Skip to main content

KPN TV+ Update maart 2024 #1

KPN TV+ app 1.141.1

 

Wat zit er in?

 

Bij de eerste installatie bieden wij nu een welkomstvideo aan met uitleg over TV+. Er is een mogelijkheid om de video over te slaan en/of later terug te kijken. 
 


Ben je benieuwd hoe de video eruit ziet? Je vindt de video ook op onze website: De mogelijkheden en voordelen van TV+

 

  • Het kon gebeuren dat Talkback aanging als je een bericht opende, dat is nu opgelost
  • Bij favorieten is ervoor gezorgd dat er met het laatst bekeken kanaal wordt gestart na stand-by
  • Oplossing voor terugval naar Unicast, na het wijzigen van de taal
  • Oplossing voor als je voor het eerst favorieten gaat gebruiken en direct een lijst aan wilt maken
  • Bij de gids worden nu de focus problemen bij gebruik van de terug-knop voorkomen

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 5 maart
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 12 - 14 maart

Heb je hem na 14 maart nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Die is nieuw inderdaad @MennoG78, de Product Update daarvoor is net geplaatst: 

 


Ik weet niet of het al ergens op een lijstje staat maar er is 1 ding waar ik me (plus huisgenoten) erg aan erger bij tijd en wijlen: er is een te groot verschil in audio volume tussen de KPN app (live TV en opnames) en alle andere geinstalleerde apps op de box. Om een idee te geven: op de Marantz surround versterker staat het volume bij het gebruik van Netflix/F1TV/Prime, Disney+ e.d. rond de 42. Om een vergelijkbaar geluidsniveau te hebben in de KPN app moet de versterker tussen de 50 en 55 staan.
Dit geeft nogal wat lawaai als je na live TV kijken een app opstart en vergeet om eerst het volume terug te schroeven. 

Deze is toch juist 2 updates terug opgelost.

Heb hier sindsdien geen last meer van Netflix en KPN tv app zijn nu zelfde

Bij mij helemaal nog niet helaas

 


Zojuist iets geks ontdekt. Dit is de reproductie:

  • Box ingesteld op het meteen tonen van de laatste zender bij inschakelen.
  • Zodra er zender-beeld is, druk ik op Gids.
  • Vervolgens werkend de navigatietoetsen, de selectieknop en de Gids-knop niet meer.
  • Long-press op Back werkt wél nog, evenals Home.
  • Bij de tweede keer openen van de Gids, werken de knoppen wél correct.

Probleem op beide toestellen. Aangesloten met CAT6, meegeleverde HDMI-kabel, al beide van stroom gehaald etc etc etc.


Ik weet niet of het al ergens op een lijstje staat maar er is 1 ding waar ik me (plus huisgenoten) erg aan erger bij tijd en wijlen: er is een te groot verschil in audio volume tussen de KPN app (live TV en opnames) en alle andere geinstalleerde apps op de box. Om een idee te geven: op de Marantz surround versterker staat het volume bij het gebruik van Netflix/F1TV/Prime, Disney+ e.d. rond de 42. Om een vergelijkbaar geluidsniveau te hebben in de KPN app moet de versterker tussen de 50 en 55 staan.
Dit geeft nogal wat lawaai als je na live TV kijken een app opstart en vergeet om eerst het volume terug te schroeven. 

Deze is toch juist 2 updates terug opgelost.

Heb hier sindsdien geen last meer van Netflix en KPN tv app zijn nu zelfde

Bij mij helemaal nog niet helaas

@JoopAtForum, zou je hiervoor een nieuw topic aan willen maken? Dan kunnen we specifiek met jou meekijken, dan blijft het hier overzichtelijk. 


Zojuist iets geks ontdekt. Dit is de reproductie:

  • Box ingesteld op het meteen tonen van de laatste zender bij inschakelen.
  • Zodra er zender-beeld is, druk ik op Gids.
  • Vervolgens werkend de navigatietoetsen, de selectieknop en de Gids-knop niet meer.
  • Long-press op Back werkt wél nog, evenals Home.
  • Bij de tweede keer openen van de Gids, werken de knoppen wél correct.

Probleem op beide toestellen. Aangesloten met CAT6, meegeleverde HDMI-kabel, al beide van stroom gehaald etc etc etc.

@KIkViAgEmNlRWAuT, ik heb dit zojuist ook geprobeerd, maar ik kan het niet reproduceren. Navigeren werkt dan gewoon. Ik lees dat je het al stroomloos hebt gemaakt, heb je de ontvanger ook helemaal gereset gereset? Zo ja, zou jij ook hiervoor een nieuw topic aan willen maken? Dan kunnen we ook specifiek met jou meekijken, zodat het hier overzichtelijk blijft. 


@KIkViAgEmNlRWAuT, ik heb dit zojuist ook geprobeerd, maar ik kan het niet reproduceren. Navigeren werkt dan gewoon. Ik lees dat je het al stroomloos hebt gemaakt, heb je de ontvanger ook helemaal gereset gereset? Zo ja, zou jij ook hiervoor een nieuw topic aan willen maken? Dan kunnen we ook specifiek met jou meekijken, zodat het hier overzichtelijk blijft. 

Zoals al vaker aangegeven heb ik er geen zin meer in om veel moeite hiervoor te doen. Ik vind het schandalig wat voor onvolledig en buggy product KPN bij klanten neerzet en deze effectief als testers gebruikt. Ik meld wat er fout gaat en niet méér dan dat. Ook vind ik het nog steeds ongelooflijk dat jullie klanten vragen om zelf een nieuw topic aan te maken omdat jullie een forum-product gebruiken dat niet in staat is om (bij bepaalde situaties) topics af te splitsen. Iets wat bij alle forums waar ik de afgelopen 25 jaar admin/mod was, probleemloos ging. Totaal onverklaarbaar.


Zojuist iets geks ontdekt. Dit is de reproductie:

  • Box ingesteld op het meteen tonen van de laatste zender bij inschakelen.
  • Zodra er zender-beeld is, druk ik op Gids.
  • Vervolgens werkend de navigatietoetsen, de selectieknop en de Gids-knop niet meer.
  • Long-press op Back werkt wél nog, evenals Home.
  • Bij de tweede keer openen van de Gids, werken de knoppen wél correct.

Probleem op beide toestellen. Aangesloten met CAT6, meegeleverde HDMI-kabel, al beide van stroom gehaald etc etc etc.

Hier op 5 boxen getest 3 met nieuwste update al niet te kunnen reproduceren.

op 2 boxen bij me ouders ook geen last.


@KIkViAgEmNlRWAuT, ik heb dit zojuist ook geprobeerd, maar ik kan het niet reproduceren. Navigeren werkt dan gewoon. Ik lees dat je het al stroomloos hebt gemaakt, heb je de ontvanger ook helemaal gereset gereset? Zo ja, zou jij ook hiervoor een nieuw topic aan willen maken? Dan kunnen we ook specifiek met jou meekijken, zodat het hier overzichtelijk blijft. 

Zoals al vaker aangegeven heb ik er geen zin meer in om veel moeite hiervoor te doen. Ik vind het schandalig wat voor onvolledig en buggy product KPN bij klanten neerzet en deze effectief als testers gebruikt. Ik meld wat er fout gaat en niet méér dan dat. Ook vind ik het nog steeds ongelooflijk dat jullie klanten vragen om zelf een nieuw topic aan te maken omdat jullie een forum-product gebruiken dat niet in staat is om (bij bepaalde situaties) topics af te splitsen. Iets wat bij alle forums waar ik de afgelopen 25 jaar admin/mod was, probleemloos ging. Totaal onverklaarbaar.

Dat kan ik me voorstellen, maar dit heeft niets met de update te maken. Zowel ik als bijvoorbeeld Menno kunnen dit niet reproduceren. Dus ik hoop dat je alsnog een eigen topic wilt aanmaken, wij helpen en denken graag mee. 


sinds enkele dagen is het weer mis. alle drie de 7022,s hebben last van lipsynch problemen. 

dit heb ik eigenlijk zelf bijna nooit last van maar na de update nu wel .


sinds enkele dagen is het weer mis. alle drie de 7022,s hebben last van lipsynch problemen. 

dit heb ik eigenlijk zelf bijna nooit last van maar na de update nu wel .

Eens. Sinds 6 maart KPN. Geen probleem met lip-sync, zowel via de AVR als TV speakers perfect. Sinds versie 1.141.1 moet ik de timing aanpassen aan de manier van audio doorgifte. Hoop dat dit met 1.143.2 weer opgelost is.


sinds enkele dagen is het weer mis. alle drie de 7022,s hebben last van lipsynch problemen. 

dit heb ik eigenlijk zelf bijna nooit last van maar na de update nu wel .

@steffen1, dat zou zeker niet mogen gebeuren.

Zou je 1 van de boxen willen resetten en daarna ook de modem? Mocht dit ook niet helpen, zou je dan een nieuw topic willen aanmaken? Dan kunnen we specifiek inzoomen op jouw account. 


sinds enkele dagen is het weer mis. alle drie de 7022,s hebben last van lipsynch problemen. 

dit heb ik eigenlijk zelf bijna nooit last van maar na de update nu wel .

@steffen1, dat zou zeker niet mogen gebeuren.

Zou je 1 van de boxen willen resetten en daarna ook de modem? Mocht dit ook niet helpen, zou je dan een nieuw topic willen aanmaken? Dan kunnen we specifiek inzoomen op jouw account. 

ga ze niet weer resetten, net gedaan.blijf bezig.

 

ik zal w8 op de volgende update is het er dan nog zal ik een nieuw topic maken. ps ik ga niet mijn fritzbox resetten. die maakt geen problemen.   

heb alles goed voor elkaar :bekabeling cat6 3 fritzboxen en een frits 2400. 

o ja alles is al doorgemeten en bij 1 box zijn er gemeten problemen. die heb ik draadloos aangsloten en werkt deels goed. ga maandag kpn bellen voor een ruil voor deze. na de softwareupdate en de wissel zal ik eens aanzien of alles ok is geworden.

 

 


ga ze niet weer resetten, net gedaan.blijf bezig

heb alles goed voor elkaar :bekabeling cat6 3 fritzboxen en een frits 2400. 

Ik lees 3 Fritzboxen, ik gok dat het een (spel)fout is? Ik kan namelijk niet zo snel bedenken hoe dat met elkaar verbonden zou moeten zijn. Mocht het toch zo zijn, hoe is het precies aangesloten? En zou je alsnog een eigen topic willen aanmaken waarin je dit uitlegt? We helpen je daar graag verder. 

 


Ik kan niet achterhalen hoe ik het gebruik (in gids en zappen) van de favorieten lijst met zenders weer activeer.

Van de week schakelde de box terug naar "alle zenders", misschien heb ik dat gedaan door een onbekende knop per ongeluk gebruikt te hebben. Ik heb daarna allerlei menu opties bekeken maar kan niets vinden. Dus mijn vraag is: welke knop/menu-functie gebruik ik om de favoriete zenders weer te gebruiken in de gids en tijdens het zappen?


welke knop/menu-functie gebruik ik om de favoriete zenders weer te gebruiken in de gids en tijdens het zappen?

Heb je het onderstaande topic uit de Kennisbank gelezen?

 


welke knop/menu-functie gebruik ik om de favoriete zenders weer te gebruiken in de gids en tijdens het zappen?

Heb je het onderstaande topic uit de Kennisbank gelezen?

 

Dat is inderdaad de oplossing, dankjewel voor de moeite !

(Nu ik die optie zie in de instellingen, vraag ik me echt af hoe ik die eerder over het hoofd zag!)