Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.136.5

Categorie:TV+ Box
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.136.5
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

181 reacties

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 15 februari 2024

Heb jij live preview aanstaan, @Arjan van B

Als je dat namelijk actief hebt wordt een zender in het previewhoekje alvast ingeladen terwijl jij door de Nu op TV rij gaat. Die zender wordt dan ook, vanuit hoe de longpress-terug werkt, gezien als de actieve zender om naar terug te gaan.

wjb
Superuser
  • 74494 reacties
  • 15 februari 2024
Erik van KPN schreef:

Heb jij live preview aanstaan, @Arjan van B

Als je dat namelijk actief hebt wordt een zender in het previewhoekje alvast ingeladen terwijl jij door de Nu op TV rij gaat. Die zender wordt dan ook, vanuit hoe de longpress-terug werkt, gezien als de actieve zender om naar terug te gaan.

Dat is niet wat me zou verwachten. Je zou verwachten dat je terug gaat naar de zender waar je naar keek voordat je de gids opende.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 15 februari 2024

Ik bedoel ook niet in de Gids, maar in Arjan's beschreven voorbeelden waarbij hij teruggaat naar het startscherm. Ook daar heb je in de bovenhoek dan een preview van de zender.

Arjan van B schreef:
  1. Ga naar NPO 3
  2. Druk huisje, je komt in “Start”
  3. Ga een keer naar rechts, voorbeeldweergave staat nu op RTL 4
  4. Longpress “terug” brengt je naar live kijken van RTL 4, niet naar NPO 3
  5. Kort “terug” brengt je nu wel naar de vorige zender, dus alsnog NPO 3

Oh, en hierover nog:

Arjan van B schreef:
  1. Zet de TV+ Box aan
  2. Ga naar NPO 2
  3. Ga naar NPO 3
  4. Druk huisje, je komt in “Start”
  5. Longpress “terug”, je zit weer op NPO 3, tot nu toe alles oké
  6. Kort “terug” brengt je niet naar NPO 2, maar weer naar “Start”, en dan ook nog met NPO 1 actief 🤯
  7. Weer longpress “terug” brengt je naar NPO 1

Dit is ook hoe het hoort. Een gewone druk op de terugknop brengt je terug naar waar je daarvoor was. In dit voorbeeld ga je van start naar NPO 3. Een druk op terug moet je dan ook terugbrengen op het startscherm. 

wjb
Superuser
  • 74494 reacties
  • 15 februari 2024
Erik van KPN schreef:

Ik bedoel ook niet in de Gids, maar in Arjan's beschreven voorbeelden waarbij hij teruggaat naar het startscherm. Ook daar heb je in de bovenhoek dan een preview van de zender.

Daar geldt natuurlijk precies hetzelfde. Met de terugknop (long-press) verwacht je terug te keren naar de uitzending die je aan het kijken was, niet naar de uitzending waar je de preview van ziet in de rechterbovenhoek.

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2760 reacties
  • 16 februari 2024
wjb schreef:
Erik van KPN schreef:

Daar geldt natuurlijk precies hetzelfde. Met de terugknop (long-press) verwacht je terug te keren naar de uitzending die je aan het kijken was, niet naar de uitzending waar je de preview van ziet in de rechterbovenhoek.

Ja vanuit de gids werkt dat prima.

maar het gaat hier niet om de optie vanuit de gids met die live preview via de home knop selecteer je met switchten meteen een ander kanaal zoals je met zappen doet.

en dan ga je met een longpress naar het geselecteerde kanaal.

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1115 reacties
  • 16 februari 2024
Erik van KPN schreef:
Arjan van B schreef:
  1. Longpress “terug”, je zit weer op NPO 3, tot nu toe alles oké
  2.  

Kort “terug” brengt je niet naar NPO 2, maar weer naar “Start”, en dan ook nog met NPO 1 actief 🤯

Dit is ook hoe het hoort. Een gewone druk op de terugknop brengt je terug naar waar je daarvoor was. In dit voorbeeld ga je van start naar NPO 3. Een druk op terug moet je dan ook terugbrengen op het startscherm. 

Met die logica zou dat, bijvoorbeeld, dan ook moeten gelden na drukken van “OK” op een zender in “Start”? Daar is dat absoluut niet zo: ga naar NPO 2, druk “huisje”, selecteer NPO 3, druk “OK” je bent op NPO 3. Druk “terug” en je bent bij de vorige zender, NPO 2.

Trouwens, superfijn dat je na per ongeluk indrukken van een verkeerde knop meteen terugkunt, met longpress “terug”. De probleempjes daarna zijn minder belangrijk. Hoewel ik het wel irritant vind dat (te) kort drukken van “terug” naar het eerste item in een lijst gaat (dus NPO 1 in “Start”) en longpress daarna in “Start”, wat mij betreft, fout werkt.

En dan misschien maar een klodder lijm in de knoppen voor Netflix, Disney en Google Assistant om die onschadelijk te maken. 😉

Erik van KPN schreef:

Heb jij live preview aanstaan

Staat inderdaad aan bij iedereen die ik ken, en ik kan geen instelling vinden om dat uit te zetten. Ik zie in Toegankelijkheid wel iets Onderbreek beeld en geluid tijdens navigatie in het menu maar als dat “aan” staat dan hetzelfde probleem (en de preview is dan een stilstaand beeld).