Skip to main content

KPN TV+ Box: Update juni 2024

KPN TV+ Box app (launcher) versie 1.155.3
 

Wat zit er in?

 

EK in UHD

Dit jaar zenden we het EK weer uit in UHD. Je leest er alles over in ons aparte topic:

Op de TV+ Box kun je de UHD versie van NPO 1, tijdens het EK, gewoon bekijken op kanaal 1!

Je krijgt hiervoor, als het EK begint, een nieuw icoon in de infobalk. Hiermee heb je de optie om UHD aan, en ook weer uit, te zetten.

 

Bluetooth geluid bij opnames/Terugkijken

Bepaalde bluetooth geluidsapparatuur geeft sinds kort geen geluid bij opnames of het Terugkijken van programma's (unicast). Daarvoor hebben we in deze update een oplossing. 

Als er een bluetooth geluidsapparaat is aangesloten, en je kijkt via unicast, dan krijg je een extra optie in de infobalk.

Hiermee kun je het geluid omzetten naar Stereo, waarna je bluetooth apparaat weer geluid geeft. 

Heb je op deze manier Stereo ingesteld, dan blijft het icoon ook zichtbaar als je jouw bluetooth apparaat uitzet. Zodat je dan het geluid weer kunt aanpassen naar Dolby.

 

 Goed om te weten 

Tijdens het EK (14 juni t/m 14 juli 2024) zullen er geen updates zijn.
Uiteraard blijven wij achter de schermen hard werken aan nieuwe verbeteringen.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 6 juni
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 11-13 juni

Heb je hem na 13 juni nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Ik heb Netflix, Videoland, HBO Max en Amazon Prime, heb ik daar niet eens 4K op dan?

En ik heb nog nooit ervan gehoord dat je nog een speciaal 4K abonnement af kan sluiten bij KPN.

 

Netflix alleen als je het duurdere abonnement neemt.

Videoland weet ik niet

HBO Max momenteel standaard 4K en HDR (Dolby Visioen) (HDR en Dolby Vision hebben niets met 4K te maken, werken ook op HD (2K)  (na 11 juni moet je een duurder abonnement nemen voor 4K bij HBO).

Amazon Prime Video, standaard wel HDR (UHD), maar geen 4K

 

Om de resolutie van 4K op een 65” toestel goed te kunnen zien, moet je op ongeveer 2 meter afstand zitten.

De TV upgrade het HD (2K) signaal heel erg goed.

 

HDR en Dolby Vision zorgen voor een betere helderheid, contrast en kleuren.

 

En als ik het goed heb, zijn alle nieuwe tv's standaard 4K


Bedankt voor je nuttige uitleg. @joop2011 


P.S.

Is het niet handig om hier een geheel nieuwe eigen topic voor te maken?

Want deze topic gaat over de Update 1.55.3😉 Toch.

Heel goed punt dit! Naast dat het nogal off topic is, lijkt het er ook op dat er niet ‘1 waarheid’ bestaat. Mochten jullie hier verder over willen discussiëren en speculeren, dan is een nieuw aangemaakt topic daarvoor de juiste plek 😊 Heb de berichten dan ook verborgen.


De afstanden van consumentenbond zijn te groot bemeten, wie zit nou van 4m afstand tv te kijken?

 

@TDN en @N.N. 

Wij.

Onze kamer is 5,5 meter breed en wij zitten op 4,2 meter vanaf de tv.

 

Maar zoals ik en ook Maja aangeeft.

Laten we dit in een ander topic hiermee verder gaan.

 Ik heb een topic gestart.


joop2011 schreef:

Om de resolutie van 4K op een 65” toestel goed te kunnen zien, moet je op ongeveer 2 meter afstand zitten.

Ik zal het dit keer kort houden: Dat is onzin!​​​​​​

En ik hoop oprecht dat @Maja van KPN de volgende keer of alles of helemaal niets verwijdert van een discussie die als off-topic gezien wordt.

Ik houd er absoluut niet van als iemand die achteraf op een topic komt verkeerde conclusies zou kunnen trekken omdat er foutieve en subjectieve informatie gedeeld wordt.


Het is inderdaad onzin. Moet ik @wjb volledig gelijk in heven. Je mixt wat informatie die je her en der op internet vindt door elkaar en je hebt een nieuwe wijsheid die leuk lijkt maar niet klopt.


Ik heb schoongemaakt (en Maja's bericht daarvoor even aangepast), maar Joop's reactie waar die quote inzit laten staan omdat hij daar ook nog informatie geeft over 4K abonnementen e.d.

Jouw initiële reactie, wjb, daarop heb ik wel verwijderd vooral vanwege de hele kijkafstand tabel erbij.

Al jullie verwijderde reacties hierover heb ik gequote in Joop's nieuwe topic.

En daarmee zijn we in deze Product Update denk ik wel klaar over kijkafstand :)


Al jullie verwijderde reacties hierover heb ik gequote in Joop's nieuwe topic.

Dat was niet nodig, ik zal daar niet reageren omdat die discussie nergens op slaat zonder de bron van die discussie daar ook in op te nemen. De enige reden van mijn reactie was immers de onderstaande opmerking van @joop2011...

Om de resolutie van 4K op een 65” toestel goed te kunnen zien, moet je op ongeveer 2 meter afstand zitten.

...en die opmerking staat in dit topic en dus is dit topic het aangewezen topic om daar op te reageren.

Ik vind ook dat de quote van mijn reactie in dat topic van Joop nu ook volledig uit zijn context getrokken is en daar beter niet geplaatst had kunnen worden.


@wjb  ik heb jouw opmerking toegevoegd. Dus hier geef ik geen reactie meer. 😉


@wjb  ik heb jouw opmerking toegevoegd. Dus hier geef ik geen reactie meer. 😉

Dan moet ik @Erik van KPN toch maar gaan verzoeken om al mijn reacties die in jouw topic "gequote zijn" te gaan verwijderen.

 


DIW7022 > informatie > KPNTV+ launcher 1.154.1

Controleer nu > OK > bij ons “geen nieuwe versie beschikbaar”.  Vraag; ‘ hoe kan dit?’

KPN TV+ Box app (launcher) versie 1.155.3

 

2: Te vaak bij opstarten application “Netflix” start film of serie is er geen geluid. Niets is mogelijk

dan alleen de power stekker er geheel uit trekken, na 10 tot 20sec de stekker er in zodat de android sw DIW7022 traaaaaaaaaag weer opstart. Er is weer geluid totdat het probleem zich later weer aandient. We zijn er klaar mee. KPN, graag een keer een oplossing?

PS: heb het ‘ forum’ DIW7022 zonder succes afgezocht.
 

 


Is het bij jou dan al 11 juni?


Hi @Zer07jk, de preselectie is begonnen op 6 juni, de uitrol van de update begint inderdaad op 11 juni:

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 6 juni
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 11-13 juni

Heb je hem na 13 juni nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Als je daarna toch nog tegen dingen aan loopt, maak dan een eigen topic aan. Op die manier kunnen we hier in de community het beste met je meedenken en je verder helpen naar een oplossing.


“Hi@Zer07jk, de preselectie is begonnen op 6 juni, de uitrol van de update begint inderdaad op 11 juni: “

Buiten de komende update, de DIW7022 blijft een vervelend kassie KPN!

SORRY HOOOORRRR MAX Haas. De frustratie had ff de boventoon dus niet opgevallen/gezien.

 


“Hi@Zer07jk, de preselectie is begonnen op 6 juni, de uitrol van de update begint inderdaad op 11 juni: “

Buiten de komende update, de DIW7022 blijft een vervelend kassie KPN!

SORRY HOOOORRRR MAX Haas. De frustratie had ff de boventoon dus niet opgevallen/gezien.

 

Wat is er vervelend aan het kastje?

Gebruik hem nu 1,5 jaar vanaf de pilot en begin was wat minder maar nu werkt het prima.


Hoi @Zer07jk, welkom terug! Als er na deze update nog iets is wat niet goed werkt, wil je daar dan een eigen topic voor aanmaken? Dan denken we daar graag even mee!

Om het overzichtelijk te houden stel ik voor dat we het hier gefocust houden op de laatste update.


Update succesvol automatisch verwerkt.

 


Ik krijg het UHD logo niet te zien op NPO zenders  hoor ik dat nu te zien na deze laatste update? Heb de resolutie wel standaard op dolby vision staan


Ik krijg het UHD logo niet te zien op NPO zenders  hoor ik dat nu te zien na deze laatste update? Heb de resolutie wel standaard op dolby vision staan

Dat klopt, dat werkt pas tijdens de voetbalwedstrijd vanaf 14 juni a.s. @Bassman77 als je het dan ook activeert tijdens de wedstrijd 


10 tot 20 sec is echt meer dan voldoende.

de 2 min reset is overdreven.

Een condensator houd de spanning langer vast dan jij denkt.

Verder laat ik het hierbij, om een welles nietes discussie te voorkomen. 😉

dit geld alleen voor oude tube televisies en high end apparaten. de moderne micro elektronica Ijn de condensatoren binnen meestal 2 sec al leeg.  10 seconden is meestal genoeg. wat ik persoonlijk vaak meek is dat het geheugen toch ondanks de reset wat blijft vasthouden.

ondanks ,lege, condensatoren....


Als er een bluetooth geluidsapparaat is aangesloten, en je kijkt via unicast, dan krijg je een extra optie in de infobalk.

Hiermee kun je het geluid omzetten naar Stereo, waarna je bluetooth apparaat weer geluid geeft.

...

Is dat dan anders dan de optie “Stereo” bij “Audiokwaliteit instellen” in de geluidsinstellingen? (In mijn testen trad het probleem op bij zowel “Automatisch” als “Stereo” voor die geluidsinstelling.)

...

Om een van mijn vragen zelf te beantwoorden: nee, het is niet hetzelfde. Als je unicast gebruikt, en “Audiokwaliteit instellen” al op “automatisch” of “stereo” staat, dan nog komt het icoon in beeld als je geen geluid hebt. En dan moet je die nieuwe optie ook op stereo zetten om geluid te krijgen. Wisselen heeft geen effect op de instelling van “Audiokwaliteit instellen”, en andersom ook niet. Maar het helpt wel om geluid via bepaalde bluetooth-luidsprekers te krijgen.

Overigens is het icoon (bij unicast dus) niet bij iedere zender, of misschien niet bij iedere uitzending, te zien. Als je het niet ziet (bij unicast), dan heb je ook gewoon geluid via bluetooth, dus dan zal de aangeleverde audio al stereo zijn? En als je altijd unicast gebruikt en de bluetooth-luidspreker pas later aanzet (die dan gewoon geluid geeft, zoals eerdere testen ook al lieten zien), dan moet je eerst pauzeren of even zappen voordat het icoon getoond wordt als je naar de infobalk gaat. (Je hebt in dat geval ook pas na pauzeren of zappen geen geluid meer, dus je hebt die nieuwe optie ook pas na pauzeren of zappen nodig.)

Voor wie altijd stereo gebruikt, al dan niet met altijd unicast, is eenmalig aanzetten van de nieuwe optie voldoende.

En het werkt dus, maar blijft een rare oplossing, of misschien meer symptoombestrijding, vind ik. Of misschien zijn mensen die niet altijd een bluetooth-luidspreker gebruiken blij dat er nu een aparte instelling is voor bluetooth? Maar dat leek vóór de “Soms verkeerd audioformaat bij uitzendingen in unicast” in de update 1.152.1 van 17 mei gewoon automatisch te gaan.


Ik kan UHD nu aanzetten op npo1. Je beeld wordt dan wel direct zwart . Dus het zal alleen werken tijdens de wedstrijden en als er geen wedstrijd is moet je het uitzetten.

 


Je beeld wordt dan wel direct zwart . Dus het zal alleen werken tijdens de wedstrijden en als er geen wedstrijd is moet je het uitzetten.

In mijn test heb ik gewoon beeld. (Net voordat ik dit schreef, dus terwijl er geen wedstrijd is. En na kiezen van Oké in je laatste foto. Trouwens, de televisie waarop ik het getest heb, ondersteunt het verder niet, dus misschien maakt dat nog uit. 😎)


Ps ik heb nu wel beeld met uhd aan.


ik heb sinds de update constant stilstaand beeld. dit bedraad en draadloos ook al een aan uit reset uitgevoerd. om nu weer een paperclip reset uit te voeren kost weer veel tijd. 

dit lijkt bij mij elke keer te moeten na een softwareupdate. kan dit te maken hebben met de combi fritzbox ? verder geen switch of dergelijke voor de 7022 ,s zitten

 deze alleen bij de tv voor de nintendo en de overige 2 apparaten.