@Erik_ ik heb na reboots van de Boxen geen foutmeldingen meer gehad en draait alles prima.
En merk ik eigenlijk niks van de update omdat ik hiervoor er ook al geen last van had.
Beeld en geluid lopen nog steeds niet synchroon. Best hinderlijk. Beeldkwaliteit an zich ben ik wel tevreden over! Maar de app zelf, zeer ergerlijk. Zit zo onlogisch in elkaar, hoop dat er nog wat verbeteringen gaan komen. Vorige app op de “oude” decoder was prima!
Hi allemaal! Ik heb toch even wat reacties weggehaald. Dit is een topic voor feedback en vragen over de huidige update.
Als je andere vragen of opmerkingen hebt, maak dan een eigen topic aan. Of reageer in topics over dat onderwerp.
wordt het volumeniveau ook opgelost?
graag mijn klacht terugplaatsen
Hi allemaal! Ik heb toch even wat reacties weggehaald. Dit is een topic voor feedback en vragen over de huidige update.
Als je andere vragen of opmerkingen hebt, maak dan een eigen topic aan. Of reageer in topics over dat onderwerp.
waar is mijn klacht van de audio dat is feedback. mijn vraag was: zit hier de volumeverbetering in. geen antwoord gehad. eigen topuc maken werkt niet. dus staan laten graag
Admin: eigen topic is aangemaakt: Wie is verantwoordelijk voor defecte apparatuur na niet oppakken klacht
Dank! De ernorme veel te grote vertraging in het zappen is verdwenen! Gezin blij. Het mag nog steeds wel sneller, maar het is niet meer zo dat ik elke keer als we van zender wisselen gedwongen wordt om de glazen en chips aan te vullen ;-)
ok , helaas.
vanmorgen werkte de wifi zo slecht dat de box vastloopt. de spanning moest eraf, nu werkt bedraad goed, maar voor mijn doeleinden te traag(100mbit)
lijkt op een bug met de wifi in deze update.
ok , helaas.
vanmorgen werkte de wifi zo slecht dat de box vastloopt. de spanning moest eraf, nu werkt bedraad goed, maar voor mijn doeleinden te traag(100mbit)
lijkt op een bug met de wifi in deze update.
KPN heeft lijkt wel bedraad en wifi op 100 mbit afgekapt welke reden dat heeft geen idee.
@Shyrin_ kan je die dinsdag ook mee nemen?
APK-1007-404
De tv in de slaapkamer had gisteren en ook vandaag deze melding.
...
De DIW7022 in de slaapkamer is met een vaste CAT6 kabel met de V10 verbonden.
De DIW7022 in de woonkamer via een Netgear switch GS105E en deze heeft geen problemen ...
Dit is nu precies wat volgens KPN met die laatste firmware van de TV+ Box verholpen zou moeten zijn, maar blijkbaar is dat dus nog niet het geval.
Vandaag werkte beide gelukkig wel goed.
Geen meldingen.
Alleen jammer dat je HDR uit moet zetten.
Dat geeft behalve een donkerder beeld, ook opstartproblemen (woonkamer LG Oled tv).
En hierdoor geen 4K bij de streamingdiensten.
Dus ik hoop dat KPN snel HDR automatisch op de DIW7022 zet.
Vandaag werkte beide gelukkig wel goed.
Geen meldingen.
Alleen jammer dat je HDR uit moet zetten.
Dat geeft behalve een donkerder beeld, ook opstartproblemen (woonkamer LG Oled tv).
En hierdoor geen 4K bij de streamingdiensten.
Dus ik hoop dat KPN snel HDR automatisch op de DIW7022 zet.
Ik kan hem niet uitzetten alleen HDR continu of SDR
HDR Automatisch zit er echt al maanden niet meer in
Heb hem hier altijd op HDR continu staan
@MennoG78
Sorry, ik bedoelde inderdaad dat je hem op SDR moet zetten.
Eigenlijk zet je HDR daardoor uit en heb je geen 4K.
KPN moet snel HDR automatisch toevoegen.
Ik begreep dat die optie wel op de Arris 5202 zit.
Mijn gevoel zegt, dat je dan ook veel problemen oplost, als HDR op “HDR automatisch” gezet kan worden.
Hij heeft ook op de TV+ box gezeten met testen maar is toen omgezet naar HDR continu.
Op de Arris 5202 zat hij wel ja Automtisch of aan
@MennoG78 Even aanhakend als ik kijk naar mijn boxen thuis, beide draadloos, dan geven toch op de wifi 1200Mbits aan(lokale doorvoorsnelheid). Maar enfin, de LAN is wel zeker op 100mbits gelimiteerd, en zou in theorie 1Gbits kunnen.
Daarnaast werken ze hier wel goed, en doet een simpele reboot voor de meeste problemen wel de oplossing bieden.
@MennoG78 Even aanhakend als ik kijk naar mijn boxen thuis, beide draadloos, dan geven toch op de wifi 1200Mbits aan(lokale doorvoorsnelheid). Maar enfin, de LAN is wel zeker op 100mbits gelimiteerd, en zou in theorie 1Gbits kunnen.
Daarnaast werken ze hier wel goed, en doet een simpele reboot voor de meeste problemen wel de oplossing bieden.
KLopt bij mij connecte hij ook op 1200 mbit maar hij gooide er maar 100 mbit doorheen als ik naar me plexserver ging
…
@joop2011 schrijft:
ik bedoelde inderdaad dat je hem op SDR moet zetten.
Eigenlijk zet je HDR daardoor uit en heb je geen 4K
HDR is onderdeel van 4k. Als je dat uitzet heb je nog steeds 4k (bij de 4k zenders en streamingdiensten). 4k = 3840 bij 1260 pixels. Dat verandert niet bij SDR.
…
@joop2011 schrijft:
HDR is onderdeel van 4k. Als je dat uitzet heb je nog steeds 4k (bij de 4k zenders en streamingdiensten). 4k = 3840 bij 1260 pixels. Dat verandert niet bij SDR.
Ik neem aan dat je bedoelt dat HDR geen onderdeel is van 4K immers ook bij full-HD kan HDR actief zijn, denk maar aan de ESPN UHD zender.
wordt het volumeniveau ook opgelost?
vandaag met service+ moeten bellen
vandaag even bezig gehouden met de 7022 ,s
op zolder: na update groen lampje zwart beeld.
spanning eraf en erop draaide weer met haperend beeld
deze is via wifi. na omzetten unicast draait hij weer ok.
slaapkamer : na update een herstart uitgevoerd , daarna ok.
woonkamer : spanningsvrij moeten maken , daarna haperend beeld(wifi) zelfde als op zolder uitgevoerd.
videoland app :na pauze loopt wel eens vast.
netflix : geen problemen
opnames bekijken : spoelen gaat regelmatig niet soepel.
contract met service plus gehad:
netwerk getest alles ok.
geluidsprobleem wordt aan gewerkt.
overige wordt ook aan gewerkt.
@joop2011 schrijft:
Nee, dat is helaas niet zo.
@joop2011 schrijft:
Nee, dat is helaas niet zo.
Wat is de resolutie dan Joop?
Nu is de resolutie (met SDR) 1080P/50
Met HDR aan is de resolutie meteen 2160 (zie ik in beeld).
Alleen is het beeld donkerder en start hij super slecht op.
Maar als HDR aanstaat, zie ik o.a. bij Disney+ bij veel films en series 4K staan.
Als HDR uitstaat (dus als de box op SDR staat), dan zie ik o.a. bij Disney+ HD bij deze series staan.
Ook komt bij SDR Dolby Vision niet in beeld, (met HDR aan wel).
De DIW7022 staat beste beeldkwaliteit en beste resolutie beide aan.
I.v.m. de donkerdere beelden en het super slechte opstarten laat ik hem voorlopig op SDR staan (helaas).
Hopelijk lost KPN dit probleem met een update snel op.
Is ook punt 39 bij de lijst van @wjb
Hopelijk lost KPN dit probleem met een update snel op.
Is ook punt 39 bij de lijst van @wjb
Punt 39 van de Feature requests TV+ gaat niet over het HDR/SDR i.c.m. 4K/HD, die gaat alleen over de mogelijkheid om HDR op automatisch in te stellen.
Dat jouw TV+ Box blijkbaar terugschakelt van 4K naar HD als je HDR uitzet is een ander issue en mijns inziens een bug. Ik heb overigens niemand anders een melding over dit issue zien maken en dus vraag ik mij af of het issue wellicht beperkt is tot jouw TV+ Box.
@wjb
Ik heb wel op meerdere topics gelezen dat ook bij anderen het beeld donkerder wordt als HDR aanstaat.
Dat is zo wie zo een probleem op alle DIW702 boxen.
Of het een bug op onze box is, heb ik twijfels over.
De kans is groot dat velen het niet opvalt.
Ik snap het niet meer helemaal meer @joop2011.
Ja, ik weet dat HDR donkerder oogt dan SDR en ja, daar is dat punt 39 dan ook voor.
Maar het issue wat jij aandraagt (HDR uit betekent geen 4K meer) is een heel ander issue en dat is waar ik het over heb.
Ja, ik weet dat HDR donkerder oogt dan SDR en ja, daar is dat punt 39 dan ook voor.
Maar het issue wat jij aandraagt (HDR uit betekent geen 4K meer) is een heel ander issue en dat is waar ik het over heb.
Inderdaad.
Op SDR geen 4K
Gecontroleerd via Disney+
Inderdaad.
Op SDR geen 4K
Gecontroleerd via Disney+
En over dat issue heb ik nog niemand anders melding zien maken. Dat is dan ook waarom ik mij afvraag of dat issue wellicht gerelateerd in aan jouw TV+ Box / televisie.