Deze update brengt vooral onder water verbeteringen. We hebben de software robuuster kunnen maken en verschillende fixes gedaan om de stabiliteit te verbeteren. Belangrijkste wat je daarvan als klant merkt: Als er nu een storing voorkomt aan de KPN kant, dan blijven apps van andere partijen wel gewoon werken.
Ook een leuke quality of life verbetering: je kunt de pincode nu ook invoeren met de cijfertoetsen van de afstandsbediening.
Firmware 0.17.8
Deze firmware komt alleen beschikbaar voor TV+ Boxen die nu firmware versie 16.4 hebben. Daardoor krijgen die TV+ Boxen ook de audio en video verbeteringen die in 17.4 zit.
Als de TV+ Box nu al versie 17.4 heeft, dan zal dat zo blijven.
Dit heeft te maken met de foutmelding kbx-apk-1007-404die nu speelt. Onderzoek naar de grondoorzaak loopt.
Wanneer komt ‘ie?
Preselectie: 1 mei Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
Uitrol: 3 mei
Heb je hem na 3 mei nog niet, dan kun je de update zelf starten via:
Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates
Meer informatie of hulp nodig met TV+?
Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.
Nuttig om te weten: versienummers
De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.
De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.
De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.
Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.
Bladzijde 2 / 6
Het is nu 2 mei.
Maar ik vind het vreemd dat ik de ene al heb en de andere nog niet.
Dat kan dus kloppen, dat je de ene update als pro selectie krijgt en de andere op de juiste datum?
Ik had beide gelijktijdig verwacht, vandaar mijn vraag.
Was hier ook zo op de ene box had ik al de nieuwe update op de andere niet
Ik heb nog steeds 0.16.4 en kan deze ook nog niet handmatig updaten.
3 mei 09:15 uur.
KPN tv+ app was al geupdate nar 1.101.1
Hier ook geen update. 10:40 uur.
Ik heb nog steeds 0.16.4 en kan deze ook nog niet handmatig updaten.
3 mei 09:15 uur.
KPN tv+ app was al geupdate nar 1.101.1
Meestal pas rond de middag. Even geduld nog.
Zie het wel als ik thuis kom, of beide ge-update zijn.
Bij mij zijn ze inmiddels binnen. @joop2011 hoe zit het bij jou?
Bij mij zijn ze inmiddels binnen. @joop2011 hoe zit het bij jou?
Nee helaas nog niet binnen, nog steeds 0.16.4
13:40 uur.
En handmatig lukt helaas ook nog steeds niet, hij zegt dat hij up to date is en dat klopt dus niet.
Ik heb nog steeds 0.17.4, maar de app is wel geüpdatet naar 1.101.1, dus die 0.17.8 heb ik niet. Dit is op de test tv box, ga straks kijken op het andere kastje.
Ik heb nog steeds 0.17.4, maar de app is wel geüpdatet naar 1.101.1, dus die 0.17.8 heb ik niet. Dit is op de test tv box, ga straks kijken op het andere kastje.
Alleen 0.16.4 wordt naar 0.17.8 geupdate.
0.17.4 wordt niet aangepast.
Dus ik had hem eigenlijk al moeten hebben, maar nog steeds 0.16.4
Probeer nog eens, @joop2011. Lukt nu vast wel.
Ik heb nog steeds 0.17.4,...
@Dennis Schreve Waarschijnlijk zat je dan, net als ik, al op 0.17.4? Zie de info in de startpost.
Ik keek net en zag nog 0.16.4
MAAR ik kon hem dit keer wel handmatig downloaden en updaten.
Nu staat 0.17.8 en 1.101.1 erop.
Nu even de tijd geven hoe het is.
Werkt momenteel goed en beeld ziet er goed uit.
Zappen vanaf rtl 4 is een drama nu. NPO 1, 2 en 3 gaan goed.
Update bij mij goed verwerkt.
Zappen, even gekeken en gaat heel erg snel.
Sneller dan op de Arris VIP2952
Wel een ander vreemd probleem.
Mijn vrouw was een opname aan het kijken. Masterchef BBC1 van giesteren.
Na 15 minuten stond het beeld stil en geen enkele toetst reageerde.
Uitgezet en weer aan, hetzelfde.
Home toets werkte gelukkig wel en ik heb via instellingen de DIW7022 opnieuw laten opstarten.
Daarna werkte hij perfect en liep ook goed door.
Ik heb de tip ook opgevolgd en beide DIW7022 op beste beeldkwaliteit gezet.
Op multicast stonden ze al.
@Dennis Schreve Waarschijnlijk zat je dan, net als ik, al op 0.17.4? Zie de info in de startpost.
@Katana321 het moet 0.17.8 zijn.
@Dennis Schreve
Als ik het goed begrijp, krijgt 0.17.4 deze update niet.
Zie startbericht.
Ik had 0.16.4 en heb deze wel gekregen.
Wel krijgt iedereen de KPN tv+ app update naar 1.101.1
Die had ik maandag al.
Probeer nog eens, @joop2011. Lukt nu vast wel.
@Paul_ ik heb 10 minuten geleden gekeken, nog steeds 0.17.4 i.p.v. 0.17.8.
@Dennis Schreve, abonnees die versie 0.17.4 hebben behouden die versie en alleen abonnees met versie 0.16.4 krijgen versie 0.17.8.
@Dennis Schreve In de startpost staat: Als de TV+ Box nu al versie 17.4 heeft, dan zal dat zo blijven.
@Katana321, ik zie het nu ook, ik blijf inderdaad 0.17.4 houden, ik heb eroverheen gelezen dat het alleen voor de 0.16.4 gelden.
Is er ook een mogelijkheid om reclame uit mijn Apps overzicht weg te halen? Die kat met de tekst “Bestel jouw entertainment via KPN”? Het sluiten werkt niet, na een standby periode staat die er net zo hard weer.
Is er ook een mogelijkheid om reclame uit mijn Apps overzicht weg te halen? Die kat met de tekst “Bestel jouw entertainment via KPN”? Het sluiten werkt niet, na een standby periode staat die er net zo hard weer.
Ik vind het ronduit belachelijk dat KPN dit medium op deze manier voor reclame gaat gebruiken.
Mijn aversie tegen TV+ is weer een stukje groter geworden.
Na deze update haperen de opnames weer tijdens het afspelen hiervan. Dit was vorige week keurig opgelost middels een aanpassing in het systeem van kpn maar is nu weer terug! Misschien dezelfde aanpassing nog een keer doen KPN?
Een groot drama bij het afspelen van opnames. Stoppen, uitvallen etc
nog niet eerder gehad. Maar dit is heel slecht
Hier geheel geen geluid meer op de ontvanger na de update van vandaag. De 5202 weer aangesloten en het is weer opgelost.
ga de tv+ direct annuleren, wat een aanfluiting dit
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.