Skip to main content

KPN TV+ Update maart 2023 #3

KPN TV+ firmware 0.16.4

 

Wat zit er in?

Verdere verbetering op het gebied van zappen. Dit zou nu gelijkwaardig moeten zijn aan de zaptijd op de 5202 ontvanger. 

Het kan nog steeds voorkomen dat je ergens een langere zap ervaart. Dit kan gebeuren als de verbinding tussen TV+ Box en het internet niet optimaal is. De ontvanger valt dan terug van multicast naar unicast. Daarbij wisselt de stream die je binnenkrijgt, dus die moet de ontvanger dan even binnenhalen. Maar ook dit zou niet meer dan 5 seconden moeten duren.

Daarnaast een stap in de fix voor lipsync. We hebben de mogelijkheid toegevoegd om audiovertraging in te stellen. Dit vind je via Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen

Dit lost niet voor iedereen de problemen op. Weet dat we met de hoogste prio doorwerken om de issues ook op te lossen voor degenen waarbij aanpassingen in dit menu niet helpen.

 

Verder hebben we aanpassingen gedaan in audiovolume zodat er minder verschil zit tussen live tv kijken en het kijken van gepauzeerde tv, Terugkijken, opnames en on demand films en series

 

Ook zit hier een update in voor de firmware van de afstandsbediening. Deze gaat naar versie 0265.02.02. Dit zorgt ervoor dat minder vaak de melding "verbinding verbroken" voorkomt. En zit er betere ondersteuning in voor Samsung televisies.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 17 maart
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 20 maart in de loop van de dag

Heb je hem na 20 maart nog niet, dan kun je de update zelf starten via 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ firmware updates

Dit download en installeert de KPN TV+ firmware update. 

De afstandsbediening firmware zou automatisch moeten upgraden nadat je de tv+ box een minuut in stand-by hebt staan. Na uit stand-by halen heb je firmware 0.265.02.02 op de afstandsbediening staan.

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank. 
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Wat ik nu irritant vind is dat de tv ontvanger zichzelf spontaan opnieuw opstart tijdens een willekeurig programma

Fingers crossed maar sinds ik het netwerk van dhcp naar static heb ingesteld, zijn de herstart problemen weg betreft de app bij mij. Nu weet ik niet of dit werkt voor de hele ontvanger.

Hier snap ik niks van en ik weet ook niet wat ik dan in moet vullen

Vul gewoon het ip adres in op waar de decoder nu al mee communiceert met se router/modem. Gateway is 192.168.2.254. Prefix en dns laat je gwn leeg. Die vult de modem wel aan. Het zou kunnen werken.


Wat ik nu irritant vind is dat de tv ontvanger zichzelf spontaan opnieuw opstart tijdens een willekeurig programma

Fingers crossed maar sinds ik het netwerk van dhcp naar static heb ingesteld, zijn de herstart problemen weg betreft de app bij mij. Nu weet ik niet of dit werkt voor de hele ontvanger.

Hier snap ik niks van en ik weet ook niet wat ik dan in moet vullen

Vul gewoon het ip adres in op waar de decoder nu al mee communiceert met se router/modem. Gateway is 192.168.2.254. Prefix en dns laat je gwn leeg. Die vult de modem wel aan. Het zou kunnen werken.

Dan geeft hij aan inloggegevens niet geldig.


Prefix 24 en dns leeg laten. Ip adres die nu al bij netwerk staat en gateway de welbekende.


Prefix 24 en dns leeg laten. Ip adres die nu al bij netwerk staat en gateway de welbekende.

Nou doet de ontvanger niks anders dan opstarten kpn tv+ en kom dus niet meer in het menu


Prefix 24 en dns leeg laten. Ip adres die nu al bij netwerk staat en gateway de welbekende.

Nou doet de ontvanger niks anders dan opstarten kpn tv+ en kom dus niet meer in het menu

Fysieke reset dan maar. Via de achterkant


En als de reset niet helpt @Marjella-bella kun je dan een topic openen zodat wij daar verder kunnen helpen. 


En als de reset niet helpt @Marjella-bella kun je dan een topic openen zodat wij daar verder kunnen helpen. 

Ik heb al een aparte topic geopend


Wij hebben hier een probleem met de afstandsbediening. Een aantal keren hebben we al gehad dat de koppeling met de afstandsbediening ineens verbroken is. Dan kwam er een melding in beeld die aangaf dat je de 7 en 9 moet indrukken en was het opgelost.

Dit keer is de koppeling opnieuw verbroken maar de melding komt niet meer in beeld. Een herstart van het apparaat mag niet baten. Ook handmatig koppelen via bluetooth werkt niet. Dan word de KPN afstandbediening L8 gevonden. Verder dan een poging te Koppelen komt het echter niet.  

Ik hoop dat hier een makkelijke oplossing voor is zonder dat ik een fabrieksreset hoef te doen. Voor nu zijn we even geholpen met de google home app en de virtuele afstandsbediening.


@Ricorico en als je de ronde knop op de tv ontvanger even ingedrukt houdt. Koppelt hij dan wel?


@Ricorico, wat balen zeg. Werkt het met de tip van Pvdh14:

@Ricorico en als je de ronde knop op de tv ontvanger even ingedrukt houdt. Koppelt hij dan wel?

Zo niet, kun je dan een eigen topic aanmaken, dan kunnen wij daar verder op zoek naar de oplossing. 


@Ricorico en als je de ronde knop op de tv ontvanger even ingedrukt houdt. Koppelt hij dan wel?

Top, dit was de oplossing 


Wat ik nu irritant vind is dat de tv ontvanger zichzelf spontaan opnieuw opstart tijdens een willekeurig programma

Fingers crossed maar sinds ik het netwerk van dhcp naar static heb ingesteld, zijn de herstart problemen weg betreft de app bij mij. Nu weet ik niet of dit werkt voor de hele ontvanger.

Hier snap ik niks van en ik weet ook niet wat ik dan in moet vullen

Vul gewoon het ip adres in op waar de decoder nu al mee communiceert met se router/modem. Gateway is 192.168.2.254. Prefix en dns laat je gwn leeg. Die vult de modem wel aan. Het zou kunnen werken.

Je kan beter op je router instellen dat het apparaat een vast ip adres krijgt (dhcp binding).... Als static echt een oplossing voor jouw probleem zou zijn, dan zit er toch echt op netwerk niveau iets niet goed en krijgt jouw device geen of misschien te laat een io adres toegewezen. Zou niets met stabiliteit te maken mogen hebben. Als je een ip adres hebt gekregen veranderd die niet zomaar tenzij de verbinding zou wegvallen (zelfs dan zal je meestal hetzelfde nummer krijgen) of de router gereset wordt of uitvalt.... 


Wat ik nu irritant vind is dat de tv ontvanger zichzelf spontaan opnieuw opstart tijdens een willekeurig programma

Fingers crossed maar sinds ik het netwerk van dhcp naar static heb ingesteld, zijn de herstart problemen weg betreft de app bij mij. Nu weet ik niet of dit werkt voor de hele ontvanger.

Hier snap ik niks van en ik weet ook niet wat ik dan in moet vullen

Vul gewoon het ip adres in op waar de decoder nu al mee communiceert met se router/modem. Gateway is 192.168.2.254. Prefix en dns laat je gwn leeg. Die vult de modem wel aan. Het zou kunnen werken.

Je kan beter op je router instellen dat het apparaat een vast ip adres krijgt (dhcp binding).... Als static echt een oplossing voor jouw probleem zou zijn, dan zit er toch echt op netwerk niveau iets niet goed en krijgt jouw device geen of misschien te laat een io adres toegewezen. Zou niets met stabiliteit te maken mogen hebben. Als je een ip adres hebt gekregen veranderd die niet zomaar tenzij de verbinding zou wegvallen (zelfs dan zal je meestal hetzelfde nummer krijgen) of de router gereset wordt of uitvalt.... 

Geen idee. Dan is het netwerk niet in orde. We hebben de laatste hardware geïnstalleerd een een 1000mbit abonnement. Zolang dit de oplossing is ben ik voor nu tevreden. Tv app die steeds opnieuw opstart is voor iedereen heel irritant.