Skip to main content

KPN TV+ Update maart 2023 #4

KPN TV+ app 1.95.2

Wat zit er in?

Lokale radio- en tv kanalen zijn nu beschikbaar!

Ook werken nu de kleurknoppen op de app kanalen 200 t/m 210! Je kunt met de rode knop de app in kwestie openen en met de blauwe knop de streaming dienst bestellen als je hem niet hebt. Op het scherm van het kanaal wordt aangegeven welke knop je kunt gebruiken.

Daarnaast kun je Films nu ook sorteren op IMDB score als je in een categorie bent.

Verder is vanaf deze versie vereist om je pincode in te toetsen bij het installeren van de ontvanger als je de standaard erotiekblokkade wilt wijzigen of uitzetten.

En, in deze update voorbereidingen om Videoland te kunnen bestellen via de tv ontvanger. Dat zal naar verwachting vanaf begin april dan daadwerkelijk kunnen.

Verder verbeterd en opgelost:

• Voor mensen die van interactieve TV overstapten naar TV+ was het niet mogelijk om een serieopname te plannen van een serie die ze op de oude ontvangers als HD-Glas serieopname hadden staan. Dit is nu verholpen, een nieuwe serieopname kan op de TV+ Box nu gepland worden.
  • Ondertiteling voor BBC en Belgische zenders is er nu ook bij Terugkijken en opnames.
  • Betalen per wedstrijd: dit ging niet altijd even soepel als je dit wilde doen nadat de wedstrijd al begonnen was. Dat is verholpen.
  • Verder nog verscheidene onder water fixes die zorgen voor minder crashes van de TV+ app en verlies van focus (dat het selectiekader of de cursor niet meer zichtbaar is en je eerst wat op pijltoetsen moet drukken voor je verder kunt gaan met wat je deed)
  • TV-gids, verlies van focus bij navigatie naar a.s. maandag (i.v.m. zomertijd wisseling).

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 20 maart in de loop van de dag
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 22 maart in de loop van de dag

Heb je hem na 22 maart nog niet, dan kun je de update zelf starten via 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Ik hoop trouwens dat er wat aan het geluid wordt gedaan, verschilt per geluidssterkte. De ene zender is dan harder dan de ander. En bij On Demand is dat precies hetzelfde.  

Dit is juist bij mij opgelost na de Firmware 0.16.4 update van maandag was meteen een verademing geen discotheek meer als ik door zap bijvoorbeeld naar comedy central of van HBO of Netflix afkwam.

Top update voor mij deze geweest zappen gaat weer snel binnen seconde beeld en geluid ook.

Bizar dat er verschillende uitwerkingen met het geluid zijn. De ene klant is blij, de ander is niet blij. Ook hier is het geluid sinds de update ineens weer zachter (lees te zacht). En om nu na een update zelf weer allerlei instellingen steeds aan te moeten passen om te kijken of dat iets verbeterd, kan en mag niet de bedoeling zijn. 

Geluid verschilt altijd per tv per audioset en per kabel. De update is overal hetzelfde. Je kan je geluid instellingen veranderen naar pcm. Kijk of dat werkt voor nu tot de volgende update. Ik ben super blij met de update. Snel zappen en geluid is top. En KPN heeft de guts om een androidtv decoder te leveren ipv de saaie trage troep waar we jaren last van hebben gehad. Wat is dit een verademing zeg. En dan nog niet te spreken over de update mogelijkheden.

Ik hoop trouwens dat er wat aan het geluid wordt gedaan, verschilt per geluidssterkte. De ene zender is dan harder dan de ander. En bij On Demand is dat precies hetzelfde.  

Dit is juist bij mij opgelost na de Firmware 0.16.4 update van maandag was meteen een verademing geen discotheek meer als ik door zap bijvoorbeeld naar comedy central of van HBO of Netflix afkwam.

Top update voor mij deze geweest zappen gaat weer snel binnen seconde beeld en geluid ook.

Bizar dat er verschillende uitwerkingen met het geluid zijn. De ene klant is blij, de ander is niet blij. Ook hier is het geluid sinds de update ineens weer zachter (lees te zacht). En om nu na een update zelf weer allerlei instellingen steeds aan te moeten passen om te kijken of dat iets verbeterd, kan en mag niet de bedoeling zijn. 

Hier is hij juist harder geworden dan voor de update ben hier blij mee.

op Sonos is het nu top.

heb hem op automatisch staan met geluid en hoef niet meer te veranderen van geluid per zender of naar een app.

zit wel iets verschil in maar dat is echt te verwaarlozen 

Hier is hij juist harder geworden dan voor de update ben hier blij mee.

op Sonos is het nu top.

heb hem op automatisch staan met geluid en hoef niet meer te veranderen van geluid per zender of naar een app.

zit wel iets verschil in maar dat is echt te verwaarlozen 

Bij mij loopt het geluid op ‘automatisch’ niet gelijk! Ik moet ‘m voorlopig nog op stereo zetten, dan loopt ie wel gelijk. Dus; zet ‘m nog ff op KPN!😬

Helaas is de zappen tijd weer terug bij af.

Het duurt nu weer langer, voordat er beeld verschijnt.

De update ging ook niet echt soepel, duurde erg lang, opstarten liep vast, uit eindelijk maar de voeding los getrokken, dit heeft wat opgelost.

Ik ben na deze update eindelijk verlost van wegvallend geluid tijdens uitzendingen. En tijdens tv gids schrollen of menu schrollen blijft de tv zender nu ook hoorbaar in het vierkantje. Tevens bij opnemen en daarna starten van de opname is er weer geluid. Hiervoor nam ik iets op en bij afspelen had ik geen geluid. Deze uodate heeft mijn geluid problemen opgelost. 

Toch te vroeg geroepen. Weer uitvallend geluid ook tijdens de tv uitzendingen. Gek word ik ervan. Het geluid valt echt continu weg. En dan heb ik geluid uitvoer al op passtrough gezet. Het helpt niet. Als jullie zo klanten willen binden zijn jullie slecht bezig. Waardeloos is dit met het geluid. Niet normaal tv te kijken zo. Spijt dat ik ben overgestapt. Jullie bieden een niet af product aan. 

En nu is het opgelost. Heb passtrough aangezet. En video output op unicast gezet inplaats van multi cast. Nu geen geluid problemen meer.

En nu is het opgelost. Heb passtrough aangezet. En video output op unicast gezet inplaats van multi cast. Nu geen geluid problemen meer.

Geluid op automatisch (standaard) loste het hier juist op.

En beeld op multicast.

hoe heb je het aangesloten?

zitten er na het modem nog switches tussen?

Geluid op automatisch (standaard) loste het hier juist op.

En beeld op multicast.

hoe heb je het aangesloten?

zitten er na het modem nog switches tussen?

Ik heb de kpn box rechtstreeks op de tv aangesloten met hdmi kabel. En de box zelf met een lan kabel op het modem hangen. Mijn soundbar zit met hdmi kabel op mijn tv.

Paar dingen die opvallen:

De Live Sport kanalen 3 t/m 24 staan er weer tussen. Deze waren verborgen en had dit ingesteld op de VIP5202 en de TV+ box nam dit over. Nu zijn ze weer zichtbaar, alleen op de TV+ box. Op de VIP5202 nog steeds verborgen.

Ook gaan er dingen niet goed op de Mini TV gids. 

Zoals je ziet op onderstaande afbeeldingen, zie je steeds bij wat er na de huidige programma komt (onderste) niet klopt. Dit is van een andere zender. 

Dit is fout en te zien bij de streaming kanalen 200 t/m 226, Live Sport kanalen, Stingray thema radiozenders en ook bij de Lokale radio en TV zenders.

De box heb ik al herstart na de update, maar dit blijft fout aangegeven worden.

Helaas is de zappen tijd weer terug bij af.

Het duurt nu weer langer, voordat er beeld verschijnt.

De update ging ook niet echt soepel, duurde erg lang, opstarten liep vast, uit eindelijk maar de voeding los getrokken, dit heeft wat opgelost.

Wat rot dit! Ik geef het door, @Rembo02.

Paar dingen die opvallen:

De Live Sport kanalen 3 t/m 24 staan er weer tussen. Deze waren verborgen en had dit ingesteld op de VIP5202 en de TV+ box nam dit over. Nu zijn ze weer zichtbaar, alleen op de TV+ box. Op de VIP5202 nog steeds verborgen.

Zoals je ziet op onderstaande afbeeldingen, zie je steeds bij wat er na de huidige programma komt (onderste) niet klopt. Dit is van een andere zender. 

Dit is fout en te zien bij de streaming kanalen 200 t/m 226, Live Sport kanalen, Stingray thema radiozenders en ook bij de Lokale radio en TV zenders.

Ha @Sebas14, het klopt inderdaad dat je nog geen kanalen kunt verbergen. Voor wat betreft de mini gids: dat is wel heel gek! Ik geef het intern door.

Sinds de update heb ik dat de tv app af en toe uit valt en direct wel herstart. Maar toch dit is wel even een onderbreking. Is dit bekend?

Sinds de update heb ik dat de tv app af en toe uit valt en direct wel herstart. Maar toch dit is wel even een onderbreking. Is dit bekend?

Hallo @allard1992, dat hoort natuurlijk niet. Je kunt eens proberen de TV+ box een reset te geven. Mochten de problemen blijven, maak dan een nieuw eigen topic aan voor dit issue. Dan kan er een verdere troubleshoot gedaan worden. 

TV team gaat hiermee aan de slag om te fixen 👍🏻

Hallo @allard1992, dat hoort natuurlijk niet. Je kunt eens proberen de TV+ box een reset te geven. Mochten de problemen blijven, maak dan een nieuw eigen topic aan voor dit issue. Dan kan er een verdere troubleshoot gedaan worden. 

Reset gedaan en na uur tv kijken moet de app helemaal opnieuw inladen. Dat zou er wel uit mogen. 

Na de overgang naar de zomertijd staat de tijdaanduiding goed. Echter loopt de tijdlijn in de gids een uur voor. Ook na herstarten.

Na de overgang naar de zomertijd staat de tijdaanduiding goed. Echter loopt de tijdlijn in de gids een uur voor. Ook na herstarten.

Klopt. Zie ook hier:

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/kpn-tv-gids-heeft-problemen-met-zomertijd-587881

Klopt. Zie ook hier:

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/kpn-tv-gids-heeft-problemen-met-zomertijd-587881

Toch eigenlijk wel jammer dat ze dit niet onder controle hebben.

me standaard Android box voor iptv kan dat zelfs.

Fijn dat jullie het direct melden! We hebben het intern meteen doorgegeven.

De laatste week werkt het home menu niet meer of de "apps" knop. Enjel zwart beeld. Om op te lossen eerst radio indrukken en vervolgens mogelijk om te zappen naar bijvoorbeeld kanaal 1. De Netflix knop verwijst wel naar de werkende app.

@mvdijk1 Lastig dat je hier last van hebt! 

Zou je hier een nieuw topic voor willen aanmaken? Dan kunnen we je daar verder helpen! 

Terugkijken en daarna door blijven kijken heeft weer de irritante eigenschap dat hij tijdje doorloopt maar op een gegeven moment terugspringt naar het begin van het aansluitende programma .

Dit was ook al tijdje in de testfase zo, maar vervelend om te merken dat deze bug weer terug is. 

Zeker als je naar een zender kijkt waar je niet mag doorspoelen. Want dan heb je dus al 20 minuten gekeken.

Met regelmaat valt het beeld en het geluid weg. Dan kijk ik 5 tot 10 seconden naar een zwart scherm. De tv box is bekabeld aangesloten. KPN Box 12, Netgear switch (uit KPN webshop), Cat 6 kabels, 1Gbit/s abonnement. Factory reset, nieuwste updates geinstalleerd. Niks helpt. Wat kan ik verder nog proberen?

Hoi @Frank111 en welkom hier op ons forum!

Zou je hier een nieuw topic voor aan willen maken? Dan helpen we je daar graag verder :)