Skip to main content

KPN TV+ Update mei 2023 #1

KPN TV+ firmware 0.17.8 & KPN TV+ app 1.101.1

Wat zit er in?

KPN TV+ app 1.101.1

Deze update brengt vooral onder water verbeteringen. We hebben de software robuuster kunnen maken en verschillende fixes gedaan om de stabiliteit te verbeteren. Belangrijkste wat je daarvan als klant merkt: Als er nu een storing voorkomt aan de KPN kant, dan blijven apps van andere partijen wel gewoon werken.

Ook een leuke quality of life verbetering: je kunt de pincode nu ook invoeren met de cijfertoetsen van de afstandsbediening.

Firmware 0.17.8

Deze firmware komt alleen beschikbaar voor TV+ Boxen die nu firmware versie 16.4 hebben. Daardoor krijgen die TV+ Boxen ook de audio en video verbeteringen die in 17.4 zit. 

Als de TV+ Box nu al versie 17.4 heeft, dan zal dat zo blijven.

Dit heeft te maken met de foutmelding kbx-apk-1007-404 die nu speelt. Onderzoek naar de grondoorzaak loopt. 

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 1 mei
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 3 mei

Heb je hem na 3 mei nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Goedenavond,

sinds 2 dagen gaat mijn tv+ box bij het aanzetten opnieuw opstarten dat wil zeggen , Android opstarten , kpn tv+ opnieuw opstarten.

eerst was het altijd dat ik direct in het hoofdmenu kwam, maar nu dus niet meer.

verder werkt de HDMI cec niet meer, als ik de tv+ box aanzet ging de tv ook aan nu moet ik hem apart aanzetten.

Groet Biertie

alles spanningsvrij maken en 10sec. wachten.

Hallo allemaal ik zit nog steeds op 0.16.4 fabrieksinstellingen geen update heropstarten geen update. Ik las hier dat je na een herstart handmatig het wel kunt updaten. HOE DAN. Ik wordt er gek van.

@Biertie en @Steffen14 

Je kan beter via instellingen de decoder opnieuw laten opstarten.

@Rop 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op Firmware updates. 

Tip:

Als hij klaar is, laat hem extra opnieuw opstarten.

Menu - instellingen (tandwieltje) - helemaal naar beneden.

Hallo allemaal ik zit nog steeds op 0.16.4 fabrieksinstellingen geen update heropstarten geen update. Ik las hier dat je na een herstart handmatig het wel kunt updaten. HOE DAN. Ik wordt er gek van.

@Rop Ik heb even een dubbelcheck gedaan of er nog TV+ Boxen op 0.16.4 staan. Ik vermoed dat jij daar tussen stond. Wil je nogmaals controleren of er een firmware update beschikbaar is?

kpn dit gaat de verkeerde kant op.

ik ben er nu achter waarom mijn receiver niet te bedienen was via de tv hdmi(cec)

dit gebeurd elke keer na een update van de tv+ box. een punt om mee op te letten.

nu is het geluidsprobleem niet aangepakt , wel zijn de apps weer op een harder geluidsniveau.

aub kpn het is simpel om volume goed te krijgen .

deze update is erg leuk maar totaal niet duidelijk waarvoor deze is.

aub maak de basis fouten in de box eerst in orde.

hallo,

ik ben even bij de kpn winkel naar binnen gelopen. ik heb daar best lang over de problemen gehad.

ik vertelde dat ik mijn volume 3x zo hard moet zetten. toen ik dat zei zei de medewerkster gelijk je hebt gelijk, en dit is doorgegeven naar de service+. helaas stond bij al mijn contacten storing ipv doorgezet. 

het is ook duidelijk dat er keihard wordt gewerkt aan alle problemen. wel is er een ding wat mij zelf ook opvalt. 

zodra er maar weinig klachten komen over een verbetering cq fout zijn er te weinig mensen die dan ook dezelfde melding doorgeeft. 

dan wordt de prio logisch niet hoger. 

voor degene die niet technisch zijn: volumeniveau vN de tv op 60 ipv 20 voor zelfde volume is niet goed voor de speakers, ze kunnen gaan vervormen enz. 60 8s bij ons 90% van de max.

Is er ook een mogelijkheid om reclame uit mijn Apps overzicht weg te halen? Die kat met de tekst “Bestel jouw entertainment via KPN”? Het sluiten werkt niet, na een standby periode staat die er net zo hard weer.

Ik vind het ronduit belachelijk dat KPN dit medium op deze manier voor reclame gaat gebruiken.

Over dit. KPN is uiteindelijk een commercieel bedrijf. Daar hoort ook bij dat we graag hebben dat klanten diensten via ons afnemen. En dat we de diensten die we bieden dus ook onder de aandacht brengen.

Een van de manieren waarop we dat nu doen is door deze banner in het app-scherm van de TV+ Box.

Je kunt deze banner wegklikken door te navigeren naar het kruisje en te bevestigen met de OK knop op de afstandsbediening. Dit verwijdert de banner permanent.

Tenminste, dat is de bedoeling. Zoals @Chrizziey echter al meldt is dit op het moment toch niet het geval. Dit is absoluut niet de bedoeling. Het tv team gaat dit fixen.

KPN is uiteindelijk een commercieel bedrijf. Daar hoort ook bij dat we graag hebben dat klanten diensten via ons afnemen. En dat we de diensten die we bieden dus ook onder de aandacht brengen.

Een van de manieren waarop we dat nu doen is door deze banner in het app-scherm van de TV+ Box.

Maar alsjeblieft niet op deze manier, dit vind ik persoonlijk echt ongewenst. De volgende stap is dat zo’n reclamebanner ook op het startscherm getoond gaat worden en dan ben ik echt weg.

Het is een glijdende schaal waar we ons op lijken te bevinden.

Weet dat reclame in het algemeen bij mij en ik denk ook bij vele anderen, averechts werkt.

Nu bevind ik mij wel aan het uiterste einde van het spectrum want als een bedrijf mij reclame opdringt dan betekent dit dat ik per definitie voor een alternatief zal kiezen indien deze voorhanden is.

Als jullie reclame maken voor Netflix, weet dan dat ik Netflix juist niet via jullie zal afnemen maar rechtstreeks bij Netflix.

Reclame maken voor jullie diensten mag van mij, KPN. Geen enkel probleem. Er moet door elk bedrijf geld verdiend worden en dus hoort reclame erbij. Maar blijf aub wel nadenken over de manier waarop je dat doet. Dat het in nieuwsbrieven gebeurt, prima. Heb ik geen moeite mee. M.i. zijn nieuwsbrieven daar o.a. voor bedoeld.

Maar ik wens niet via mijn tv-ontvanger bestookt te worden met reclame. Daar ligt voor mij ook een grens.

Want wat is de volgende stap? Reclame via mijn pc van mijn internetprovider (als dat technisch mogelijk zou zijn)? Reclame via de slimme luidspreker van de fabrikant van die luidspreker? Kom op, kpn. Dit moeten wij met z'n allen niet willen.

Ik krijg reclame van de fabrikant van mijn mobiele telefoon. Netjes via de nieuwsbrief, zoals het hoort. De eerste de beste keer dat ik reclame op mijn mobiel zelf zou binnenkrijgen, is deze telefoon meteen de laatste van dat merk.

Ik ontvang (gelukkig nog steeds) geen reclame op mijn decoder en ik kan me ook niet herinneren dat ik dat bewust binnen een menu gedeactiveerd heb.

Daarom vind ik het vreemd dat de een wel reclame ziet en de ander niet.

Over dit. KPN is uiteindelijk een commercieel bedrijf. Daar hoort ook bij dat we graag hebben dat klanten diensten via ons afnemen. En dat we de diensten die we bieden dus ook onder de aandacht brengen.

Snap ik ergens wel, maar aan de andere kant, ik betaal maandelijks voor de dienst, dus vindt het dan niet gepast dit soort grote banners te tonen.  Als ik nou niks voor de dienst betaalde en KPN met streaming en reclame de box als rendabel zou moeten maken is het prima. 

Zet ik net de TV+ Box aan, blijkt die reclamebanner weer terug te zijn. 😖

Bijzonder, want @Erik_ schreef:

Je kunt deze banner wegklikken door te navigeren naar het kruisje en te bevestigen met de OK knop op de afstandsbediening. Dit verwijdert de banner permanent.

Ik vraag mij wel af waarom bij jou de banner terug is gekomen en bij mij nog altijd weg is gebleven.

@Rop Ik heb even een dubbelcheck gedaan of er nog TV+ Boxen op 0.16.4 staan. Ik vermoed dat jij daar tussen stond. Wil je nogmaals controleren of er een firmware update beschikbaar is?

Bedankt ik heb de update nu binnen. Nu hopen dat het de problemen oplost die ik heb/had. 

Bijzonder, want @Erik_ schreef:

Ik vraag mij wel af waarom bij jou de banner terug is gekomen en bij mij nog altijd weg is gebleven.

Heb hem ook hoor kruisje is eenmalig alleen.

herstart je of je zet je box weer aan zoals @wjb is hij er weer is trouwens alleen op me box uit de pilot de 2 andere hebben het niet.

Heb hem ook hoor kruisje is eenmalig alleen.

herstart je of je zet je box weer aan zoals @wjb is hij er weer is trouwens alleen op me box uit de pilot de 2 andere hebben het niet.

Ah bij mij is die melding er ook nu.

Ook bij mij gaat het om de tv+ box uit de pilot. 

Katana321 scnreef:

Dat vraag ik me ook af, de banner is meerdere keren na aanzetten (uit standby halen) weggebleven en ineens weer teruggekomen.

Bedankt ik heb de update nu binnen. Nu hopen dat het de problemen oplost die ik heb/had. 

Om nu ook het beste beeld te hebben op 1 - 10, moet je nog even het volgende doen:

Hoe kijk ik de HD-zenders in hogere kwaliteit?
Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is via je menu: Instellingen - Informatie - Video Modus, het vinkje Automatisch beste kwaliteit te selecteren. 

En natuurlijk op multicast zetten. 

laatste update geinstalleerd en veel problemen met apps (schokkerig beeld, vaak valt geluid helemaal weg bij Netflix en Amazon Prime). Formule 1 kijken is helemaal geen pretje met een schokkerig beeld. Voor de apps weer teruggevallen op de Nvidia Shield (ook een Android TV box) waar al die apps wel probleemloos werken.
Overigens werkt de KPN TV+ app zelf wel prima dus aan de internetverbinding zal het niet liggen (glasvezel). Beeldkwaliteit van de eerste 10 zenders is nu wel helemaal prima (in vergelijking met de begintijd van de testgroep).
Alleen nog stabiliteit verbeteren en de lip-sync problemen die nog steeds af en toe optreden bij terugkijken, pauzeren en weer starten e.d. en de box is helemaal prima.

laatste update geinstalleerd en veel problemen met apps (schokkerig beeld, vaak valt geluid helemaal weg bij Netflix en Amazon Prime). Formule 1 kijken is helemaal geen pretje met een schokkerig beeld. Voor de apps weer teruggevallen op de Nvidia Shield (ook een Android TV box) waar al die apps wel probleemloos werken.
Overigens werkt de KPN TV+ app zelf wel prima dus aan de internetverbinding zal het niet liggen (glasvezel). Beeldkwaliteit van de eerste 10 zenders is nu wel helemaal prima (in vergelijking met de begintijd van de testgroep).
Alleen nog stabiliteit verbeteren en de lip-sync problemen die nog steeds af en toe optreden bij terugkijken, pauzeren en weer starten e.d. en de box is helemaal prima.

Hi Joop, ik herken dit niet zo snel na de update. Zou je de box eens willen herstarten/resetten? Mocht dat ook niet lukken, zou je een eigen topic willen aanmaken? Dan helpen we je daar verder. 

Wat duurt het toch weer lang voordat er weer eens een echte update uitkomt! Het is niet dat de tv+ box totaal niet functioneert maar er zijn genoeg verbeterpunten. Eerst lag de frequentie van updates voor mijn gevoel een stuk hoger. Wanneer kunnen we de eerstvolgende “grote” update verwachten?

Ik verwacht dat de volgende update niet lang meer op zich laat wachten. Wanneer deze precies komt, daar heb ik geen inzicht in. 

Ook @TvG2016 leest zo te zien mee.

Ik zie het probleem niet zo van die banner. Je krijgt nu toch ook mailtjes met tips en info? Nu is dit natuurlijk een commerciele tip, maar meer tips na een tijd gebruik zouden wat mij betreft ook prima zijn. Mijn vriendin moest vandaag in de gids 2 dagen vooruit en heeft wel 60x op het pijltje naar rechts gedrukt. Handig dan is een tip die aangeeft dat je ook 1x op FF kunt drukken om meteen een dag vooruit te gaan. Als ik een programma huidig terugkijk door steeds omslachtig door de gids te bladeren, mag er best een tip weergegeven worden dat ik met 1 knop bovenin de afstandsbediening het programma direct terug kan kijken. Terugkomend op die banner; als ze zien dat ik Mobiel heb, Netflix open maar geen Netflix via kpn betaal, heb ik graag dat er een banner komt die zegt dat je Netflix via je provider aan kan schaffen zodat dit weer 5 euro scheelt 

Ook @TvG2016 leest zo te zien mee.

In dit geval, werden wij door meerdere meldingen door gebruikers van deze decoder  gewezen op de opmerkingen hier over de banner die een mail stuurden. Dus niet alle credits voor mij dit keer.

Ik zie het probleem niet zo van die banner. Je krijgt nu toch ook mailtjes met tips en info? Nu is dit natuurlijk een commerciele tip, maar meer tips na een tijd gebruik zouden wat mij betreft ook prima zijn. 

Naja meestal beginnen dit soort zaken klein, maar de kans is groot dat er meerdere/andere banners komen. Ook dat zal een '’commercieel bedrijf'’ niet tegenhouden.  Op de iTV ontvangers wordt degelijke reclame ook niet getoond. Als men het overigens geen probleem vindt mogen ze er wat mij betreft een aanbevelingsinstelling van maken.