Skip to main content

KPN TV+ Update februari 2024 #2

KPN TV+ app 1.139.0

 

Wat zit er in?

 

  • Nieuwe sectie in Hulp>Problemen Oplossen: Video
  • Beter zichtbaar dat je favoriete zenders actief hebt (het groene hartje bij zappen, in de zapbanner en in het menu)
  • Terug-knop lang ingedrukt houden (longpress) om terug te gaan naar tv kijken werkt nu ook bij detailpagina's
  • Oplossing voor probleem van lang laden van de Apps pagina
  • Oplossing voor crash in ‘Alle geïnstalleerde Apps’ scherm (als je meer dan 20 apps geïnstalleerd hebt)
  • Oplossing om scherm te voorkomen met vreemde combinatie van PIP-beeld en detailinformatie.
  • Verbetering in gedrag Terug-knop in Help detailpagina

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 21 februari
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 27, 28 en 29 februari

Heb je hem na 29 februari nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

dat heb ik al in het verleden gedaan

Welk topic verwijs je dan naar?

 


https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/hoe-werkt-sorteer-favoriete-apps-op-tv-602732


vanochtend wederom gedoe.

mijn vrouw zet de 7022 aan. tv gaat niet meer automatisch aan. maar de receiver gaat aan.

kan dez3 update zsm worden terugedraaid? dit is echt niet leuk meer.


vanochtend wederom gedoe.

mijn vrouw zet de 7022 aan. tv gaat niet meer automatisch aan. maar de receiver gaat aan.

kan dez3 update zsm worden terugedraaid? dit is echt niet leuk meer.

na alle apparatuur spanningsvrij te maken en herstart alles weer op de rit  maar dit kan gewoon niet , elke update van software geeft problemen. hier moet iets aan gebeuren


@steffen1 Mijn tip, laat de diw7022 in eco-start. Dat is een koude start en wordt bij opstarten cache en data opgeschoond. Ik heb met mijn eco-start nooit zulke probleme. 


Ik heb nu twee nieuwe kpn tv+ ontvangers en hier werkt het sorteren van de apps wel direct op. De ontvangers reageren ook sneller dan de vorige.


@steffen1 Mijn tip, laat de diw7022 in eco-start. Dat is een koude start en wordt bij opstarten cache en data opgeschoond. Ik heb met mijn eco-start nooit zulke probleme. 

helaas de diepe chace gaat het om en eco start geeft hdmi cec problemen. 

 


ik jeb desbetreffende ontvanger een paperclip reset gegeven. nu werkt hij al de hele dag top.

mischien heb ik een slechte ontvanger.

op zolder heb ik een nieuwe gekregen die heeft geen problemen.

 


  • Beter zichtbaar dat je favoriete zenders actief hebt (het groene hartje bij zappen, in de zapbanner en in het menu)
     

Dit moet een lang gekoesterde wens van velen zijn 🙃


ik jeb desbetreffende ontvanger een paperclip reset gegeven. nu werkt hij al de hele dag top.

mischien heb ik een slechte ontvanger.

op zolder heb ik een nieuwe gekregen die heeft geen problemen.

 

helaas . deze update is bagger. hdmi cec is weer slecht de update is gemaakt vanuit een foute software. nu gaat constant mijn receiver aan ipv de tv. dit was nooit er zit een fout in. wat er gebeurd is geen idee. het ging goed voor de update. 

ik heb een paperclip reset gedaan maar die heeft niet geholpen. 

het begint nu wel heel erg irritant te worden


Gek @steffen1, zeker als het op de andere ontvanger wel goed gaat. Wat als je de ontvangers van plek wisselt? Verhuist het probleem dan met de ontvanger mee of blijft het op dezelfde plek?


Ik heb reeds mijn favoriete zenders vastgelegd. Waarom krijg ik na deze laatste update steeds in het groen een bevestiging dat mijn gekozen kanaal een favoriete is?  Heeft totaal geen toegevoegde waarde. 

Inderdaad, geen idee wat de gedachte hierachter is.

Wat wel (zeer) handig zou zijn, is dat je veel makkelijker kan switchen tussen favoriete zenders en alle zenders. Als ik nu toch iets wil opnemen op een niet-favoriete zender, moet ik eerst naar de instellingen om Alle zenders zichtbaar te maken. Dan weer terug naar de gids, het programma op opnemen zetten en vervolgens weer naar de instellingen om de favoriete zenders weer aan te zetten. Zou veel makkelijker zijn als je (binnen de gids, maar wellicht ook op andere plekken) met 1 of 2 handelingen kan switchen tussen Alle / Favoriete zenders.


Gek @steffen1, zeker als het op de andere ontvanger wel goed gaat. Wat als je de ontvangers van plek wisselt? Verhuist het probleem dan met de ontvanger mee of blijft het op dezelfde plek?

hier zit de onkyo achter, het is altijd combi ontvanger onkyo en samsung tv. regelmatig in het beging had ik dit probleem. het was geheel weg voor een 4 maanden. nu naar deze update weer terug. daar wordt je niet goed van. omruilen ontvanger zal ik wederom maar weer eens doen maar heb het nubnet weer naar alles te resetten in de tv onkyo en onvtanger weer voor elkaar . hoop dat het nu even zo blijft als het nu is. 

even om het simpel uit te leggen:

de kpn 7022 gaat via hdmi trough van de onkyo naar tv. 

z9dra de 7022 aan eordt gezet gaat normaal de tv mee aan. 

wat er gebeurd:

7022 aan de onkyo aan ipv de tv. als ik dan de tv aanzet komt het geluid uit de tv en de onkyo setup.

dat hoort dus niet.


Check, helder omschreven @steffen1 dankje! Ik hoop ook dat het nu stabiel blijft, maar zo niet laat het weten. Niet de bedoeling dat de HDMI CEC slechter is door de update dus als het voor problemen blijft zorgen kunnen we het meenemen in de feedback.


Wat wel (zeer) handig zou zijn, is dat je veel makkelijker kan switchen tussen favoriete zenders en alle zenders.

Héél makkelijk/snel is het niet, maar in de gids en andere menus: de blauwe knop. Nu misschien een beetje raar dat er daarna een menu komt, maar gezien het meervoud in het woord “Zenderlijsten” denk ik dat er ooit wel meerdere lijsten, of gebruikersprofielen komen. En dan is een menu misschien wel handig.

Tijdens live kijken:

  • De blauwe knop
  • En als favorieten actief zijn:
    • twee keer pijl omlaag, vier keer naar rechts, druk op het rode hartje
    • ...of nóg een keer naar rechts, druk op die nieuwe “Favoriete zenders actief” knop

(En ik heb misschien nog andere verborgen manieren gemist. Net zoals je nog steeds op heel veel manieren het startscherm kunt aanpassen. 🤔)


Arjen van B schreef:

... maar gezien het meervoud in het woord “Zenderlijsten” denk ik dat er ooit wel meerdere lijsten, of gebruikersprofielen komen.

KPN heeft eerder aaangegevn dat het inderdaad de bedoeling is dat er meerdere zenderlijsten gemaakt kunnen worden.


Wat heeft de boodschap v.w.b. je favoriete zenders voor toegevoegde waarde? Je blik wordt er steeds naartoe getrokken. Zeer hinderlijk en zeg nou zelf, wat heb je eraan? Kan me niet voorstellen dat dit bij iemand op de wensenlijst voorkwam. Weg ermee a.u.b.


 

  • De blauwe knop
  • En als favorieten actief zijn:
    • twee keer pijl omlaag, vier keer naar rechts, druk op het rode hartje
    • ...of nóg een keer naar rechts, druk op die nieuwe “Favoriete zenders actief” knop

 

(En ik heb misschien nog andere verborgen manieren gemist. Net zoals je nog steeds op heel veel manieren het startscherm kunt aanpassen. 🤔)

Dat zijn inderdaad (iets) kortere wegen daarnaartoe, bedankt!


Wat heeft de boodschap v.w.b. je favoriete zenders voor toegevoegde waarde? Je blik wordt er steeds naartoe getrokken. Zeer hinderlijk en zeg nou zelf, wat heb je eraan? Kan me niet voorstellen dat dit bij iemand op de wensenlijst voorkwam. Weg ermee a.u.b.

 

Voor mij hoeft het ook niet, maar ik weet dat heel erg veel mensen heel erg graag die lijsten hebben.

Dus waarom het van jou niet mag is mij een raadsel, maar van mij mogen ze er zijn, want er is vraag naar. 


maar ik weet dat heel erg veel mensen heel erg graag die lijsten hebben.

Dus waarom het van jou niet mag is mij een raadsel, maar van mij mogen ze er zijn, want er is vraag naar. 

Er zegt toch niemand dat die lijsten niet “mogen”?

We hebben het over de meldingen “Favoriete zenders actief” in de zapbanner (dat is zelfs een knop) en “Alleen favoriete zenders zichtbaar” als je een kanaalnummer intikt. (En in mindere mate het extra icoontje op het tandwiel in het menu dat, hoewel de eerste keren misschien verwarrend en wat mij betreft absoluut foute UX, in ieder geval niet zo enorm in beeld staat.)

Ik zou denken dat mensen zelf ook wel weten dat ze “Alleen favoriete zenders” hebben aangezet, zonder die kerstboom aan meldingen. Maar misschien willen sommigen daar wel steeds aan herinnerd worden. Dan nog had het wel wat bescheidener gekund, vind ik, maar och. Want gelukkig:

18. Infobalk weergavetijd instellen. Is op de planning gezet.


Sinds gisteren stopt beeld en geluid heel kort op verschillende zenders. TV+ box verbonden via wifi waarvan de signaalsterkte 100% aangeeft.

Wel zit mijn box12 nog op originele firmware maar geen idee of dit ermee te maken heeft. 

Na beetje zoeken in de menu's heb ik omgeschakeld van multicast naar unicast, probleem opgelost.

Dit hoort natuurlijk niet want ben ik kwaliteit flink naar beneden gegaan zo.

 

Iemand enig idee of is het wachten op een volgende update.


Sinds gisteren stopt beeld en geluid heel kort op verschillende zenders. TV+ box verbonden via wifi waarvan de signaalsterkte 100% aangeeft.

Wel zit mijn box12 nog op originele firmware maar geen idee of dit ermee te maken heeft. 

Na beetje zoeken in de menu's heb ik omgeschakeld van multicast naar unicast, probleem opgelost.

Dit hoort natuurlijk niet want ben ik kwaliteit flink naar beneden gegaan zo.

 

Iemand enig idee of is het wachten op een volgende update.

 

hier idem. een aantal zenders stopt,hapert het geluid ook. de buffering lijkt niet goed te gaan.


Ik zit vanavond de hele avond op mijn de TV+ Box televisie te kijken en ervaar daarbij geen enkel probleem. Geen enkele hapering in beeld of geluid. Eigenlijk is dat al maanden zo. Technisch ervaar ik heel weinig problemen met de TV+ Box, mijn bedenkingen zijn puur functioneel van award.

Nu heb ik mijn TV+ Box op samen met mijn andere TV ontvangers op een apart vlan staan waardoor ze volledig verschoond blijven van multicast/broadcast verkeer bestemd voor andere apparaten in mijn thuisnetwerk.


De ‘terug’ knop is nu veel te gevoelig, met 1x drukken ga je vanuit een gekeken programma (opgenomen) meteen helemaal naar het begin terug. Dan moet je weer terug gaan zoeken naar het programma dat je gekeken had om deze te wissen. Gaat gewoon niet meer 1 nivo terug, maar meteen naar naar 1e programma in het overzicht van opgenomen programma's.

 


Die hele korte geluidsonderbrekingen heb ik de afgelopen dagen ook wel eens gehoord.
Ook gisteravond nog (daarbij was de ontvanger reeds voorzien van de 'mini’-update 0.27.0)

Donald.