Skip to main content

KPN TV+ Update juni 2023 #2

KPN TV+ firmware 0.20.8

 

Wat zit er in?

Ondertiteling

De bug dat ondertiteling niet altijd direct in beeld komt bij live tv is verholpen. 

Geluid via Bluetooth

Een van de bekende bevindingen is dat er bij een via Bluetooth gekoppelde headsets of speaker alleen geluid is bij Terugkijken of Opnames. Bij live tv is er dan geen geluid. Dat is met deze update opgelost. 

Opstarten

Het kan bij opstarten voorkomen dat het KPN logo of de voortgangsbalk heel lang in beeld blijven. Dat is verholpen.

 

En verder?

Verder de eerste stap richting een regelmatig terugkomende wens. In deze update zit de eerste helft van het kunnen starten met live tv. 

Maar, let op: het is met deze update van de firmware nog niet voor jullie beschikbaar.

Om dat voor elkaar te krijgen moeten we namelijk ook de app aanpassen. Wat betekent dat de optie voor jullie beschikbaar zal zijn met een volgende update van de tv+ app software.  Houd de Product Updates in de gaten :)

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 26 juni
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 28 juni

Heb je hem na 28 juni nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ firmware updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

@Erik_  weet jij ook waar de app update blijft?

We zouden eens per 2 weken een app update krijgen dat is nu

En we zouden eens per 4 weken een firmware update krijgen die is nu uitgebracht.

Vraag wanneer komt de App update?


zolang er alleen een tv+ box alleen achter zit merk je het niet. vb mijn situatie:

een tv 

een blu ray speler

een nintendo switch 

een hifi instalatie met hdmi ingangen.

bij de blu ray is niveau 20 op tv hard. dit hezelfde te krijgen met de tv+ box moet de tv op 60 staan.  

dit was mij verteld dat deze update dit zou oplossen., dan blaas ik niet meer mijn speakers op als bv mijn kinderen de switch aanzetten en volume niet terugzetten naar standaard niveau.

Duidelijk. Vraag me wel af waarom voor mijn gevoel de oude Arris ontvanger hetzelfde geluid gaf. Daar had ik dezelfde tv ook op 15 staan. Het uitgangsniveau is discutabel maar ik snap wel dat het irritant is.

jet is niet irritant maar ik heb nu mijn tv speakers stuk. met lage tonen ratelen ze.

vandaar dat ik er op hamer. en het is niet een beetje verschil. en gek genoeg op alles in huis zit het verschil. beneden op de samsung tv en de onkyo. boven beide philips tv,s hebben het.

sterker kpn heeft het ook bevestigd dat het zo is, daarom moet die +2db er wel gaan komen.

een soundbar en tv speakers werken anders als een hifi installatie.

nu bedenk ik mij iets…

hebben jullie alles al op hdmi 2.0 of hoger?

ik heb hdmi 1.4+ 


Een beetje moderne soundbar werkt gewoon via Audio Return Chanel (ARC) van de TV, een versterker doet dat ook of anders loopt het via Glasvezel. Het volume heeft niets met de HDMI versie te maken. Ik heb destijds wel verschil gemerkt toen ik nog geen HDMI-ARC gebruikte en nog noodgedwongen de Box+ op ‘stereo’ moest zetten vanwege een tekortkoming in de software toen, er zat inderdaad best een verschil tussen live en opgenomen en/of uitgesteld kijken, maar niet zoveel dat je de interne speakers van de TV ermee opblaast.  Ik adviseer je om de soind-setting van de Box+ op Dolby MOL te zetten. Daarmee waren mijn problemen met de audio helemaal opgelost. 


zolang er alleen een tv+ box alleen achter zit merk je het niet. vb mijn situatie:

een tv 

een blu ray speler

een nintendo switch 

een hifi instalatie met hdmi ingangen.

bij de blu ray is niveau 20 op tv hard. dit hezelfde te krijgen met de tv+ box moet de tv op 60 staan.  

dit was mij verteld dat deze update dit zou oplossen., dan blaas ik niet meer mijn speakers op als bv mijn kinderen de switch aanzetten en volume niet terugzetten naar standaard niveau.

Duidelijk. Vraag me wel af waarom voor mijn gevoel de oude Arris ontvanger hetzelfde geluid gaf. Daar had ik dezelfde tv ook op 15 staan. Het uitgangsniveau is discutabel maar ik snap wel dat het irritant is.

jet is niet irritant maar ik heb nu mijn tv speakers stuk. met lage tonen ratelen ze.

vandaar dat ik er op hamer. en het is niet een beetje verschil. en gek genoeg op alles in huis zit het verschil. beneden op de samsung tv en de onkyo. boven beide philips tv,s hebben het.

sterker kpn heeft het ook bevestigd dat het zo is, daarom moet die +2db er wel gaan komen.

een soundbar en tv speakers werken anders als een hifi installatie.

nu bedenk ik mij iets…

hebben jullie alles al op hdmi 2.0 of hoger?

ik heb hdmi 1.4+ 

Ik heb hier alles op de mee geleverde kabels aangesloten zitten dus 2.1 als ik me niet vergis en 0 problemen (ja iets zachter maar voor hier niet erg)


steffen1 schreef:

nu bedenk ik mij iets…

hebben jullie alles al op hdmi 2.0 of hoger?

ik heb hdmi 1.4+

Mijn Sony KDL-42W705B heeft ook hdmi versie 1.4.

Ik ga er even vanuit dat @Steffen14 en @steffen1 dezelfde persoon zijn en in dat geval moet er toch wat anders spelen immers het kleine verschil in geluidsniveau dat ik ervaar verklaart absoluut niet dat jij met de TV+ Box jouw volume op 60 moet zetten terwijl deze op 20 kan staan bij andere apparaten.


Ik herken dit grote verschil ook niet. Om dit goed verder te kunnen uitzoeken wil ik je vragen met 1 van de accounts een topic aan te maken of geef een reactie in een van je eigen topics over dit onderwerp. Dan kunnen wij het daar verder in uitzoeken. Mijn collega zal ziet de reactie wel verschijnen.

 

Admin: berichten die niet over de update of off topic zijn heb ik verwijderd. 


 

Dat e meteen met volledig scherm start

Dat is een hele mooie update als dit zo werkt

Ik kan me herinneren dat we dit eerder hadden gehad. Maar werd toen teruggedraaid, hopelijk werkt het dan nu wel goed. 😉👍🏼


Update geslaagd.


 

Dat e meteen met volledig scherm start

Dat is een hele mooie update als dit zo werkt

Ik kan me herinneren dat we dit eerder hadden gehad. Maar werd toen teruggedraaid, hopelijk werkt het dan nu wel goed. 😉👍🏼

Werkt nu nog niet hoor.

Moet ook een app update voor komen maar in deze firmware zit te voorbereiding ervoor


Opstarten

Het kan bij opstarten voorkomen dat het KPN logo of de voortgangsbalk heel lang in beeld blijven. Dat is verholpen.

 

wat wordt er hiermee precies bedoeld?


@steffen1 niet anders dan dat het er staat. 😉 Tijdens het opstarten van de TV+ kwam het nog wel eens voor dat het logo lang in beeld bleef hangen. Die blijft nu korter in beeld hangen voordat je naar het beginscherm gaat. 


@steffen1 niet anders dan dat het er staat. 😉 Tijdens het opstarten van de TV+ kwam het nog wel eens voor dat het logo lang in beeld bleef hangen. Die blijft nu korter in beeld hangen voordat je naar het beginscherm gaat. 

ok ik heb het namelijk ni met overschakelen van apps naar tv+app


Toch wil ik wederom dringend aandacht vragen voor het synchronisatie-probleem. Ook al is dit al 100 keer gevraagd, het is soms niet te kijken, wij ergeren ons er verschrikkelijk aan vooral met muziek-uitzendingen, maar ook met praat programma’s. Het komt ook regelmatig bij de ‘1e 10 kanalen voor’…

Alleen maar zeggen dat het bekend is etc. schiet voor ons echt niet op.

We betalen voor iets wat blijkbaar nog steeds in de kinderschoenen staat, alleen is de prijs daar niet naar. Ik zou toch graag eens zien dat we op een normale manier TV kunnen kijken en niet steeds moeten resetten of een dergelijke handeling.

Laat niemand zich aangevallen voelen hiermee, maar er iets mee doen. TV-kijken doen we voor de ontspanning...


De ondertiteleling lijkt beter, maar de laatste zin blijft wel staan als je overschakelt naar een andere zender en moet je de ondertiteling weer uitschakelen om die laatste zin te laten verdwijnen.

 


Hi @ronvmeijer. Ik snap je vraag. Maar dit topic is alleen voor het bespreken van de inhoud van de huidige update. Als je verdere discussie over de synchronisatie wilt houden mag dat. Maar doe dat dan door zelf een topic aan te maken of te reageren in een ander topic waarin dit besproken wordt. 


Hi @ronvmeijer. Ik snap je vraag. Maar dit topic is alleen voor het bespreken van de inhoud van de huidige update. Als je verdere discussie over de synchronisatie wilt houden mag dat. Maar doe dat dan door zelf een topic aan te maken of te reageren in een ander topic waarin dit besproken wordt. 

Bram, je hebt gelijk. Ik zal het ook doen, maar ik heb een idee dat je in een ander topic niet gehoord wordt. Vandaar mijn smeekbede (bijna). Ik zal het On-Topic houden 🙂


nu bedenk ik mij iets…

hebben jullie alles al op hdmi 2.0 of hoger?

ik heb hdmi 1.4+ 

Ik heb HDMI 2.0 op de oled beneden.


ik heb sinds kort ook de nieuwe decoder en ervaar ook dat het geluids niveau beduidend zachter is als op mijn oude vip52022 (ook na deze update

en volgens mij zijn de niveaus ook verschillen per app

ik moet mijn tv behoorlijk harder zetten


Prima natuurlijk dat er continu gewerkt wordt aan verbetering van de TV ontvanger. 
Maar een groot gemis vindt ik nog steeds dat je geen favoriete zenders kunt instellen. 
Je kunt wel met dat hartje wat doen maar werkt erg omslachtig. 
In mijn vorige TV ontvanger kon je gewoon een selectie en volgorde van de zenders instellen. 


@Marco van O.  @Touwer  etc.

Deze topic is alleen bedoelt voor de update 0.20.8

 

Voor alle andere zaken kan je beter een nieuw eigen topic starten.

 

Voor lopende zaken (toekomstige updates) KPN zie hier.

 

Voor diverse wensen zie hier. Feature requests KPN TV+


Zojuist TV aan gezet. Helaas zwart beeld met de tekst dat er geen bron aanwezig was terwijl de led van de Box+ gewoon groen brandde en de TV op de juiste HDMI ingang stond. Vreselijk moeten klooien om weer beeld te krijgen, maar helaas compleet out of sync. De OK toets op de afstandsbediening ingedrukt, toen stond alles stil, na een aantal seconden weer op OK gedrukt , zwart beeld voor een aantal seconden en toen liep alles weer goed. Dat ik geen beeld meer had is me nog niet eerder gebeurd, maar na de update dus wel. 


Hi @ronvmeijer. Ik snap je vraag. Maar dit topic is alleen voor het bespreken van de inhoud van de huidige update. Als je verdere discussie over de synchronisatie wilt houden mag dat. Maar doe dat dan door zelf een topic aan te maken of te reageren in een ander topic waarin dit besproken wordt. 

Bram, je hebt gelijk. Ik zal het ook doen, maar ik heb een idee dat je in een ander topic niet gehoord wordt. Vandaar mijn smeekbede (bijna). Ik zal het On-Topic houden 🙂

Hier wil ik toch nog even op terugkomen: wij lezen alles. Zowel hier, maar ook in losse topics. We kunnen niet altijd overal in detail op reageren, wij weten ook niet alles. En we kunnen ook niet alles (nu) oplossen. Maar we lezen alles, en de feedback wordt doorgezet naar het tv team.

 

Zojuist TV aan gezet. Helaas zwart beeld met de tekst dat er geen bron aanwezig was terwijl de led van de Box+ gewoon groen brandde en de TV op de juiste HDMI ingang stond. Vreselijk moeten klooien om weer beeld te krijgen, maar helaas compleet out of sync. De OK toets op de afstandsbediening ingedrukt, toen stond alles stil, na een aantal seconden weer op OK gedrukt , zwart beeld voor een aantal seconden en toen liep alles weer goed. Dat ik geen beeld meer had is me nog niet eerder gebeurd, maar na de update dus wel. 

Kijk het even aan. Het kan eens gebeuren dat er iets geks gebeurt. Dat is veelal een incident, over het algemeen verholpen door een herstart. Heb je het vaker, en zien we er meer meldingen over, dan is het iets dat we misschien aan de update kunnen linken.


ik heb sinds kort ook de nieuwe decoder en ervaar ook dat het geluids niveau beduidend zachter is als op mijn oude vip52022 (ook na deze update

en volgens mij zijn de niveaus ook verschillen per app

ik moet mijn tv behoorlijk harder zetten

Ik ervaar precies hetzelfde, vanaf vandaag in bezit van het KPN TV+ kastje, en moest mijn volume niveau behoorlijk harder zetten, wilde ik iets horen.
 

Echter, ik gebruik wel een soundbar, gekoppeld aan mijn TV middels HDMI. Maarja, dat had ik ook met de Aris.

 

In mijn beleving geen hoge prio, wel nice als het opgelost kan worden.


Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

 

Ik neem aan dat de beveiligingsupdates voor Android wel ten alle tijden uitgerold worden. 


  @Chrizziey, ik heb dit nog even uit de vorige update gevist. Ervaar je dit nog steeds?

Deze update heeft bij mij ook de bug dat soms ongevraagd en random ondertiteling aanstaat op een willekeurige zender, dus niet eens op allemaal.

 

 

Ik neem aan dat de beveiligingsupdates voor Android wel ten alle tijden uitgerold worden. 

Zeker, veiligheid vinden we heel belangrijk.