Skip to main content

KPN TV+ Update juni 2023 #2

KPN TV+ firmware 0.20.8

 

Wat zit er in?

Ondertiteling

De bug dat ondertiteling niet altijd direct in beeld komt bij live tv is verholpen. 

Geluid via Bluetooth

Een van de bekende bevindingen is dat er bij een via Bluetooth gekoppelde headsets of speaker alleen geluid is bij Terugkijken of Opnames. Bij live tv is er dan geen geluid. Dat is met deze update opgelost. 

Opstarten

Het kan bij opstarten voorkomen dat het KPN logo of de voortgangsbalk heel lang in beeld blijven. Dat is verholpen.

 

En verder?

Verder de eerste stap richting een regelmatig terugkomende wens. In deze update zit de eerste helft van het kunnen starten met live tv. 

Maar, let op: het is met deze update van de firmware nog niet voor jullie beschikbaar.

Om dat voor elkaar te krijgen moeten we namelijk ook de app aanpassen. Wat betekent dat de optie voor jullie beschikbaar zal zijn met een volgende update van de tv+ app software.  Houd de Product Updates in de gaten :)

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 26 juni
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 28 juni

Heb je hem na 28 juni nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ firmware updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

MennoG78 schreef:

ik zie niks echt trillen ofzo.

als ik de app die op de TV zelf zit start zien in geen verschil of ik zie het gewoon niet ;)

 

Maar mijn zoontje en vrouw kijken veel netflix en mijn vrouw zegt net ik zie niks

Dan moeten juliie toch maar eens heel goed kijken naar bijvoorbeeld een natuurdocumentaire waarin rustig horizontaal gepanned wordt om het landschap in beeld te brengen. Je ziet dan met regelmatige tussenpozen micro haperingen. Bij snel bewegende beelden zal je dat inderdaad niet zien. Helaas lijkt het erop dat KPN dat voldoende vindt want wie heeft daar in deze "snelle tijd" immers nog last van. Welnu, de abonnee, zoals ik, die graag naar rustige natuurdocumentaires kijkt.

 

Ligt dit niet aan het probleem van een LCD tv?

Een LED tv is in principe een LCD tv.

Bij mijn buurman (heeft T-Mobile) zag ik het verleden week bij NK wielrennen.

 

Ik heb een OLED tv en het beeld bij ons is goed en loopt soepel. 


Goedemorgen allen! Dank voor alle feedback tot nu toe. Ik zou iedereen willen verzoeken om de feedback zoveel mogelijk te beperken tot genoemde punten in de update. Mocht je problemen ervaren en een troubleshoot nodig hebben dan is het verzoek om daar een individueel topic voor aan te maken. 


joop2011 schreef:

Ligt dit niet aan het probleem van een LCD tv?

Nee, dit is een bekend fenomeen dat veroorzaakt wordt door het verschil in framerate.

50Hz of 60Hz is geen veelvoud van 24Hz en dus moeten er frames bijbedacht worden.

Moderne televisies zijn hier heel goed in, die rekenen constant uit hoe het volgende beeld eruit gaat zien o.b.v. de veranderingen in de voorgaande beelden en verzinnen dan een tussenliggende frame.

De TV+ Box en ook andere (Android) settopboxen zijn hier veel minder goed in en dus kan je maar beter die 24Hz doorzetten naar de televisie en de omzetting naar 50/60Hz aan de televisie overlaten.

Android TV 12 heeft hier standaard functionaliteit voor alleen zal KPN de TV+ Box dan wel eerst moeten upgraden naar Android TV 12 en de TV+ app gebruik laten maken van die standaard functionaliteit.


Goedemorgen allen! Dank voor alle feedback tot nu toe. Ik zou iedereen willen verzoeken om de feedback zoveel mogelijk te beperken tot genoemde punten in de update. Mocht je problemen ervaren en een troubleshoot nodig hebben dan is het verzoek om daar een individueel topic voor aan te maken. 

Wat voor velen onduidelijk blijft of een probleem is gelinkt aan een update of niet. Is het dan niet een oplossing als jullie een speciaal item maken met: “Mogelijke problemen als gevolg van/of sinds update XXX kun je hier kwijt.” Voorkomt denk ik veel herhaling van jullie oproep. 


“heb in mijn tuinkamer zowel een TV+ Box als een ZTE ZXV8001 aan mijn televisie hangen.

Ik heb ze beide even aangezet op dezelfde zender en een paar keer geswitcht van ingang.

Het geluid van de TV+ Box is hier net iets zachter dan die van de 8001.”

 

@wjb  dit had ik ook met mijn Apple TV en de arris 2952.. het geluid uit mijn Sonos beam was veel zachter als ik de Apple TV gebruikte.

nu heb ik in de Sonos app het geluid iets harder gezet vd beam en nu is het probleem opgelost.

 


Beste KPN,

sinds week ook KPN TV+ genoegen ipv de oude KPN dit ivm de verbetering qua ondertiteling ipv teletekst.

Echter lukt het mij niet om het uiterlijk van de teletekst aan te passen. Hij blijft grote letters geven en in het geel, tevens een kader terwijl ik dat niet wil.

ook staat de tekst hinderlijk hoog in beeld.

kortom geen echte verbetering.

 

wat te doen ?

mvg

Bart

 

 


Hi @BolderB. Het is in dit geval beter om een eigen topic aan te maken. Als je daarbij ook je profiel invult kunnen we je sneller helpen. Laat in het topic weten welke instellingen je gebruikt, of je al een reset hebt gedaan. En laat weten of er andere bijzonderheden zijn. 


Ik weet niet in hoeverre dit een known issue is, aangezien de lijst niet meer bijgewerkt wordt.

Maar ik ervaar ook nog steeds dat streamen van Spotify middels casting naar de TV+ box resulteert in het feit dat geluiden door elkaar heen gaan lopen met die van live TV. Dit is mede waarom ik tegen een lopende PIP ben, want ben nu min of meer verplicht om naar de apps te gaan voordat ik muziek kan afspelen. 


Hi @BolderB. Het is in dit geval beter om een eigen topic aan te maken. Als je daarbij ook je profiel invult kunnen we je sneller helpen. Laat in het topic weten welke instellingen je gebruikt, of je al een reset hebt gedaan. En laat weten of er andere bijzonderheden zijn. 

Hi Bram, ik heb een topic gemaakt maar krijg geen reactie of iemand die mij helpt om het probleem op te lossen.


@Barthezz1985 Ik zie inderdaad dat je een topic hebt gemaakt, en ook dat andere forumgebruikers je proberen te helpen. 

Ook zie ik dat het topic 2 dagen geleden aangemaakt is. Topics worden op chronologische volgorde opgepakt door een moderator. Wanneer het nodig is reageert deze. 

Maar op het forum helpen vooral klanten elkaar. Mocht het met hen niet lukken om er uit te komen is het dus even geduld hebben tot een moderator reageert. 


Hi @BolderB. Het is in dit geval beter om een eigen topic aan te maken. Als je daarbij ook je profiel invult kunnen we je sneller helpen. Laat in het topic weten welke instellingen je gebruikt, of je al een reset hebt gedaan. En laat weten of er andere bijzonderheden zijn. 

Hi Bram, ik heb een topic gemaakt maar krijg geen reactie of iemand die mij helpt om het probleem op te lossen.

 

@Barthezz1985 

Het is ook een forum, geen chat. 😉😊


Ik weet niet in hoeverre dit een known issue is, aangezien de lijst niet meer bijgewerkt wordt.

Maar ik ervaar ook nog steeds dat streamen van Spotify middels casting naar de TV+ box resulteert in het feit dat geluiden door elkaar heen gaan lopen met die van live TV. Dit is mede waarom ik tegen een lopende PIP ben, want ben nu min of meer verplicht om naar de apps te gaan voordat ik muziek kan afspelen. 

@Chrizziey, dat had ik net toevallig laatst nagevraagd nav een ander topic. Dit was in het begin van TV+ een ding met de Spotify app en die verlaten om weer tv te kijken. Dan bleef Spotify erdoor heen lopen als die app niet echt volledig was afgesloten. Nu is dat inmiddels al wel verholpen. Maar het blijkt nog wel zo te zijn dat bij casten/Spotify connect de geluiden door elkaar kunnen lopen. Staat bij het team op de lijst, maar is niet op het moment een top prioriteit.