Skip to main content

KPN TV+ Box: Update april 2024 #1

KPN TV+ Box app (launcher) versie 1.146.1
 

Wat zit er in?


We zetten ons in om met elke update bugs op te lossen en de TV+ Box continu te verbeteren, zodat we jullie een nog betere kijkervaring kunnen bieden. In deze update zitten voornamelijk veel probleemoplossingen.
 

Verbeteringen n.a.v. klantfeedback

  • Of we ook de KPN Schermbeveiliging met de schilderijen van het Rijksmuseum konden bieden? Vanaf deze update kan het! In de zapbanner van een radiokanaal kan deze optie worden gekozen:
     
    Als dit aan staat, kun je tegelijk kijken naar de schilderijen en luisteren naar de radio
  • Betere timing bij het wisselen van Tabs in Hulp pagina's, hierdoor makkelijker navigeren

Toegankelijkheid

Tonen van Audio Descriptie logo als Audiodescriptie wordt aangeboden voor een programma. Binnenkort komen er speciale kanalen waarop audio descriptie wordt aangeboden. Dit betekent dat er wordt verteld wat er te zien is op het scherm. Audiodescriptie biedt visueel beperkte kijkers de kans om tv-programma’s beter te volgen.
 

Audio Descriptie logo in de informatieregel

Probleemoplossingen

Opnames 

  • Na het kijken van een opname van een aflevering van een serie-opname kwam je weer in het algemene opnemen menu terecht. Nu kom je terecht in de betreffende serie waar je naar aan het kijken was.
  • Als je een serie-opname annuleert kon het selectievenster verdwijnen. Dit is opgelost.

 

Verder:

  • Menu Weergave wordt onterecht veranderd in Beeldscherm in Instellingen 
  • Naar Radio via Radio-knop ging soms niet goed
  • Problemen met openen Betaal-per-Wedstrijd of Viaplay tegel in Sport voor StreamingOnly-klanten
  • Issue in Sport na afspelen van Live- of Terugkijken-item
  • Probleem opgelost bij het sorteren van favoriete apps
  • Openen gerelateerd item na Zoeken van Film
  • Poster voor BetaalPerWedstrijd of Dagpas werd niet altijd getoond
  • Voorkomen van bepaalde fatal exceptions (en daardoor herstart van KPN TV+ app)

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie2 april
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol9 - 11 april

Heb je hem na 11 april nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

En toch klopt het niet. Want waarom zou alleen DIT specifieke Menu Weergave 'menu' genoemd moeten worden. Waarom dan geen Menu kinderslot en Menu energiebesparing. Het zijn immers allemaal menu's. En waarom heeft het bij Menu Weergave het 2e woord wel een hoofdletter en bij Pincode & privacy niet?

Ik denk dat het antwoord simpel is. Dit wordt door de verkeerde mensen besloten. Er moet een (ux)designer betrokken zijn die bepaald hoe zaken eruit zien, hoe ze genoemd worden etc. Ik vermoed zomaar dat een developer hier zelf een keuze gemaakt heeft, zonder al teveel na te denken over de huisstijl op andere plaatsen.

Ik snap je punt. We nemen het mee als feedback. Ik hou er ook van als dingen correct worden geschreven ook al vind ik ook dat we in Nederland misschien iets te veel aan elkaar schrijven. Het “voelt” niet altijd goed/mooi en maakt het voor sommige mensen lastig leesbaar. Maar goed, dat is een persoonlijke mening.
 

Het maakt het product niet onbruikbaar, maar het is ook niet hoe het hoort. Het zijn juiste die kleine dingen die een KPN kan onderscheiden van ieder willekeurig ander (tv)bedrijf....

Hier ben ik het dan weer minder mee eens qua onderscheiden, maar ieder z'n mening natuurlijk.

 

Grappig dat er meer mensen de KPN screensaver waarderen en deze nu ook te bekijken valt voor de mensen die radio luisteren via de ontvanger. Ik verbaas me iedere keer weer over de prachtige beelden en op deze manier is deze kunst voor een groot publiek te zien. Het hoeft niet altijd heel technisch te zijn om wat leuks te bieden. Normaal hekel ik die screensavers maar dit is een genot om naar te kijken.

Wij hadden familie over de vloer afgelopen weekend. Ik had radio aangezet met de screensaver en iedereen vond 't oprecht mooi om naar te kijken. Leuke feature voor dat soort aangelegenheden. 

 

Er staat ook nu opeens een kopje onder informatie dat heet IPTV_RC2_ATV  0265.03.02 is dit nieuw?

Oef, weet ik niet 100% zeker, maar kan te maken hebben met de afstandsbediening waar aan gewerkt wordt.
 

Volgens mij werkt het sorteren van de apps ook na deze update nog niet.

Ik kan wel sorteren met me apps hier werkt het wel

O...ik krijg die pijltjes aan de zijkant niet te zien na het aanklikken van de "sorteer apps" optie...en ik krijg er verder geen beweging in...doe ik iets verkeerd?

Na het klikken van ‘sorteer apps’. Als je dan op OK klikt op een app en dan met de pijltjes opzij gaat, gaat de app dan niet mee?


Na het klikken van ‘sorteer apps’. Als je dan op OK klikt op een app en dan met de pijltjes opzij gaat, gaat de app dan niet mee?

Zojuist even getest, nee je kunt een nieuwe app wel bij je privé rijtje krijgen, maar verplaatsen gaat echt niet.


Na het klikken van ‘sorteer apps’. Als je dan op OK klikt op een app en dan met de pijltjes opzij gaat, gaat de app dan niet mee?

Zojuist even getest, nee je kunt een nieuwe app wel bij je privé rijtje krijgen, maar verplaatsen gaat echt niet.

Dit blijkt al langer te spelen, maar dat had ik gemist. We gaan vragen naar een update.


 

Volgens mij werkt het sorteren van de apps ook na deze update nog niet.

Ik kan wel sorteren met me apps hier werkt het wel

O...ik krijg die pijltjes aan de zijkant niet te zien na het aanklikken van de "sorteer apps" optie...en ik krijg er verder geen beweging in...doe ik iets verkeerd?

Na het klikken van ‘sorteer apps’. Als je dan op OK klikt op een app en dan met de pijltjes opzij gaat, gaat de app dan niet mee?

Het is een beetje af en aan, heb ik het idee. Zonet lukte het ineens wel om een app te verplaatsen, maar toen ik dat bij een andere app wilde doen lukte het weer niet...


Ik kan de Speedtest niet openen, webpagina niet beschikbaar.


Vanmiddag de melding dat update beschikbaar was en deze geïnstalleerd.

Ik was ook al verheugd dat sorteren van favoriete apps zou werken, maar helaas.

Ik kan wel de app selecteren, maar dan gaat de app met pijltje links/rechts niet mee.

Dit onderdeel werkt dus nog niet.

Donald


@pietheingrun Wat vervelend dat je geen gebruik kan maken van de Speedtest app. Ik ben benieuwd of anderen dit probleem ook hebben. Ik heb nu even niet de mogelijkheid om dit zelf te testen. We komen er morgen op terug.

@groen_duiven Dat lijkt mij niet de bedoeling. Ook dit zullen we morgen testen en intern doorzetten. 


@pietheingrun Wat vervelend dat je geen gebruik kan maken van de Speedtest app. Ik ben benieuwd of anderen dit probleem ook hebben. Ik heb nu even niet de mogelijkheid om dit zelf te testen. We komen er morgen op terug.

@groen_duiven Dat lijkt mij niet de bedoeling. Ook dit zullen we morgen testen en intern doorzetten. 

Speedtest werkt inderdaad niet gaat naar een pagina die niet bestaat zegt hij erg vervaagd op achtergrond kan je dat zien


Verplaatsen werkt hier zonder problemen.

Druk op OK en de plijltjes komen en kan verplaatsen en opslaan


Verplaatsen werkt hier zonder problemen.

Druk op OK en de plijltjes komen en kan verplaatsen en opslaan

O ja, bij jou verschijnen die pijltjes aan weerszijden van de app wel! Bij mij dus niet!


Verplaatsen werkt hier zonder problemen.

Druk op OK en de plijltjes komen en kan verplaatsen en opslaan

O ja, bij jou verschijnen die pijltjes aan weerszijden van de app wel! Bij mij dus niet!

Ja moest wel eerst op OK drukken maar dat was altijd al.

op alle 3 me boxen werkt het 


Verplaatsen werkt hier zonder problemen.

Druk op OK en de plijltjes komen en kan verplaatsen en opslaan

O ja, bij jou verschijnen die pijltjes aan weerszijden van de app wel! Bij mij dus niet!

Ja moest wel eerst op OK drukken maar dat was altijd al.

op alle 3 me boxen werkt het 

Klopt, de procedure is niet veranderd,  maar bij mij werkt het dus niet. Op alledrie de Boxen is dan de update al binnengekomen bij jou? Ik krijg de update altijd vervroegd, maar wel altijd maar op een van mijn twee Boxen.


Bedankt allemaal voor de feedback! Ik test net ook de speedtest en die lijkt inderdaad nog steeds niet te werken. Dit hebben we nu teruggekoppeld dank voor het melden. 

Edit: terugkoppeling gehad dat het issue is gereproduceerd en is opgepakt.

 

@Ratonesque, ik zit ook op de laatste firmware en ik kan de apps wel sorteren op de volgende manier:

  1. Naar Mijn favoriete apps gaan
  2. De ok-toets ingedrukt houden en sorteer favoriete apps kiezen
  3. Betreffende app selecteren met één keer indrukken ok-toets

Dan verschijnen bij mij gewoon de pijltjes. Heb je deze weg gevolgd? 


Ja hoor, ik doe het op deze manier. Maar hier werkt het echt niet. Niet via de longpress, dan kom je weer bij het menuutje waar je uit Sorteren kunt kiezen. Maar als je dat kiest kom je weer in het menu terecht waar je via OK een app kunt verplaatsen...maar bij mij komen die pijltjes aan weerszijden dus gewoon niet tevoorschijn. En ik heb dus al versie 1.146.1.

Zie bijvoorbeeld wel de Rijksmuseum-screensaver bij Radio.


Ik heb hem net even getest bij me ouders met oude versie nog,

En daar werkt het ook naar behoren.

Raar dat het bij jou niet komt net of software corrupt is.


Verplaatsen werkt hier zonder problemen.

Druk op OK en de plijltjes komen en kan verplaatsen en opslaan

O ja, bij jou verschijnen die pijltjes aan weerszijden van de app wel! Bij mij dus niet!

Ja moest wel eerst op OK drukken maar dat was altijd al.

op alle 3 me boxen werkt het 

Klopt, de procedure is niet veranderd,  maar bij mij werkt het dus niet. Op alledrie de Boxen is dan de update al binnengekomen bij jou? Ik krijg de update altijd vervroegd, maar wel altijd maar op een van mijn twee Boxen.

Is hier op alle 3 binnen gekomen ja.

Eergister de eerste en gister de andere 2


@Ratonesque, ik zit ook op de laatste firmware en ik kan de apps wel sorteren op de volgende manier:

  1. Naar Mijn favoriete apps gaan
  2. De ok-toets ingedrukt houden en sorteer favoriete apps kiezen
  3. Betreffende app selecteren met één keer indrukken ok-toets

Dan verschijnen bij mij gewoon de pijltjes. Heb je deze weg gevolgd? 

Ja hoor, ik doe het op deze manier. Maar hier werkt het echt niet.

Hier werkt het ook niet @Ratonesque op deze manier. Pijltjes links/rechts komen ook niet tevoorschijn en de ontvanger wordt zelfs iets trager met reageren.

Maar dit is al even bekend dus verwacht ik nog wel een oplossing in een toekomstige update,


Misschien stomme vraag maar schiet er eens een filmpje van wat jullie doen?

Niet dat ik jullie niet geloof maar klinkt meer als een handelingsfout me vader kreeg het eerst ook niet voor elkaar totdat ik hem het liet zien. (en hij heeft nog oude versie software)


@Ratonesque, ik zit ook op de laatste firmware en ik kan de apps wel sorteren op de volgende manier:

  1. Naar Mijn favoriete apps gaan
  2. De ok-toets ingedrukt houden en sorteer favoriete apps kiezen
  3. Betreffende app selecteren met één keer indrukken ok-toets

Dan verschijnen bij mij gewoon de pijltjes. Heb je deze weg gevolgd? 

Ja hoor, ik doe het op deze manier. Maar hier werkt het echt niet.

Hier werkt het ook niet @Ratonesque op deze manier. Pijltjes links/rechts komen ook niet tevoorschijn en de ontvanger wordt zelfs iets trager met reageren.

Maar dit is al even bekend dus verwacht ik nog wel een oplossing in een toekomstige update,

Ja, wordt wel weer opgelost...is ook geen halszaak verder, inderdaad.


Misschien stomme vraag maar schiet er eens een filmpje van wat jullie doen?

Niet dat ik jullie niet geloof maar klinkt meer als een handelingsfout me vader kreeg het eerst ook niet voor elkaar totdat ik hem het liet zien. (en hij heeft nog oude versie software)

 

Dacht ik eerst ook hoor, ik zal wel iets over het hoofd zien, maar heb het nu tig keer op bovenstaande manier geprobeerd. Maar het werkt echt niet, @MennoG78.


Ik heb hem net even getest bij me ouders met oude versie nog,

En daar werkt het ook naar behoren.

Raar dat het bij jou niet komt net of software corrupt is.

Ja, daar lijkt het wel op.


@Ratonesque, zouden wij specifiek bij jou mee mogen kijken? Zou je een eigen topic aan willen maken? Niet om je af te wimpelen, maar dan blijft het hier overzichtelijk voor andere lezers. 


@Ratonesque, zouden wij specifiek bij jou mee mogen kijken? Zou je een eigen topic aan willen maken? Niet om je af te wimpelen, maar dan blijft het hier overzichtelijk voor andere lezers. 

Ja, het begint enorm rommelig te worden...ik maak even een speciaal topic hiervoor aan!


Bedankt allemaal voor de feedback! Ik test net ook de speedtest en die lijkt inderdaad nog steeds niet te werken. Dit hebben we nu teruggekoppeld dank voor het melden. 

Edit: terugkoppeling gehad dat het issue is gereproduceerd en is opgepakt.

 

Speedtest is weer gefixt!


 Ik heb wat updates over een aantal dingen die jullie aangedragen hebben.

 

Verder vallen mij nog wat slordigheden op die klein zijn:

  1. Bij de ‘Mijn favoriete apps’-tegelrij op het startscherm laten alle tegels de titel van de app zien wanneer deze geselecteerd is. Bij de laatste tegel voor het sorteren van je favoriete apps komt er geen titel, waardoor het beeld verspringt. De tegelrij eronder komt iets omhoog en de titel van de ‘Mijn favoriete apps’-tegelrij iets omlaag door de vrijgekomen ruimte. 
     
  2. Dit geldt ook op het ‘Apps’-scherm. Hierbij heb je het ook in de ‘Geïnstalleerde apps’-tegelrij voor de ‘Bekijk alles’ knop. 
     
  3. In het ‘Alle geïnstalleerde apps’-scherm, waar je komt als je op ‘Bekijk alles’ drukt, is het helemaal feest. Alles verspringt voortdurend omdat er steeds een titel onder de selectie moet komen terwijl daar vooraf geen ruimte voor is gereserveerd. Daardoor verspringt alles, veranderd het soms van plek en is navigeren frustrerend. 

Het team heeft deze dingen ook gespot, we gaan dit verhelpen. Net als (wat ik zelf merkte gisteren) dat de rijen/tegels gek verspringen als je bezig bent met het beheren van je favoriete apps. 

 

 

Volgens mij werkt het sorteren van de apps ook na deze update nog niet.

Klopt. De bugfix in deze update 

  • Probleem opgelost bij het sorteren van favoriete apps

gaat over een bug bij het verwijderen van apps en de sortering daarna. Dus het probleem dat sorteren bij een deel van de klanten niet werkt, staat nog open.

 

 

En, over de schrijfwijze van verschillende dingen in de menu's: het team is het eens dat dit hier en daar wel wat gladgestreken kan worden. Gaan ze naar kijken. Wel is het zo dat we sommige woorden bewust opbreken zodat deze beter te begrijpen zijn.