Skip to main content

KPN TV+ Update mei 2023 #1

KPN TV+ firmware 0.17.8 & KPN TV+ app 1.101.1

Wat zit er in?

KPN TV+ app 1.101.1

Deze update brengt vooral onder water verbeteringen. We hebben de software robuuster kunnen maken en verschillende fixes gedaan om de stabiliteit te verbeteren. Belangrijkste wat je daarvan als klant merkt: Als er nu een storing voorkomt aan de KPN kant, dan blijven apps van andere partijen wel gewoon werken.

Ook een leuke quality of life verbetering: je kunt de pincode nu ook invoeren met de cijfertoetsen van de afstandsbediening.

Firmware 0.17.8

Deze firmware komt alleen beschikbaar voor TV+ Boxen die nu firmware versie 16.4 hebben. Daardoor krijgen die TV+ Boxen ook de audio en video verbeteringen die in 17.4 zit. 

Als de TV+ Box nu al versie 17.4 heeft, dan zal dat zo blijven.

Dit heeft te maken met de foutmelding kbx-apk-1007-404 die nu speelt. Onderzoek naar de grondoorzaak loopt. 

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 1 mei
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 3 mei

Heb je hem na 3 mei nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

@Wasdroger Ieder zo z'n mening. Maar voor mij zit er een groot verschil tussen technische tips zoals hoe je met 1 klik naar de volgende dag kunt gaan en commerciële tips (=aanbevelingen/reclame).

Ik mis vooral in de tv+ box op sommige plekken in de layout handige technische tips die het gebruiksgemak wel enorm kunnen vergroten. Tips die ik wel zie in de interface van de gewone tv-ontvangers.

@Wasdroger Ieder zo z'n mening. Maar voor mij zit er een groot verschil tussen technische tips zoals hoe je met 1 klik naar de volgende dag kunt gaan en commerciële tips (=aanbevelingen/reclame).

(...)

Goede! Misschien ben ik inmiddels (helaas) te erg gewend aan het klikken op de honderden cookiemeldingen, nieuwsbriefpopups etc. Haha. Dan zou bijvoorbeeld een opt-in welke bijvoorbeeld al gevraagd kan worden tijdens de eerste installatie van de Stb een goede zijn! 

Hi allemaal, ik grijp hier even in en heb de laatste reacties verwijderd. Waarom? Het heeft niets te maken met deze update en andere meelezers raken hier in de war van. Hou het alsjeblieft on topic.