Deze update brengt vooral onder water verbeteringen. We hebben de software robuuster kunnen maken en verschillende fixes gedaan om de stabiliteit te verbeteren. Belangrijkste wat je daarvan als klant merkt: Als er nu een storing voorkomt aan de KPN kant, dan blijven apps van andere partijen wel gewoon werken.
Ook een leuke quality of life verbetering: je kunt de pincode nu ook invoeren met de cijfertoetsen van de afstandsbediening.
Firmware 0.17.8
Deze firmware komt alleen beschikbaar voor TV+ Boxen die nu firmware versie 16.4 hebben. Daardoor krijgen die TV+ Boxen ook de audio en video verbeteringen die in 17.4 zit.
Als de TV+ Box nu al versie 17.4 heeft, dan zal dat zo blijven.
Dit heeft te maken met de foutmelding kbx-apk-1007-404die nu speelt. Onderzoek naar de grondoorzaak loopt.
Wanneer komt ‘ie?
Preselectie: 1 mei Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
Uitrol: 3 mei
Heb je hem na 3 mei nog niet, dan kun je de update zelf starten via:
Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates
Meer informatie of hulp nodig met TV+?
Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.
Nuttig om te weten: versienummers
De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.
De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.
De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.
Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.
Bladzijde 3 / 6
@ChrizzieyEven voor mijn beeldvorming want ik heb dat even niet voor de geest: die reclame is er sinds de laatste update bij gekomen en blijft dus terugkomen na een herstart en wegklikken? Dan koppel deze feedback even terug.
@JohnAn en @Rick.van.D@cmderks Bedankt voor de terugkoppeling. De update zou hier niet direct effect op mogen hebben. Mochten de problemen aanhouden dan wil ik jullie verzoeken om een apart topic te openen zodat we hier het overzicht bewaren.
Hier het zelfde update gehad en op verschillende zenders haperingen mijn vrouw gelijk boos dus maar weer via kpn tv app erop kijken dat werkt zonder hapering dus firmware is niet goed
2 maanden geleden overgestapt van Ziggo. Glasvezel was superstabiel werd er gezegd. Vanaf het begin problemen. Nadat er een monteur vorige week was had ik amper een probleem. Tenminste … alleen snel opstarten ging nog mis. Na installeren van deze update alleen maar problemen. Opgenomen programma’s kijken… Stilstaande beelden waarna het programma opnieuw opstart. Het is net alsof elke update meer of nieuwe problemen geeft. Al een keer volledig opnieuw opgestart. Helpt niet. Via gids kijken. Helpt niet! Ik weet wel dat ik volgend jaar weg ben. Enorm teleurgesteld!
@ChrizzieyEven voor mijn beeldvorming want ik heb dat even niet voor de geest: die reclame is er sinds de laatste update bij gekomen en blijft dus terugkomen na een herstart en wegklikken? Dan koppel deze feedback even terug.
Klopt, deze reclame is er gekomen sinds de app+ update van vandaag. Als je op het kruisje klikt dan is die weg totdat ik de ontvanger in standby zet, daarna staat die er net zo hard weer.
Klopt, deze reclame is er gekomen sinds de app+ update van vandaag. Als je op het kruisje klikt dan is die weg totdat ik de ontvanger in standby zet, daarna staat die er net zo hard weer.
Helder en bedankt voor de toelichting gaat op de lijst.
@JohnAn en @Rick.van.D@cmderks Bedankt voor de terugkoppeling. De update zou hier niet direct effect op mogen hebben. Mochten de problemen aanhouden dan wil ik jullie verzoeken om een apart topic te openen zodat we hier het overzicht bewaren.
Vreemd, sinds de update deze problemen. Kijken via de app op mijn tv (dus buiten de decoder om) nergens last van
Kijken via de app op de ontvanger werkt ook zonder problemen dus streaming via de box gaat prima alleen via de ingebouwde tv + gaat niet
Hier wel de app update naar 1.101.1 maar de firmware blijft op 0.16.4 staan. Handmatig updaten lukt niet want hij blijft aangeven dat er geen update is. Dit geldt voor beide ontvangers.
Iemand een idee?
Ik wil iedereen bedanken voor de terugkoppeling over deze update. Het punt opnames is nu duidelijk benoemd en al bekend. Ik wil iedereen vragen om de feedback specifiek op deze update te richten zodat we het overzicht kunnen bewaren. Voor overige vragen wil ik jullie verzoeken om dan een apart topic te maken.
Zappen, even gekeken en gaat heel erg snel.
Sneller dan op de Arris VIP2952
Wel een ander vreemd probleem.
Mijn vrouw was een opname aan het kijken. Masterchef BBC1 van giesteren.
Na 15 minuten stond het beeld stil en geen enkele toetst reageerde.
Uitgezet en weer aan, hetzelfde.
Home toets werkte gelukkig wel en ik heb via instellingen de DIW7022 opnieuw laten opstarten.
Daarna werkte hij perfect en liep ook goed door.
Ik heb de tip ook opgevolgd en beide DIW7022 op beste beeldkwaliteit gezet.
Op multicast stonden ze al.
Goed gedaan Joop. Als je wilt herstarten dan hoef je niet helemaal door het menu heen. Even de KPN knop rechtsboven ingedrukt houden en dan herstarten kiezen. Scheelt weer wat handelingen
Ik mag toch serieus hopen dat dit niet de bedoeling is:
Dit is belachelijk! Betaal € 104,- per maand! Dan hoef ik niet nog eens reclame te zien! Kom op zeg, idioterie is dit! KPN kan dit niet maken, nu snap ik waar ze mee bezig zijn! De andere tv ontvangers zijn er niet meer, wie nu KPN neemt krijgt de DIW7022 met… RECLAME! We krijgen zat reclame op het bordje! Dan moet dit niet nog eens erbij komen, Gatver! KPN krijgt genoeg geld binnen van alle abonnees die bij KPN zitten met hun mobiele en vaste abonnementen. Sorry, maar ik vind dit echt misselijk!
Zoals ik al melde hadden wij gisteren met firmware 1.17.8 een vastloper bij het terugkijken van Masterchef BBC.
Aan / uit zetten hielp niet.
Ik heb toen op home en daarna op instellingen (tandwieltje rechtsboven) en naar beneden gescrold en op “opnieuw opstarten” geklikt.
Daarna werkte alles goed en 's avonds een opname op BBC first gekeken en ook die bleef goed lopen.
Hopelijk is het probleem door opnieuw opstarten opgelost.
Hier waren alle problemen opgelost met de voorlaatste update. Stilstaand beeld en wegvallend geluid.
En toen dacht KPN ws laten we dat weer terugdraaien want anders zijn klanten veel tevreden? Met deze update weer stotterend beeld en soms wegvallend geluid!!
Snap dit niet want updates zijn toch bedoeld voor verbetering en niet voor verslechteringen?
Hier waren alle problemen opgelost met de voorlaatste update. Stilstaand beeld en wegvallend geluid.
En toen dacht KPN ws laten we dat weer terugdraaien want anders zijn klanten veel tevreden? Met deze update weer stotterend beeld en soms wegvallend geluid!!
Snap dit niet want updates zijn toch bedoeld voor verbetering en niet voor verslechteringen?
Respect graag.
KPN wil juist dat de klanten tevreden zijn.
Helaas kan er wel eens iets met updates fout gaan.
Kijk naar de laatste update van Windows 11, die was verre van perfect, maar ook gelukkig opgelost.
Maar bij mij werkte, zoals ik vermelde, het opnieuw opstarten van de DIW7022.
Tandwieltje (instellingen) helemaal naar beneden en opnieuw opstarten.
Gisteravond wilde ik even Taxi Castricum terugkijken van de avond ervoor, een ramp was het, begon hardnekkig Op 1 te tonen wat ná Taxi Castricum kwam. Na een aantal pogingen uiteindelijk wel gelukt. Ook valt op dat het volume met terugkijken zachter is dan een live uitzending.
Geen idee of dat door de laatste update is gekomen, voorheen ging iets terugkijken wel goed.
Tandwieltje (instellingen) helemaal naar beneden en opnieuw opstarten.
@joop2011 het kan nog sneller, als de ontvanger aan staat houd dan de aan en uit-knop van de afstandsbediening ingedrukt. Dan komt er in beeld te staan:
Uitschakelen
Opnieuw opstarten
Dat werkt sneller als je eerst weer naar de “instellingen” gaat.
Gisteravond wilde ik even Taxi Castricum terugkijken van de avond ervoor, een ramp was het, begon hardnekkig Op 1 te tonen wat ná Taxi Castricum kwam. Na een aantal pogingen uiteindelijk wel gelukt. Ook valt op dat het volume met terugkijken zachter is dan een live uitzending.
Geen idee of dat door de laatste update is gekomen, voorheen ging iets terugkijken wel goed.
Zie de tips hierboven.
Als je de KPN tv decoder DIW7022 opnieuw opstart, is het probleem (althans bij mij) verholpen.
Het enige probleem wat ik nog heb is het verschil in audio-niveau tussen live tv en de opnames oftewel Dolby Digital 5.1 vs PCM Stereo. Verder een geweldige Box zoals ik hem gebruik. Helemaal niks op aan te merken, dan alleen het niveau-verschil in de audio.
Vandaag de box helemaal terug gezet naar de fabrieksinstellingen
Alles opnieuw ingesteld
En ja hoor, nu op dit moment geen storingen meer bij het terugkijken van de opnames.
Geen stops, niet opnieuw opstarten gewoon door kunnen spoelen
Duimen dat het zo blijft, maar op het eerste gezicht zou voor ons dit de oplossing zijn
Na installeren van deze update alleen maar problemen. Opgenomen programma’s kijken… Stilstaande beelden waarna het programma opnieuw opstart. Het is net alsof elke update meer of nieuwe problemen geeft.
Blijkbaar ‘s avonds opgelost.
Nou pincode met cijfertoetsen invoeren. Lekker belangrijk maar lipsync in orde maken ho maar. Fijne update. Daar hebben wij wat aan.
Hier nog steeds geen last van lipsync gehad even afkloppen dan maar
Ik hoop dat het geluid ook wordt aangepakt, want van de live tv kijken naar een app (Netflix, Disney+, etc.) is het geluid een stuk zachter. Dat is wel vervelend als je terug gaat naar Live TV, dan knalt het geluid hard uit de speakers.
KPN moet toch eens uitleggen dat niet iedereen hier last van heeft.
@Paul_@Thomas@Erik_
Ik heb dit sinds de vorige firmware update geen last meer van alle kanalen en apps zijn zelfde nu als ik terug ga niet dat je speakers eruit knallen.
Ik ben juist super tevreden er nu over niet dat ik opeens standje discotheek heb als ik terug switch.
ook geen last van geluids haperingen in de apps
Nou pincode met cijfertoetsen invoeren. Lekker belangrijk maar lipsync in orde maken ho maar. Fijne update. Daar hebben wij wat aan.
Gebruik jij een soundbar danwel home cinema set of "gewoon" de boxen van jouw televisie?
Gebruik jij een soundbar danwel home cinema set of "gewoon" de boxen van jouw televisie?
Ik gebruik me Sonos beneden en op slaapkamer TV speakers op alle tv’s geen last van Lipsync.
Net ook nog me home cinema set aangesloten en ook geen lipsync loopt goed.
Nog meer mensen waarbij de firmware niet ge-update wordt? Ik blijf staan op 0.16.4 terwijl mijn tv-app wel geupdate wordt.
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.