Skip to main content

KPN TV+ Update maart 2023 #4

KPN TV+ app 1.95.2

Wat zit er in?

Lokale radio- en tv kanalen zijn nu beschikbaar!

Ook werken nu de kleurknoppen op de app kanalen 200 t/m 210! Je kunt met de rode knop de app in kwestie openen en met de blauwe knop de streaming dienst bestellen als je hem niet hebt. Op het scherm van het kanaal wordt aangegeven welke knop je kunt gebruiken.

Daarnaast kun je Films nu ook sorteren op IMDB score als je in een categorie bent.

Verder is vanaf deze versie vereist om je pincode in te toetsen bij het installeren van de ontvanger als je de standaard erotiekblokkade wilt wijzigen of uitzetten.

En, in deze update voorbereidingen om Videoland te kunnen bestellen via de tv ontvanger. Dat zal naar verwachting vanaf begin april dan daadwerkelijk kunnen.

Verder verbeterd en opgelost:

• Voor mensen die van interactieve TV overstapten naar TV+ was het niet mogelijk om een serieopname te plannen van een serie die ze op de oude ontvangers als HD-Glas serieopname hadden staan. Dit is nu verholpen, een nieuwe serieopname kan op de TV+ Box nu gepland worden.
  • Ondertiteling voor BBC en Belgische zenders is er nu ook bij Terugkijken en opnames.
  • Betalen per wedstrijd: dit ging niet altijd even soepel als je dit wilde doen nadat de wedstrijd al begonnen was. Dat is verholpen.
  • Verder nog verscheidene onder water fixes die zorgen voor minder crashes van de TV+ app en verlies van focus (dat het selectiekader of de cursor niet meer zichtbaar is en je eerst wat op pijltoetsen moet drukken voor je verder kunt gaan met wat je deed)
  • TV-gids, verlies van focus bij navigatie naar a.s. maandag (i.v.m. zomertijd wisseling).

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 20 maart in de loop van de dag
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 22 maart in de loop van de dag

Heb je hem na 22 maart nog niet, dan kun je de update zelf starten via 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

komt er op korte termijn een update waar het volumeniveau goed is?

Hi @Steffen14! Als je de Google home assistent actief hebt, vertel die dan dat het volume op 100% moet. Probeer ook de geluidsinstellingen aan te passen door deze op stereo of Dolby te zetten (afhankelijk van de apparatuur). 

Mocht dat alles niet helpen, maak dan een nieuw topic aan hiervoor. 

allemaal al gedaan nieuwe topic bestaat al, al gemeld aan service+ ipv geluidsverhoging is er een geluidsverlaging ingevoerd. voor mensen die geen extra apparatuur ,bv blu ray, hebben is dat geen probleem. 

ps ik reageer hier omdat hier dus wel direct reactie komt en de topics met verbeteringen niet…

ik krijg het gevoel dat er teveel losse topics zijn ontstaan.

Hi Steffen. Er komt een update aan met verbeteringen voor verschillende audioproblemen. Maar niet hetgeen wat jij noemt voor zover ik weet. We nemen je signaal natuurlijk mee naar onze technische collega's.

Verder is het dan afwachten of/wanneer er aanpassingen komen in het algehele volumeniveau. En als dat gebeurt, dan komt dan hier in een Product update te staan. Ik neem aan dat je je geabonneerd hebt zodat je altijd op de hoogte blijft. 😉

ik snap iets niet:

ik test net het volumeverschil en spontaan is de nintendo net zo hard als de kpntv+box.

is er iets veranderd wat ik niet weet?

wel heb ik een kostbate verandering gedaan:srandaard hdmi kabel vv voor eentje die een certificaat heeft. kan dat het zijn? 

hierdoor kwam ik er achter dat de meegeleverde hdmi kabel slecht e kwailiteit is( cec problemen zijn nu volledig weg) 

ik snap iets niet:

ik test net het volumeverschil en spontaan is de nintendo net zo hard als de kpntv+box.

is er iets veranderd wat ik niet weet?

wel heb ik een kostbate verandering gedaan:srandaard hdmi kabel vv voor eentje die een certificaat heeft. kan dat het zijn? 

hierdoor kwam ik er achter dat de meegeleverde hdmi kabel slecht e kwailiteit is( cec problemen zijn nu volledig weg) 

Blij dat de problemen opgelost lijken te zijn, maar ik kan het niet verklaren. 🙂 De meegeleverde HDMI-kabel mag natuurlijk niet de oorzaak zijn.

Hallo @Steffen14 , er bestaan geen slechte of goede HDMI-kabels, een HDMI-kabel in standaard lengte is van de Action voor een paar euro net zo goed als eentje van een paar tientjes bij de BCC/MM/Expert enz.

Alleen als  je een véél langere kabel koopt dan standaard is een andere kwaliteit aan te bevelen.

De HDMI-kabels die KPN standaard meelevert voldoen aan alle minimale kwaliteitseisen en zijn dus gewoon goed.

daar kan ik uit ervaring spreken: action kabels in de prullenbak... er zit in de hdmi stekker ook elektronica die eea regelt. en de draadkwaliteit is ook erg belangrijk.

ik ben ook van mening hdmi digitaal zou niet moeten uitmaken maar toch. het is merkbaar.

vooral met de cec communicatie. 

een kabel die meegeleverd was had ik direct weggegooid, die deed niets. waa niet erg daar had ik toch al een goede achter.

dus de kwaliteit 

In het programma Kassa , een aantal jaren terug samen met de TU Delft HDMI-kabels getest, conclusie: de goedkoopste wertke net zo goed als de (veel) duurdere.

Je kunt weergave aanpassen naar automatisch, daarmee zou je in de basis geen issues moeten ervaren.

@Erik_, Wat doet de instelling “automatisch” dan? Past deze de framerate dan aan op basis van de getoonde content?

Voor zover ik weet wel, met een default onderliggende instelling van 1080p/50hz als communicatie met/over de content niet lukt.

Dus als de televisie 4K@24Hz ondersteunt en er wordt een 4K@24Hz titel gekozen dan zal die framerate ook gekozen worden? Dat is dan een interessant gegeven, @Humas geeft immers aan dat de framerate op 50Hz blijft staan en dat zou dan dus betekenen dat zijn televisie geen 24Hz ondersteunt.

Ik ervaar hetzelfde issue. Op de automatische instelling wordt bij mij de resolutie op 4K@50Hz gezet. Op de TV-zenders dan mooi vloeiend beeld. Echter op streamingsdiensten (Netflix & Disney+) is de kwaliteit verre van goed. (Stotterend beeld)

Als ik de resolutie handmatig aanpas naar 4K@59.94Hz dan is de beeldkwaliteit van de streamingsdiensten perfect, maar dan loopt het beeld op de TV-zenders te stotteren.. 🥲

klopt maar kassa is niet onpartijdig.en ik heb high end audio daar merk je het echt wel mee.

en... 2k 4k en 8k kabel... 2k krijg je geen 8k door. dus verschil is er zeker wel

De meegeleverde HDMI kabels leveren ook 8K

heb een iptv box welke 8K doet en heb 2 films erop staan van 8K en wordt gewoon perfect weer gegeven en geluid ook.

weet niet wat voor kabels het zijn maar voor hier prima.

het kan bij mij toeval zijn natuurlijk , ik had 1 kabel slecht. andere twee zitten achter een simpel systeem. er worden natuurlijk 10000en kastjes afgeleverd... mag natuurlijk wel eens een slechte kabel tussen zitten. sterker het zit er bij , kan net als samsung telefoons niets bij worden geleverd......😁

Hi @RoelMarcus! Als dit probleem blijft bestaan, maak dan een nieuw topic aan. Dan helpen we het op te lossen. 🙂