MennoG78 schreef:
Dan is daar spraakverwarring over bij mij stond de proxy niet aan.
vond het ook raar dat het wel werkte
Dat is niet zo gek immers de TV+ Box valt automatisch terug naar unicast-mode als hij geen verbinding kan krijgen met de IGMP proxy-server. In unicast-mode heeft elke TV ontvanger wel een eigen stream vanaf het TV platform van KPN. Deze streams zijn echter niet groter dan maximaal zo'n 8Mbps en dus zou je dan niet meer dan 24Mbps voor die drie streams moeten meten.
Dat was dus juist het gekke multicast stond gewoon aan de op zenders en was niet terug gesprongen aangezien ik nu nog steeds zelfde beeld heb als gister.
Maar inderdaad we stoppen hiermee (off topic)
MennoG78 schreef:
Dat was dus juist het gekke multicast stond gewoon aan de op zenders en was niet terug gesprongen aangezien ik nu nog steeds zelfde beeld heb als gister.
En hoe zie je dan dat multicast gewoon aan stond op die zenders?
Dat de video mode op jouw TV+ Box dan nog op multicast staat wil niet zeggen dat er ook multicast gebruikt wordt.
@wjb dit blijft een off-topic discussie. Wordt er niet overzichtelijker op als ik eerst een volle pagina met een multicast discussie moet lezen.
Dank voor de terugkoppeling op de laatste update en het zelfcorrigerende vermogen in de conversatie dat scheelt op een feestdag als deze . Ik zou iedereen inderdaad willen verzoeken om het gesprek specifiek te houden bij de laatste update en andere vragen in een individueel apart topic te plaatsen. Dat scheelt enorm bij het inventariseren van de feedback!
Wel raar dat als ik offtopic ga direct mij de mond gesnoerd wordt en hierboven een offtopic discussie gewoon mag blijven staan. Volgens mij heeft deze update niks met igmp te maken.
Afijn, mijn ouders hadden schijnbaar een netwerkstoring, wel raar dat de tv+ box hierop gaat reageren met zwart beeld geven en beeld geven.
Ik merk trouwens dat de lipsync idd een stap in de goede richting gemaakt heeft, Netflix loopt weer soepel. Nu Disney testen.
Ik vind zelf de multicast discussie best relevant bij een en ook deze update. Tenslotte is er best wat te doen geweest (en nog steeds) over beeldkwaliteit. Zeker als mensen menen dat opnieuw de bitrate omhoog lijkt te zijn gegaan na de update.
Gelukkig hoeven wij dat niet te beslissen en hebben we daar moderators voor
Ik vind zelf de multicast discussie best relevant bij een en ook deze update. Tenslotte is er best wat te doen geweest (en nog steeds) over beeldkwaliteit. Zeker als mensen menen dat opnieuw de bitrate omhoog lijkt te zijn gegaan na de update.
Dan begin je een apart topic @Roy74 . Ook andere gebruikers mogen mensen aanspreken op het forum.
Dan begin je een apart topic @Roy74 . Ook andere gebruikers mogen mensen aanspreken op het forum.
Uiteraard @Chrizziey mag dat en zoals ik aangaf hebben we daar nog @Remco_ op deze vrije dag als het zelfsturend vermogen niet lukt haha. Maar dat is lijkt me niet nodig want er zijn mooie bijdragen steeds van eenieder. Ik vind multicast wel on-topic. De moderator schat Multicast in dit topic als ik het lees ook in als off-topic dus dan acteren we zo. On-topic verder
De bijdrages zijn zeker mooi en met elkaar in gesprek gaan is altijd een goed idee wat mij betreft . Ik wil wel verzoeken om dan bij deze het onderwerp Multicast hier even te laten rusten voor nu aangezien dit niet een specifiek onderdeel was van de laatste update.
Bij deze dan:
Mij valt ook op dat een bug zit in de selectievakjes van het menu.
Eerste voorbeeld:
Ik heb gisteren met geen mogelijkheid multicast met beste kwaliteit kunnen selecteren, aangezien het instellingenmenu niet onthoudt welke vakjes je selecteert. Als ik dan eerst weer unicast doe, en daarna multicast met beste kwaliteit onthoudt de ontvanger deze wel. Heb ik op twee ontvangers een issue mee gehad sinds gisteren.
Tweede voorbeeld:
Ik wou gisteren een app de juiste rechten geven, met de selectievakjes mocht ik zowaar toestemming, vragen om toestemming en weigeren alle drie selecteren, terwijl het hoort dat ik maar één vakje mag selecteren.
Ik heb daarnaast ook problemen bij het opstarten dat het geluid van de tv constant wegvalt (beeld loopt niet vast).
daarnaast ook met vrijwel elke andere streaming platform hetzelfde probleem als met Netflix:
hopelijk komt hier ook gauw een oplossing voor.
Ik heb daarnaast ook problemen bij het opstarten dat het geluid van de tv constant wegvalt (beeld loopt niet vast).
daarnaast ook met vrijwel elke andere streaming platform hetzelfde probleem als met Netflix:
hopelijk komt hier ook gauw een oplossing voor.
Wat zijn deze problemen op Netflix?
ik ervaar hier op 3 boxen geen problemen maar ook al niet voor deze updates.
me vader had voor deze update dat af en toe Netflix in een versnelling ging moest je pauzeren en weer op playdrukken dat is nu over hij hun.
Dat ervaar ik ook, dat duurt dan een paar seconden en dan is het prima. Ik ervaar dit met als ik de tv ontvanger opnieuw opgestart, en met de updates van de tv ontvangers.
Dat ervaar ik ook, dat duurt dan een paar seconden en dan is het prima. Ik ervaar dit met als ik de tv ontvanger opnieuw opgestart, en met de updates van de tv ontvangers.
Dito hier. Maar al onder de vorige software versie voor systeem en TV+.
Wel nu wegens ernstige problemen sinds 17 mei niet meer via kabel v10 / multicast beste kwaliteit.
Nu via wifi v10 en, daarom, unicast.
Overigens lijkt de DIW7022 het sowieso beter te doen via wifi ( mits ondersteunt modem) dan via kabel. Dat omzeilt ook problemen met switches enzo.
Dito hier. Maar al onder de vorige software versie voor systeem en TV+.
Wel nu wegens ernstige problemen sinds 17 mei niet meer via kabel v10 / multicast beste kwaliteit.
Nu via wifi v10 en, daarom, unicast.
Overigens lijkt de DIW7022 het sowieso beter te doen via wifi ( mits ondersteunt modem) dan via kabel. Dat omzeilt ook problemen met switches enzo.
Ik heb er twee. Een via kabel via een Netgear switch. De andere via Superwifi2. Box12 modem. Ik merk niet echt een verschil tussen beiden maar de draadloze heeft vanwege de oudere tv “maar” een 1080p stream. Wat ik wel nog steeds heb op de draadloze setup is af en toe een kleine tik in het geluid. Dat is erger geweest maar dit is nog steeds niet helemaal weg.
Slechte zaak dat je het nu met de unicast kwaliteit moet doen. Op mijn oled levert dat echt een beroerde kwaliteit op.
PeterG schreef:
Ik ervaar geen problemen met de TV+ Box in multicast mode aangesloten met een netwerkkabel die uiteindelijk via twee switches op mijn EdgeRouter aangesloten is. De issues die ik met de TV+ Box heb zijn puur van functionele aard. Wel is het zo dat ik mijn TV ontvangers allemaal op een eigen apart vlan heb staan en ik dat vlan ik ook expliciet voorrang geen op net netwerk. Dat doe ik al geruime tijd omdat ik merk dat ook Microsoft updates op computers soms tot kleine haperingen op de TV ontvangers kunnen leiden.
Overigens heb ook ik het gevoel dat de TV+ Box gevoeliger is voor ander verkeer op het vaste netwerk dan de "oude" TV ontvangers.
PeterG schreef:
Ik ervaar geen problemen met de TV+ Box in multicast mode aangesloten met een netwerkkabel die uiteindelijk via twee switches op mijn EdgeRouter aangesloten is. De issues die ik met de TV+ Box heb zijn puur van functionele aard. Wel is het zo dat ik mijn TV ontvangers allemaal op een eigen apart vlan heb staan en ik dat vlan ik ook expliciet voorrang geen op net netwerk. Dat doe ik al geruime tijd omdat ik merk dat ook Microsoft updates op computers soms tot kleine haperingen op de TV ontvangers kunnen leiden.
Overigens heb ook ik het gevoel dat de TV+ Box gevoeliger is voor ander verkeer op het vaste netwerk dan de "oude" TV ontvangers.
Dit ervaarde ik dus ook en heb het ook apart zitten op eigen vlan.
Ervaar ook geen problemen met de box.
op die punten van de feature lijst dan na maar zijn voor mij meer een Nice to have en geen must.
ieder natuurlijk ze eigen ding ;)
Even tussendoor: onderstaande meldingen/vragen zijn genoteerd en doorgegeven.
- spacende instellingen
- waarom Dolby MAT alleen bij automatisch
- selectievakjes
De ontvanger die niet uitgaat na de update. Volgens mij was dat geen onderdeel van het “Beter software update proces” uit deze update. Ik vraag even na hoe het hiermee staat.
Even tussendoor: onderstaande meldingen/vragen zijn genoteerd en doorgegeven.
- spacende instellingen
- waarom Dolby MAT alleen bij automatisch
- selectievakjes
De ontvanger die niet uitgaat na de update. Volgens mij was dat geen onderdeel van het “Beter software update proces” uit deze update. Ik vraag even na hoe het hiermee staat.
Heb nu al sinds nieuwe software al paar keer met opstarten van de box vastlopers gehad (herhaald zich op 3 boxen) en hoorde me vader er ook over dat hij dat plaatjes krijgt van KPN zoals ik eerder al melde
Ik kan het niet reproduceren maar ik krijg af en toe na het opstarten een splash screen van HBO Max. Ik heb overigens in het geheel geen abonnement op HBO Max. Mijn ouders hoorde ik hetzelfde zeggen. Dit verdwijnt automatisch om weer in het menu van TV+ te komen. Is sinds deze update.
Klopt @Roy74, dit heb ik gisteren ook gehad toen de ontvanger opstarte. Vroeg me al af waarom HBO Max ging opstarten zonder mijn selectie.
Klopt @Roy74, dit heb ik gisteren ook gehad toen de ontvanger opstarte. Vroeg me al af waarom HBO Max ging opstarten zonder mijn selectie.
Nou @Chrizziey dan is het in ieder geval al minstens op 3 plekken waargenomen. Is ook niet altijd het geval hier. Wellicht heeft het wel een relatie met de beschrijving in deze update om te voorkomen dat bij opstarten er een app zoals Netflix wordt weergegeven. Wellicht wilt @Erik_ dit doorgeven aan TV+ headquarters.
Hmm. @Roy74 , @Chrizziey
Staat ie bij jullie op snelle start of eco?
@PeterG Heb dit gisteren echt eenmalig gehad na een harde reset. Voor de rest niet meer voorgekomen heel eerlijk gezegd. Eco gebruik ik trouwens niet, weinig verschil en hoop wachttijd.
Hmm. @Roy74 , @Chrizziey
Staat ie bij jullie op snelle start of eco?
Bij mij staat TV+ op de ecostand. Boven en beneden. Los van dit issue heb ik het gevoel dat de opstartoptie ook verschil uitmaakt. Ik las je link naar het topic met je problemen ineens. Dat is niet fraai.
@PeterG Heb dit gisteren echt eenmalig gehad na een harde reset. Voor de rest niet meer voorgekomen heel eerlijk gezegd. Eco gebruik ik trouwens niet, weinig verschil en hoop wachttijd.
Exact, ik heb het nu 2 keer gezien en ouders melden het eenmaal. Kan het ook niet reproduceren. Ik vond de verschillen in verbruik tussen eco en normaal starten best fors. Op jaarbasis toch de moeite. Overigens ook een pluspunt van TV+ dat het geen energievreter is.