Skip to main content

KPN TV+ Update januari 2024 #1

KPN TV+ app 1.134.1

2024 start met vernieuwingen! Een gloednieuwe product update voor KPN TV+ komt er weer aan, mede dankzij jullie waardevolle feedback!

 

Wat zit er in?

 

Weergave en zappen door alleen favoriete zenders

Het was al mogelijk om favoriete kanalen aan te geven. Met de nieuwste update voor TV+ is het mogelijk om een zenderlijst met favoriete kanalen in te stellen!

Bij het gebruiken van een zenderlijst zap je exclusief door deze kanalen. Bovendien zal de Gids én de Nu op TV tegelrij op het hoofdscherm, ook alleen deze favoriete kanalen weergeven. Hierdoor wordt het vinden van je favoriete programma's nog eenvoudiger!

Deze instelling vind je via Instellingen > Menu Weergave > onderaan staat de optie Zenderlijsten:

 

In de Zenderlijsten-optie kun je selecteren of alle zenders of alleen de favoriete zenders getoond worden

 

Met de optie Favoriete kanalen beheren kun je snel je favoriete zenders selecteren of wijzigen:

Als je op dit scherm een eind naar beneden gescrolld hebt, kun je met de terug-knop weer naar de bovenkant van de lijst.

Jouw favorieten bekijken en beheren kan ook op andere manieren. 

  • Op het Startscherm naar beneden scrollen tot je bij de rij TV+ aanpassen komt. Kies daar Beheer welke TV-zenders je ziet. 
  • Tijdens het live kijken, of terwijl je door de gids bladert, op de blauwe knop drukken

Deze beide manieren openen het instellingenmenu.

Daarnaast kun je op veel plekken door langer op OK te drukken een klein menu met opties oproepen. In dit menu is op de relevante plekken ook een optie toevoegen aan/verwijderen uit favorieten toegevoegd. Bijvoorbeeld

  • op het startscherm in de Nu op TV rij
  • in de verschillende tabbladen binnen de Nu op TV menu-optie

 

Als je kiest voor de instelling Alleen favoriete zenders, zal de gids ook alleen deze zenders laten zien:

 

 

Makkelijker updaten

Vanuit Instellingen > Informatie > KPN TV+ firmware en Instellingen > Informatie > KPN TV+ app kun je nu met een druk op de OK knop gelijk door naar de opties om te controleren op nieuwe updates! 

Let op: Jouw TV+ box zorgt automatisch voor updates in standby modus, dus je hoeft hier in principe zelf geen actie op te ondernemen.

Op deze manier kun je makkelijker controleren of er updates beschikbaar zijn!

 

Verder in deze update

  • De ruimte voor ondertiteling is wat groter gemaakt bij Terugkijken en Opnames, daardoor worden de zinnen minder snel afgebroken
  • Bij live kijken zie je voor Multicast stream "LIVE" in zapbanner, bij Unicast stream "Live".
  • Amazon Prime Video is toegevoegd aan ons streamingsaanbod en bestel je direct via het tv menu: nu de eerste 3 maanden op onze kosten
  • Via feedback vanuit het forum is er naar voren gekomen dat het scherm bij de radiozenders niet meer volledig zwart was. In deze update is dat hersteld en is het scherm bij radiozenders weer helemaal zwart.
  • Ook naar aanleiding van feedback vanuit het forum: bugfix bij het gebruiken van kanaal met hoogste nummer in je lijst
  • Reeks kleine andere verbeteringen/bug fixes

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 9 januari
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 16 januari

Heb je hem na 16 januari nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Problemen met het haperende beeld en geluid ben ik kwijt zodra ik multicast optie uit zet. 

Jammer dat ik met bonded vdsl niet kan genieten van de maximaal beschikbare streams.

 

het uitblijven van investeren in glasvezel komt oa door het beleid van kpn door glaspartijen in het verleden op te kopen om vervolgens de uitrol hiervan jaren te traineren.

 


Problemen met het haperende beeld en geluid ben ik kwijt zodra ik multicast optie uit zet. 

Hoe is die TV+ Box op de Experia/KPN Box aangesloten?

  • Rechtstreeks met een netwerkkabel.
  • Met een netwerkkabel via een switch.
  • Met een netwerkkabel via een "draadloze" verbindingsset.
  • Met een netwerkkabel via een Experia Wifi of "super"WiFi.
  • Via wifi.

Welke Experia/KPN Box heb je?


Problemen met het haperende beeld en geluid ben ik kwijt zodra ik multicast optie uit zet. 

Jammer dat ik met bonded vdsl niet kan genieten van de maximaal beschikbare streams.

het uitblijven van investeren in glasvezel komt oa door het beleid van kpn door glaspartijen in het verleden op te kopen om vervolgens de uitrol hiervan jaren te traineren.

Hi @talktome, zou je zoals Sanne hiervoor heeft verzocht een eigen topic willen aanmaken? Graag ok met de antwoorden erin die wjb hier heeft gesteld. Dat kunnen we het daar verder oppakken. 

Hoe is die TV+ Box op de Experia/KPN Box aangesloten?

  • Rechtstreeks met een netwerkkabel.
  • Met een netwerkkabel via een switch.
  • Met een netwerkkabel via een "draadloze" verbindingsset.
  • Met een netwerkkabel via een Experia Wifi of "super"WiFi.
  • Via wifi.

Welke Experia/KPN Box heb je?

 

 


als ik naar apps ga, gaat alles super traag en om de haverklap komt er het bekende zwarte beeld met groene loge met daaronder ‘opstarten tv+’ 🤣🤣

Het probleem op de apps pagina loopt al wat langer en na updates verder blijft de pagina zelfs zwart een aantal seconden of start de tv+ app zelfs opnieuw op. Dit wisselt dus.

Als ik naar apps ga doe ik dat nu via 'Start' of via de knoppen op de afstandsbediening.


Oplossing is:

Ga naar zender 1

Naar beneden en daar favoriet (hartje) aanzetten (eventueel eerst uit en dan weer aan.

Daarna werkt alles wel zoals je verwacht!

Dus ook de andere selecteer methodes!

Het is inmiddels gelukt op de manier zoals hierboven beschreven .. waarvoor dank 

Hier werkt het niet! Dus geen favorietenlijst kunnen gebruiken.


Oplossing is:

Ga naar zender 1

Naar beneden en daar favoriet (hartje) aanzetten (eventueel eerst uit en dan weer aan.

Daarna werkt alles wel zoals je verwacht!

Dus ook de andere selecteer methodes!

Het is inmiddels gelukt op de manier zoals hierboven beschreven .. waarvoor dank 

Hier werkt het niet! Dus geen favorietenlijst kunnen gebruiken.

Hi @Ruiten, lukt het je wel om de lijst op te slaan? Welke stappen heb je precies gevolgd, en krijg je ook een foutmelding te zien, zoals hieronder? Heb je de box ook helemaal gereset? Zo niet, zou je dit alsnog willen doen?
 

 


als ik naar apps ga, gaat alles super traag en om de haverklap komt er het bekende zwarte beeld met groene loge met daaronder ‘opstarten tv+’ 🤣🤣

Het probleem op de apps pagina loopt al wat langer en na updates verder blijft de pagina zelfs zwart een aantal seconden of start de tv+ app zelfs opnieuw op. Dit wisselt dus.

Als ik naar apps ga doe ik dat nu via 'Start' of via de knoppen op de afstandsbediening.

ik had dit ook, heb een fabrieksreset uitgevoerd. daarna ging alles weer goed. ik denk dat cache legen noet goed werkt. heb ik al eens doorgegeven aan kpn 


Oplossing is:

Ga naar zender 1

Naar beneden en daar favoriet (hartje) aanzetten (eventueel eerst uit en dan weer aan.

Daarna werkt alles wel zoals je verwacht!

Dus ook de andere selecteer methodes!

Het is inmiddels gelukt op de manier zoals hierboven beschreven .. waarvoor dank 

Hier werkt het niet! Dus geen favorietenlijst kunnen gebruiken.

Hi @Ruiten, lukt het je wel om de lijst op te slaan? Welke stappen heb je precies gevolgd, en krijg je ook een foutmelding te zien, zoals hieronder? Heb je de box ook helemaal gereset? Zo niet, zou je dit alsnog willen doen?
 

 

Alles gedaan zelfs geresset maar geen favorietenlijst!


Wat versta je nu onder "Alles gedaan"?


Wat versta je nu onder "Alles gedaan"?

De hele rijtje. Favorieten aan en uit op 1. Resetten.


Wat versta je nu onder "Alles gedaan"?

De hele rijtje. Favorieten aan en uit op 1. Resetten.

Dus op het scherm "Favoriete kanalen" heb je jouw favoriete kanalen geselecteerd...

...en vervolgens op "Opslaan" gedrukt maar daarna kan je niet de gids op "Alleen favoriete zenders" zetten?

 


Misschien hadden de heren/dames programmeurs een beetje verder moeten denken dan hun neus lang is, en de gebruiken laten kiezen welke zenders ze niet willen zien, in plaats van alle zenders te selecteren die ze wel willen zien. Verder crasht de app regelmatig maar ach, daar ben ondertussen wel aan gewend.


Applaus weer!! En dank!!

Dank? Eerst maar eens zorgen dat alles naar behoren werkt, wat na 8 maanden nog steeds niet het geval is!


Misschien hadden de heren/dames programmeurs een beetje verder moeten denken dan hun neus lang is, en de gebruiken laten kiezen welke zenders ze niet willen zien, in plaats van alle zenders te selecteren die ze wel willen zien.

Ik vind het juist goed dat de zenders die je wel wilt zien aangevinkt moeten worden. Dan ben ik immers veel sneller klaar. Het komt ook overeen moet de werking van de zenderlijsten op de "oude" TV ontvangers.


Een crash kán gebeuren

Ja, omdat het Android is zeker…? Hee hallo, een crash mag alleen voorkomen in een bèta, niet in een product dat in de markt gezet is. Het is alleen maar gedoe met die box, en ik ben daar zó klaar mee! Maar ondertussen krijg ik de Arris 5202 niet terug. KPN heeft er een puinzooi van gemaakt.


@Ruiten  en @wjb, zouden jullie het troubleshooten in een eigen topic willen doen?


Goedemorgen,

 

Ik weet niet vanaf welke update dit nu niet meer goed werkt vandaar dat ik het hier maar meld.

Wat ik constateer is dat de ingestelde beeldscherm resolutie niet consequent wordt opgeslagen.

De tv box+ stel ik in op 4k2/60Hz waarbij het vinkje voor automatisch beste scherm resolutie dus uit staat.

Ik merk best wel vaak dat de ontvanger deze instelling terugzet naar 1080p/50Hz.

Na wat testjes ben ik erachter gekomen dat het gebeurd als ik de spanning van de tv ontvanger eraf haal en daarna weer erop zet. Dan staat de beeldscherm resolutie weer op 1080p/50Hz waarna ik hem handmatig weer op 4k2/60Hz moet zetten.

De ontvanger in standby en daarna weer aan, dan lijkt hij wil de instelling te onthouden.

Ik heb het ook een keer bij een herstart gehad dat de beeldscherm resolutie gewijzigd is maar daarbij doet hij het niet consequent. Vaak onthoudt hij de instelling wel.

 

Is dit een bekend issue en hebben hier meer mensen last van?

 

Groet,

Theo 


Advies is om de instellingen op automatisch te zetten. Maar wat jij hebt ontdekt is natuurlijk wel opmerkelijk en zou bij mijn weten niet zo moeten. Ik neem jouw feedback dan ook van harte mee naar onze ontwikkelaars. Bedankt. 


Hoi @Theo v H @Bart van KPN hier zelfde proleem, resolutie soms ineens heel slecht/laag. Ik heb box ook op 4k59,9hz handmatig om de jitter die ervaar bij netflix en amazon prime te voorkomen.. 

Soms is resolutie ineens gewijzigd en specht. Herstart nodig om instellingen überhaupt goed te kunnen zetten op deze resolutie (llgeeenste resolutie lijkt verborgen voor herstart)


Hoi @Theo v H @Bart van KPN hier zelfde proleem, resolutie soms ineens heel slecht/laag. Ik heb box ook op 4k59,9hz handmatig om de jitter die ervaar bij netflix en amazon prime te voorkomen.. 

Soms is resolutie ineens gewijzigd en specht. Herstart nodig om instellingen überhaupt goed te kunnen zetten op deze resolutie (llgeeenste resolutie lijkt verborgen voor herstart)

Dit probleem heb ik maanden geleden ook al eens aangekaart (op 2 Samsung 4k TV’s), zelfs tot nog lagere resoluties, maar dat werd een beetje afgedaan alsof ik de enige was en kreeg geen aandacht laat staan een oplossing, afgezien van de standaard dooddoeners als “heb je de HDMI kabel van KPN gebruikt” en “heb je een reset gedaan”. Inmiddels heb ik ook gezien dat dit probleem ook speelde bij mijn ouders, maar die zitten op bijna 5 meter van een 42” TV en eerlijk gezegd zie ik (laat staan die oudjes van 80) geen verschil tussen 1080 en 2160. Wellicht dat dit bij veel meer mensen speelt, maar de meesten het niet eens zien omdat je vanaf een afstand die pakweg 2x de beeldiagonaal is, vrijwel geen verschil meer ziet tussen 2160 en 1080 (afgezien van evt. contrast door HDR). Zelf hebben we een 65” en op de zitplek die het dichst bij is (1,5m) zie ik verschil, maar op “mijn” hoekje op de bank (4m van de TV) zie ik totaal geen verschil tussen 1080 en 2160. En ik heb echt een behoorlijk scherp zicht, zeker als ik de bril op heb i.p.v. de contactlenzen.


Dit probleem heb ik maanden geleden ook al eens aangekaart (op 2 Samsung 4k TV’s), zelfs tot nog lagere resoluties

Jij bedoelt hiermee de tv app in de smart-tv zelf, @KIkViAgEmNlRWAuT .

Dit topic gaat over (een update van) de TV+ box. (De TV+ app in de TV+ box)

Maak voor de resolutie in de tv app een topic aan of gebruik een daarover gaand bestaand topic. (TV app in een televisie).


Dit probleem heb ik maanden geleden ook al eens aangekaart (op 2 Samsung 4k TV’s), zelfs tot nog lagere resoluties

Jij bedoelt hiermee de tv app in de smart-tv zelf, @KIkViAgEmNlRWAuT .

Dit topic gaat over (een update van) de TV+ box. (De TV+ app in de TV+ box)

Maak voor de resolutie in de tv app een topic aan of gebruik een daarover gaand bestaand topic. (TV app in een televisie).

En jawel hoor, alweer wordt er kort door de bocht een foute conclusie getrokken. Waar zegt ik dat het de app van de TV betreft? Het gaat over de STB’s.

 


Zo vervelend dat je je bericht niet kunt aanpassen, want ik was iets vergeten te vermelden.

In het begin was het probleem er alleen op de nieuwere 65”, maar na enige tijd ook op de 3 jaar oude 55”.


Het zal wel. Maar daar heb je dus al een topic over

En dit topic gaat er ook niet over! Deze gaat hierover:

Weergave en zappen door alleen favoriete zenders

 

Het kapen van topics voor andere onderwerpen is erg rommelig en verwarrend. Voor jou ook niet prettig om één iets overal en nergens te plempen, toch?


Ik hoop elke keer te lezen bij een nieuwe update dat het probleem is verholpen dat het beeld niet meer op zwart gaat en het geluid wegvalt om dan vervolgens na een paar seconden weer terug te komen. En dit meerdere keren op een avond. Ik heb meerdere apparaten aangesloten staan en alleen de KPN TV+ box geeft deze problemen. Ik lees dat meerdere klanten hier last van hebben. KPN doe hier iets aan. Het zou een reden zijn als dit zo blijft om naar een andere provider over te stappen. En dat is toch jammer want verder ben ik dik tevreden over jullie.

Hey @Bikkie. Dat is enorm irritant. Volgens mij lees ik in jouw oudere posts dat je de meegeleverde HDMI-kabel gebruikt, toch? Ook al eens een andere ULTRA HIGH SPEED HDMI-kabel getest? En/of een andere poort? Ik lees dat je al flink wat instellingen heb aangepast en getest, maar was hier nog even benieuwd naar. Maak anders eigen topic aan als je wil dat de community met je meedenkt.

Bedankt Paul voor het meedenken. Ik heb de bijgeleverde HDMI kabel vervangen voor een HDMI UHD kabel en heb nergens geen last meer van!  Was de investering dus meer dan waard. Toch vreemd dat de bijgeleverde HDMI kabel tekort schiet. Vandaar dat er meer mensen bekend zijn met dit probleem.