Skip to main content

KPN TV+ Update februari 2024 #2

KPN TV+ app 1.139.0

 

Wat zit er in?

 

  • Nieuwe sectie in Hulp>Problemen Oplossen: Video
  • Beter zichtbaar dat je favoriete zenders actief hebt (het groene hartje bij zappen, in de zapbanner en in het menu)
  • Terug-knop lang ingedrukt houden (longpress) om terug te gaan naar tv kijken werkt nu ook bij detailpagina's
  • Oplossing voor probleem van lang laden van de Apps pagina
  • Oplossing voor crash in ‘Alle geïnstalleerde Apps’ scherm (als je meer dan 20 apps geïnstalleerd hebt)
  • Oplossing om scherm te voorkomen met vreemde combinatie van PIP-beeld en detailinformatie.
  • Verbetering in gedrag Terug-knop in Help detailpagina

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 21 februari
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 27, 28 en 29 februari

Heb je hem na 29 februari nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

De ‘terug’ knop is nu veel te gevoelig, met 1x drukken ga je vanuit een gekeken programma (opgenomen) meteen helemaal naar het begin terug. Dan moet je weer terug gaan zoeken naar het programma dat je gekeken had om deze te wissen. Gaat gewoon niet meer 1 nivo terug, maar meteen naar naar 1e programma in het overzicht van opgenomen programma's.

 

 

Ik heb dit probleem na deze update inderdaad ook gemerkt.

 

Als je een opname hebt gekeken en op de terugknop klikt, ga hij helemaal terug naar het eerste blad van opanens. Mijn vrouw had dat gisteren niet in de gaten en wiste daardoor een andere opname compleet.

 

Het was eerst als volgt:

Als je na het kijken van een opname terug ging met de returnknop (terugknop) ging je terug naar de opanme die je aan het kijken was en kon je hem meteen wissen met de rode knop.

Zo hoort het ook.

 

Ik hoop dat een moderator kan uitleggen of dit een fout is en hoopt dat het hersteld gaat wroden. 


Zoals jullie het beschrijven klinkt het niet heel ideaal inderdaad. Ik weet niet of het een fout is of een bewuste keuze, maar we nemen 'm mee naar de ontwikkelaars zodat zij er een blik op kunnen werpen!


Ik heb even een paar berichten verwijderd over of iemand wel of niet iets gezegd zou hebben. Dat is niet een discussie die iets toevoegt voor een Product Update. Laten we het bij de update houden, dan houden we het overzichtelijk 🙂


Wat heeft de boodschap v.w.b. je favoriete zenders voor toegevoegde waarde? Je blik wordt er steeds naartoe getrokken. Zeer hinderlijk en zeg nou zelf, wat heb je eraan? Kan me niet voorstellen dat dit bij iemand op de wensenlijst voorkwam. Weg ermee a.u.b.

Voor mij hoeft het ook niet, maar ik weet dat heel erg veel mensen heel erg graag die lijsten hebben.

Dus waarom het van jou niet mag is mij een raadsel, maar van mij mogen ze er zijn, want er is vraag naar. 

@joop2011, Wil jij de boodschappen v.w.b. je favoriete zenders dan wel? 


@wjb 

Ik maak geen gebruik van de favorieten zenders.

Maar er zijn velen die dat wel doen en de kans is groot dat die het wel willen.

Ik denk niet aan mijzelf, maar aan anderen.😉


  • Beter zichtbaar dat je favoriete zenders actief hebt (het groene hartje bij zappen, in de zapbanner en in het menu)
     

Dit moet een lang gekoesterde wens van velen zijn 🙃

Helaas na het aanklikken van de zenders, en het hartje wordt dan groen. Opslaan, en daarna meld het systeem als ik Favorieten aanklik, dat ik geen favorieten heb. Al een paar maal al die zenders het hartje groen gemaakt en op opslaan klikken (die daarna dan ook grijs wordt)


@wjb

Ik maak geen gebruik van de favorieten zenders.

Maar er zijn velen die dat wel doen en de kans is groot dat die het wel willen.

Ik denk niet aan mijzelf, maar aan anderen.😉

Denk je echt dat de kans groot is dat anderen die "boodschappen v.w.b. je favoriete zenders" willen?

Ik denk niet dat dat het geval is, ik ben dezelfde mening als @ArnoK toebedeeld: Weg ermee, die boodschappen zijn enkel storend.


De ‘terug’ knop is nu veel te gevoelig, met 1x drukken ga je vanuit een gekeken programma (opgenomen) meteen helemaal naar het begin terug. Dan moet je weer terug gaan zoeken naar het programma dat je gekeken had om deze te wissen. Gaat gewoon niet meer 1 nivo terug, maar meteen naar naar 1e programma in het overzicht van opgenomen programma's.

 

Ik heb dit probleem na deze update inderdaad ook gemerkt.

Als je een opname hebt gekeken en op de terugknop klikt, ga hij helemaal terug naar het eerste blad van opanens. Mijn vrouw had dat gisteren niet in de gaten en wiste daardoor een andere opname compleet.

 

Ik hoop dat een moderator kan uitleggen of dit een fout is en hoopt dat het hersteld gaat wroden. 

 

Dit is inderdaad een fout. Dit gaat specifiek mis bij opgenomen series. Als je een eerste aflevering kijkt, en dan de terugknop gebruikt gaat het meestal wel goed. Maar bij de tweede en verder niet meer. Dan kom je inderdaad op het hoofdniveau uit. Hier is door het tv team een ticket voor aangemaakt, dus ze gaan eraan werken om dit weer te herstellen naar hoe het hoort. 

 

Helaas na het aanklikken van de zenders, en het hartje wordt dan groen. Opslaan, en daarna meld het systeem als ik Favorieten aanklik, dat ik geen favorieten heb. Al een paar maal al die zenders het hartje groen gemaakt en op opslaan klikken (die daarna dan ook grijs wordt)

Dit is een bug die in de komende update wordt verholpen:

 


Nog steeds verlopende lipsync problemen. Iedere dag moet ik de lipsync bijstellen tussen de 120 en 200ms.


Je kunt hiervoor beter in je eigen topic verder gaan @FrankieV040, het is niet overzichtelijk om dit in een Product Update te bespreken. 


Ik ben er sinds gisteren achter dat een harde reset met een paperclip veel vreemde problemen oplost. Problemen die met een reset via het menu naar fabrieksinstellingen niet werden opgelost. 
oa haperingen met terugkijken op bepaalde zenders en langzaam zappen naar ESPN zijn opgelost met een paperclip reset. Een paperclip reset zorgt er ook voor dat Android opnieuw geïnstalleerd wordt. Iets wat de fabrieksinstellingen reset via het menu niet doet.

Let bij de paperclip reset op het volgende:

-verbind je tv kastje via ethernet 

-maak je kastje stroomloos 

-druk de paperclip in de reset gaatje en houd dit vast terwijl je het stroom kabeltje weer aansluit. 
 

 

@pietheingrun, we hebben dit in laten nakijken, en er is géén verschil tussen een reset via het menu, en een met een paperclip. De code is gecontroleerd. Via het reset-gaatje aan de achterkant worden dezelfde commando’s aangeroepen als bij de resetoptie uit het menu. Dus volgens de experts is er geen verschil.

Ik kan dus niet verklaren waarom bij jou de ene reset niet hielp, en de andere wel. Maar ze doen allebei hetzelfde.  


@Erik van KPN  dat lijkt me sterk aangezien een paperclip reset 3x zo lang duurt, en Android tv wordt er ook helemaal opnieuw opgezet. Bij een reset uit het menu wordt volgens mij alleen KPN tv er opnieuw opgezet.


@pietheingrun Ik denk dat je gelijk hebben, ik heb gelukkig nog nooit de optie fabriek reset van menu gebruikt, maar bij reset met paperclip wordt de beschermde recovery partitie gebruikt om de oorspronkelijke android terug te herstellen (het duurt idd heel lang). Bij fabriek reset van menu wordt afhankelijk van de software implementeert, de meeste lees ook van de recovery partitie en schrijf het terug, maar het kan zijn de KPN firrmware toch anders doet dan stock firmware van google.


@Erik van KPN  dat lijkt me sterk aangezien een paperclip reset 3x zo lang duurt, en Android tv wordt er ook helemaal opnieuw opgezet. Bij een reset uit het menu wordt volgens mij alleen KPN tv er opnieuw opgezet.

Reset via het menu is terug naar fabrieksinstellingen, dus dat moet alles terugzetten zoals het was. Maar, ik ga deze bevindingen opnieuw doorgeven. 


@Erik van KPN  dat klopt maar dat menu doet niets met Android tv zelf alleen met de KPN tv app