Skip to main content

KPN TV+ Update februari 2024 #2

KPN TV+ app 1.139.0

 

Wat zit er in?

 

  • Nieuwe sectie in Hulp>Problemen Oplossen: Video
  • Beter zichtbaar dat je favoriete zenders actief hebt (het groene hartje bij zappen, in de zapbanner en in het menu)
  • Terug-knop lang ingedrukt houden (longpress) om terug te gaan naar tv kijken werkt nu ook bij detailpagina's
  • Oplossing voor probleem van lang laden van de Apps pagina
  • Oplossing voor crash in ‘Alle geïnstalleerde Apps’ scherm (als je meer dan 20 apps geïnstalleerd hebt)
  • Oplossing om scherm te voorkomen met vreemde combinatie van PIP-beeld en detailinformatie.
  • Verbetering in gedrag Terug-knop in Help detailpagina

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 21 februari
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 27, 28 en 29 februari

Heb je hem na 29 februari nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Al de hele dag hapert niet alleen tv, maar ook mijn internet (modem hadnook update, 2 updates in 2 dagen is misschien iets teveel van het goede)

Waar precies kan ik me afmelden voor preselectiegroepen van dit soort updates?


Waar precies kan ik me afmelden voor preselectiegroepen van dit soort updates?

Heeft dat wel zin, anders krijg je je update gelijk met de rest, maar komen doet deze wel.


Ja, maar dan zijn er hopelijk bugs uitgehaald. Waarom heb je anders überhaupt een preselectie?


Bij het terugkijken is het beeld minder scherp dan voor de update en beeld wordt met vlagen heel wazig.

 

Update net een half uur geleden geïnstalleerd

 


@FlyingDutch Wat vervelend dat dit steeds gebeurd na de update. Wil je de ontvanger eens resetten? Als het probleem daarmee niet verholpen wordt kan je het beste een eigen topic aanmaken hiervoor. 

Niet steeds. Na de update van vandaag alleen. Daar hoef ik dan toch geen apart topic over te maken aangezien het na/door deze update komt? Nooit gehad bij andere updates.


Ik snap de verwarring wel @Marcthin. Het woord ‘Box’ en ‘TV+’ nu ook worden op verschillende manieren gebruikt. Daar kan ik niet zoveel aan veranderen, maar misschien kunnen we het hier op het forum wat visueler maken d.m.v. een afbeelding o.i.d. Bedankt voor je feedback!

Deze product update gaat in ieder geval over de TV+ tv-ontvanger.

Prima idee. Zo kan iedereen (visueel ingesteld, laaggeletterd...) in één oogopslag zien welk artikel hem/haar aangaat. Minder tekst, meer icoontjes ! 


@FlyingDutch In dat geval is dat niet nodig inderdaad. We koppelen dit terug naar onze tv-team. 


Sinds deze update is het beeld het terugkijken minder scherp dan voor de update en beeld wordt met vlagen heel wazig. 


We hebben meerdere meldingen ontvangen over een wazig beeld. Dit is al doorgegeven aan ons tv-team en wordt momenteel verder onderzocht.


Ik kijk vanavond “Wie is de Mol” even terug via de gids, terug naar zaterdag en het programma aanklikken en wat gebeurd er? Out of sync … het trok na een flinke tijd wel bij zo leek het, maar het scheelde best wat. Dit had ik zeker niet verwacht. Iemand anders dit euvel nog ?


Heb het na deze update wel helemaal gehad. Wat een kutzooi . Nú continu verspringt beeld van wazig naar scherp.    Actie spoed 


Nu ook met Hart van Nederland terugkijken loopt het beeld niet synchroon met het geluid. Het is niet heel veel, maar het stoort wel, zeer zeker wanneer het muziek betreft. 


Nu ook met Hart van Nederland terugkijken loopt het beeld niet synchroon met het geluid. Het is niet heel veel, maar het stoort wel, zeer zeker wanneer het muziek betreft. 

Hier net hart van Nederland terug gekeken van gisteravond. En ervaar dit niet zal zo Is wat anders terug kijken.

me zoontje kijkt alleen maar terug en die heb ik ook nog

niet gehoord erover.

ook dat het beeld verspringt van scherp naar wazig ook niet mee Gemaakt nog op geen van de 3 boxen.

 


Ik las net wel ergens anders dat er gisteravond bij KPN ook storing was op bepaalde tv zenders en diensten.

weet niet wat daarvan waar is?

want me ouders zonder update hadden ook last van haperend beeld wat steeds versprong en was tegen middernacht weg en toen heeft me vader wel gewoon inside kunnen terug kijken.

weet niet of een. Moderator een storing kan bevestigen?

op allesstoringen.nl wel in ieder geval 


Wat vreemd ik heb de nieuwste update ook en geen wazig beeld met terugkijken.
Wat me wel opviel is dat het geluid een stuk sterker is van de 7022..
Nu de ondertiteling in de stand Klein verbeteren want dat is nog geen gezicht,


Waar precies kan ik me afmelden voor preselectiegroepen van dit soort updates?

De preselectie wordt random gekozen en het is niet mogelijk om je op of aan te melden hiervoor.


Goedemorgen allen, het wazige beeld stond los van deze update, en is rond 22.15 gisteravond opgelost. Inderdaad een storing dus zoals Menno al vermoedde 🙂

Sindsdien is het beeld niet meer wazig. Als het nog wel wazig is speelt er bij jou iets anders, daar kan je een eigen topic voor aanmaken. 

Dan kunnen we het nu weer over de update zelf hebben.


Wat ik wel heb dat de gids sinds deze update niet lekker meer laad heb al 2x reboot gedaan heb dit op andere box ook al keer gehad net.

KBX-APK-9002

 

@FlyingDutch Wat vervelend dat dit steeds gebeurd na de update. Wil je de ontvanger eens resetten? Als het probleem daarmee niet verholpen wordt kan je het beste een eigen topic aanmaken hiervoor. 

Hier niet anders bij terug kijken programma

 

 


Had je de reset ook al gedaan @Koesiedoel? Als dat geen verbetering gaf kan je daar zoals Vikash al zei het beste een eigen topic voor aanmaken.


Had je de reset ook al gedaan @Koesiedoel? Als dat geen verbetering gaf kan je daar zoals Vikash al zei het beste een eigen topic voor aanmaken.

Ik heb dit pas sinds deze update ervoor nooit gehad dus lijkt dan toch met deze update te maken te hebben

Vandaag 1 keer gehad maar na sluiten van gids en weer openen is het weer goed maar wel erg vervelend

 


Al de hele dag hapert niet alleen tv, maar ook mijn internet (modem hadnook update, 2 updates in 2 dagen is misschien iets teveel van het goede)

Waar precies kan ik me afmelden voor preselectiegroepen van dit soort updates?

Ik heb de zelde probleem. Ik volg 


Al de hele dag hapert niet alleen tv, maar ook mijn internet (modem hadnook update, 2 updates in 2 dagen is misschien iets teveel van het goede)

Waar precies kan ik me afmelden voor preselectiegroepen van dit soort updates?

Ik heb de zelde probleem. Ik volg 

Hi @R.c75, zo te lezen is er iets aan de hand met je verbinding. Dit heeft niets te maken met de update van de KPN TV+ app. Zou jij hiervoor een eigen topic aan willen maken? Dan blijft het hier overzichtelijk en on-topic voor andere meelezers.  


Al de hele dag hapert niet alleen tv, maar ook mijn internet (modem hadnook update, 2 updates in 2 dagen is misschien iets teveel van het goede)

Waar precies kan ik me afmelden voor preselectiegroepen van dit soort updates?

Klopt bij ons ook. En stem loopt niet gelijk met geluid

 


Al de hele dag hapert niet alleen tv, maar ook mijn internet (modem hadnook update, 2 updates in 2 dagen is misschien iets teveel van het goede)

Waar precies kan ik me afmelden voor preselectiegroepen van dit soort updates?

Klopt bij ons ook. En stem loopt niet gelijk met geluid

Hi Gea. Ook voor jou, deze update heeft niets met internet issues te maken. Zou je alsjeblieft hiervoor een eigen topic aan willen maken om het hier overzichtelijk te houden? 


Ik heb de update binnen en kan hier wazige beelden bij terugkijken niet bevestigen,

De video’s in de help sectie die beschikbaar zijn gekomen zijn sympathiek maar de beroerde beeld- en vooral geluidskwaliteit doen wel afbreuk. Dat mag wel iets beter.