Deze verbetering is niet direct verbonden aan deze software update, maar in het kader van twee vliegen in één Product Update. Er zijn verdere kwaliteitsverbeteringen doorgevoerd voor de kanalen 1 t/m 10.
Deze zitten inmiddels al op ~14 Mbit (zoals sommige van jullie al gemerkt hadden). Per aankomende woensdag wordt de doorgifte zo ingericht dat we niet alleen de maximale bandbreedte geven, maar ook met de minste vertraging.
Is dit 1:1 doorgifte van het bronsignaal? Ja
Betekent dit dat er dan ook minder vertraging zit in het tv-signaal voor die zenders? (handig bij bijv. WK voetbal etc.) Ja, de vertraging is nu zo min mogelijk.
Geldt deze wijziging ook voor iTV? Ja, de zenders 661 t/m 670 bij iTV zijn ook verbeterd.
Opnames bij iTV en TV+ De opnames van zenders 661 t/m 670 bij iTV zijn ook verhoogd naar ~14 Mbps. De opnames bij TV+ zitten op ~8 Mbps. De opnames bij TV+ werken via een ander protocol (HTTP i.p.v. RTSP) waardoor het qua kwaliteit geen verschil maakt.
In deze update
Met name verbeteringen op basis van jullie feedback:
De REC-knop werkt nu overal op programma-tegels zodat je makkelijk opnames kunt maken
Het instellingen menu is opgedeeld in een stuk instellingen voor het Android, en een stuk instellingen voor de KPN TV app. Het was zo dat als je in de Android instellingen zat, en je drukt op de terugknop, dat je dan direct weer op het hoofdscherm terechtkwam. Dit is nu aangepast dat je nu netjes terug gaat naar de KPN instellingen
Synchronisatie van de favoriete apps tussen de apps pagina en het hoofdscherm is verbeterd. Dit verhelpt het issue dat je niet al je favoriete apps op het hoofdscherm ziet.
In de minigids zat, bij lange programma's, soms verkeerde programma info. Dit is verholpen.
Het kon voorkomen dat je, bij herstarten, lang vastzat op het herstart scherm van de TV+ app. Dit is ook verholpen.
Afgelopen maand, bij de wisseling naar zomertijd, gebeurde het dat de lijn in de gids die de huidige tijd aangeeft verkeerd stond. Dit hebben we toen snel kunnen fixen. Maar in deze update zit de permanente oplossing hiervoor zodat het bij de wintertijd wisseling in oktober niet nog een keer gebeurt.
Diverse andere (onder water) bug fixes en kleine verbeteringen
Versie 1.99.1 toevoeging: Hotfix voor probleem afspelen kinderfilms.
Wanneer komt ‘ie?
Preselectie: 17 april Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
Uitrol: 19 april
Heb je hem na 19 april nog niet, dan kun je de update zelf starten via:
Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates
Meer informatie of hulp nodig met TV+?
Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.
Nuttig om te weten: versienummers
De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.
De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.
De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.
Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.
Bladzijde 5 / 9
Het issue met de ondertiteling moet natuurlijk gewoon opgelost worden maar terug naar de oude ontvangers is gewoon geen optie. Jullie mening is duidelijk en de feedback is overgekomen maar hier gaan we in dit topic niet uit komen.
Gevalletje “Computer says no” en zelf nadenken doen we ook niet meer aan. Menselijkheid is een organisatie als KPN vreemd. Een missie mbt inclusiviteit is alleen voor de bühne en bedacht door marketing. De klanten moeten alleen niet verwachten dat er iets mee gedaan wordt. Top!
Of er niets mee gedaan wordt weten we toch niet? Er staat dat de feedback is overgekomen.
Ik weet niet of dit de juiste plek is maar als ik mijn box aanzet en ik ga naar start dan krijg ik de bovenste balk waar start enz staan en verder heb ik een leeg zwart scherm. Bekend probleem?
Ik weet niet of dit de juiste plek is maar als ik mijn box aanzet en ik ga naar start dan krijg ik de bovenste balk waar start enz staan en verder heb ik een leeg zwart scherm. Bekend probleem?
Klinkt niet bekend zou zeggen maak
hier een eigen topic over aan
Is er in deze update nog iets gedaan met het zwarte scherm bij “snel opstarten”? In de vorige update was het resultaat van de aanpassingen niet volledig gelukt. In de eco-stand start hij normaal op.
Helaas hebben we die optie echt niet @wjb en @Roy74 , dat weten jullie ook.
Als de wil er is, dan kan dat natuurlijk best en veel meer dan mogelijk lijkt, maar als de wil er niet is, dat kan het ook niet. Kennelijk worden protocollen veel belangrijker gevonden dan een stukje klanttevredenheid, waardoor de kernwaarde inclusiviteit een holle frase blijkt.
Wanneer worden de kanalen vanaf 661 op iTV ontvangers open gezet voor niet glasvezel klanten?
Wanneer worden de kanalen vanaf 661 op iTV ontvangers open gezet voor niet glasvezel klanten?
Ik ga ervan uit dat dat niet zal gaan gebeuren. Ik verwacht dat ook op de "oude" TV ontvangers kanaal 1 t/m 10 voorzien gaan worden van de "HD streams in de hoogste kwaliteit" en dat de HD-"Glas" streams op termijn (na één jaar voor het kunnen terugkijken van opnames) komen te vervallen.
Ook ik ben benieuwd wanneer dat zal zijn al is dit topic niet de juiste plek voor zo'n vraag.
Het issue met de ondertiteling moet natuurlijk gewoon opgelost worden maar terug naar de oude ontvangers is gewoon geen optie. Jullie mening is duidelijk en de feedback is overgekomen maar hier gaan we in dit topic niet uit komen.
Gevalletje “Computer says no” en zelf nadenken doen we ook niet meer aan. Menselijkheid is een organisatie als KPN vreemd. Een missie mbt inclusiviteit is alleen voor de bühne en bedacht door marketing. De klanten moeten alleen niet verwachten dat er iets mee gedaan wordt. Top!
Ik vind dat u nogal flinke aannames doet en het is ook erg oneerlijk tegenover de KPN-mensen. Erg jammer en onnodig.
Een nieuwe bug bij de update is dat, bij het opstarten van de box, het beeld alleen in de rechter hoek zichtbaar is. Er is geen menu zichtbaar. Druk je vervolgens op de menutoets in, is het menu zichtbaar. Wil je dan via het menu verder, gaat het beeld weer in de rechter bovenhoek. Nadat Ier een herstart is gedaan werkt alles weer normaal.
Update gisteren geïnstalleerd. Wat opvalt is dat je als je eerst regulier TV kijkt, dan naar bijvoorbeeld Netflix of Videoland gaat en vervolgens weer terug naar het “home scherm” gaat, om reguliere tv te gaan kijken, de tv zenders niet meer afspelen. Beeld blijft zwart bij het kiezen van de zender en geen geluid, preview rechtsboven in op het homescherm is bevroren.
Alleen het herstarten van de tv+ box zorgt voor een weer werkende situatie.
Gisteren 3 keer getest, 3 keer ervaren. Voor deze update 0 keer ervaren.
Is er in deze update nog iets gedaan met het zwarte scherm bij “snel opstarten”? In de vorige update was het resultaat van de aanpassingen niet volledig gelukt. In de eco-stand start hij normaal op.
Dat is er in deze update niet gedaan! Ik geef de melding nog wel een keer door.
@robdammers is het na de herstart weer voorgekomen? Zo ja, wil je dan een eigen topic aanmaken? Zo niet: fijn! Ik neem de feedback dan alsnog intern mee.
@prsintem wat gek! We nemen het mee!
Update gisteren geïnstalleerd. Wat opvalt is dat je als je eerst regulier TV kijkt, dan naar bijvoorbeeld Netflix of Videoland gaat en vervolgens weer terug naar het “home scherm” gaat, om reguliere tv te gaan kijken, de tv zenders niet meer afspelen. Beeld blijft zwart bij het kiezen van de zender en geen geluid, preview rechtsboven in op het homescherm is bevroren.
Hier net even geprobeerd op alle 3 de boxen en werkt zoals verwacht.
hier dus geen last
Een nieuwe bug bij de update is dat, bij het opstarten van de box, het beeld alleen in de rechter hoek zichtbaar is. Er is geen menu zichtbaar. Druk je vervolgens op de menutoets in, is het menu zichtbaar. Wil je dan via het menu verder, gaat het beeld weer in de rechter bovenhoek. Nadat Ier een herstart is gedaan werkt alles weer normaal.
Heb het niet zo specifiek maar het viel mij gisteren inderdaad wel op dat de PIP niks meer doet na het openen en sluiten van een app. Al vind ik het niet eens zo erg, ik haat dat ding ook verschrikkelijk.
Ik heb enkele reacties verwijderd, graag on topic blijven. Alvast bedankt :)
Heb het niet zo specifiek maar het viel mij gisteren inderdaad wel op dat de PIP niks meer doet na het openen en sluiten van een app. Al vind ik het niet eens zo erg, ik haat dat ding ook verschrikkelijk.
KPN moet toch eens uitleggen waarom dan niet iedereen dit heeft wederom weer geen last van.
de update heeft bij mij nog een verslechtering meegebracht.
wederom krijg ik audio stops op rtl4.
de overige problemen blijven
geaag nu het geluid verhogen en niet onnodige beeld verbeteringen. eerst de fouten eruit dan verbeteringen graag.
de update heeft bij mij nog een verslechtering meegebracht.
wederom krijg ik audio stops op rtl4.
Deze dingen zijn nog in onderzoek.
Ik ga ervan uit dat dat niet zal gaan gebeuren. Ik verwacht dat ook op de "oude" TV ontvangers kanaal 1 t/m 10 voorzien gaan worden van de "HD streams in de hoogste kwaliteit" en dat de HD-"Glas" streams op termijn (na één jaar voor het kunnen terugkijken van opnames) komen te vervallen.
Ook ik ben benieuwd wanneer dat zal zijn al is dit topic niet de juiste plek voor zo'n vraag.
Het plan is wel om de HD streams in de hoogste kwaliteit ook op de andere TV ontvangers te introduceren. Maar wanneer dat dan zal gaan zijn is nog niets over te zeggen.
Kan dit zo niet reproduceren hier, @prsintem en @Chrizziey . Sluiten jullie de app volledig (met de terugknop of een sluitoptie in de app? Of ga je met de homeknop terug naar de hoofdpagina?
Momenteel naar het voetbal op Veronica aan het kijken en ik moet zeggen dat het echt een strak beeld is. Ik vind het geluid ook erg goed. Ik heb ingebouwde Bower & Wilkins en merk niets van vertraging momenteel.
Deze beschrijving uit de product update begrijp ik nog steeds niet:
De opnames bij TV+ zitten op ~8 Mbps. De opnames bij TV+ werken via een ander protocol (HTTP i.p.v. RTSP) waardoor het qua kwaliteit geen verschil maakt.
Iemand?
Ik weet niet of het een echte Bug is maar ik wilde gisteren een opname bekijken die ik woensdag had opgenomen. Hij leek wat moeite te hebben met laden en toen ik op speel af drukte gebeurde er helemaal niets?!
Paar keer opnieuw geprobeerd, box een herstart gegeven nog niets.
Toen heb ik geprobeerd het programma terug te kijken via de Gids, gebeurde er ook niets...
Een uurtje later nogmaals geprobeerd en ineens werkt het wel weer...? Schiet mij maar lek!
Was bij ons net zo.
@Roy74 De opnames zitten op 8 Mbps terwijl de kanalen op 14 zitten. Doordat het via een ander protocol werkt zie je geen verschil tussen opnames en live tv.
@Supernovasx Er was gisteren een korte storing, vandaar dat je geen programma kon terugkijken.
Doordat het via een ander protocol werkt zie je geen verschil tussen opnames en live tv.
Daar zie je heel duidelijk verschil tussen.
Doordat het via een ander protocol werkt zie je geen verschil tussen opnames en live tv.
Daar zie je heel duidelijk verschil tussen.
Helemaal mee eens.
Neem ik dat mee als feedback.
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.