Skip to main content

KPN TV+ Update maart 2023 #3

KPN TV+ firmware 0.16.4

 

Wat zit er in?

Verdere verbetering op het gebied van zappen. Dit zou nu gelijkwaardig moeten zijn aan de zaptijd op de 5202 ontvanger. 

Het kan nog steeds voorkomen dat je ergens een langere zap ervaart. Dit kan gebeuren als de verbinding tussen TV+ Box en het internet niet optimaal is. De ontvanger valt dan terug van multicast naar unicast. Daarbij wisselt de stream die je binnenkrijgt, dus die moet de ontvanger dan even binnenhalen. Maar ook dit zou niet meer dan 5 seconden moeten duren.

Daarnaast een stap in de fix voor lipsync. We hebben de mogelijkheid toegevoegd om audiovertraging in te stellen. Dit vind je via Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen

Dit lost niet voor iedereen de problemen op. Weet dat we met de hoogste prio doorwerken om de issues ook op te lossen voor degenen waarbij aanpassingen in dit menu niet helpen.

 

Verder hebben we aanpassingen gedaan in audiovolume zodat er minder verschil zit tussen live tv kijken en het kijken van gepauzeerde tv, Terugkijken, opnames en on demand films en series

 

Ook zit hier een update in voor de firmware van de afstandsbediening. Deze gaat naar versie 0265.02.02. Dit zorgt ervoor dat minder vaak de melding "verbinding verbroken" voorkomt. En zit er betere ondersteuning in voor Samsung televisies.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 17 maart
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 20 maart in de loop van de dag

Heb je hem na 20 maart nog niet, dan kun je de update zelf starten via 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ firmware updates

Dit download en installeert de KPN TV+ firmware update. 

De afstandsbediening firmware zou automatisch moeten upgraden nadat je de tv+ box een minuut in stand-by hebt staan. Na uit stand-by halen heb je firmware 0.265.02.02 op de afstandsbediening staan.

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

@Dennis Schreve ik had hetzelfde. Drie weken terug beneden de Apple TV app via de playstore kunnen installeren en vorige week dacht ik hetzelfde boven te kunnen doen. Dus niet. Begon echt aan mijzelf te twijfelen, niet doen 😅

Zoek maar eens op het forum. Er is een topic over. Advies is om dan de app te side loaden. Net iets waar ik als Apple gebruiker totaal niet op zit te wachten.

@Roy74 ik vind het wel vreemd, en alle ontvangers draaien hetzelfde Android versie.


@Roy74 ik vind het wel vreemd, en alle ontvangers draaien hetzelfde Android versie.

Ik denk dat het een foutje was tijdens de bèta test dat Apple TV op de TV+ Box geïnstalleerd kon worden. Ik denk dat apple eerst nog zijn goedkeuring moet geven voor installatie van de Apple TV app op de TV+ Box.

Ik denk ook dat je de Apple TV app niet moet verwijderen van de TV+ Box want ik verwacht dat je hem daarna niet meer opnieuw kunt installeren.


@Roy74 ik vind het wel vreemd, en alle ontvangers draaien hetzelfde Android versie.

Ik denk dat het een foutje was tijdens de bèta test dat Apple TV op de TV+ Box geïnstalleerd kon worden. Ik denk dat apple eerst nog zijn goedkeuring moet geven voor installatie van de Apple TV app op de TV+ Box.

Ik denk ook dat je de Apple TV app niet moet verwijderen van de TV+ Box want ik verwacht dat je hem daarna niet meer opnieuw kunt installeren.

Dan hoop ik maar dat Apple het goed wilt keuren, want ik ben nu zo gewend om de afstandsbediening van de ontvanger te gebruiken. 😉 Ik zit nu in de Serre en heb ik de radio aan staan via de DIW7022.

@wjb ik ga de app ook zeker niet verwijderen. 😁


@Roy74 ik vind het wel vreemd, en alle ontvangers draaien hetzelfde Android versie.

Ik denk dat het een foutje was tijdens de bèta test dat Apple TV op de TV+ Box geïnstalleerd kon worden. Ik denk dat apple eerst nog zijn goedkeuring moet geven voor installatie van de Apple TV app op de TV+ Box.

Ik denk ook dat je de Apple TV app niet moet verwijderen van de TV+ Box want ik verwacht dat je hem daarna niet meer opnieuw kunt installeren.

Als je doelt op de beta test fase van tv+ dan kan ik dat ontkrachten. Drie weken geleden kon ik de Apple app nog gewoon vinden in de playstore. Mogelijk doel je op testen vanuit Apple om vrij te geven maar zouden ze dat op een beproefde androïd tv echt steeds doen? In ieder geval is afblijven het beste advies 😁


Ik hoop dat het geluid na deze update ook weer werkt. Ik heb vaak geen geluid de eerste minuut-anderhalve minuut. 


Het zappen is een drama duurd telang 


Hoe zit het met de spontane herstarts als je tv kijkt, vandaag NPO 1 zitten  kijken. DIt komt meerdere keren in de week voor,  intussen flink irritant aan het worden. 

Na een kleine 5 minuten herstart de TV+ App,  zich weer, en mis je dus weer stukje van het lopende tv programma. Is trouwens bedraad aangesloten.

 


Is trouwens bedraad aangesloten.

Direct op de KPN Box of op een tussenliggende switch die IGMP ondersteunt?


Direct op de KPN Box 12 (zwarte) modem. Met de bijgeleverde bekabeling. 

Tussentijds kijk ik af en toe of hij al op de nieuwste updates zit. 


Hi all

 

Ik ga even de party pooper zijn hier. Hoewel ik het allemaal hele interessante en goede discussies vind, is dit niet de plek voor dingen als “het aansluitbeleid” en individuele problemen oplossen.

Ik wil deze topics over de updates graag specifiek over de updates houden voor het overzicht. Dus maak vooral een topic aan over de problemen die je ervaart, feature requests, bugs die je het liefst als eerste opgelost ziet, het aansluitbeleid en hoe we klanten daarover zouden moeten informeren. Al die dingen kunnen we aankaarten bij de verantwoordelijke collega's. Maar deze topics daar niet voor gebruiken a.u.b.

Ik ga nu niet alsnog allemaal dingen verwijderen want dat is zonde, maar het verzoek aan een ieder hier om hier voortaan rekening mee te houden!

Ps. Door een bericht te beginnen met “off topic” betekent niet dat je dan ineens maar een off topic discussie moet aangaan. 🤓

 

Hou ook de bekende bevindingen in de gaten. Daar staat bijvoorbeeld Apple TV app ook op. We zijn in gesprek met Apple.

 


Enorme verbetering in het zappen binnen seconden beeld en geluid.

EN ook het geluid per kanaal lijkt aangepakt hij gaat niet meer naar standje discotheek als ik zap en bij comedy central uitkom!

Mooie update!


Update bij mij geïnstalleerd.


Tussen het werk door ook boven de update ingezet. Zelfde conclusie als afgelopen dagen voor de eerste ontvanger: Zappen snel en geen hinderlijke geluid/kliks meer bij het wisselen van zender. Goed bezig! 


Net de firmware geupdate, zappen lijkt een stuk sneller nu en max 2-3s incl. geluid.

 

Stereo en DolbyD volume lijkt nu ook gelijk, Stereo volume is wat zachter geworden lijkt het om gelijk met DolbyD volume te lopen, klopt dat?

 

Zap snelheid is dus verbeterd met een firmware upgrade en niet met een KPN TV+ app update? Ik zag geen TV+ app update namelijk.


nog even Zappen getest….beeld duurt 1s, geluid is er met 2s.


Hij doet nog steeds helemaal niets met de Samsung afstandsbediening.

De '’bekende'’ knoppen verschijnen nu wel weer in het Samsung menu. Uitwerking echter 0,0 helaas.


Het geluid is echt te zacht. Als ik nu met de versterker op een redelijk volume niveau bij de kpn+ app overschakel naar een andere bron, dan zit er een enorm verschil in en nog vele malen zachter als met de VIP-box. Verder perfect in het zappen, dat gaat nu perfect zoals ik gewent was. Ik hoop dat het opstarten nu ook weer goed gaat. 


Hij doet nog steeds helemaal niets met de Samsung afstandsbediening.

De '’bekende'’ knoppen verschijnen nu wel weer in het Samsung menu. Uitwerking echter 0,0 helaas.

Dat kan ook wel kloppen, er zit ook niets in dat iets doet met de Samsung afstandsbediening. 

 

Dit,

Ook zit hier een update in voor de firmware van de afstandsbediening. Deze gaat naar versie 0265.02.02. Dit zorgt ervoor dat minder vaak de melding "verbinding verbroken" voorkomt. En zit er betere ondersteuning in voor Samsung televisies.

wil zeggen dat er verbeteringen zijn aangebracht in het afstemmen van een Samsung TV op onze afstandsbediening.

 

Het geluid is echt te zacht. Als ik nu met de versterker op een redelijk volume niveau bij de kpn+ app overschakel naar een andere bron, dan zit er een enorm verschil in en nog vele malen zachter als met de VIP-box. Verder perfect in het zappen, dat gaat nu perfect zoals ik gewent was. Ik hoop dat het opstarten nu ook weer goed gaat. 

Doe voor de zekerheid eens, via de Google Assistent spraakknop, inspreken ‘volume maximaal’. Gewoon om zeker te zijn dat het volume van de TV+ Box ook echt op 100% staat.


Maar wat houdt DIT dan in, Erik_ ?

Ook zit hier een update in voor de firmware van de afstandsbediening. Deze gaat naar versie 0265.02.02. Dit zorgt ervoor dat minder vaak de melding "verbinding verbroken" voorkomt. En zit er betere ondersteuning in voor Samsung televisies.

Met de Arris was volledige bediening met de Samsung afstandsbediening mogelijk. Nu met zelfs CEC helemaal … niets.


Ik kan hem via Google Home ook op 100% zetten en dat haalt helaas niks uit, waarschijnlijk alleen maar als je een analoge uitgang hebt. 


Maar wat houdt DIT dan in, Erik_ ?

Ook zit hier een update in voor de firmware van de afstandsbediening. Deze gaat naar versie 0265.02.02. Dit zorgt ervoor dat minder vaak de melding "verbinding verbroken" voorkomt. En zit er betere ondersteuning in voor Samsung televisies.

Met de Arris was volledige bediening met de Samsung afstandsbediening mogelijk. Nu met zelfs CEC helemaal … niets.

Wat mis jij als ik vragen mag?

Ik kan me TV uitzetten en aanzetten en ook ingangen bedienen.

En hij gaat met CEC ook vanzelf aan en uit.


Een kleine indicatie: volume versterker nu op “50” terwijl normaliter 43 al hard was. Er zit geen ‘power’ in. Het is vele db’s te zacht. De audio staat op “Stereo Dolby audio wordt omgezet in stereo PCM”. Wanneer ik het op “Passtrough” zet, hoor ik krakende hele langzame audio en het beeld loopt dan ook in Slow Motion. Heel vreemd. 


Ik heb sinds deze update dat geluid gelijk loopt ook met de apps zit geen verschil meer in of ik nou van netflix naar rtl4 ga.


Hij doet nog steeds helemaal niets met de Samsung afstandsbediening.

De '’bekende'’ knoppen verschijnen nu wel weer in het Samsung menu. Uitwerking echter 0,0 helaas.

Even de HDMI kabel, c.q. stekker eruit halen, moet er een nieuwe "koppeling" tussen je Samsung en je KPN box gemaakt worden, goede kans dat het hierna wel werkt. 


MennoG78 schrijft: 

Wat mis jij als ik vragen mag?

Ik kan me TV uitzetten en aanzetten en ook ingangen bedienen.

En hij gaat met CEC ook vanzelf aan en uit.

De Arris VIP2952 kon (kan) ik volledig bedienen met met de Samsung afstandsbediening. Die van kpn zelf kon zelfs terzijde.

Op dit moment gaan inderdaad de Box en TV (Samsung) samen uit en aan. Door CEC. Maar dat is dan ook het enige. En niet fijn met radio luisteren via de versterker.
Zelfs zappen met de Samsung afstandsbediening, wat nog ging maanden terug tijdens de test, werkt niet.