Skip to main content

KPN TV+ Update januari 2024 #1

KPN TV+ app 1.134.1

2024 start met vernieuwingen! Een gloednieuwe product update voor KPN TV+ komt er weer aan, mede dankzij jullie waardevolle feedback!

 

Wat zit er in?

 

Weergave en zappen door alleen favoriete zenders

Het was al mogelijk om favoriete kanalen aan te geven. Met de nieuwste update voor TV+ is het mogelijk om een zenderlijst met favoriete kanalen in te stellen!

Bij het gebruiken van een zenderlijst zap je exclusief door deze kanalen. Bovendien zal de Gids én de Nu op TV tegelrij op het hoofdscherm, ook alleen deze favoriete kanalen weergeven. Hierdoor wordt het vinden van je favoriete programma's nog eenvoudiger!

Deze instelling vind je via Instellingen > Menu Weergave > onderaan staat de optie Zenderlijsten:

 

In de Zenderlijsten-optie kun je selecteren of alle zenders of alleen de favoriete zenders getoond worden

 

Met de optie Favoriete kanalen beheren kun je snel je favoriete zenders selecteren of wijzigen:

Als je op dit scherm een eind naar beneden gescrolld hebt, kun je met de terug-knop weer naar de bovenkant van de lijst.

Jouw favorieten bekijken en beheren kan ook op andere manieren. 

  • Op het Startscherm naar beneden scrollen tot je bij de rij TV+ aanpassen komt. Kies daar Beheer welke TV-zenders je ziet. 
  • Tijdens het live kijken, of terwijl je door de gids bladert, op de blauwe knop drukken

Deze beide manieren openen het instellingenmenu.

Daarnaast kun je op veel plekken door langer op OK te drukken een klein menu met opties oproepen. In dit menu is op de relevante plekken ook een optie toevoegen aan/verwijderen uit favorieten toegevoegd. Bijvoorbeeld

  • op het startscherm in de Nu op TV rij
  • in de verschillende tabbladen binnen de Nu op TV menu-optie

 

Als je kiest voor de instelling Alleen favoriete zenders, zal de gids ook alleen deze zenders laten zien:

 

 

Makkelijker updaten

Vanuit Instellingen > Informatie > KPN TV+ firmware en Instellingen > Informatie > KPN TV+ app kun je nu met een druk op de OK knop gelijk door naar de opties om te controleren op nieuwe updates! 

Let op: Jouw TV+ box zorgt automatisch voor updates in standby modus, dus je hoeft hier in principe zelf geen actie op te ondernemen.

Op deze manier kun je makkelijker controleren of er updates beschikbaar zijn!

 

Verder in deze update

  • De ruimte voor ondertiteling is wat groter gemaakt bij Terugkijken en Opnames, daardoor worden de zinnen minder snel afgebroken
  • Bij live kijken zie je voor Multicast stream "LIVE" in zapbanner, bij Unicast stream "Live".
  • Amazon Prime Video is toegevoegd aan ons streamingsaanbod en bestel je direct via het tv menu: nu de eerste 3 maanden op onze kosten
  • Via feedback vanuit het forum is er naar voren gekomen dat het scherm bij de radiozenders niet meer volledig zwart was. In deze update is dat hersteld en is het scherm bij radiozenders weer helemaal zwart.
  • Ook naar aanleiding van feedback vanuit het forum: bugfix bij het gebruiken van kanaal met hoogste nummer in je lijst
  • Reeks kleine andere verbeteringen/bug fixes

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 9 januari
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 16 januari

Heb je hem na 16 januari nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Sinds deze laatste update is het zappen een ramp geworden bij mij. Zenders blijven dan hangen of ik krijg een compleet zwart beeld en moet het kastje dan opnieuw opstarten. Dan werkt het even maar niet lang. Is dit een meer voorkomend probleem? Tv kijken wordt zo een irritatie 


Nieuwe update gedaan en het zappen is een ramp geworden. Tussen 2 zenders meerdere seconden wachten, soms helemaal geen andere zender en dan zomaar zappt de box zo terug naar een heel ander kanaal...  weer terug bij af lijkr me....


Ik heb sinds een paar maanden TV+ en was tot deze update positief over de zapsnelheid, het viel me enorm mee na het lezen van negatieve berichten hierover.
Helaas is na deze update de zapsnelheid “ingestort”: het duurt nu ongeveer 4 seconden voordat de volgende zender (gewoon de eerstvolgende, omhoog zappend door de standaard lijst) stabiel beeld en geluid geeft. Typisch symptoom: het beeld wordt zwart bij het begin van de zap, na 2 a 3 sec komt het beeld even heel kort, dan weer niks en dan na 4 sec (of 5...) beeld en geluid.


Zapsnelheid: Ik herken dit zelf niet, dus ik wil jullie vragen om de ontvanger eens echt volledig te herstarten. Dit kan door hem even stroomloos te maken, of door de KPN-knop rechtsboven wat langer ingedrukt te houden. Je krijgt dan een menu met ook een herstartoptie.

Dat is een beetje het standaard ding om te doen als je ineens gekke dingen hebt na een update. Als dit niet helpt, laat het weten.


Ik haal als we niet kijken sowieso de stroom eraf, en we hebben dit probleem al een paar dagen, dus ik had niet verwacht dat dit zou helpen. Maar een herstart via de route KPN-knop lang indrukken en dan herstarten heeft de zapsnelheid hersteld. Dank voor het advies en de snelle reactie!


Het is sinds vandaag een ellende met de tv+ box.

als ik naar apps ga, gaat alles super traag en om de haverklap komt er het bekende zwarte beeld met groene loge met daaronder ‘opstarten tv+’ 🤣🤣


Het is sinds vandaag een ellende met de tv+ box.

als ik naar apps ga, gaat alles super traag en om de haverklap komt er het bekende zwarte beeld met groene loge met daaronder ‘opstarten tv+’ 🤣🤣

HIer het zelfde.


Zapsnelheid: Ik herken dit zelf niet, dus ik wil jullie vragen om de ontvanger eens echt volledig te herstarten. Dit kan door hem even stroomloos te maken, of door de KPN-knop rechtsboven wat langer ingedrukt te houden. Je krijgt dan een menu met ook een herstartoptie.

Dat is een beetje het standaard ding om te doen als je ineens gekke dingen hebt na een update. Als dit niet helpt, laat het weten.



inderdaad dat als eerste geprobeerd maar leverde geen verbetering op. Modem resetten ook geen verbetering. Tv+ kastje blijft bij zappen geregeld hangen in zwart beeld en reageert dan nergens meer op 


Zapsnelheid: Ik herken dit zelf niet, dus ik wil jullie vragen om de ontvanger eens echt volledig te herstarten. Dit kan door hem even stroomloos te maken, of door de KPN-knop rechtsboven wat langer ingedrukt te houden. Je krijgt dan een menu met ook een herstartoptie.

Dat is een beetje het standaard ding om te doen als je ineens gekke dingen hebt na een update. Als dit niet helpt, laat het weten.

inderdaad dat als eerste geprobeerd maar leverde geen verbetering op. Modem resetten ook geen verbetering. Tv+ kastje blijft bij zappen geregeld hangen in zwart beeld en reageert dan nergens meer op 

Dank je, @MrRich. We nemen dit mee naar het tv team.

 

Het is sinds vandaag een ellende met de tv+ box.

als ik naar apps ga, gaat alles super traag en om de haverklap komt er het bekende zwarte beeld met groene loge met daaronder ‘opstarten tv+’ 🤣🤣

HIer het zelfde.

Ook voor jullie twee, @OID en @Mario27, het verzoek om de TV+ Box te herstarten door de KPN-knop rechtsboven wat langer ingedrukt te houden. Je krijgt dan een menu met ook een herstartoptie. Als dit daarna nog steeds voorkomt, laat het weten.


Zapsnelheid: Ik herken dit zelf niet, dus ik wil jullie vragen om de ontvanger eens echt volledig te herstarten. Dit kan door hem even stroomloos te maken, of door de KPN-knop rechtsboven wat langer ingedrukt te houden. Je krijgt dan een menu met ook een herstartoptie.

Dat is een beetje het standaard ding om te doen als je ineens gekke dingen hebt na een update. Als dit niet helpt, laat het weten.

inderdaad dat als eerste geprobeerd maar leverde geen verbetering op. Modem resetten ook geen verbetering. Tv+ kastje blijft bij zappen geregeld hangen in zwart beeld en reageert dan nergens meer op 

Dank je, @MrRich. We nemen dit mee naar het tv team.

 

Het is sinds vandaag een ellende met de tv+ box.

als ik naar apps ga, gaat alles super traag en om de haverklap komt er het bekende zwarte beeld met groene loge met daaronder ‘opstarten tv+’ 🤣🤣

HIer het zelfde.

Ook voor jullie twee, @OID en @Mario27, het verzoek om de TV+ Box te herstarten door de KPN-knop rechtsboven wat langer ingedrukt te houden. Je krijgt dan een menu met ook een herstartoptie. Als dit daarna nog steeds voorkomt, laat het weten.

Dat heb ik al 2 keer gedaan. Het loste de eerste keer het probleem tijdelijk op en vervolgens was het probleem vanmiddag er weer. Nogmaals de herstartoptie uitgevoerd. Ik hoop dat het probleem nu weg blijft. Maar ik ben niet hoopvol omdat het na de eerste keer (het uitvoeren van de herstartoptie) het probleem later toch weer optrad.


Zapsnelheid: Ik herken dit zelf niet, dus ik wil jullie vragen om de ontvanger eens echt volledig te herstarten. Dit kan door hem even stroomloos te maken, of door de KPN-knop rechtsboven wat langer ingedrukt te houden. Je krijgt dan een menu met ook een herstartoptie.

Dat is een beetje het standaard ding om te doen als je ineens gekke dingen hebt na een update. Als dit niet helpt, laat het weten.

inderdaad dat als eerste geprobeerd maar leverde geen verbetering op. Modem resetten ook geen verbetering. Tv+ kastje blijft bij zappen geregeld hangen in zwart beeld en reageert dan nergens meer op 

Dank je, @MrRich. We nemen dit mee naar het tv team.

 

Het is sinds vandaag een ellende met de tv+ box.

als ik naar apps ga, gaat alles super traag en om de haverklap komt er het bekende zwarte beeld met groene loge met daaronder ‘opstarten tv+’ 🤣🤣

HIer het zelfde.

Ook voor jullie twee, @OID en @Mario27, het verzoek om de TV+ Box te herstarten door de KPN-knop rechtsboven wat langer ingedrukt te houden. Je krijgt dan een menu met ook een herstartoptie. Als dit daarna nog steeds voorkomt, laat het weten.

Dat heb ik al 2 keer gedaan. Het loste de eerste keer het probleem tijdelijk op en vervolgens was het probleem vanmiddag er weer. Nogmaals de herstartoptie uitgevoerd. Ik hoop dat het probleem nu weg blijft. Maar ik ben niet hoopvol omdat het na de eerste keer (het uitvoeren van de herstartoptie) het probleem later toch weer optrad.

Het is nog steeds hopeloos!

zodra ik op apps druk dan druk ik ergens op en dan blijft ie hangen, opeens komt netflix uit zichzelf tevoorschijn en kan geen appje toevoegen aan favorieten en vaak nog zwart beeld met het bekende logo en dan start ie weer op..


Ook voor jullie twee, @OID en @Mario27, het verzoek om de TV+ Box te herstarten door de KPN-knop rechtsboven wat langer ingedrukt te houden. Je krijgt dan een menu met ook een herstartoptie. Als dit daarna nog steeds voorkomt, laat het weten.

Dat heb ik al 2 keer gedaan. Het loste de eerste keer het probleem tijdelijk op en vervolgens was het probleem vanmiddag er weer. Nogmaals de herstartoptie uitgevoerd. Ik hoop dat het probleem nu weg blijft. Maar ik ben niet hoopvol omdat het na de eerste keer (het uitvoeren van de herstartoptie) het probleem later toch weer optrad.

Het is nog steeds hopeloos!

zodra ik op apps druk dan druk ik ergens op en dan blijft ie hangen, opeens komt netflix uit zichzelf tevoorschijn en kan geen appje toevoegen aan favorieten en vaak nog zwart beeld met het bekende logo en dan start ie weer op..

@Mario27 dat is dus sinds je het vanmiddag op verzoek van mijn collega Erik weer had herstart op de manier zoals hij het uitlegt? Dan nemen we het mee!


Ook voor jullie twee, @OID en @Mario27, het verzoek om de TV+ Box te herstarten door de KPN-knop rechtsboven wat langer ingedrukt te houden. Je krijgt dan een menu met ook een herstartoptie. Als dit daarna nog steeds voorkomt, laat het weten.

Dat heb ik al 2 keer gedaan. Het loste de eerste keer het probleem tijdelijk op en vervolgens was het probleem vanmiddag er weer. Nogmaals de herstartoptie uitgevoerd. Ik hoop dat het probleem nu weg blijft. Maar ik ben niet hoopvol omdat het na de eerste keer (het uitvoeren van de herstartoptie) het probleem later toch weer optrad.

Het is nog steeds hopeloos!

zodra ik op apps druk dan druk ik ergens op en dan blijft ie hangen, opeens komt netflix uit zichzelf tevoorschijn en kan geen appje toevoegen aan favorieten en vaak nog zwart beeld met het bekende logo en dan start ie weer op..

@Mario27 dat is dus sinds je het vanmiddag op verzoek van mijn collega Erik weer had herstart op de manier zoals hij het uitlegt? Dan nemen we het mee!

Het was al voor ik ‘m herstart had maar het heeft dus niks geholpen. Neem het alsjeblieft mee!😀


Kort na het starten van het 8 uur journaal herstartte de app. Ik denk door een crash want de update heb ik er woensdag al op gezet.

 


Een crash kán gebeuren, @Sander G.! Mocht het verder toch niet stabiel blijven, meld het dan gerust in een eigen topic. Vermeld dan inderdaad wanneer dit gebeurde en wat je op dat moment deed (een bepaalde app, live tv, opname kijken etc.)


Bij mij werkt het aanmaken van een Favoriete zenderlijst niet goed. Het selecteren van de optie 'Alleen favoriete zenders' werkt niet. Ik krijg tevens de melding dat er geen favoriete zenderlijst is aangemaakt. Die heb ik WEL aangemaakt en opgeslagen. Na een Herstart van de tv+ box is mijn Favoriete zenderlijst verdwenen, zodat ik opnieuw kan beginnen. De herstart van de tv+ box ging ook zeer moeizaam. Pas na enkele keren op 'OK' te drukken, ging de Herstart in werking !

Wat gaat er mis bij deze laatste update ?


Bij mij werkt het aanmaken van een Favoriete zenderlijst niet goed. Het selecteren van de optie 'Alleen favoriete zenders' werkt niet. Ik krijg tevens de melding dat er geen favoriete zenderlijst is aangemaakt. Die heb ik WEL aangemaakt en opgeslagen. Na een Herstart van de tv+ box is mijn Favoriete zenderlijst verdwenen, zodat ik opnieuw kan beginnen. De herstart van de tv+ box ging ook zeer moeizaam. Pas na enkele keren op 'OK' te drukken, ging de Herstart in werking !

Wat gaat er mis bij deze laatste update ?

 

Aanvulling 13:26 : ik heb de stroom van modem en tv+ box er afgehaald en opnieuw gecheckt. Het probleem bestaat nog steeds. Gaarne een follow-up van KPN a.u.b. Dank u wel.


Hi @PeterH.67, welkom bij onze community. 

Ik heb dit hier ook getest en krijg hetzelfde te zien. Bij deze doorgezet, mijn collega's gaan hiermee bezig. 


Sinds deze update start de box niet meer op op de zender die je voor het laatst bekeken hebt,maar altijd op npo1. Is dit aangepast? 


Sinds deze update start de box niet meer op op de zender die je voor het laatst bekeken hebt,maar altijd op npo1. Is dit aangepast? 

Bij mij start hij nog wel op met de laatst gekeken zender.

Kan jij de TV+ Box eens resetten om te kijken of daarmee het probleem verholpen wordt?


@FietjeV, hier gaat het ook verder op de laatst bekeken zender. 

Kan jij de TV+ Box eens resetten om te kijken of daarmee het probleem verholpen wordt?

De reset van de TV+ box raad ik dan ook aan in dit geval. Mocht het alsnog niet lukken, maak dan even een nieuw topic aan. 


Helaas, hier sinds maandag jl ( 15 januari ) problemen met het beeld en geluid.

Korte of langere onderbrekingen in het beeld / en geluid ( beeld blijft dan stilstaan/ hangen )

spanningsloos, terug naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen.

 

Vanavond maar eens kennismaken met NLZiet


Hi @talktome! Gek dat dit ineens kuren geeft. 😕 Heb je de tips uit onze bekende bevindingen (nummer 3: lip-sync) al geprobeerd?

Mochten die niet helpen, probeer dan ook het aanpassen van de TV+ Box geluidsinstellingen en de geavanceerde geluidsinstellingen van de TV+ Box.

Als ook die niet voor de oplossing zorgen, maak dan een eigen topic aan. Vertel daarin zo gedetailleerd mogelijk wat je al geprobeerd hebt (ook welke geluidsinstellingen), welk soort HDMI-kabel je gebruikt en of je externe geluidsapparatuur gebruikt. 
Dan pakken we het daar verder met je op!


@FietjeV  Hier hetzelfde probleem.

Net als dat het zappen weer langer duurt.

Allemaal na deze “update” 

Herstarten lost het probleem niet op.

Na fabrieksinstellingen gebruikt te hebben  is het een grote puzzel om de juiste instellingen in al die menu’s terug te vinden .

Al met al is dit TV+ gebeuren al 11 maanden een drama met updates die telkens weer andere problemen veroorzaken. En dan  moetje dit melden op een nieuw topic.

Ondanks alle beloften is het tv kijken op deze ontvanger echt een achteruitgang vergeleken met de “oude”  tv ontvangers. en  is dat via TV+ kijken nog steeds geen stabiel systeem.


Wat jammer dat deze dienst dan nog niet bij jouw verwachting aansluit @Oberon 5. Bedankt voor je feedback! Dit topic is specifiek bedoelt voor feedback op onze laatste update. Mocht je specifiek ,individueel vragen hebben of problemen ervaren dan kun je altijd een nieuw topic starten. Dan kijken we er samen met de Community even naar.