We hebben de lip sync (audio en video synchronisatie) verbeterd. Ook zijn er oplossingen doorgevoerd voor problemen met geluid en beeld bij het afspelen van programma's via Netflix en andere apps.
Verdere fixes:
Definitieve oplossing voor de foutmelding APK-1007-404 in combinatie met het V10 modem
Het voorkomen dat je opstart met een app (bijv. Netflix) open bij opstarten vanuit stand-by
Oplossing om te voorkomen dat ondertiteling blijft staan na zappen
Diverse oplossingen voor meer stabiliteit
Beter software update proces (update tijdens stand-by)
Daarnaast hebben we Dolby MAT toegevoegd aan de instellingen.
Dolby MAT is een nieuwe technologie van Dolby die extra metadata meestuurt met het audio signaal. Deze metadata kan soundbars aansturen om Dolby Atmos te gebruiken. In de meeste gevallen werkt Dolby Atmos ook zonder deze instelling, daarom staat deze functie standaard uit. In sommige situaties kan deze optie echter uitkomst bieden.
Je vindt het via Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen
Wanneer komt ‘ie?
Preselectie: 15 mei Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
Uitrol: 17 mei
Heb je hem na 17 mei nog niet, dan kun je de update zelf starten via:
Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ firmware / app updates
Meer informatie of hulp nodig met TV+?
Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.
Nuttig om te weten: versienummers
De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.
De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.
De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.
Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.
Bladzijde 4 / 9
Dolby MAT alleen beschikbaar bij 'Automatisch' ,die snap ik even niet. Waarom niet bij 'Passthrough'?
Automatisch met Dolby MAT AAN = Dolby Atmos
Automatisch met Dolby MAT UIT = Geen Dolby Atmos
Passthrough = Geen Dolby Atmos.
Zie hieronder Netflix die zelf al ziet of Dolby Atmos beschikbaar is:
Voor deze update had ik gewoon Dolby Atmos bij 'Automatisch' en nu moet Dolby MAT ook aangezet worden om Dolby Atmos te krijgen. Raar....
Ik heb m ingesteld op de stand automatisch en vervolgens terug gezet op Passtrough en Dolby MAT bleef aanstaan.
Ja, maar Dolby MAT kan je niet meer aanpassen bij 'Passthrough' en wordt lichtgrijs. Althans hier dan.
Dolby MAT alleen beschikbaar bij 'Automatisch' ,die snap ik even niet. Waarom niet bij 'Passthrough'?
Voor deze update had ik gewoon Dolby Atmos bij 'Automatisch' en nu moet Dolby MAT ook aangezet worden om Dolby Atmos te krijgen. Raar....
Ik heb m ingesteld op de stand automatisch en vervolgens terug gezet op Passtrough en Dolby MAT bleef aanstaan.
Ja, maar Dolby MAT kan je niet meer aanpassen bij 'Passthrough' en wordt lichtgrijs. Althans hier dan.
Maar blijft wel op ‘aan’ staan
Nu met 3 boxen aan op rtl7 loopt er 46 / 46,5 mbit continu hier schommelt hij bij mij tussen
Als op drie TV+ boxen live o.b.v. multicast naar dezelfde zender gekeken wordt dan hoort er maar één stream van maximaal 14,2Mbps binnen te komen.
Ik leer opnieuw bij. Multicast van de stream. Met de nadruk op Multi. Het klinkt altijd zo logisch maar niet materiedeskundig had ik deze ook even niet op het vizier meteen.
Ongemerkt gaf je hier een tip om te kijken hoe de geluidskwaliteit is bij mij. Ik snap nog steeds niet hoe mensen dit steeds zo snel kunnen zien maar dit is wel een eenvoudige toepasbare. Overigens wel een serie uitzoeken met alle geluidopties, zoals deze.
Nu met 3 boxen aan op rtl7 loopt er 46 / 46,5 mbit continu hier schommelt hij bij mij tussen
Als op drie TV+ boxen live o.b.v. multicast naar dezelfde zender gekeken wordt dan hoort er maar één stream van maximaal 14,2Mbps binnen te komen.
Hoezo 1?
alle 3 de boxen streamen toch over me netwerk het internet op elke box heeft ze eigen stream uiteraard en download de content naar de box.
Hoezo 1?
alle 3 de boxen streamen toch over me netwerk het internet op elke box heeft ze eigen stream uiteraard en download de content naar de box.
Ik denk dat er 1 stream naar de modem gaat en vandaar wordt dit broadcasted naar je netwerk. Als ik het goed begrepen heb is daar ook het IGMP snooping verhaal voor, zodat de pakketjes alleen naar devices gaan die om de streams vragen.
Ik heb na de update een storing bij het geluid via de optical poort naar mijn versterker. Aanzetten van dolby mat verhelpt dit.
Hoezo 1?
Ik denk dat er 1 stream naar de modem gaat en vandaar wordt dit broadcasted naar je netwerk. Als ik het goed begrepen heb is daar ook het IGMP snooping verhaal voor, zodat de pakketjes alleen naar devices gaan die om de streams vragen.
Ik had dat niet aan staan blijkbaar was aan het klooien geweest op me netwerk van de week en IGMP uitgezet.
wel grappig dat allen nog werkte.
nu weer aangezet en inderdaad maar 1 nu.
Net voor 2e keer een vastloper bij aanzetten.
gister al een keer stond hij op snelle stand
en nu vanaf eco stand.
je hoort wel het geluid van de zender maar je kan niks bedienen freeze na minuut start de app opnieuw en werkt alles weer goed.
Hoezo 1?
Ik had dat niet aan staan blijkbaar was aan het klooien geweest op me netwerk van de week en IGMP uitgezet.
wel grappig dat allen nog werkte.
nu weer aangezet en inderdaad maar 1 nu.
Theorie en praktijk matchen weer met elkaar
Dat het optimaler is blijkt maar weer. Goede infrastructuur en configuratie is de basis. Ik maak me ook wel eens schuldig aan wat experimenteren en vergeet dan weer terug te zetten uiteindelijk. Heb recent weer eens alles tegen het licht gehouden hier om die reden
Hoezo 1?
Nee, dat is nu juist waarom multicasting veel efficiënter is dan unicasting. Bij multicasting wordt elke stream maar één keer verstuurd. Op jouw Experia/KPN Box draait een IGMP proxy server en die ontvangt die éne stream. De TV ontvangers hebben zich bij de IGMP proxy server op die stream geabonneerd en daarom stuurt de IGMP proxy server de stream als multicast één keer door op het LAN. IGMP snooping zorgt ervoor dat die stream alleen naar de daarop geabonneerde TV ontvangers doorgezet worden. Op elk lijntje tussen het TV platform van KPN en jouw TV ontvanger komt die stream dus maar één keer voor.
Op beide heb ik de update ontvangen.
Klein probleempje, net als verleden keer, de eerste opname die we keken liep vast.
Aan / uit zetten en daarna volledig geen problemen meer.
Alles werkt nu perfect.
Ik kijk uit naar de volgende update.
Opnieuw is de TV+ Box na de update aan blijven staan.
Klopt, bij mij ook.
Was bij de oude nooit.
Toch een klein iets. Zappen tussen de kanalen gaat wat langzaam. Ik weet niet beter dat als ik zap dat ik gelijk op het nieuwe kanaal zit. Nu zit er een dikke seconde tussen.
Bij mij minder dan een seconde, zoals het hoort.
Hoezo 1?
Nee, dat is nu juist waarom multicasting veel efficiënter is dan unicasting. Bij multicasting wordt elke stream maar één keer verstuurd. Op jouw Experia/KPN Box draait een IGMP proxy server en die ontvangt die éne stream. De TV ontvangers hebben zich bij de IGMP proxy server op die stream geabonneerd en daarom stuurt de IGMP proxy server de stream als multicast één keer door op het LAN. IGMP snooping zorgt ervoor dat die stream alleen naar de daarop geabonneerde TV ontvangers doorgezet worden. Op elk lijntje tussen het TV platform van KPN en jouw TV ontvanger komt die stream dus maar één keer voor.
Bedankt voor de duidelijke toelichting, IGMP proxy was de term waar ik naar op zoek was. Jij schrijft het net wat beter op.
Op beide heb ik de update ontvangen.
Klein probleempje, net als verleden keer, de eerste opname die we keken liep vast.
Aan / uit zetten en daarna volledig geen problemen meer.
Alles werkt nu perfect.
Ik kijk uit naar de volgende update.
Pro-actief herstarten. Ik heb er ooit een gewoonte van gemaakt na een update van een device. Inmiddels doe ik dat op de auto-piloot. Ik weet zeker dat het vaak helpt bij vage problemen na een update.
Pro-actief herstarten. Ik heb er ooit een gewoonte van gemaakt na een update van een device. Inmiddels doe ik dat op de auto-piloot. Ik weet zeker dat het vaak helpt bij vage problemen na een update.
Ik doe dat nooit en toch ervaar ook ik geen technische problemen met de TV+ Box. Functioneel is de TV+ Box mijns inziens echter nog lang niet op het niveau van de "oude" TV ontvangers.
Hoezo 1?
Ik gebruik geen experia box. Heb er wel en v12 maar die ligt te verstoffen in de kast.
maar had wat instellingen anders staan welke inmiddels aangepast zijn
Opnieuw is de TV+ Box na de update aan blijven staan.
Klopt, bij mij ook.
Was bij de oude nooit.
Hier 1 op de slaapkamer welke aanstond de andere niet daar was hij geïnstalleerd toen ik hem aanzette
Ik doe dat nooit en toch ervaar ook ik geen technische problemen met de TV+ Box. Functioneel is de TV+ Box mijns inziens echter nog lang niet op het niveau van de "oude" TV ontvangers.
Ik weet niet of dit specifiek zin heeft om te doen bij TV+ Bij een iPhone is het in verleden wel zo geweest dat na een update er processen actief bleven wat een battery drain tot gevolg had. Ik krijg de gewoonte er bij mij niet meer uit om altijd even alles te herstarten. Afwijking van de zaak
Er zijn de laatste weken weinig ontwikkelingen op het gebied van functionaliteit. Dat kan komen omdat KPN de aandacht nodig had voor de techniek, of het is functioneel af volgens KPN. Ik ben geen veeleisende gebruiker denk ik, en kan prima leven met deze setup.
Ik kwam van een oude Arris en ben er op vooruit gegaan. Het zou mooi zijn als er toch ontwikkelingen komen die van TV+ voor ieder de gewenste setup kan hebben. Je hebt genoeg aangedragen als input dus ze kunnen nog even vooruit
MennoG78 schreef:
Ik gebruik geen experia box. Heb er wel en v12 maar die ligt te verstoffen in de kast.
Ik las inderdaad dat jij IGMP snooping uit had staan maar zelfs zonder IGMP snooping zal een multicast stream een elk lijntje maar één keer verzonden worden. Het enige verschil is dat die stream dan ook op lijntjes verstuurd wordt waar geen TV ontvanger achter aangesloten is.
Dat jij een USG-3 gebruikt i.p.v. een Experia/KPN Box maakt hierin geen verschil, op beide is die IGMP proxy server actief.
MennoG78 schreef:
Ik las inderdaad dat jij IGMP snooping uit had staan maar zelfs zonder IGMP snooping zal een multicast stream een elk lijntje maar één keer verzonden worden. Het enige verschil is dat die stream dan ook op lijntjes verstuurd wordt waar geen TV ontvanger achter aangesloten is.
Dat jij een USG-3 gebruikt i.p.v. een Experia/KPN Box maakt hierin geen verschil, op beide is die IGMP proxy server actief.
Dan is daar spraakverwarring over bij mij stond de proxy niet aan.
vond het ook raar dat het wel werkte
MennoG78 schreef:
Dan is daar spraakverwarring over bij mij stond de proxy niet aan.
vond het ook raar dat het wel werkte
Dat is niet zo gek immers de TV+ Box valt automatisch terug naar unicast-mode als hij geen verbinding kan krijgen met de IGMP proxy-server. In unicast-mode heeft elke TV ontvanger wel een eigen stream vanaf het TV platform van KPN. Deze streams zijn echter niet groter dan maximaal zo'n 8Mbps en dus zou je dan niet meer dan 24Mbps voor die drie streams moeten meten.
Wel raar dat als ik offtopic ga direct mij de mond gesnoerd wordt en hierboven een offtopic discussie gewoon mag blijven staan. Volgens mij heeft deze update niks met igmp te maken.
Afijn, mijn ouders hadden schijnbaar een netwerkstoring, wel raar dat de tv+ box hierop gaat reageren met zwart beeld geven en beeld geven. Ik merk trouwens dat de lipsync idd een stap in de goede richting gemaakt heeft, Netflix loopt weer soepel. Nu Disney testen.
Maar blijft wel op ‘aan’ staan
Om even een hele lange discussie te voorkomen en wel bij het onderwerp te blijven van deze topic, Dolby MAT doet niks bij 'Passthrough'. Geen Dolby Atmos en daar wil ik wel duidelijkheid over hebben waarom dit zo softwarematig ingericht is. Voor mij een functie die het probleem niet verhelpt.
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.