Skip to main content
Update

TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.154.1

  • 23 May 2024
  • 26 reacties
  • 2798 keer bekeken

KPN TV+ Box: Update juni 2024

KPN TV+ Box app (launcher) versie 1.154.1 
 

Wat zit er in?


Klaar voor het EK Screensaver

Speciaal voor het EK hebben we een extra screensaver beschikbaar met beelden van Nederlands Elftal (Dichter bij Oranje)

Je kunt deze screensaver instellen via Menu > Instellingen > Menu Weergave. Scroll naar beneden tot de kop Schermbeveiliging. Daar kun je de standaard screensaver aanpassen die je te zien krijgt als je de tv een poos niet gebruikt, en de screensaver die je te zien krijgt bij het radio luisteren.

Voor radio kun je de screensaver ook aanpassen tijdens het luisteren. Ga dan in de infobalk naar het screensaver icoon.

 

Minigids

Ook weer een paar verbeteringen in de nieuwe minigids. We hebben de tegels iets vergroot zodat er wat minder tegelijk zichtbaar zijn. Dit geeft een wat rustiger beeld, en meer ruimte voor de tekst. Ook is er een groene voortgangsbalk toegevoegd voor het lopende programma.

 

Verder

  • Oplossing voor audio problemen die sommige klanten hebben op BBC en Duitse kanalen
  • We hebben de naam van de KPN TV+ app op de ontvanger aangepast naar  "KPN TV+ launcher" om verwarring te voorkomen met de nieuwe KPN TV+ app voor mobiele apparaten.
  • Mogelijkheid om direct te checken of er nieuwe software is door op de softwareversie te klikken in de instellingen.
  • Verbetering bij het spoelen met de pijltoetsen < en >.
  • Bugfix: soms werd foutcode 3012 getoond bij het uit stand-by halen van de ontvanger, dit is verholpen.
  • Bugfix: soms werd de infobalk achter de minigids getoond, dit is ook verholpen
     

Goed om te weten 

Tijdens het EK (14 juni t/m 14 juli 2024) zullen er geen updates zijn.
Uiteraard blijven wij achter de schermen hard werken aan nieuwe verbeteringen.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 27 mei
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 4 - 6 juni

Heb je hem na 6 juni nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Ik zie hem graag tegemoet.😉


Is hier reeds binnen.

Voor mij nou niet iets van wow dit moeten we verbeteren.

Zou fijn zijn als daar eerder naar gekeken wordt of dat we update krijgen over de lopende grotere issues.


Update is binnen. Leuke toevoegingen.

Alleen 1 opmerking: Nu we toch bezig zijn om de mini gids verder te optimaliseren in deze update, kijk even de zenderlogo's na. Heel veel logo's zijn wazig of te klein en dus niet leesbaar. Ik zag dat de RTL logo's kwa grootte weer normaal zijn, die waren eerst heel groot. Deze zijn wel goed scherp en leesbaar.

Zie hieronder een collage van een aantal logo's die de aandacht wel verdienen om scherper te worden of groter.

Nu ook de zendernaam is verdwenen in de minigids, zouden de Stingray zenders wel wat meer aandacht mogen krijgen. Je kan nu niet meer zien welke Stingray zender het is. De naam is helemaal verdwenen. Alleen de omschrijving is nu te lezen. In de TV gids is de zendernaam maar gedeeltelijk te zien zoals hieronder.

Misschien wel de naam onder logo. Wees creatief of een andere oplossing 😊

 


Update is binnen. Leuke toevoegingen.


Dank @Sebas14, dit vind het team vast leuk om te lezen. Bedankt ook voor je feedback en foto's (!): we zullen het meenemen in onze wekelijkse feedback-ronde! 
 

Is hier reeds binnen.

Voor mij nou niet iets van wow dit moeten we verbeteren.

Zou fijn zijn als daar eerder naar gekeken wordt of dat we update krijgen over de lopende grotere issues.


Oké, dat kan en mag uiteraard 😊, @MennoG78.
Ik kijk zelf heel weinig TV, te weinig om de minigids volledig te benutten dus deze verbeteringen hebben geen directe impact voor mij 😅

Dat er andere issues en bugs onze aandacht heeft, is je ongetwijfeld bekend: onder andere 2 updates geleden heeft Erik daar al wat over geroepen.
Als er updates te melden zijn, grote of kleine verbeteringen of oplossingen voor issues, dan lezen jullie dat 100% in een Product Update. 


Je leest toch vaak reacties van dat het allemaal niet zo nodig is een mini gids. Maar dat is juist wel. Ze zijn nu bezig met het ontwikkelen en uitbrengen van deze mini gids. Opvolgende updates heb je meer aan de feedback en kan je zo een tool ontwikkelen waar we veel aan hebben. Van mij mogen ze doorontwikkelen totdat het klaar is, en naar wens van de gebruiker. De looptijd van de programmering mis ik echt. Top dat deze er nu inzit.

 

Ik zit met smart te wachten op beeldscherm synchronisatie. Series op app platforms lopen op 50hz terwijl dat 30 of 24.97 moet zijn. Ook super belangrijk, maar dat neemt niet wek dat de mini gids voor meerendeel van de gebruikers een tool gaat worden waar we aan gaan wennen. Het is voor mij een veel grotere update dan zeuren over het geluid. Daar heb ik niks aan, het geluid loopt via arc(hdmi1/belangrijk) naar de soundbar, probleem was vorige jaar al verholpen.


... en naar wens van de gebruiker.

Vooral dit!

Wij als Community team vinden het geweldig dat de feedback vanuit de KPN Community zo actief wordt opgepakt door het TV-team. De betrokkenheid en input van jullie, onze community leden, is echt onmisbaar voor ons en het TV-team. We hebben al verschillende keren gezien dat feedback vanuit de community heeft geleid tot concrete verbeteringen.

Jullie bijdragen maken dus een verschil! Ook leuk… 😉


Update is binnen. Leuke toevoegingen.


Dank @Sebas14, dit vind het team vast leuk om te lezen. Bedankt ook voor je feedback en foto's (!): we zullen het meenemen in onze wekelijkse feedback-ronde! 
 

Is hier reeds binnen.

Voor mij nou niet iets van wow dit moeten we verbeteren.

Zou fijn zijn als daar eerder naar gekeken wordt of dat we update krijgen over de lopende grotere issues.


Oké, dat kan en mag uiteraard 😊@MennoG78.
Ik kijk zelf heel weinig TV, te weinig om de minigids volledig te benutten dus deze verbeteringen hebben geen directe impact voor mij 😅

Dat er andere issues en bugs onze aandacht heeft, is je ongetwijfeld bekend: onder andere 2 updates geleden heeft Erik daar al wat over geroepen.
Als er updates te melden zijn, grote of kleine verbeteringen of oplossingen voor issues, dan lezen jullie dat 100% in een Product Update. 

Juist zoals @Sebas14 aangeeft heeft mijn voorkeur om ook de zendernaam weer te geven. Niet alleen de logo’s want bij de wat minder bekende zenders weet ik niet om welke zender het gaat. Verder is dit weer een mooie verbetering. Ik gebruik de mini gids met plezier.

De oranje screensaver laat ik aan me voorbij gaan. Ik vind de Rijksmuseum beelden te mooi om in te ruilen.


Nog steeds niet gekregen en er staat alweer een nieuwe update aan te komen. 

Goed geregeld.


Nog steeds niet gekregen en er staat alweer een nieuwe update aan te komen. 

Goed geregeld.

Het is dan ook nog geen 4 tot 6 juni. 


Nog steeds niet gekregen en er staat alweer een nieuwe update aan te komen. 

Goed geregeld.

 

  • Uitrol: 4 - 6 juni

En er staat helemaal geen nieuwe update nog klaar na deze 1.154.1

Dus wat bedoel je precies?

 

Volgende week krijg je deze update 1.154.1.

Alleen een hele kleine testgroep (willekeurig gekozen door KPN) heeft hem nu.


De nieuwe update binnen, maar nog steeds loopt de layout van de radio/tv-zender regelmatig vast doordat de tv-gids er doorheen 'gemixt’ is. Het kastje is dan niet meer te bedienen. Alleen een harde reset door stroom af te halen werkt nog dan. Inmiddels moet ik 2 tot 3 keer week het stroom eraf  halen omdat de UI dus weer vastzit...


Sinds deze (?) update stopt het geluid (en beeld) weer even bij het schakelen naar de tv gids en terug naar (dezelfde) zender... 


Sinds deze (?) update stopt het geluid (en beeld) weer even bij het schakelen naar de tv gids en terug naar (dezelfde) zender... 

Ah, ik dacht al dat het aan mij lag. Het is te verhelpen (tijdelijk?) door helemaal opnieuw op te starten(oa. KPN knop 5-10 sec ingedrukt houden) 


Sinds deze (?) update stopt het geluid (en beeld) weer even bij het schakelen naar de tv gids en terug naar (dezelfde) zender... 

Staat "Onderbreek audio en video tijdens navigatie in het menu” AAN?


Sinds deze (?) update stopt het geluid (en beeld) weer even bij het schakelen naar de tv gids en terug naar (dezelfde) zender... 

Staat "Onderbreek audio en video tijdens navigatie in het menu” AAN?

Nee, heeft daar niets mee te maken. De onderbreking is “maar” een seconde of 2. Niet wereldschokkend, wel irritant. Na een restart is het opgelost maar na een tijdje komt het issue weer terug.


Update gisteren succesvol verwerkt.

 


Sinds deze (?) update stopt het geluid (en beeld) weer even bij het schakelen naar de tv gids en terug naar (dezelfde) zender... 

Zelfs na herstarten, een ook spanningsloos maken, blijft beeld bevroren. Overschakelen naar andere zender hetzelfde probleem, freeze na een seconde of 6. Kortom, niet te kijken.


Sinds deze (?) update stopt het geluid (en beeld) weer even bij het schakelen naar de tv gids en terug naar (dezelfde) zender... 

Zelfs na herstarten, een ook spanningsloos maken, blijft beeld bevroren. Overschakelen naar andere zender hetzelfde probleem, freeze na een seconde of 6. Kortom, niet te kijken.

Edit: Overschakelen naar Unicast lijkt het probleem (tijdelijk) op te lossen


Sinds deze (?) update stopt het geluid (en beeld) weer even bij het schakelen naar de tv gids en terug naar (dezelfde) zender... 

Zelfs na herstarten, een ook spanningsloos maken, blijft beeld bevroren. Overschakelen naar andere zender hetzelfde probleem, freeze na een seconde of 6. Kortom, niet te kijken.

Sinds deze (?) update stopt het geluid (en beeld) weer even bij het schakelen naar de tv gids en terug naar (dezelfde) zender... 

Zelfs na herstarten, een ook spanningsloos maken, blijft beeld bevroren. Overschakelen naar andere zender hetzelfde probleem, freeze na een seconde of 6. Kortom, niet te kijken.

Edit: Overschakelen naar Unicast lijkt het probleem (tijdelijk) op te lossen

Hi @ermep01, dit zou wel anders moeten. Hoe is de ontvanger aangesloten op de modem, met een kabel? Via WiFi of draadloze adapters? Mag ik ook weten welke modem je hebt? Misschien overbodig, maar heb je de box ook eens gereset


Sinds deze (?) update stopt het geluid (en beeld) weer even bij het schakelen naar de tv gids en terug naar (dezelfde) zender... 

Staat "Onderbreek audio en video tijdens navigatie in het menu” AAN?

Nee, heeft daar niets mee te maken. De onderbreking is “maar” een seconde of 2. Niet wereldschokkend, wel irritant. Na een restart is het opgelost maar na een tijdje komt het issue weer terug.

Mag ik jou ook dezelfde vraag stellen? Hoe is de ontvanger aangesloten op de modem, met een kabel? Via WiFi of draadloze adapters? Mag ik ook weten welke modem je hebt, en heb je misschien nog switches of routers ertussen? Misschien overbodig, maar heb je de box ook eens gereset


De nieuwe update binnen, maar nog steeds loopt de layout van de radio/tv-zender regelmatig vast doordat de tv-gids er doorheen 'gemixt’ is. Het kastje is dan niet meer te bedienen. Alleen een harde reset door stroom af te halen werkt nog dan. Inmiddels moet ik 2 tot 3 keer week het stroom eraf  halen omdat de UI dus weer vastzit...

Hi Maspe, erg naar dit. Wat jij beschrijft, van stroom afhalen, is een softe reset. Een harde reset voer je ZO uit. 


Sinds deze (?) update stopt het geluid (en beeld) weer even bij het schakelen naar de tv gids en terug naar (dezelfde) zender... 

Zelfs na herstarten, een ook spanningsloos maken, blijft beeld bevroren. Overschakelen naar andere zender hetzelfde probleem, freeze na een seconde of 6. Kortom, niet te kijken.

Sinds deze (?) update stopt het geluid (en beeld) weer even bij het schakelen naar de tv gids en terug naar (dezelfde) zender... 

Zelfs na herstarten, een ook spanningsloos maken, blijft beeld bevroren. Overschakelen naar andere zender hetzelfde probleem, freeze na een seconde of 6. Kortom, niet te kijken.

Edit: Overschakelen naar Unicast lijkt het probleem (tijdelijk) op te lossen

Hi @ermep01, dit zou wel anders moeten. Hoe is de ontvanger aangesloten op de modem, met een kabel? Via WiFi of draadloze adapters? Mag ik ook weten welke modem je hebt? Misschien overbodig, maar heb je de box ook eens gereset

Al sinds ik bij KPN zit bekabeld aangesloten zonder KPN modem. Gebruik UniFi USG. Probleem speelt sinds deze update. Nog geen reset gedaan. 


Sinds deze (?) update stopt het geluid (en beeld) weer even bij het schakelen naar de tv gids en terug naar (dezelfde) zender... 

Staat "Onderbreek audio en video tijdens navigatie in het menu” AAN?

Nee, heeft daar niets mee te maken. De onderbreking is “maar” een seconde of 2. Niet wereldschokkend, wel irritant. Na een restart is het opgelost maar na een tijdje komt het issue weer terug.

Mag ik jou ook dezelfde vraag stellen? Hoe is de ontvanger aangesloten op de modem, met een kabel? Via WiFi of draadloze adapters? Mag ik ook weten welke modem je hebt, en heb je misschien nog switches of routers ertussen? Misschien overbodig, maar heb je de box ook eens gereset

Beide zijn bedraad aangesloten op de V12 waarvan één via een switch echter, dit maakt geen verschil. Ik heb vandaag de update van de KPN+ box ontvangen. Omdat ik standaard na een update de box opnieuw opstart(geen reset), is het ‘probleem’ op dit moment verholpen. Mocht het wel of niet terugkomen dan laat ik het weten.


Sinds deze (?) update stopt het geluid (en beeld) weer even bij het schakelen naar de tv gids en terug naar (dezelfde) zender... 

Zelfs na herstarten, een ook spanningsloos maken, blijft beeld bevroren. Overschakelen naar andere zender hetzelfde probleem, freeze na een seconde of 6. Kortom, niet te kijken.

Sinds deze (?) update stopt het geluid (en beeld) weer even bij het schakelen naar de tv gids en terug naar (dezelfde) zender... 

Zelfs na herstarten, een ook spanningsloos maken, blijft beeld bevroren. Overschakelen naar andere zender hetzelfde probleem, freeze na een seconde of 6. Kortom, niet te kijken.

Edit: Overschakelen naar Unicast lijkt het probleem (tijdelijk) op te lossen

Hi @ermep01, dit zou wel anders moeten. Hoe is de ontvanger aangesloten op de modem, met een kabel? Via WiFi of draadloze adapters? Mag ik ook weten welke modem je hebt? Misschien overbodig, maar heb je de box ook eens gereset

Al sinds ik bij KPN zit bekabeld aangesloten zonder KPN modem. Gebruik UniFi USG. Probleem speelt sinds deze update. Nog geen reset gedaan. 

Vandaag ook update binnengehaald op 2e aanwezige (bedraad aangesloten) ontvanger.

Nog steeds freezen van het beeld. Terugschakelen naar unicast lost het ook hier op.


@ermep01, zou je dan alsnog de reset willen uitvoeren, en je eigen modem ook willen herstarten? Indien mogelijk zou je het willen proberen met de KPN modem? Mocht dit niet werken, zou je een eigen topic aan willen maken zodat we hier specifiek naar kunnen kijken? Dan blijft het hier overzichtelijk.