favorieten lijst kan maken bv favorieten lijst 1 en een met nr 2 nu staat 1 lijst op 2 TV's . Is dat mogelijk in de toekomst ?

Deze feedback neem ik mee. Bedankt. 

Zolang het niet mogelijk is met verschillende profile te gebruiken, a.u.b niet doen. Ik zie niet waarom de TV in kinderkamer dezelfde farorieten heeft als de tv in slaapkamer van de ouders.


@TDN Ook een valide argument natuurlijk. Nemen we er ook bij mee, dank! 


Ontvangers hebben de update naar 1.134.1 gekregen (Firmware 0.25.0) en ik kan nu wel favorieten maken (groen hartje) en opslaan, maar zodra ik de zenderlijst "Alleen favoriete zenders" kies dan krijg ik de melding: "Je hebt nog geen favoriete kanalen..." Dit is op allebei mijn ontvangers. Er gaat dus blijkbaar iets nog niet goed.

Update: op de manier van @Qball is het nu wel gelukt, maar dat is niet te manier waarop het zou moeten werken via het hoofdmenu. 

Je kan 1 zender met de @obal methode doen, daarna werken ook de andere methode wel gewoon.

Succes


Goedenavond.. ik heb nu al 4 x een zenderlijst aangemaakt voor mijn favoriete zenders .. deze daarna opgeslagen en er wordt ook aangegeven dat de instellingen opgeslagen zijn alleen krijg ik dr melding in bijgevoegde foto . Doe ik iets verkeerd of zit er een bug of iets dergelijks in de update? 

 


Oplossing is:

Ga naar zender 1

Naar beneden en daar favoriet (hartje) aanzetten (eventueel eerst uit en dan weer aan.

Daarna werkt alles wel zoals je verwacht!


Oplossing is:

Ga naar zender 1

Naar beneden en daar favoriet (hartje) aanzetten (eventueel eerst uit en dan weer aan.

Daarna werkt alles wel zoals je verwacht!

Dus ook de andere selecteer methodes!


Oplossing is:

Ga naar zender 1

Naar beneden en daar favoriet (hartje) aanzetten (eventueel eerst uit en dan weer aan.

Daarna werkt alles wel zoals je verwacht!

Dus ook de andere selecteer methodes!

Het is inmiddels gelukt op de manier zoals hierboven beschreven .. waarvoor dank 


na de update ging het nog steeds niet soepel bij ons op alle drie de tv boxen.

ik heb er eentje naar fabrieksinstellingen gezet en alles er weer op. dit hielp veel. nu nog w8 totdat de update wordt uitgerold met de geluid verbetering.

ps vandaag eens bij een winkel naar binnen die nu ook andeoid tv box heeft. maar die box is precies zoals het moet zijn. het doorlopen naar links als je naar het radartje wil. geluidsinstellingen zoals je zou willen. zeer snel zappen. 

hopelijk wordt de kpn box ook zo


Pffff…. ik word echt niet goed van alle vreemde problemen met deze devices.

  1. Helaas na deze update weer een probleem terug dat bij de vorige update was upgelost: als de STB is ingeschakeld, automatisch naar de laatste zender gaat en ik druk te snel (pakweg binnen 5 sec.) op “TV Gids”, dan verschijnt het Home scherm en dat springt dan ook nog eens altijd naar Ned 1.
  2. Audio-sync is nog steeds niet goed. TV beeld loopt voor op het geluid. Uiteraard alle settings in audio (stereo, pass-through e.d. ) geprobeerd. En het gekke is dat ik wel kan kiezen om het probleem erger te maken, want je kunt audio vertragen, maar helaas niet versnellen.
  3. Als ik iets terugkijk op een zender waar geen “doorspoelbeperking” speelt (publieke zenders, Discovery Science, Love Nature e.d.), gebeurt het zeker enkele keren per week dat ik de melding krijg dat doorspoelen niet is toegestaan. Heel vervelend. Overigens lijkt me dit eerder iets in de administratie in het backend dan in de STB’s, maar dit terzijde.
  4. Random crashes, enkele keren per week. Betreft dan alleen de TV+ app, niet het hele device.

Voor de duidelijkheid: dit speelt op beide STB’s met de laatste software, op relatief nieuwe Samsung 4k TV’s, aangesloten met HDMI kabels van KPN, geen soundbar of versterkers en aangesloten met UTP direct op de Box 12. En uiteraard alle settings, rebooten, factory settings e.d. geprobeerd.


Ha @KIkViAgEmNlRWAuT, heel jammer om dit te lezen! Ik reageer ook even puntsgewijs:

Helaas na deze update weer een probleem terug dat bij de vorige update was upgelost: als de STB is ingeschakeld, automatisch naar de laatste zender gaat en ik druk te snel (pakweg binnen 5 sec.) op “TV Gids”, dan verschijnt het Home scherm en dat springt dan ook nog eens altijd naar Ned 1.

Dit herkennen we en wordt in een volgende update opgelost!

Audio-sync is nog steeds niet goed. TV beeld loopt voor op het geluid. Uiteraard alle settings in audio (stereo, pass-through e.d. ) geprobeerd. En het gekke is dat ik wel kan kiezen om het probleem erger te maken, want je kunt audio vertragen, maar helaas niet versnellen.

Dit zat inderdaad niet in deze update. Maar ook hier wordt wél aan gewerkt. 

 

Als ik iets terugkijk op een zender waar geen “doorspoelbeperking” speelt (publieke zenders, Discovery Science, Love Nature e.d.), gebeurt het zeker enkele keren per week dat ik de melding krijg dat doorspoelen niet is toegestaan. Heel vervelend. Overigens lijkt me dit eerder iets in de administratie in het backend dan in de STB’s, maar dit terzijde.

Dit wordt een individuele ‘troubleshoot', wil je daar een eigen topic voor aanmaken? Wil je dan een paar recente voorbeelden geven (zender, datum, tijdstip), zodat wij dit kunnen reproduceren?

Random crashes, enkele keren per week. Betreft dan alleen de TV+ app, niet het hele device.

Kan je dit dan ook specificeren in je eigen topic? Wat doe je op zo'n moment? Kijk je live tv, probeer je een app af te sluiten? 


Pffff…. ik word echt niet goed van alle vreemde problemen met deze devices.

  1. Helaas na deze update weer een probleem terug dat bij de vorige update was upgelost: als de STB is ingeschakeld, automatisch naar de laatste zender gaat en ik druk te snel (pakweg binnen 5 sec.) op “TV Gids”, dan verschijnt het Home scherm en dat springt dan ook nog eens altijd naar Ned 1.
  2. Audio-sync is nog steeds niet goed. TV beeld loopt voor op het geluid. Uiteraard alle settings in audio (stereo, pass-through e.d. ) geprobeerd. En het gekke is dat ik wel kan kiezen om het probleem erger te maken, want je kunt audio vertragen, maar helaas niet versnellen.
  3.  
  4. Random crashes, enkele keren per week. Betreft dan alleen de TV+ app, niet het hele device.

Klopt. Vooral 4 is minimaal 1 keer per week. Zelfs met glasvezel en op een bekabelde tv. Ook last van 1 en 2.  Ik heb dus besloten te vertrekken. Dit duurt te lang. Zeker ook omdat hij met mijn soundbar sinds een maand continue problemen heeft. (Waarschijnlijk vorige update)


Als ik iets terugkijk op een zender waar geen “doorspoelbeperking” speelt (publieke zenders, Discovery Science, Love Nature e.d.), gebeurt het zeker enkele keren per week dat ik de melding krijg dat doorspoelen niet is toegestaan. Heel vervelend. Overigens lijkt me dit eerder iets in de administratie in het backend dan in de STB’s, maar dit terzijde.

Dit wordt een individuele ‘troubleshoot', wil je daar een eigen topic voor aanmaken? Wil je dan een paar recente voorbeelden geven (zender, datum, tijdstip), zodat wij dit kunnen reproduceren?

Random crashes, enkele keren per week. Betreft dan alleen de TV+ app, niet het hele device.

Kan je dit dan ook specificeren in je eigen topic? Wat doe je op zo'n moment? Kijk je live tv, probeer je een app af te sluiten? 

Bedankt voor de reactie. Fijn om te zien dat de eerste twee punten bekend zijn, maar het duurt al veel te lang en is uitermate hinderlijk. Per juli gaan wij weer terug naar een aanbieder zoals Budget: wél de voordelen van stabiel glas van KPN en het TV platform, maar gelukkig de oude Arris STB’s en niet de nieuw TV+. Niet voor de prijs, want die is min of meer vergelijkbaar.

Wat betreft een eigen topic: ik ga er niet meer aan beginnen. Ik heb hier letterlijk een lijst van bijna 30 bugs liggen, inclusief reproductiestappen, en ik heb enkele punten meermaal geprobeerd aan te kaarten, maar ze worden elke keer afgeschoven, vergoeilijkt of botweg gezegd dat er niks mee gebeurt. Daar heb ik geen zin meer in. Nog los van het feit dat veel mensen niet fatsoenlijk lezen en weer met dooddoeners komen zoals “Heb je ‘m al eens gereset?”, “Gebruik je de goede HDMI kabel”, en ga zo maar door.

Dus af en toe spui ik mijn gal, in de hoop dat deze laatste 6 maanden nog enige verbetering optreedt in het platform. Maar verder dan dat gaat mijn inzet en trouw niet meer.