@Fast Peter71, er gaat ergens iets niet goed. Ik wil je vragen een eigen topic te maken, dan kunnen wij daar verder op zoek naar de oplossing. Anders wordt het hier heel onoverzichtelijk.
Bij mij schokken alle opnames ook, waarom moet iedereen een eigen topic aanmaken? Zijn er veel die er last van hebben dus juist handig als de bevindingen centraal staan in dit topic. Ik word gek van dat iedereen maar een eigen topic wordt aangeraden terwijl we allemaal dezelfde problemen hebben.
Begrijp ik. Zo verzamelen wij jullie feedback zeker ook. Maar sommige dingen willen wij graag verder uitzoeken, of kijken of wij het zo kunnen oplossen. Als wij dan hier vragen gaan stellen aan verschillende mensen, dan wordt het heel onoverzichtelijk. Vandaar de vraag een eigen topic aan te maken.
Dan zet centraal de instellingen zoals ze moeten zijn zodat we kunnen achterhalen waar het aan ligt. Als iedereen maar weer andere instellingen probeert in een eigen topic is het lastig te achterhalen.
Bv:
Multicast: ja
Bekabeld: ja
4k 50hz: automatisch
Snelheid 100 (ligt het aan de snelheid?)
Dit kan ook voor andere problemen zoals lipsync etc wat echt vele ervaren.
Het is maar een idee......
Snelheid 100 (ligt het aan de snelheid?)
Nee, het ligt niet aan de snelheid, 100Mbps is meer dan genoeg.
Voor mensen die problemen ervaren met de Google Assistent, willen jullie het volgende proberen:
- Ga naar Menu > Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Taal
- Zet dit op Engels (de TV+ app zal herstarten)
- Herhaal de stappen en zet de taal weer op Nederlands (de TV+ app zal herstarten)
Controleer of je de Google Assistent dan wel aan kunt zetten.
Voor mensen die problemen ervaren met de Google Assistent, willen jullie het volgende proberen:
- Herhaal de stappen en zet de taal weer op Nederlands (de TV+ app zal herstarten)
Net (weer) geprobeerd, helpt helaas niet.
Net (weer) geprobeerd, helpt helaas niet.
Heb nu wel de oplossing gevonden, nadat Engels als taal is ingesteld, via instellingen naar de Google Assistent gaan, die kan dan wél ingeschakeld worden, dan terug naar instellingen en de taal weer op Nederlands zetten.
Dat werkt op zowel m’n Philips als m’n Samsung, alleen op m’n Philips 100% incl. antwoord, maar op de Samsung wordt het wel weer geactiveerd maar komt m’n vraag op een of andere manier nog steeds niet door.
Top! Dank hiervoor, @RuudDelft. Als je de Samsung herstart, dan ook niet?
We hebben inmiddels ook wat meer informatie hierover. Het probleem vindt zijn oorsprong in een update vanuit Google. Wij hebben dit gemeld bij de leverancier van de TV+ Box. Zij hebben dit vervolgens weer gemeld bij Google. Google moet dit oplossen.
We hopen dat de workaround met de taalinstelling voor de meeste mensen werkt. Jouw aanvulling, Ruud, over dat je dan eerst het aan moet zetten voor je weer naar NL switcht is dus heel nuttig.
De aangepaste workaround:
- Ga naar Menu > Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Google Assistent
- Zet het schuifje aan
- Herhaal stap 1 en zet de taal weer op Nederlands (de TV+ app zal herstarten)
Top! Dank hiervoor, @RuudDelft. Als je de Samsung herstart, dan ook niet?
We hebben inmiddels ook wat meer informatie hierover. Het probleem vindt zijn oorsprong in een update vanuit Google. Wij hebben dit gemeld bij de leverancier van de TV+ Box. Zij hebben dit vervolgens weer gemeld bij Google. Google moet dit oplossen.
We hopen dat de workaround met de taalinstelling voor de meeste mensen werkt. Jouw aanvulling, Ruud, over dat je dan eerst het aan moet zetten voor je weer naar NL switcht is dus heel nuttig.
De aangepaste workaround:
- Ga naar Menu > Instellingen > Apparaat > Apparaatvoorkeuren > Google Assistent
- Zet het schuifje aan
- Herhaal stap 1 en zet de taal weer op Nederlands (de TV+ app zal herstarten)
Graag gedaan Erik, ik dacht probeer het gewoon eens. Dat dat mens niet op mijn stem reageert zal ik dan in m’n tv-instellingen eens uit moeten vogelen, al deed Google Assistent het op dezelfde Samsung met een Nokia Streamingbox 8000 wel.
Hallo, sinds de laatste paar dagen doen de tv+ boxen ( woonkamer en slaapkamer) vaak bij het aanzetten vanzelf opstarten.. meer mensen last van??
Heb wel de boxen een paar dagen geleden beiden in de eco stand gezet maar dat lijkt me niets uit te moeten maken?
Sinds de.laatste update is het om de minuut wegvallen van het geluid weer terug. Dit heb ik ook al eerder gezien tijdens de test fase.
Door het naar de gids te gaan en dan het kanaal weer te kiezen is het weg. Maar het is wel hinderlijk.
Hallo, sinds de laatste paar dagen doen de tv+ boxen ( woonkamer en slaapkamer) vaak bij het aanzetten vanzelf opstarten.. meer mensen last van??
Heb wel de boxen een paar dagen geleden beiden in de eco stand gezet maar dat lijkt me niets uit te moeten maken?
Beste @Mario27, wat rot dit! Volgens mij is dit geen algemeen iets. Je kunt in dat geval dus het beste even een eigen topic aanmaken. We helpen je graag! Ik ben ook wel benieuwd of het probleem zich nog wel voordoet als je de eco stand weer uitzet. Meldt dat dan ook even in het topic.
@Barrycades aan de geluidsdippen wordt nog gewerkt inderdaad! We geven je feedback wel door, bedankt daarvoor!
Ik heb nog steeds last van het geluid op Discovery dat wisselt steeds van volume?
Zijn er meer die er last van hebben?
Ik heb nog steeds last van het geluid op Discovery dat wisselt steeds van volume?
Hier gelukkig niet
Het is weer even terug dat ik ee bericht gepast heb. Had het kastje een tijdje links laten liggen gezien de hardnekkige geluids issues op mijn systeem.
Nu meerdere.dagen weer aan het.proberen en ..... wat een verbetering.
Tot nu werkt het geluid zoals het moet in de live uitzendingen. Vooral bij zappen had ik dat de geluidsstream haperde of niet gepakt werd.ook als hij het deed niet altijd de 5.1 dolby.
Nu werkt dit prima.
Beeld goed.
Opname: Beeld niet vloeiend, geluid nog niet 5.1
Bij afsluiten en volgende dag weer opstarten, zwart beeld wel geluid. Volledige herstart geeft wel weer beeld.
Ik gebruik hem nu weer volop dus zal verdere bevindingen weer delen. Team een goede verbeterstap!
Het is weer even terug dat ik ee bericht gepast heb. Had het kastje een tijdje links laten liggen gezien de hardnekkige geluids issues op mijn systeem.
Nu meerdere.dagen weer aan het.proberen en ..... wat een verbetering.
Tot nu werkt het geluid zoals het moet in de live uitzendingen. Vooral bij zappen had ik dat de geluidsstream haperde of niet gepakt werd.ook als hij het deed niet altijd de 5.1 dolby.
Nu werkt dit prima.
Beeld goed.
Opname: Beeld niet vloeiend, geluid nog niet 5.1
Bij afsluiten en volgende dag weer opstarten, zwart beeld wel geluid. Volledige herstart geeft wel weer beeld.
Ik gebruik hem nu weer volop dus zal verdere bevindingen weer delen. Team een goede verbeterstap!
Bedankt voor deze constructieve feedback @Crunch en mooi ook om te lezen dat het inmiddels beter gaat :)
Hoi, @Gertkuyper . Weet je zeker dat het bij jouw de nieuwe box DIW7022 betreft (TV+)?
Sterk wisselend volume klinkt mij meer als het issue met de oude Motorola VIP1853 boxen. Heb je er zo een?
Het is de nieuwe Diw 2077 maar soms is het wel goed een soms niet.
@Gertkuyper Zou je hiervoor zelf een topic willen aanmaken?
Dan kunnen we daar een troubleshoot doen en uitzoeken of we je situatie kunnen verbeteren!
Weet iemand wanneer er weer een update komt? Best tevreden met tv+ maar is alweer 2 weken geleden en vind toch altijd fijn als er nog meer verbeteringen komen!
@Schayk86 Zodra we weten wanneer er een nieuwe update is laten we dit weten in de Product Updates. Houd die dus in de gaten!
Komt er deze week weer update we zijn namelijk weer 2 weken verder en streven was elke 2 weken een update.
wisselend volume is isseu nr 1 bij de nieuwe box... volume kwestie blijft een ding.
ik snap nog steeds niet dat je bij een audio app makkelijk normaliseer volume kan instellen en ook de db,s zelf mag instellen, en dit blijkt dan moeilijk te zijn op een Android box.
niet negatief over alle andere oplossingen maar kpn moet grote isseus eerst aanpakken dan pas verbeteringen, en niet tijdens verbetering weer verslechteringen erbij.…
2weken vind ik leuk maar.liever 4 weken en in een keer een goede update…
wisselend volume is isseu nr 1 bij de nieuwe box... volume kwestie blijft een ding.
ik snap nog steeds niet dat je bij een audio app makkelijk normaliseer volume kan instellen en ook de db,s zelf mag instellen, en dit blijkt dan moeilijk te zijn op een Android box.
niet negatief over alle andere oplossingen maar kpn moet grote isseus eerst aanpakken dan pas verbeteringen, en niet tijdens verbetering weer verslechteringen erbij.…
2weken vind ik leuk maar.liever 4 weken en in een keer een goede update…
Niet iedereen heeft dat probleem ik ervaar het niet dat wisselend volume is bij mij op alles gelijk werkt na laatste update fijnloos heb hem wel op passthrough gezet