Skip to main content

KPN TV+ Update februari 2024 #2

KPN TV+ app 1.139.0

 

Wat zit er in?

 

  • Nieuwe sectie in Hulp>Problemen Oplossen: Video
  • Beter zichtbaar dat je favoriete zenders actief hebt (het groene hartje bij zappen, in de zapbanner en in het menu)
  • Terug-knop lang ingedrukt houden (longpress) om terug te gaan naar tv kijken werkt nu ook bij detailpagina's
  • Oplossing voor probleem van lang laden van de Apps pagina
  • Oplossing voor crash in ‘Alle geïnstalleerde Apps’ scherm (als je meer dan 20 apps geïnstalleerd hebt)
  • Oplossing om scherm te voorkomen met vreemde combinatie van PIP-beeld en detailinformatie.
  • Verbetering in gedrag Terug-knop in Help detailpagina

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 21 februari
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 27, 28 en 29 februari

Heb je hem na 29 februari nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Ik heb de update binnen en kan hier wazige beelden bij terugkijken niet bevestigen,

Dat was ook een storing gisteravond. (klik)


Ik heb de update binnen en kan hier wazige beelden bij terugkijken niet bevestigen,

Dat was ook een storing gisteravond. (klik)

Dank je. Ik had inderdaad niet de hele thread gelezen.


Ik vind dit bericht ook heel verwarrend. Want je hebt ook de KPN TV+ app die de oude KPN TV app moet vervangen. Daarnaast heb ik toch echt ook nog steeds 'gewoon' Interactieve TV via de Arris. Het is de laatste tijd erg verwarrend allemaal met al die namen die op elkaar lijken. 


Ik vind dit bericht ook heel verwarrend. Want je hebt ook de KPN TV+ app die de oude KPN TV app moet vervangen. Daarnaast heb ik toch echt ook nog steeds 'gewoon' Interactieve TV via de Arris. Het is de laatste tijd erg verwarrend allemaal met al die namen die op elkaar lijken. 

Hi Ruggiero. Ik snap dat het verwarrend kan zijn, we noemen dit ook een app omdat de de nieuwe ontvanger op Android draait alles daarop een app is. Daarom staat in de titel van het bericht TV+ Box, zodat het duidelijk is dat het om de box zelf gaat.


@Alex van KPN, Je zou ervoor kunnen kiezen om de TV+ app op de TV+ Box de "TV+ launcher" of "TV+ launcher app" te gaan noemen. Nu weten er waarschijnlijk maar heel weinig mensen het verschil tussen een gewone app en een launcher app maar daarmee kan je wellicht het verschil tussen de TV+ app op telefoon/tablet en de TV+ launcher app op de TV+ Box nog iets duidelijker kunnen maken.

 


Had ook allerlei problemen na de update, opnieuw op fabrieksinstellingen gezet en daarna werkt het petfect.


@Alex van KPN, Je zou ervoor kunnen kiezen om de TV+ app op de TV+ Box de "TV+ launcher" of "TV+ launcher app" te gaan noemen. Nu weten er waarschijnlijk maar heel weinig mensen het verschil tussen een gewone app en een launcher app maar daarmee kan je wellicht het verschil tussen de TV+ app op telefoon/tablet en de TV+ launcher app op de TV+ Box nog iets duidelijker kunnen maken.

Genoeg versies te bedenken, ik neem dit in ieder geval mee met alle feedback. 


Sinds update heb ik spraak in het menu kan je dat uit zetten


Sinds update heb ik spraak in het menu kan je dat uit zetten

Gevonden taakbalk uitgezet 


Ik heb wel sinds deze update dat hij moeite heeft met Multicast.

Schakelt toch veel over naar Live ipv LIVE komt veel al voor als ik eerst Disney of netflix heb gekeken en dan weer terug ga naar TV.

Moet dan soms wel 2 keer me box herstarten.


Sinds update heb ik spraak in het menu kan je dat uit zetten

Gevonden taakbalk uitgezet 

@Franci top dat het gelukt is!

@MennoG78 ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, wil je nog iets toelichten wat je bedoelt met Live i.p.v. LIVE? 


Marcia van KPN schreef:

@MennoG78 ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, wil je nog iets toelichten wat je bedoelt met Live i.p.v. LIVE? 

LIVE = multicast

Live = unicast

 


@Marcia van KPN Bij zappen is Live te zien bij unicast en LIVE bij multicast


Och, dank voor de toelichting! Vreemd dat ‘ie daar dan zo'n moeite mee lijkt te hebben. We nemen dit mee, @MennoG78!


Heb het na deze update wel helemaal gehad. Wat een kutzooi . Nú continu verspringt beeld van wazig naar scherp.    Actie spoed 

Sterker nog, ik heb het helemaal gehad met kpn. Mijn contract loopt in april af en dan ga ik lekker terug naar Ziggo.

Kpn beloofd 1gigabit internet. Ik haal 560 mbit, terugkijken is het geluid vaak waardeloos, veel last van kleine storingen, afstandbediening werkt slecht en klantenservice is een lachertje. Had eerst ziggo maar die werd te duur, maar ik betaal liever meer. Dit soort problemen nooit bij Ziggo gehad.

En de hoeveelheid updates bij kpn...... Maar merk weinig verbetering 


De dingen die je noemt zijn vervelend, maar staan los van de TV+ Box update @Ontevreden klant74. Als je wilt kunnen we met je meekijken, daarvoor kan je een eigen topic aanmaken. Ook is het mogelijk om ons erover te bellen op 0800-0402. 

Dit topic gaat alleen over de TV+ update, laten we het dat zo houden.


Deze vraag hoort eigenlijk thuis in het onderstaande topic…

...maar omdat daar niet meer gereageerd kan worden doe ik dat dan toch maar even hier.

Jullie weten dat de Nederlande publieke en commerciële zenders met een bitrate van 7,2Mbps doorgegeven worden als de TV+ Box ingesteld wordt op favoriete zenders. Dit hoort uiteraard gewoon 14,2Mbps te zijn. Wanneer gaat dit verholpen worden?


Is er onlangs ook iets verandert in het opgeslagen menu/handelingen, normaal kijk ik iets wat ik opgenomen heb en als het  is afgelopen zet ik de opname stop en druk meteen door richting verwijderen,  sinds enige tijd ga je na stopzetten opname terug naar de eerst laatst opgenomen programma in de opgeslagen lijst en als je niet op let verwijder je dus die opname,  vond het beter toen je na stop zetten bij de net gekeken opnam bleef en je eigenhandig die opname kon verlaten.


Al de hele dag hapert niet alleen tv, maar ook mijn internet (modem hadnook update, 2 updates in 2 dagen is misschien iets teveel van het goede)

Waar precies kan ik me afmelden voor preselectiegroepen van dit soort updates?

Heb hetzelfde probleem met me experiabox 10a , soms wel tot 6 maal per dag dat de modem wil updaten en tijdens de updates schakelt 2.4G uit

 


Daar kan je beter een eigen topic voor aanmaken @ruudje_99, deze Product Update gaat over een update van een tv-ontvanger. De Experia Box is een ander apparaat, wat er los van staat.


De gids is hier slecht en het beeld is nog niet wat je ervan mag verwachten…
Niet echt een succes deze update.


De gids is hier slecht en het beeld is nog niet wat je ervan mag verwachten…
Niet echt een succes deze update.

Dat zijn geen zaken die in deze update gewijzigd zijn.


De gids is hier slecht en het beeld is nog niet wat je ervan mag verwachten…
Niet echt een succes deze update.

Dat zijn geen zaken die in deze update gewijzigd zijn.

het kan wel door de update komen. regelmatig meegemaakt dat er andere punten buiten de update om niet meer goed werken na de update.

 


De gids is hier slecht en het beeld is nog niet wat je ervan mag verwachten…
Niet echt een succes deze update.

Dat zijn geen zaken die in deze update gewijzigd zijn.

het kan wel door de update komen. regelmatig meegemaakt dat er andere punten buiten de update om niet meer goed werken na de update.

 

 

Ik begrijp wat je bedoelt.

Ik moet, helaas, ook altijd 1 en soms 2 keer de DIW7022 opnieuw laten opstarten voordat alles goed werkt. 


Deze vraag hoort eigenlijk thuis in het onderstaande topic…

...maar omdat daar niet meer gereageerd kan worden doe ik dat dan toch maar even hier.

Jullie weten dat de Nederlande publieke en commerciële zenders met een bitrate van 7,2Mbps doorgegeven worden als de TV+ Box ingesteld wordt op favoriete zenders. Dit hoort uiteraard gewoon 14,2Mbps te zijn. Wanneer gaat dit verholpen worden?

Hier loopt een ticket voor. Nog geen indicatie wanneer dit is opgelost, maar er wordt aan gewerkt.