Skip to main content
Update

TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.152.0

  • 13 May 2024
  • 28 reacties
  • 2612 keer bekeken

KPN TV+ Box: Update mei 2024 #2

KPN TV+ Box app (launcher) versie 1.152.0
 

Wat zit er in?

 

Meer verbeteringen in de nieuwe minigids

We gaan lekker door met het verder verbeteren van de nieuwe minigids. We horen graag jullie feedback hierover!

  • De klok met de huidige tijd wordt nu getoond in de hoek rechtsonder
  • De programmanaam wordt nu altijd weergegeven, in plaats van de naam van de zender
  • Verbeteringen in het afhandelen en weergeven van betaalzenders/programma's

In komende updates volgen nog meer verbeteringen.

 

Verder

Verschillende onderwater bug fixes voor stabiliteit, en het herstellen van de bug dat de tv knop af en toe naar radio ging. 

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 13 mei
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 21-23 mei

Heb je hem na 23 mei nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Geen idee of ik wel of niet update heb gehad, maar sinds gisteren 14 mei zijn al mijn opnames verdwenen. Ook instelling van app NPO Plus uit het menu. Melding gisteravond doorgegeven, maar nog geen terugkoppeling.

 


Bij jouw zoontje was het na een herstart weer opgelost, dus het kan een incident zijn bij enkele ontvangers. Als het bij meer speelt, zoals bij @Dennisvh. lijkt het iets anders te zijn, en dan is een eigen topic wel de beste weg om het uit te zoeken. Mocht het alsnog softwarematig blijken te zijn komt het ook via die weg bij de ontwikkelaars, en houden we de Product Update overzichtelijk.

 

@jojo1312, ik zie geen melding van je van gisteravond op het forum, heb je dat via een andere weg doorgegeven? In de instellingen van je ontvanger kan je zien of je de nieuwste versie van de software hebt. Ik zie er geen andere meldingen over in combinatie met de update, dus het lijkt er los van te staan. Je hier een eigen topic aanmaken hierover, zodat we daar met jou mee kunnen denken.


@Jasper van KPN dank voor je melding. Ik heb gisteravond de melding telefonisch doorgegeven aan de klantenservice. Ik ga een eigen topic maken.