Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.17.4 & KPN TV+ app 1.97.1

Categorie:TV+ Box
TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.17.4 & KPN TV+ app 1.97.1
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

352 reacties

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32

Dat beeld en geluid niet gelijk lopen óf haperingen in het beeld, wordt nog steeds aan gewerkt.

Calispera schreef:
Katana321 schreef:

……..

Nu met deze update, is het zo dat waar ik de box ook op zet (alleen multicast of multicast+automatisch beste kwaliteit), dat de box toch op unicast blijft staan. Ik vermoed dat dit te maken heeft met mijn abo van 50/5, want ook bekabeld blijft de box “unicast” aangeven, ondank dat ik instelling multicast kies.

Ik heb sinds vandaag ook de update binnen en loop tegen hetzelfde punt aan. De beeldkwaliteit is niet zichtbaar veranderd. Wat ik wel constateer is dat voor de update kon ik switchen tussen Multicast en unicast. Na de update staat de videomode standaard op unicast. De automatische stand kan ik niet selecteren. Kan wel Multicast selecteren maar deze wordt blijkbaar niet opgeslagen. Heb hem bekabeld aangesloten en heb alleen wel maar een 50/5 aansluiting.

Gebruik deze box sinds de testperiode en heb tot op heden weinig problemen gehad. De grootste issue was het geluidsniveauverschil tussen live en terugkijken/opname. Veel van de andere problemen heb ik niet gehad. Met mijn oude box HBM2260 had ik veel meer storingen dan ik met deze box ooit gehad heb. Maar het zou wel zeer jammer zijn als ik geen Multicast en hogere bitrate kan krijgen.

@Katana321 en @Calispera jullie vinken dus multicast aan en slaan dit op, maar vervolgens zien jullie nog steeds unicast staan? Dat is vreemd en geef ik zeker door! 

Theo v H schreef:

Goedemorgen,

Bij 1 TV+ ontvanger gaat het (automatisch) updaten vaak niet goed.

Het update proces stopt en zie een zwart scherm met de melding Android error. (of iets in die trant)

Ik heb helaas geen foto ervan gemaakt. Ik had dit moeten doen maar mogelijk weten sommige(n) over welk (bootloader) scherm ik het heb. 

Er staat een keuze voor een system reboot maar ik kan deze niet selecteren met de afstandsbediening. Ledje afstandsbediening knippert blauw)

Ik trek de stekker er maar uit en de ontvanger start opnieuw op. De TV+ firmware heeft wel de nieuwe software maar de TV+App heeft nog niet de bijgewerkte versie.

Deze doe ik dan handmatig selecteren en wordt uitgevoerd. 

Na de uitvoering controleer ik opnieuw op nieuwe updates en de ontvanger begint weer met updaten (90% gereed wordt meteen weergegeven).

Indien ik herstarten selecteer en de ontvanger is opnieuw opgestart ziet het ernaar uit dat de ontvanger volledig ge-updated is.

Deze TV+ ontvanger is aangesloten op een Experia WiFi (zwart) en deze is vervolgens direct aangesloten op de V10 Experiabox. 

Met de andere ontvanger die ik in de woonkamer heb staan gaat updaten wel (automatisch) goed.

Deze ontvanger is aangesloten op een Netgear Switch welke aangesloten is op de V10. 

@Theo v H wil jij een eigen topic aanmaken met deze vraag? De community helpt je graag verder!

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 28 reacties
  • 6 april 2023
Marcia_ schreef:

Calispera schreef:
Katana321 schreef:

……..

Nu met deze update, is het zo dat waar ik de box ook op zet (alleen multicast of multicast+automatisch beste kwaliteit), dat de box toch op unicast blijft staan. Ik vermoed dat dit te maken heeft met mijn abo van 50/5, want ook bekabeld blijft de box “unicast” aangeven, ondank dat ik instelling multicast kies.

Ik heb sinds vandaag ook de update binnen en loop tegen hetzelfde punt aan. De beeldkwaliteit is niet zichtbaar veranderd. Wat ik wel constateer is dat voor de update kon ik switchen tussen Multicast en unicast. Na de update staat de videomode standaard op unicast. De automatische stand kan ik niet selecteren. Kan wel Multicast selecteren maar deze wordt blijkbaar niet opgeslagen. Heb hem bekabeld aangesloten en heb alleen wel maar een 50/5 aansluiting.

Gebruik deze box sinds de testperiode en heb tot op heden weinig problemen gehad. De grootste issue was het geluidsniveauverschil tussen live en terugkijken/opname. Veel van de andere problemen heb ik niet gehad. Met mijn oude box HBM2260 had ik veel meer storingen dan ik met deze box ooit

@Katana321 en @Calispera jullie vinken dus multicast aan en slaan dit op, maar vervolgens zien jullie nog steeds unicast staan? Dat is vreemd en geef ik zeker door! 

@Marcia_  Dat klopt. Als ik Unicast aanpas naar Multicast dan staat deze bij terugkeer weer op Unicast. Daarnaast wordt de optie “automatisch” wel getoond maar kan ik deze niet selecteren. Heb de box meerdere keren herstart zonder resultaat.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 1927 reacties
  • 6 april 2023

@Calispera ik had dat gisteravond ook op de tv boven die draadloos is aangesloten. Ondanks de volle snelheid met 100 Mbps abo over WiFi stond er bij mij n/a bij die optie in eerste instantie. Nu moet ik er wel bij vertellen dat er gisteravond wel wat storingen waren die ook werden getoond op het scherm. Pas na een aantal pogingen en herstarts kon ik de multicast en auto optie selecteren. Daarna werkte het gewoon correct.

Hartmanner
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 85 reacties
  • 6 april 2023

Ik heb het gevoel dat de beeldkwaliteit nog niet hetzelfde is als met de oude glaskanalen. Sinds gisteren nu de box full time in gebruik. Nog maar eens wat langer de tijd geven denk ik.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 28 reacties
  • 6 april 2023
Roy74 schreef:

@Calispera ik had dat gisteravond ook op de tv boven die draadloos is aangesloten. Ondanks de volle snelheid met 100 Mbps abo over WiFi stond er bij mij n/a bij die optie in eerste instantie. Nu moet ik er wel bij vertellen dat er gisteravond wel wat storingen waren die ook werden getoond op het scherm. Pas na een aantal pogingen en herstarts kon ik de multicast en auto optie selecteren. Daarna werkte het gewoon correct.

@Roy74 Die storingen had iid ook. Zelfde verhaal.  Alleen kan ik de videomodus nog steeds niet aanpassen. (bekabeld aangesloten)

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
Calispera schreef:
Marcia_ schreef:

@Katana321 en @Calispera jullie vinken dus multicast aan en slaan dit op, maar vervolgens zien jullie nog steeds unicast staan? Dat is vreemd en geef ik zeker door! 

@Marcia_  Dat klopt. Als ik Unicast aanpas naar Multicast dan staat deze bij terugkeer weer op Unicast. Daarnaast wordt de optie “automatisch” wel getoond maar kan ik deze niet selecteren. Heb de box meerdere keren herstart zonder resultaat.

Ik geef dit door! @Roy74 bij jou staat multicast nu ook wél goed aangevinkt?

Hartmanner schreef:

Ik heb het gevoel dat de beeldkwaliteit nog niet hetzelfde is als met de oude glaskanalen. Sinds gisteren nu de box full time in gebruik. Nog maar eens wat langer de tijd geven denk ik.

Laat je bevindingen gerust weten, @Hartmanner 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2824 reacties
  • 6 april 2023

Ik heb hier na deze update geen last meer van geluidsdips op passthrough.

Had dit even getest en werkt prima.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2824 reacties
  • 6 april 2023

Ik mis trouwens wel regionale kanalen zoals TV Noord Holland, TV Limburg

Hartmanner
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 85 reacties
  • 6 april 2023
MennoG78 schreef:

Ik heb hier na deze update geen last meer van geluidsdips op passthrough.

Had dit even getest en werkt prima.

Hier ook, die zijn gelukkig weg!!. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 6 april 2023
Calispera schreef:

Bij mij  hetzelfde. Na selecteren van Multicast, is toch Unicast ingeschakeld.

Ik kan optie “automatisch” wel selecteren, maar ik weet nu niet of ie dan deze keuze ook vasthoudt. (Ik zit nu namelijk op mijn werk)

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

@Katana321 Zou je dat dan kunnen checken zodra je weer thuis bent? Dan nemen we dat er ook even bij mee.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2824 reacties
  • 6 april 2023

Zenders 502, 503, 504, 506, 507, 508 en %14 missen nog Als regionale zenders deze waren paar updates terug er nog wel maar zijn nu weg.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

@MennoG78 Zijn dat ook zenders die je volgens het overzicht regionale zenders zou moeten ontvangen? 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2824 reacties
  • 6 april 2023
Remco_ schreef:

@MennoG78 Zijn dat ook zenders die je volgens het overzicht regionale zenders zou moeten ontvangen? 

Nee maar ik kon 2 weken terug nog alles kijken.

Zo staat het ook in het boekje wat jullie erbij leveren.

Op de Arris 502 box heb ik ze namelijk wel.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

@MennoG78 Dan kan ik dat niet direct verklaren. Zolang je de zenders hebt uit de lijst die je krijgt als je hier jouw postcode invult dan klopt het wel. Mocht je daar verdere vragen over hebben dan zou ik je willen vragen om even een eigen topic aan te maken.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 6 april 2023
Remco_ schreef:

@Katana321 Zou je dat dan kunnen checken zodra je weer thuis bent? Dan nemen we dat er ook even bij mee.

@Remco_ Ben thuis nu.
Ik kan “multicast” selecteren en ook “automatisch beste kwaliteit". 

-”Automatisch beste kwaliteit” wordt wel vastgehouden. 

-”Multicast” houdt ie niet vast, hij blijft op “unicast” staan.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 6 april 2023

Heeft iemand anders ook dat de box soms geen signaal meer geeft via HDMI (geen audio en geen video, helemaal niets) als je hem vanuit standby opstart?

De enige mogelijkheid is iedere keer de stekker eruit te trekken, en daar word ik wat moedeloos van. Plus constant klachten uit het gezin krijgen van "dat waardeloos rot ding, bla bla bla".

Ik dacht ik vraag het even, en wellicht is er een "tijdelijke" oplossing?

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 6 april 2023
Shogy59 schreef:

Heeft iemand anders ook dat de box soms geen signaal meer geeft via HDMI (geen audio en geen video, helemaal niets) als je hem vanuit standby opstart?

De enige mogelijkheid is iedere keer de stekker eruit te trekken, en daar word ik wat moedeloos van. Plus constant klachten uit het gezin krijgen van "dat waardeloos rot ding, bla bla bla".

Vergete melden... de box zit direct op een LG OLED55B8PLA televisie aangesloten.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 6 april 2023
Shogy59 schreef:

Ja, dit heb ik soms ook. Het lijkt wel of het apparaat dan niet het juiste signaal aan de tv doorgeeft. 
Wat op die momenten bij mij helpt is om met de “source” knop op de afstandbediening het juiste HDMI kanaal kiezen.

Maar vervelend is het wel. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2824 reacties
  • 6 april 2023

@wjb bij mij liep er net op NPO2 continu 15 Mbps ipv 12,5 Mbps en nu op RTL4 ook

Eric89
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 330 reacties
  • 6 april 2023
MennoG78 schreef:

@wjb bij mij liep er net op NPO2 continu 15 Mbps ipv 12,5 Mbps en nu op RTL4 ook

Inderdaad zie het nu ook. Bovenste plaatje is van gisteren onderste van nu net.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 6 april 2023

Ook hier nu zo'n 14,5Mbps ol NPO 1, 2 en 3.

Dit geldt overigens ook voor kanaal 661, 662 en 663 op de "oude" TV ontvangers.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2824 reacties
  • 6 april 2023
wjb schreef:

Ook hier nu zo'n 14,5Mbps ol NPO 1, 2 en 3.

Dit geldt overigens ook voor kanaal 661, 662 en 663 op de "oude" TV ontvangers.

Ja dat wou ik ook net zeggen…

Stiekem komen we er wel :P

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 6 april 2023

Nog steeds kwakkelend geluid , rtl4 bijvoorbeeld . Pakketje geluid komt stotterend over .

synchroom lip is beter als beeld kwaliteit .

valt op als tv kast net aan staat aantal minuten 

Staat de geluid instellingen ok ? 
Iets veranderen .

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 116 reacties
  • 6 april 2023

Gebruikers van iTV vragen al zeer lang om HD Glas op 1, nu blijkt dat HD+ voor TV+ vrij snel te realiseren was vraag ik mij af waarom het zo lang duurt?!