Skip to main content
Update

TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.143.2

Categorie:TV+ Box
  • 19 maart 2024
  • 43 reacties
  • 4066 keer bekeken
TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.143.2
Toon eerste bericht

43 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12974 reacties
  • 20 maart 2024
B.J.S. schreef:

Kreeg gister de Email dat ik de update krijg,maar tot op heden niets ontvangen,klantenservice gebeld daar ben ik niets wijzer geworden je wordt van het kastje naar de muur gestuurd,totaal geen idee waar ik het over had

Iedereen die de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) heeft krijgt de update.

Volgende week 26 - 28 maart wordt hij uitgerold. (zie info eerste bericht van deze topic). 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

@update 2024 welkom! Omdat het niets met de TV+ update te maken heeft, heb ik jouw berichten en de reacties daarop voor het overzicht verwijderd. Maak gerust een eigen topic aan voor jouw vraag. 

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 633 reacties
  • 21 maart 2024

Werkt prima, persoonlijk had ik geen enkele moeite met het groene streepje op de plaats waar je was. Nu gewoon een ‘invert’ in het menu, works good for me.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 21 maart 2024
Ibbel schreef:

Ik hoop dat de problemen met de net geïnstalleerde vorige update ook opgelost zijn. Sinds gisteren start tv box wel, maar staat beeld meteen stil. Wissel je van zender, dan weer seconden beeld, dan weer bevroren. Pas na voeding eraf en erop, dan werkt het normaal.

Tevens bij wisselen van zenders, hapert de wisseling, 2x donker en dan pas nieuwe zender. 

Beide zijn verslechtering van gebruik van de app.

Ik had dit ook bij de laatste update. Dit probleem treed ook op als de IGPM snooping niet goed werkt in het netwerk. De multicast werk dan niet en alleen op unicast loopt de Stream dan door. Ik gebruik zelf een eigen router en moest deze even een herstart geven. Ik heb geen idee wat de exacte oorzaak is, maar het is niet de update zelf, maar de manier waarop deze geïnstalleerd wordt en de impact op het thuisnetwerk, lijkt het. 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28431 reacties
  • 21 maart 2024

We raden ook aan, als je na een update van de TV+ Box ineens gekke dingen merkt, om de TV+ Box te herstarten. Vaak lost dit het al op. 

• Topper
  • 14 reacties
  • 21 maart 2024
Erik van KPN schreef:

We raden ook aan, als je na een update van de TV+ Box ineens gekke dingen merkt, om de TV+ Box te herstarten. Vaak lost dit het al op. 

Erik, had ik al gedaan, werkte niet op beide boxen. in deze situatie tv box op unicast gezet. Daarna werkt het op beide weer goed, maar ik lees reactie van jkrbg dat er misschien toch ie 's anders gebeurt bij installatie. 

MennoG78
Superuser
  • 2789 reacties
  • 21 maart 2024

Mocht het met eigen apparatuur niet werken kan je altijd nog testen op kpn modem.

aangezien kpn geen ondersteuning bied tv+ op eigen apparatuur dit is klant eigen verantwoordelijkheid.

Werkt het dan nog niet kunnen ze verder kijken.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8421 reacties
  • 26 maart 2024

Update zojuist succesvol geïnstalleerd.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 26 maart 2024

Ik heb de update nog niet binnen, maar favorieten wel lekker op 14Mbps. Dat is (zoals ook te verwachten was) een change op de stream servers en staat dus los van de app update.

Kan nou eindelijk die zenderlijst op favorieten! 

MennoG78
Superuser
  • 2789 reacties
  • 27 maart 2024
jkrbg schreef:

Ik heb de update nog niet binnen, maar favorieten wel lekker op 14Mbps. Dat is (zoals ook te verwachten was) een change op de stream servers en staat dus los van de app update.

Kan nou eindelijk die zenderlijst op favorieten! 

Als je favorieten lijst op 14 mbps is lijkt het me dat de update vanzelf al is geïnstalleerd afgelopen dagen.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 27 maart 2024

Nope.. Versienummer is nog hetzelfde 1.141.1

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12974 reacties
  • 27 maart 2024
jkrbg schreef:

Nope.. Versienummer is nog hetzelfde 1.141.1

Update wordt nu uitgerold.

Gisteren, vandaag en morgen.

Ik heb hem net ontvangen en geïnstalleerd.😉

• Helper
  • 29 reacties
  • 27 maart 2024

De ethernetpoort verbind alleen met 100Mbit niet met 1000Mbit.

WIFI heeft hogere snelheid

Hebben andere mensen dat ook?

MennoG78
Superuser
  • 2789 reacties
  • 28 maart 2024
cjjdool schreef:

KPN heeft om niet duidelijke reden de lan poort softwarematig op 100 Mbit gecapped.

dit is al heel lang zo helaas

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12974 reacties
  • 28 maart 2024
cjjdool schreef:

Dat maakt voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ poort) helemaal niets uit.

De hoogste stream is 4K en die is 22 Mb/s 

Andere apparatuur hebben hier geen last van, want is een steraansluiting.😉 of te wel, elk apparaat zit op een eindpunt. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

Goedemorgen allen, bedankt voor de feedback! Zullen we de discussie over de netwerkpoort afsluiten voor nu, aangezien dit topic specifiek is ingericht voor feedback en vragen over de meest recente update.

Dit is immers meerdere keren naar voren gebracht en bekend. Start anders gerust nog even een apart topic om zaken als Plex en de snelheid op de netwerkpoort te bespreken.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28431 reacties
  • 29 maart 2024
huistijger schreef:

Betreft de ondertiteling in de stand Klein.

Aangezien ik een 65 inch scherm heb is de normale ondertiteling te groot, deze neemt teveel beeld in beslag, dus zet ik hem een standje kleiner.
Nu valt me op dat ik bij de opnames een prima ondertiteling heb, zie de 1e foto, maar bij de directe uitzending een rafelige text en het staat verdeeld over het scherm, zie de 2e foto.

Wat jij zegt over de ondertiteling is inderdaad bekend, @huistijger, en niet iets wat met deze update te maken heeft. Dus ik ga even opschonen. Je mag er gerust een los topic over openen.

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1118 reacties
  • 2 april 2024
Erik van KPN schreef:

Wat jij zegt over de ondertiteling is inderdaad bekend, @huistijger, en niet iets wat met deze update te maken heeft. Dus ik ga even opschonen.

Willen jullie dan TV+ Bekende bevindingen weer eens bijwerken/opschonen? Daar staat bijvoorbeeld helemaal niks over de/andere allang bekende problemen met de ondertiteling. (Liever natuurlijk gewoon de ondertiteling fixen, dan hoeft die pagina ook niet bijgewerkt te worden.)