Als je de TV+ Box op “automatisch beste kwaliteit” instelt zou er geen verschil in kwaliteit moeten zijn.
Die instelling heeft op dit moment allen invloed op de zenders 1 t/m 10, nog niet op de andere zenders.
Helaas is Discovery nog altijd een gewone HD zender (8,2Mbps) en niet een “verbeterde” HD zender (14,2Mbps).
Overigens is dit nog altijd een kleine verbetering t.o.v. de “oude” TV ontvangers en dus vraag ik me af waarom @Scerwin dit als minder ervaart.
Ik ervaar juist beter beeld op de TV+ als ik had dus ben ook benieuwd wat er slechter is
Het betreft vooral de kanalen boven de tien, zie meer minder scherp beeld, meer blokkerig.
dit heb ik totaal nog niet ervaren is alleen wat minder scherp
MennoG78 schreef:
Dat is precies wat ik ook zou verwachten, niet "blokkering" maar minder scherp omdat er minder kleurdiepte in die beelden zit.
MennoG78 schreef:
Dat is precies wat ik ook zou verwachten, niet "blokkering" maar minder scherp omdat er minder kleurdiepte in die beelden zit.
Ja dat ervaar ik ook is evengoed mooi beeld daar niet van.
ondertiteling knalt wel van je scherm zo scherp
En waarom is het nog steeds niet mogelijk ano 2023 om de zendervolgorde naar eigen keuze in te stellen.
Ik ben bang dat die mogelijkheid er niet gaat komen bij KPN.
Alles wat ze hier nu kunnen bij kpn konden ze in de USA 18 jaar geleden al. In Nederland proberen ze het wiel steeds opnieuw uit te vinden. LOL.
18 jaar geleden was er nog nauwelijks digitale tv, ook in de USA niet.
Breedbeeld was er zelfs nog nauwelijks, bijna alles was nog in 4:3 en analoog.
Wanneer komt er nu eindelijk een update om weer eigen zenderlijsten te maken?
En waarom is het nog steeds niet mogelijk ano 2023 om de zendervolgorde naar eigen keuze in te stellen.
Zenderlijsten staat op de planning, zodra dit in een update zit, dan lees je dat ook in de Product Update die we ervoor maken.
Eigen zendervolgorde gaan we niet doen.
@Scerwin, het is qua troubleshooten makkelijker als je een eigen topic aanmaakt :)
Er wordt aangegeven dat de vertraging in het tv-signaal minder wordt.
Ik heb gemerkt dat met de update 1.97 de vertraging al wat minder geworden is.
Maar is er iemand die kan aangeven wat de vertraging is geworden bij versie 1.99 ?
.
Er wordt aangegeven dat de vertraging in het tv-signaal minder wordt.
Ik heb gemerkt dat met de update 1.97 de vertraging al wat minder geworden is.
Maar is er iemand die kan aangeven wat de vertraging is geworden bij versie 1.99 ?
.
Ik denk dat het alleen op te merken is als er vergelijkingsmateriaal is, zoals een juichende buurt, terwijl jij ziet dat de penalty nog genomen moet worden. Ik was zelf wat confuus over deze opmerking in de begeleidende tekst van deze update. Ik dacht even dat het ook wat te maken had met synchroon lopen van het geluid maar dat is dus niet zo. Ik heb zelf als pre-select ontvanger van deze update hier niet wat bijzonders over opgemerkt . Ik schat zo in dat de app updates vooral (niet volledig dus) functionele aspecten raakt en de echte klappers bij de firmware updates zitten.
@Roy74 Los van gejuich, ik kijk nog wel eens naar de klok (bijv voordat nieuws van rtl4 begint) en kijk dan gelijktijdig op de dcf-klok die naast de tv staat.
Donald
Hallo Donald, dan zou je het ook kunnen opmerken maar vraag me af of het om zoveel vertraging gaat. Ik wist om eerlijk te zijn niet eens dat ze ook zo strikt zijn met de start van een nieuwsuitzending. Maar ik geloof je meteen als je zegt dat je de klok er gelijk op kunt zetten. Ik ga er toch eens op letten nu
Is er een prognose hoe laat de update vandaag voor de overige KPNTv+ boxen wordt uitgerold?
Nee, geen idee qua tijd eerlijk gezegd.
Is er een prognose hoe laat de update vandaag voor de overige KPNTv+ boxen wordt uitgerold?
Nee, durf ik niet te zeggen. Is gewoon even afwachten.
Gisteren de overstap gemaakt van Ziggo naar KPN en dus ook mijn eerste ervaringen met de KPN TV+ Box.
Ik dacht in het begin wat een slecht beeld t.o.v. Ziggo maar later werd dat toch iets beter.
Wat ik persoonlijk heel irritant vind is dat de box altijd in een soort hoofdmenu start en dat je nog een keer een zender moet selecteren voordat je echt tv kan kijken. Staat het nog in de planning om hier iets aan te doen?
Gewoon opstarten op de laatst bekeken zender en als ik het menu in wil druk ik wel op menu.
Kan er trouwens iemand iets zeggen over zenders in 4K? Ik heb het 4K pakket maar zijn dat maar 3 zenders dan?
Gisteren de overstap gemaakt van Ziggo naar KPN en dus ook mijn eerste ervaringen met de KPN TV+ Box.
Ik dacht in het begin wat een slecht beeld t.o.v. Ziggo maar later werd dat toch iets beter.
Wat ik persoonlijk heel irritant vind is dat de box altijd in een soort hoofdmenu start en dat je nog een keer een zender moet selecteren voordat je echt tv kan kijken. Staat het nog in de planning om hier iets aan te doen?
Gewoon opstarten op de laatst bekeken zender en als ik het menu in wil druk ik wel op menu.
Kan er trouwens iemand iets zeggen over zenders in 4K? Ik heb het 4K pakket maar zijn dat maar 3 zenders dan?
Hi @Supernovasx, welkom bij KPN! Hoofdmenu of gelijk starten met tv kan ik niks over zeggen of dat er wel of niet aan zit te komen. Maar de wens is in ieder geval wel bekend.
Wil je een eigen topic aanmaken over je vraag m.b.t. de 4K-zenders? Dit is niet de plek daarvoor.
Sinds april gebruiken van KPN glasvezel en KPN TV+ hiervoor zaten we bij Ziggo met CI+kaart. Met alle berichten die ik vooraf las was ik nogal sceptisch over de overgang maar tot op heden uitermate positief.
Ja, er zitten bugs in het systeem en werkt het nog niet 100% optimaal maar met de snelheid van updates en ook deze “open” communicatie via dit platform heb ik daar alle vertrouwen in. Welk nieuwe device werkt gelijk 100% goed?
Dus vanuit hier kuddo's naar de moderators voor het doorgeven van de feedback!
Sluit ik mij bij aan. Nu elke twee weken consequent geüpdatet wordt, lijkt de box sneller richting stabiel te gaan. Ik was in het begin vrij sceptisch om de veel te vroege release, maar ik begin nu ook langzaamaan naar familie/vrienden de overstap veilig te verklaren. Natuurlijk is er voorlopig nog genoeg werk aan de winkel, maar heb er ook het volste vertrouwen in.
Update geïnstalleerd. Geen bijzonderheden waargenomen tot nu toe.
Update goed geïnstalleerd.
Ik moet nog regelmatig de stroomtoevoer van de kpn box tv+ afhalen, wegens een foutmelding. Hopelijk wordt dat ook binnenkort verholpen met volgende update.
Ik moet nog regelmatig de stroomtoevoer van de kpn box tv+ afhalen, wegens een foutmelding. Hopelijk wordt dat ook binnenkort verholpen met volgende update.
Ik heb de tv box+ al een half jaar en moet de eerste foutmelding nog krijgen. Dus als u problemen heeft kunt u het beste een eigen topic aanmaken zodat u geholpen kunt worden.
Ik heb de update gedaan. Echter, als ik nu opnieuw zoek naar een update dan zegt de TV+ box dat er weer een update is gevonden. Beetje vreemd wel. Dit ‘gedrag’ treedt sinds enkele maanden op.
Zojuist bij het RTL nieuws liep de klok in beeld ongeveer 10/15 seconden achter ten opzichte van de klok op mijn telefoon. Lijkt me dus optimaal!
Ik heb de update gedaan. Echter, als ik nu opnieuw zoek naar een update dan zegt de TV+ box dat er weer een update is gevonden. Beetje vreemd wel. Dit ‘gedrag’ treedt sinds enkele maanden op.
Volgens mij komt dit omdat aan de achterkant de app aan het herstarten is. Je kunt dit zien door op de terugknop te drukken.
Ik reboot overigens daarna altijd even de hele tv+ box door de kpn knop rechtsboven ingedrukt te houden en dan herstart kiezen. Altijd beter om problemen voor te zijn.
Hier ook weer de update op 3 boxen geïnstalleerd zonder problemen.
Zojuist bij het RTL nieuws liep de klok in beeld ongeveer 10/15 seconden achter ten opzichte van de klok op mijn telefoon. Lijkt me dus optimaal!
Geen idee of dit optimaal is. Waarom vind jij dit optimaal? Ik vind het nog best veel maar ben geen kenner en weet niet wat veel of weinig is.
Geen idee of dit optimaal is. Waarom vind jij dit optimaal? Ik vind het nog best veel maar ben geen kenner en weet niet wat veel of weinig is.
ik had op NPO1 net met nieuws 3 a 4 seconden dat het achterliep met me telefoon tijd