Zitten er ook bugfixes in deze update?
Zie:
https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/na-update-loopt-kpn-tv-app-vast-587651#post1734224
Volgens het openingsbericht wel. Het is even afwachten of de door jou aangehaalde bug daarmee ook verholpen wordt.
Wanneer worden de kanalen boven de 10 van een betere beeldkwaliteit voorzien, ik kijk vaak Discovery en daar is de beeldkwaliteit echt beroerd van. De luchten in de uitzendingen worden vaak zichtbare blokjes. Ik heb nu een maand KPN+ maar heb erg veel spijt dat ik ben overgestapt van mijn oude KPN box. Als ik dit had geweten had ik nog wel een jaartje gewacht :-(
Kijk op een 65 inch LG Qled
Als je de TV+ Box op “automatisch beste kwaliteit” instelt zou er geen verschil in kwaliteit moeten zijn.
Volgens het openingsbericht wel. Het is even afwachten of de door jou aangehaalde bug daarmee ook verholpen wordt.
Super! Duimen dan :)
Als je de TV+ Box op “automatisch beste kwaliteit” instelt zou er geen verschil in kwaliteit moeten zijn.
Die instelling heeft op dit moment allen invloed op de zenders 1 t/m 10, nog niet op de andere zenders.
Helaas is Discovery nog altijd een gewone HD zender (8,2Mbps) en niet een “verbeterde” HD zender (14,2Mbps).
Overigens is dit nog altijd een kleine verbetering t.o.v. de “oude” TV ontvangers en dus vraag ik me af waarom @Scerwin dit als minder ervaart.
Probleem met ondertiteling opgelost met deze update ??
Daar is niets van te lezen in de beschrijving dus ik denk niet.
Dat is erg jammer. De problematiek met de ondertiteling wordt meer en meer ergerlijk.
Dit onderwerp bestaat niet voor KPN. Wie van de ondertitelproblemen af wil moet terug naar iTV, of vooruit naar Ziggo.
Ondertiteling is vaak vast Ondertiteling veel problemen. Ik ben doof. Dat ik belangrijk Ondertiteling kijken maar vaak stil en vast menu druk terug zender werkt goed later weer vast en niet Ondertiteling
Ik hoop dat is opgelost aub aub. Ik spijt me dat ITV wil terug dan TV + zeer jammer. Snik
Opnames bij iTV en TV+
De opnames van zenders 661 t/m 670 bij iTV zijn ook verhoogd naar ~14 Mbps. De opnames bij TV+ zitten op ~8 Mbps. De opnames bij TV+ werken via een ander protocol (HTTP i.p.v. RTSP) waardoor het qua kwaliteit geen verschil maakt.
Als dit met kwaliteit geen verschil maakt met de Glaszenders 661 t/m 670 bij iTV hebben we dus na deze update eindelijk weer Dolby geluid bij de opnames op de TV+ box!
En als dit niet het geval is, mag een moderator mij dit uitleggen.
Die instelling heeft op dit moment allen invloed op de zenders 1 t/m 10, nog niet op de andere zenders.
Helaas is Discovery nog altijd een gewone HD zender (8,2Mbps) en niet een “verbeterde” HD zender (14,2Mbps).
Overigens is dit nog altijd een kleine verbetering t.o.v. de “oude” TV ontvangers en dus vraag ik me af waarom @Scerwin dit als minder ervaart.
Ik ervaar juist beter beeld op de TV+ als ik had dus ben ook benieuwd wat er slechter is
KPN TV+ Update april 2023 #2
KPN TV+ app 1.99.0
Wat zit er in?
Verdere verbetering beeldkwaliteit
Deze verbetering is niet direct verbonden aan deze software update, maar in het kader van twee vliegen in één Product Update. Er zijn verdere kwaliteitsverbeteringen doorgevoerd voor de kanalen 1 t/m 10.
Deze zitten inmiddels al op ~14 Mbit (zoals sommige van jullie al gemerkt hadden). Per aankomende woensdag wordt de doorgifte zo ingericht dat we niet alleen de maximale bandbreedte geven, maar ook met de minste vertraging.
- Opnames bij iTV en TV+
De opnames van zenders 661 t/m 670 bij iTV zijn ook verhoogd naar ~14 Mbps. De opnames bij TV+ zitten op ~8 Mbps. De opnames bij TV+ werken via een ander protocol (HTTP i.p.v. RTSP) waardoor het qua kwaliteit geen verschil maakt.
Wanneer komen de opnames ook in de beste kwaliteit?
Dit verschil is echt veel en veel te groot.
Vooral als je bijna altijd via opnames kijkt.
Bij de “oudere” KPN tv decoders kan het wel.
Dus waarom niet op een veel moderne platform?
Ondertiteling is vaak vast Ondertiteling veel problemen. Ik ben doof. Dat ik belangrijk Ondertiteling kijken maar vaak stil en vast menu druk terug zender werkt goed later weer vast en niet Ondertiteling
Ik hoop dat is opgelost aub aub. Ik spijt me dat ITV wil terug dan TV + zeer jammer. Snik
Uit de Missie van KPN: “Daarom zijn duurzaamheid, innovatie en inclusiviteit verankerd in onze strategie, organisatie en de dingen die we doen.” Let op de vermelding van inclusiviteit.
Ik ervaar juist beter beeld op de TV+ als ik had dus ben ook benieuwd wat er slechter is
Als glasvezelabonnee kan het haast niet anders dan dat je met de TV+ Box een mindere beeldkwaliteit ervaart bij het uitgesteld kijken (na pauzeren, bij begin gemist en bij opnames) naar één van die 10 verbeterde HD zenders (kanaal 1 t/m 10 op de TV+ Box en kanaal 661 t/m 670 op de “oude” TV ontvangers).
Voor de anders zenders zou de TV+ Box eigenlijk niet onder mogen doen aan de “oude” TV ontvangers mits deze op multicast ingesteld is want anders is de beeldkwaliteit mijns inziens sowieso ver onder de maat.
Uit de Missie van KPN: “Daarom zijn duurzaamheid, innovatie en inclusiviteit verankerd in onze strategie, organisatie en de dingen die we doen.” Let op de vermelding van inclusiviteit.
Dat is inderdaad onderdeel van de missie en er is ook aandacht voor. Laatst was de passion uitzending bijvoorbeeld voor iedereen gratis te zien met de slechthorende tolk. Normaal was dit alleen in het pluspakket te zien.
Ik denk dat het verstandig is om deze discussie niet te verwarren met de prioriteitenlijst van de issues op Tv+. Er wordt nog steeds gewerkt aan het oplossen zien we steeds en voor iedereen liggen de prio wensen anders.
Dit heeft te maken met dat je nu hopelijk de buren (die bij een andere provider zitten) niet eerder hoort juichen zodra het NL elftal scoort in de finale van het WK.
Maar waarom had dit issue dan zo'n hoge prioriteit?
Deze land nu pas bij mij haha. Ellende op het werk wat mijn aandacht nodig had.
Als glasvezelabonnee kan het haast niet anders dan dat je met de TV+ Box een mindere beeldkwaliteit ervaart bij het uitgesteld kijken (na pauzeren, bij begin gemist en bij opnames) naar één van die 10 verbeterde HD zenders (kanaal 1 t/m 10 op de TV+ Box en kanaal 661 t/m 670 op de “oude” TV ontvangers).
Voor de anders zenders zou de TV+ Box eigenlijk niet onder mogen doen aan de “oude” TV ontvangers mits deze op multicast ingesteld is want anders is de beeldkwaliteit mijns inziens sowieso ver onder de maat.
Het ging toch over Live kijken ik kijk bijna niets uitgesteld of terug.
KPN anno 2023 op een moderne box, moet de opname echt hetzelfde zijn.
Dus ook 14 Mb/s
Ook uitgebreid kijken, etc. Moet van dezelfde kwaliteit zijn.
Ik hoop dat KPN dit snel regelt.
Wat op een “oude” box kan, moet minimaal op een moderne nieuwe box kunnen anno 2023.
Dat is inderdaad onderdeel van de missie en er is ook aandacht voor. Laatst was de passion uitzending bijvoorbeeld voor iedereen gratis te zien met de slechthorende tolk. Normaal was dit alleen in het pluspakket te zien.
Ik denk dat het verstandig is om deze discussie niet te verwarren met de prioriteitenlijst van de issues op Tv+. Er wordt nog steeds gewerkt aan het oplossen zien we steeds en voor iedereen liggen de prio wensen anders.
De prioriteitenlijst wordt bepaald door de missie. Zo niet dan betekent de missie niets.
Dat is erg jammer. De problematiek met de ondertiteling wordt meer en meer ergerlijk.
Dit onderwerp bestaat niet voor KPN. Wie van de ondertitelproblemen af wil moet terug naar iTV, of vooruit naar Ziggo.
Ondertiteling is in onderzoek. Het feit dat het niet genoemd wordt in deze update betekent alleen dat er in deze update geen ondertitelingsdingen zitten. Misschien/hopelijk in de volgende wel.
Ik zie trouwens nu dat deze ook niet op de bekende bevindingen staat. Enig idee hoe deze bug hierop kan komen?
https://forum.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-149/tv-bekende-bevindingen-585617
Ik zie trouwens nu dat deze ook niet op de bekende bevindingen staat. Enig idee hoe deze bug hierop kan komen?
https://forum.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-149/tv-bekende-bevindingen-585617
Dat zien we helaas wel vaker bij KPN. Met de beste bedoelingen wordt er zo'n topic gestart maar als er dan nieuwe bevindingen geconstateerd worden dan wordt het al snel vergeten ook die lijst bij te werken.
Dit is ook apart dat dit niet bij alle abonnees is.
Ik ervaar dit juist na de vorige update niet meer alles is gelijk op alle 3 me boxen ook nog eens.
Fijn dat er zo regelmatig ge-update wordt.
Zo prettig zijn als bij het overschakelen naar andere zender het geluid ook sneller opstart. Nu zie ik na ca 3 sec het beeld en pas na 5 a 6 sec hoor ik pas het geluid.
Mvg DBS
Ondertiteling is in onderzoek. Het feit dat het niet genoemd wordt in deze update betekent alleen dat er in deze update geen ondertitelingsdingen zitten. Misschien/hopelijk in de volgende wel.
Wellicht is het een idee @Erik_ om in de update beschrijving steeds een link te zetten naar de bekende bevindingen. Daarin staat ook of iets in firmware op app of beiden aangepakt wordt. Het voorkomt wellicht vragen of iets is opgepakt in de betreffende update.
Fijn dat er zo regelmatig ge-update wordt.
Zo prettig zijn als bij het overschakelen naar andere zender het geluid ook sneller opstart. Nu zie ik na ca 3 sec het beeld en pas na 5 a 6 sec hoor ik pas het geluid.
Mvg DBS
Dat probleem is er bij mij een update of 2 geleden al uit. Ik kan sinds de vorige update zelfs het geluid op passthrough zetten en zonder enige geluidsissues (of beeldissues) een 4k hdr10 film met truehd 7.1 geluid vanaf mijn server streamen.
Schakelen tussen kanalen is bijna direct, het geluid laat nog wel ongeveer 1 tot 2 seconden op zich wachten....