Skip to main content

KPN TV+ Update januari 2024 #2

KPN TV+ app 1.136.5

 

Wat zit er in?

 

Makkelijker terug naar live tv

Als je vanuit live tv naar een van de menu-opties gaat (zoals de Gids, of Opgeslagen) dan is het niet altijd intuïtief om vervolgens weer terug te komen op live tv. Met deze update hebben we dit makkelijker gemaakt. Je kunt hiervoor nu de terugknop gebruiken door deze langer ingedrukt te houden (longpress).

Dit werkt vanuit het hoofdniveau van alle menu-opties, van zoeken t/m apps.

 

Verduidelijking ecostand

Als je ecostand gebruikt duurt het opstarten iets langer. Vanaf deze update krijg je, tijdens het opstarten, op het scherm te zien dat ecostand aan staat, hoeveel energie er bespaard is, en ook een knop om ecostand uit te kunnen zetten. 

Dit laatste hebben we toegevoegd omdat we zien dat mensen niet altijd doorhebben dat de ecostand aanstaat, en zich dan ergeren aan de langere opstarttijd. Met deze update kunnen zij de ecostand dan gelijk uitzetten.

 

Verder in deze update

  • Als je Starten met Live TV aan hebt staan kon het gebeuren dat hij niet startte met de zender die je als laatste keek. Dat is nu verholpen. 

  • Als je een serie-opname annuleert kon het selectievenster verdwijnen. Dit is opgelost. 

  • Als je een serie-opname annuleert, werden de al bestaande opnames niet meer gegroepeerd. Dat is na deze wel weer zo.

  • Verder wat verbeteringen rondom favorieten qua teksten en navigatie.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 25 januari
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 30 januari

Heb je hem na 30 januari nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Je kunt je abonneren op Product Updates @Van den Reek, zodat je een mailtje krijgt zodra er een nieuwe update komt.

Het op tv tonen van de release notes is een meer gevraagde wens, het is punt 69 op deze lijst: 

Daar kan je daar meer over lezen.


Sinds de laatste updates (vanaf eind november ongeveer) merk ik dat de TV+ box in toenemende mate hapert bij live tv (bv. RTL4, op glas/hoge bitrate). Beeld en geluid bevriest dan tot wel 5 seconden, maar het kan soms ook gaan om een framedrop van slechts een paar frames. Het lijkt alsof de CPU-load met spikes even te hoog is, of misschien dat een achtergrond proces onterecht voorrang krijgt (download van product update...?). Hebben anderen dit ook gemerkt?

Mijn box is al meerdere keren naar fabrieksinstellingen gereset, bekabeld aangesloten op 1 Gbps (op werking getest met laptop), en heeft alleen de fabrieks apps erop staan. Dus alle externe factoren zijn daarmee uitgesloten denk ik.​​​

Kan ik zelf ergens loggen/monitoren wat de CPU-load van die box is in de tijd? Of, als anderen dit ook hebben, kan het ontwikkel team dit eens testen op een hoge bitrate stream, bij voorkeur met veel actie en beweging?​​​​


Hoe wordt je ingelicht wat een update inhoud buiten dit forum? Bijna niemand  kent dit .Hoe kom jedan te weet wat er is verandert??

Zou op je tv gemeld  moeten worden

Graag  reactie  kpn  ???

 

Op een forum helpen klanten en de moderator.

Ik werk niet bij KPN en ook nooit bij KPN gewerkt.

 

Er verschijnt bij het envelopje rechts een 1 als er een update is.

Net zoals bij Android, Windows, etc. moet je op het forum of internet zijn om te zien welke en wat voor een updates er komen.

 

Je kan je abonneren op de updates, dan krijg je een mail als er een update aan gaat komen.

Klik boven op “product updates” en kies voor abonneren.


@RozeOlifant 

Wat ik altijd doe na een update, is hem nogmaals opnieuw laten opstarten.

Houd de knop kpn op de ab ingedrukt en wacht totdat je een popup ziet.

Kies voor opnieuw opstarten.

Ik heb gemekt dat hij daarna veel soepeler werkt.😉😊


Sinds de laatste updates (vanaf eind november ongeveer) merk ik dat de TV+ box in toenemende mate hapert bij live tv (bv. RTL4, op glas/hoge bitrate). Beeld en geluid bevriest dan tot wel 5 seconden, maar het kan soms ook gaan om een framedrop van slechts een paar frames. Het lijkt alsof de CPU-load met spikes even te hoog is, of misschien dat een achtergrond proces onterecht voorrang krijgt (download van product update...?). Hebben anderen dit ook gemerkt?

Mijn box is al meerdere keren naar fabrieksinstellingen gereset, bekabeld aangesloten op 1 Gbps (op werking getest met laptop), en heeft alleen de fabrieks apps erop staan. Dus alle externe factoren zijn daarmee uitgesloten denk ik.​​​

Kan ik zelf ergens loggen/monitoren wat de CPU-load van die box is in de tijd? Of, als anderen dit ook hebben, kan het ontwikkel team dit eens testen op een hoge bitrate stream, bij voorkeur met veel actie en beweging?​​​​

Ook wij hebben dezelfde perikelen. Onze TV+ box heeft ook nooit extra apps geïnstalleerd gehad. Daar wordt de smart-tv voor gebruikt die wel automatisch kan wisselen tussen HDR en non-HDR beeldmateriaal.


Ik kom sinds de update 1136.6 van vanmorgen niet meer uit Netflix in de TV box app. Opnieuw opstarten van de box helpt niet. 


@Abzek Wat vreemd. Start de app dan helemaal niet meer op of koppelt die iets van een foutcode oid terug?


Ik ga via de app naar Netflix, als ik dan vervolgens Netflix wil afsluiten kom ik niet meer uit het Netflix menu. Je ziet onder in het menu een witte tekst Netflix verlaten maar die reageert niet op de OK knop van de afstandsbediening. Ook de home knop en/of de return knop doen niets. Uiteindelijk krijg ik het groene startscherm (tekst) van de box te zien. Zodra de box is opgestart 3 tot 4 keer opnieuw geprobeerd maar het lukt me niet om om een normale manier Netflix af te sluiten.


@Abzek Ik hem nog niet breed terug gekregen dat dit probleem speelt. Ik ervaar dit ook niet met mijn eigen KPN TV+ Box op dit moment. Je kan de ontvanger nog even een frisse start geven. Als de problemen aanhouden kun je het beste even een nieuw topic aanmaken.


Oké, doe ik.


Ik kom sinds de update 1136.6 van vanmorgen niet meer uit Netflix in de TV box app. Opnieuw opstarten van de box helpt niet. 

Hé, dat is vreemd. Ik heb namelijk hetzelfde met Netflix via mijn smart tv. Netflix via de KPN+ box gaat bij mij wel goed.


Je kon het verwachten. Nieuwe problemen bij iedere update. De rode knop werkt sinds deze update regelmatig niet als je een programma wilt verwijderen. Dan bevriest het scherm. Alleen de home knop werkt dan.
Al diverse keren de KPN knop ingedrukt en opnieuw opgestart. Helaas zonder resultaat. Ook nog een keer gehad dat hij spontaan opstartte. Nog wel nadat ik hem opnieuw opstartte. Ook merkte ik dat diverse instellingen anders stonden. Maar dat terzijde. Het blijft een rommeltje. 


Onze TV+ box heeft ook nooit extra apps geïnstalleerd gehad. Daar wordt de smart-tv voor gebruikt die wel automatisch kan wisselen tussen HDR en non-HDR beeldmateriaal.

 

Dat kan sinds een paar updates geleden op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) ook.

Je moet dan HDR op automatisch zetten.


Ik ga via de app naar Netflix, als ik dan vervolgens Netflix wil afsluiten kom ik niet meer uit het Netflix menu. Je ziet onder in het menu een witte tekst Netflix verlaten maar die reageert niet op de OK knop van de afstandsbediening. Ook de home knop en/of de return knop doen niets. Uiteindelijk krijg ik het groene startscherm (tekst) van de box te zien. Zodra de box is opgestart 3 tot 4 keer opnieuw geprobeerd maar het lukt me niet om om een normale manier Netflix af te sluiten.

 

Ik druk altijd op de home toets als ik Netflix, Disney+, etc. wil verlaten.


Klopt, dat werkte bij mij ook zo, maar sinds de update dus niet meer.


Klopt, dat werkte bij mij ook zo, maar sinds de update dus niet meer.

Dit soort berichten maken mij zeer huiverig om over te stappen naar een TV+ abonnement.

Op mijn TV+ Box met versie 1.136.5 van de TV+ app werkt de home toets prima maar op die van jou blijkbaar niet. Dergelijke verschillende resultaten op (ogenschijnlijk) dezelfde hardware en software maken de TV+ Box mijns inziens onbetrouwbaar.

Ik hoop dat er een verkalking gevonden kan worden waarom de home knop bij jou niet werkt.


Klopt, dat werkte bij mij ook zo, maar sinds de update dus niet meer.

Dat is gek! Wat gebeurt er dan als je op de home knop drukt?


Klopt, dat werkte bij mij ook zo, maar sinds de update dus niet meer.

Dat is gek! Wat gebeurt er dan als je op de home knop drukt?

Ook de home knop en/of de return knop doen niets. Uiteindelijk krijg ik het groene startscherm (tekst) van de box te zien.

 


Ah, dank wjb! Ik heb je uitgebreide uitleg hierboven gelezen, @Abzek. Het crashen na het afsluiten van een app wordt herkend, maar we nemen je voorbeeld mee!


Klopt, dat werkte bij mij ook zo, maar sinds de update dus niet meer.

net getest werkt hier nog wel.


Klopt, dat werkte bij mij ook zo, maar sinds de update dus niet meer.

Dit soort berichten maken mij zeer huiverig om over te stappen naar een TV+ abonnement.

Op mijn TV+ Box met versie 1.136.5 van de TV+ app werkt de home toets prima maar op die van jou blijkbaar niet. Dergelijke verschillende resultaten op (ogenschijnlijk) dezelfde hardware en software maken de TV+ Box mijns inziens onbetrouwbaar.

Ik hoop dat er een verkalking gevonden kan worden waarom de home knop bij jou niet werkt.

Ja dat blijft inderdaad erg raar dat bij sommige de dingen niet werken en bij andere weer wel.

Stuk onverklaarbare stukken.


Het sorteren van favoriete apps werkt bij mij nog steeds niet. Klopt dit?


Het sorteren van favoriete apps werkt bij mij nog steeds niet. Klopt dit?

Dat klopt niet werkt hier wel op 3 boxen


Apart. App pagina laden gaat ook zo traag. Ik ga dan maar fabrieksreset geven en opnieuw proberen.


Apart. App pagina laden gaat ook zo traag. Ik ga dan maar fabrieksreset geven en opnieuw proberen.

 

Meestal is opnieuw laten opstarten voldoende.

Houd de kpn toets op de ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.