Skip to main content

KPN TV+ Update mei 2023 #2

KPN TV+ firmware 0.19.4 & KPN TV+ app 1.103.1

Wat zit er in?

Verbeteringen op het gebied van beeld en geluid! 

We hebben de lip sync (audio en video synchronisatie) verbeterd.
Ook zijn er oplossingen doorgevoerd voor problemen met geluid en beeld bij het afspelen van programma's via Netflix en andere apps.

Verdere fixes:

• Definitieve oplossing voor de foutmelding APK-1007-404 in combinatie met het V10 modem
  • Het voorkomen dat je opstart met een app (bijv. Netflix) open bij opstarten vanuit stand-by
  • Oplossing om te voorkomen dat ondertiteling blijft staan na zappen
  • Diverse oplossingen voor meer stabiliteit
  • Beter software update proces (update tijdens stand-by)

Daarnaast hebben we Dolby MAT toegevoegd aan de instellingen.

Dolby MAT is een nieuwe technologie van Dolby die extra metadata meestuurt met het audio signaal. Deze metadata kan soundbars aansturen om Dolby Atmos te gebruiken. In de meeste gevallen werkt Dolby Atmos ook zonder deze instelling, daarom staat deze functie standaard uit. In sommige situaties kan deze optie echter uitkomst bieden.

Je vindt het via Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 15 mei
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 17 mei

Heb je hem na 17 mei nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ firmware / app updates 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Opnieuw is de TV+ Box na de update aan blijven staan.

Hier voor het eerst ook. voor deze update nooit gehad.

maar lees dat ze het vanaf deze update opgelost hebben toch.

Dus dan is de eerst volgende keer het niet meer zo als het goed is ;)

Hier niet, heb één box staan die netjes geüpdatet was en ook gewoon weer in standby stond te wachten. 

Hier niet, heb één box staan die netjes geüpdatet was en ook gewoon weer in standby stond te wachten. 

Hier trouwens 1 box is vanzelf gegaan deze stond nog aan.

1 box heeft hem wel klaar staan maar nog niet geïnstalleerd stond alleen onder het belletje te wachten.

1 box heeft hem wel klaar staan maar nog niet geïnstalleerd stond alleen onder het belletje te wachten.

Onder het belletje stond waarschijnlijk, net als bij mij, de update voor de TV+ app te wachten. De update van de TV+ firmware was, neem ik aan, wel netjes doorgevoerd.

Ik heb trouwens dat het kpn instellingen menu soms spontaan begint te spacen. Hij verdwijnt naar de achtergrond en dan gaat het flikkeren. 

Mijn ouders geven door dat sinds deze update het beeld 2 seconden zwart wordt tijdens live tv kijken en als die in het menu bezig is. Lijkt wel of de HDMI het signaal niet lekker doorgeeft. Heb even een soort van troubleshooting gedaan en ik laat ze even een harde reset doen. Maar geef het wel even door voor de zekerheid. 

Hier staat de tv+ box ook aan…

Ik ga ervanuit dat ie ge-update is maar ook hier dus niet naar standby na de update.

En straks als de tv vrij is, ff alles bekijken.

Wel goed voor de kijkcijfers als de box gewoon 24/7 aan blijft staan...

Hier staat de tv+ box ook aan…

Ik ga ervanuit dat ie ge-update is maar ook hier dus niet naar standby na de update.

En straks als de tv vrij is, ff alles bekijken.

1 tv zit bij mij in de preselectie en die heb ik handmatig voorzien van de update. Straks boven maar eens kijken wat ik aantref. Is het overigens niet zo dat ie na een aantal uur vanzelf uit gaat. Of begrijp ik die instelling in het menu niet goed?

Onder het belletje stond waarschijnlijk, net als bij mij, de update voor de TV+ app te wachten. De update van de TV+ firmware was, neem ik aan, wel netjes doorgevoerd.

Nee moest ik nog installeren op de laatste maar op de andere die nog aanstond was hij wel geïnstalleerd.

Ik heb trouwens dat het kpn instellingen menu soms spontaan begint te spacen. Hij verdwijnt naar de achtergrond en dan gaat het flikkeren. 

Mijn ouders geven door dat sinds deze update het beeld 2 seconden zwart wordt tijdens live tv kijken en als die in het menu bezig is. Lijkt wel of de HDMI het signaal niet lekker doorgeeft. Heb even een soort van troubleshooting gedaan en ik laat ze even een harde reset doen. Maar geef het wel even door voor de zekerheid. 

Dit had me pa ook maar die had gare HDMI kabel (die bij de box geleverd was) die vervangen voor ander type en was goed toen

Ik heb de KPN TV+ Box verwisseld: 

Deze heb ik verwijderd:

ben alleen vergeten van de ******************* de apps te verwijderen, hopelijk doet KPN de harde reset zodat mijn gegevens verwijderd zijn als die in Alphen a/d Rijn is aangekomen via PostNL.

Deze KPN TV+ Box heb ik aangemeld aan mijn ITV-profiel:

@Remco_ zou je de TV Box met serial-nr: ***********willen verwijderen uit mijn profiel? Alvast bedankt. 👍

Ik heb de KPN TV+ Box verwisseld: 

Deze heb ik verwijderd:

ben alleen vergeten van de ******************* de apps te verwijderen, hopelijk doet KPN de harde reset zodat mijn gegevens verwijderd zijn als die in Alphen a/d Rijn is aangekomen via PostNL.

Deze KPN TV+ Box heb ik aangemeld aan mijn ITV-profiel:

@Remco_ zou je de TV Box met serial-nr: ***********willen verwijderen uit mijn profiel? Alvast bedankt. 👍

Gedaan Dennis. Zou je eventuele vervolg vragen in jouw eigen topic kunnen stellen? Dan houden we hier het overzicht. 😄

Misschien is het verbeelding, maar ik heb de indruk dat, na de laatste update, het beeld van de zenders 1 t/m 10 nog beter is geworden. 
Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Misschien is het verbeelding, maar ik heb de indruk dat, na de laatste update, het beeld van de zenders 1 t/m 10 nog beter is geworden. 

Ja viel mij ook al op.

Zag dat er bij mij rond de 15,5 / 15 mbit loopt nu

Nu met 3 boxen aan op rtl7 loopt er 46 / 46,5 mbit continu hier schommelt hij bij mij tussen

Nu met 3 boxen aan op rtl7 loopt er 46 / 46,5 mbit continu hier schommelt hij bij mij tussen

Wij willen plaatjes zien 😁

Heb je ook terugkijken gemeten?

Erg strak beeld inderdaad. Daar is echt niets van te zeggen. De andere zenders gaan daardoor wel wat negatief  opvallen (stille hint KPN)

Netflix probleem is nu opgelost. Super!

Netflix probleem is nu opgelost. Super!

Volgens mij was het best een pittig half eerste jaar voor TV+ (team)
Een hoop commotie, ook hier op het forum. En nog steeds zijn er nog genoeg aandachtspunten (functioneel en technisch). Maar er worden ook zichtbaar zaken opgelost. Er mag ook wel positieve aandacht zijn voor de zaken die goed gaan. Goed werk team TV+ (we doen het niet voor minder)

Wij willen plaatjes zien 😁

Heb je ook terugkijken gemeten?

Gebruik UniFi die heeft geennplaatjes helaas 

Dolby MAT alleen beschikbaar bij 'Automatisch' ,die snap ik even niet. Waarom niet bij 'Passthrough'?

Automatisch met Dolby MAT AAN = Dolby Atmos

Automatisch met Dolby MAT UIT = Geen Dolby Atmos

Passthrough = Geen Dolby Atmos.

Zie hieronder Netflix die zelf al ziet of Dolby Atmos beschikbaar is:

Voor deze update had ik gewoon Dolby Atmos bij 'Automatisch' en nu moet Dolby MAT ook aangezet worden om Dolby Atmos te krijgen. Raar....

Als op drie TV+ boxen live o.b.v. multicast naar dezelfde zender gekeken wordt dan hoort er maar één stream van maximaal 14,2Mbps binnen te komen.

Als ik Dolby vision aan heb staan gaat het beeld geregeld een seconde op zwart. Hebben meer gebruikers met kpn+ hier last van?

Lip sync wel beter geworden. Vooral bij ESPN Maar er zit nog wel vertraging in. Bij de Rtl en sbs zenders blijft de vertraging nog hetzelfde. Deze was al minimaal maar je ziet het wel. 
dus er kan nog wat bijgespijkerd worden. 

Dolby MAT alleen beschikbaar bij 'Automatisch' ,die snap ik even niet. Waarom niet bij 'Passthrough'?

Automatisch met Dolby MAT AAN = Dolby Atmos

Automatisch met Dolby MAT UIT = Geen Dolby Atmos

Passthrough = Geen Dolby Atmos.

Zie hieronder Netflix die zelf al ziet of Dolby Atmos beschikbaar is:

Voor deze update had ik gewoon Dolby Atmos bij 'Automatisch' en nu moet Dolby MAT ook aangezet worden om Dolby Atmos te krijgen. Raar....

Ik heb m ingesteld op de stand automatisch en vervolgens terug gezet op Passtrough en Dolby MAT bleef aanstaan.