Skip to main content
Update

TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.141.1

Categorie:TV+ Box
  • 5 maart 2024
  • 91 reacties
  • 11370 keer bekeken
TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.141.1
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

91 reacties

MennoG78
Superuser
  • 2780 reacties
  • 5 maart 2024
Trijntje1312 schreef:
Trijntje1312 schreef:

Momenteel kom ik niet in  het menu 

Krijg zwarte balk  kan niet in tv gids enz

Meer mensen dit?

Ik heb een goede keus gemaakt 15 maart weer terug naar ziggo

gras is niet groener bij de buren die heeft met de next mini ook flinke kuren maar succes.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23408 reacties
  • 5 maart 2024
Trijntje1312 schreef:

Momenteel kom ik niet in  het menu 

Krijg zwarte balk  kan niet in tv gids enz

Meer mensen dit?

Florisjanw schreef:

Goedenavond, zou met de nieuwste update het probleem van het bevriezen van zenders worden opgelost? Sedert enige tijd bevriest het beeld soms wel om de zoveel minuten !! en moet je naar een andere zender schakelen en dan weer terug om dit op te lossen.

Huidige software 1.139.0 / 0.26.24

Hi @Trijntje1312  en @Florisjanw, dit lijkt op een individueel probleem. Herstart en reset anders alsjeblieft de box. Werkt het dan nog niet? Zou(den) jij/jullie dan een eigen topic aan willen maken? Dan pakken we het daar op en blijft het hier overzichtelijk. 

• Topper
  • 15 reacties
  • 6 maart 2024

Op zich ben ik niet ontevreden over het functioneren van de TV box.  Wat me wel echt opvalt is de kwaliteit van het beeld.  Dat is, ondanks allerlei aanpassingen die ik heb gedaan, nog steeds niet wat het moet zijn.  Wellicht dat dat in een nieuwe update meegenomen kan worden, evenals het geluid, dat ik niet synchroon afgesteld krijg op mijn Philips smart tv.

wjb
Superuser
  • 74621 reacties
  • 6 maart 2024
Noppie63 schreef:

Wat me wel echt opvalt is de kwaliteit van het beeld.  Dat is, ondanks allerlei aanpassingen die ik heb gedaan, nog steeds niet wat het moet zijn.

Hoe staan de beeldscherminstellingen dan nu op jouw TV+ Box. Staat HDR aan, uit of op automatisch?

Staat de TV+ Box ingesteld op multicast met beste kwaliteit?

• Topper
  • 15 reacties
  • 6 maart 2024
wjb schreef:
Noppie63 schreef:

Wat me wel echt opvalt is de kwaliteit van het beeld.  Dat is, ondanks allerlei aanpassingen die ik heb gedaan, nog steeds niet wat het moet zijn.

Hoe staan de beeldscherminstellingen dan nu op jouw TV+ Box. Staat HDR aan, uit of op automatisch?

Multicast staat aan met beste kwaliteit, SDR staat aan (dus geen HDR).

MennoG78
Superuser
  • 2780 reacties
  • 6 maart 2024
Noppie63 schreef:
wjb schreef:
Noppie63 schreef:

Multicast staat aan met beste kwaliteit, SDR staat aan (dus geen HDR).

Ik zou HDR op automatisch zetten SDR vind ik persoonlijk beroerd beeld

wjb
Superuser
  • 74621 reacties
  • 6 maart 2024

MennoG78 schreef:

Maar HDR automatisch betekent naar mijn weten dat content zonder HDR als SDR doorgegeven wordt en dat betekent dat er geen verschil zou mogen zijn tussen de instellingen SDR en HDR automatisch bij het televisie kijken naar zenders anders dan de twee 4K zenders en de ESPN UHD zender.

MennoG78
Superuser
  • 2780 reacties
  • 6 maart 2024
wjb schreef:

MennoG78 schreef:

Maar HDR automatisch betekent naar mijn weten dat content zonder HDR als SDR doorgegeven wordt en dat betekent dat er geen verschil zou mogen zijn tussen de instellingen SDR en HDR automatisch bij het televisie kijken naar zenders anders dan de twee 4K zenders en de ESPN UHD zender.

Als ik hem op SDR zet op me beide tv's krijg ik een wazige vloeing in me beeld soort ruis.

Zet ik HDR op automatisch is het goed en weg en scherp beeld.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

Mag ik iedereen bedanken voor de feedback en geboden hulp! Voor vragen die los staan van deze update wil ik jullie vragen om aparte topics aan te maken. Dan houden we hier de focus op de huidige update.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 83 reacties
  • 6 maart 2024
Danielthuis schreef:

Ik lees helaas nog niet dat bitrate probleem met favorieten is opgelost: helaas dus nog lagere beeldkwaliteit als je favoriete zenders ipv alle zenders gebruikt…

Wanneer wordt dit opgelost? 

Idd heel belangrijk punt vind ik

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 6 maart 2024

Wellicht niet helemaal on topic, maar ik zag in een van de reacties een vermelding van de bitrate van een zender. Is dat iets dat je kunt aanzetten wanneer je nieuwsgierig bent in welke kwaliteit qua bitrate een zender aangeboden wordt? 

Ik ben sinds eind vorig jaar van Ziggo naar KPN overgestapt (en als het meezit eind van deze maand op glasvezel) en ik Ziggo Go zat een vergelijkbare optie

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

@zanco48 Op dit moment nog niet en ik verwacht ook niet in nabije toekomst. Maar we nemen het erbij mee! 

• Topper
  • 26 reacties
  • 6 maart 2024

Ik ben een maand in het buitenland. Alle apparatuur heb ik van de stroom afgehaald. De afgelopen weken zijn er meerdere updates verschenen c.q. aangekondigd. Mijn vraag: als ik over enkele weken alles weer op stroom aansluit, wat gebeurt er dan? Worden alle updates dan achter elkaar uitgevoerd of ga ik er enkele missen?  

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23408 reacties
  • 6 maart 2024
Waarom-niet schreef:

Ik ben een maand in het buitenland. Alle apparatuur heb ik van de stroom afgehaald. De afgelopen weken zijn er meerdere updates verschenen c.q. aangekondigd. Mijn vraag: als ik over enkele weken alles weer op stroom aansluit, wat gebeurt er dan? Worden alle updates dan achter elkaar uitgevoerd of ga ik er enkele missen?  

Het kan zijn dat je de ontvanger moet resetten en je modem ook. Het liefst zien we wél dat de apparatuur online blijft zodat de updates automatisch worden gedaan. 

0011
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 203 reacties
  • 6 maart 2024
Waarom-niet schreef:

Ik ben een overwinteraar en zit een aantal maanden in Spanje. Vorig jaar zonder problemen wordt de recenste update automatisch geïnstalleerd. Daar zitten uiteraard alle voorgaande updates/verbeteringen bij in! Dus geen enkel probleem als je terug komt!

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 96 reacties
  • 6 maart 2024
Danielthuis schreef:

Ik lees helaas nog niet dat bitrate probleem met favorieten is opgelost: helaas dus nog lagere beeldkwaliteit als je favoriete zenders ipv alle zenders gebruikt…

Wanneer wordt dit opgelost? 

Super bedankt voor dit berichtje. Ik heb recentelijk de KPN TV+ Box gekregen als vervanging voor de wat oudere 5202 en zag in m’n router dat de verbruikte data lager was (8.2Mb/s). Ik gebruik inderdaad de optie voor favoriete zenders.

Na het lezen van je berichtje heb ik eens geprobeerd om ‘m terug te zetten op Alle zenders en inderdaad, de bitrate schiet omhoog naar 14.2Mb/s.

Dat is dus een behoorlijk verschil! Hopelijk wordt dit snel opgelost…

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 96 reacties
  • 6 maart 2024

Wat ik trouwens ook heel erg irritant vind t.o.v. de oudere TV kastjes:

• Geen lijstweergave opnames
  • Terugknopje op startscherm werkt niet om terug te gaan naar gewoon TV kijken
  • Als je het kijken van een opname wilt stoppen en dus op het Terug knopje klikt, ga je terug naar het overzicht van opnames (‘Opgeslagen’). Als je een oudere opname gekeken hebt die je wilt verwijderen, moet je eerst wéér door de tegels scrollen om de oude opname (die je net gekeken hebt) terug te vinden om die vervolgens te verwijderen.

wjb
Superuser
  • 74621 reacties
  • 6 maart 2024

JorisV schreef:

Ik heb recentelijk de KPN TV+ Box gekregen als vervanging voor de wat oudere 5202 en zag in m’n router dat de verbruikte data lager was (8.2Mb/s). Ik gebruik inderdaad de optie voor favoriete zenders.

Ik kom niet op 8,2Mbps maar op 7,25Mbps en dat is ook precies wat ik zou verwachten immers de "gewone" HD streams van KPN zijn 7,25Mbps.

Onderstaand screenshots van de verbruikte bandbreedte voor TV terwijl de favoriete zenders actief is.

Onderstaand screenshots van de verbruikte bandbreedte voor TV terwijl de favoriete zenders niet actief is.

Hierbij meet ik 14,4Mbps.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 96 reacties
  • 6 maart 2024

@wjb wellicht is de manier waarop EdgeOS / OPNsense de bandbreedte berekend anders. Ik heb gekeken op het IPTV VLAN en zie daar 8.2Mbps. Maargoed, maakt verder ook niet uit. Feit is wel dat de bitrate (en daarmee dus de beeld- en waarschijnlijk ook geluidskwaliteit) flink lager is als je de ‘Alleen favoriete zenders’ optie gebruikt. Ik vraag me af of het dan dus ook unicast is i.p.v. multicast?

wjb
Superuser
  • 74621 reacties
  • 6 maart 2024
JorisV. schreef:

Ik vraag me af of het dan dus ook unicast is i.p.v. multicast?

Het is wel een multicast stream want anders zou hij niet over vlan 4 lopen en dat is wel het vlan waar ik de metingen in mijn vorige bericht op losgelaten heb.

Daarnaast is het communicatiepatroon bij unicast heel anders. Bij multicast zie je een gelijkmatige communcatie terwijl bij unicast met databursts gecommuniceerd wordt en je dus een heel ander patroon ziet.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 96 reacties
  • 6 maart 2024

@wjb Oké, duidelijk. Nu weet ik natuurlijk niet hoe de software van KPN in elkaar steekt, maar ik zou verwachten dat dit niet heel complex moet zijn om op te lossen. Wellicht wordt ‘onder water’ de standaard HD zender (1) gebruikt als je kiest voor ‘Alleen favoriete zenders’, terwijl de HD-glas stream (661) gebruikt wordt als je voor ‘Alle zenders’ kiest. Het moet haast wel zoiets zijn.

Aan KPN om dit spoedig op te lossen dus. :)

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 7 maart 2024

Is het zenderaanbod op de nieuwe tv+ decoder hetzelfde als op de oude decoder want in de nieuwe tv+ app is het aanbod hetzelfde als in de oude tv app en bepaalde zenders komen nu ook alleen op de tv decoder voor? En hoe krijg je ook al weer de breedste bandbreedte van de zenders op de nieuwe decoder?

Jasper van KPN
Moderator

Hoi @Wimlu, de TV+ Box en de tv-ontvanger hebben inderdaad hetzelfde aanbod aan zenders. Daar zitten geen verschillen in. Voor de beeldinstellingen kan je in onze Kennisbank kijken, dit artikel kan je met de tweede vraag helpen:

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 92 reacties
  • 7 maart 2024
Trijntje1312 schreef:

En het geluid?

Muziek is keihard, praten niet te verstaan.

Ik ervaar dit bij DD 5.1 zenders en dan vooral bij films (bv. RTL7, SBS9); tijdens Business Class valt het niet op.... Het center kanaal wordt veel zachter doorgegeven dan de L+R kanalen. Ik heb op mijn Philips TV een optie om specifiek het center kanaal wat harder te zetten en op de maximale stand is het nog niet goed, maar wel beter in balans.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 7 maart 2024

Geluid tv kwaliteit  slecht, bij verschillende zenders

soms geluid hard of zacht?