Skip to main content

KPN TV+ Update juli 2023 #3

KPN TV+ firmware 0.21.2

 

Wat zit er in?

 

HDMI-problemen

Sommige klanten ervaren problemen rondom HDMI. Dit kan zich uiten in een zwart of gekleurd scherm. Of meldingen op het scherm over geen signaal.

HDMI-problemen zijn lastig onder controle te krijgen. Dit omdat het gaat om communicatie tussen TV+ Box en de verschillende apparaten bij de klant thuis. En veel van die apparaten implementeren de HDMI-standaard net even anders. Wat de communicatie in de war kan schoppen omdat de verschillende apparaten dan verschillende verwachtingen van elkaar hebben.

 

In deze update zit een fix voor HDMI-problemen specifiek in combinatie met LG tv's.  Dus daarin verwachten we dat de problemen in de meeste gevallen opgelost zullen zijn.

Aan overige issues rondom HDMI met andere merken wordt nog gewerkt. Het team weet dat die issues er zijn. Hier wordt volop op ingezet om dit zo snel en zo goed mogelijk te kunnen verhelpen.

(tekst verduidelijkt 26-07)

 

Ondertiteling

Bij het zappen naar sommige kanalen bleef de ondertiteling van de vorige zender soms nog in beeld. Dit is verholpen.

 

Dolby geluid

Dolby Digital Plus geluid op de optische Toslink S/PDIF uitgang. Er zit een nieuwe optie in het menu hiervoor. Deze geeft aan dat je geluid wordt omgezet naar DDP als je dit aanzet. Dit geldt voor al het geluid. 

Daaraan gerelateerd, Dolby in het algemeen voor de unicast streams. Dit is aanstaande. Het zit inmiddels in de stream, nu moeten we nog even wat aanpassen in de TV+ Box zodat het ook daadwerkelijk gebruikt wordt. Dit verwachten we in de komende update van de TV+ app. Houd de Product Updates in de gaten :)

(tekst verduidelijkt 26-07)

 

Tot slot

Het kon gebeuren dat de Google Voice Assistent niet wilde activeren als je Nederlands als taal hebt ingesteld en ingelogd bent met je Google account. Dit is verholpen.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 17 juli
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 19 juli

Heb je hem na 19 juli nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ firmware updates 


 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Da's bijzonder. En alleen als je vanuit opnames komt, niet vanuit andere schermen, @Ruud987? Probeer voor de zekerheid even een reset. Als het dan nog voorkomt nemen we 't mee. 


Da's bijzonder. En alleen als je vanuit opnames komt, niet vanuit andere schermen, @Ruud987? Probeer voor de zekerheid even een reset. Als het dan nog voorkomt nemen we 't mee. 

Zal dat vanavond nog even testen. 


Goedemorgen,

 

Sinds de laatste update werkt mijn Hue sync box niet meer goed.

Deze hue sync box zit tussen de tv+ box en mijn tv. (HDMI)

De hue lampen blijven uit terwijl deze moeten verlichten met het bijbehorende beeld.

Voorheen werkte het goed en na de update van afgelopen woensdag niet meer.

Ook kan de hue sync app geen verbinding meer maken met de hue sync box.

Zodra ik mijn tv+ box op standby zet, dan heeft de hue sync app direct weer verbinding met de hue sync box.

Indien ik de Apple tv gebruik, dan werkt de hue sync box wel goed en verlichten de bijbehorende hue lampen wel goed op.

 

Zijn er meer mensen die een hue sync box hebben aangesloten op de tv+ box en nu problemen ondervinden?

 

Groet, 

Theo

 

 


Hoi @Theo v H 
Zojuist even getest en inderdaad het werkte niet, maar even opnieuw de TV op de hue geconfigureerd en het werkt weer prima


@huistijger 

 

Dank voor uw reactie.

Wat hebt u precies opnieuw geconfigureerd?

Ik heb ook 1 en ander opnieuw ingesteld. Ook op de tv+ box door bv de hdmi cec aan en uit te zetten.

Dan werkt het idd weer maar voor even.

Ik merk dit als ik bv van live tv naar een app ga.

Als ik vervolgens de home knop indruk zodat ik weer in het  hoofdmenu kom en terug ga naar live tv, dan is de hue sync box bevroren.

Krijg de indruk dat de Hue sync box bevriest door het hoofdmenu.

Zou dat kunnen?

 

Zoals gezegd, voorheen dit nooit gezien maar nu na de firmware update.

 

Ondervindt u dat ook?

 

Groet,

Theo


Hoi @Theo v H 
Heb dat nog even extra getest
Ik ben naar de app teletext en naar de ap Youtube gegaan en geen probleem met de externe huelampen.
Ik had de bridge opnieuw gekoppeld en de lampen ook.
dat is hetgeen ik gedaan heb om het werkende te krijgen.

Misschien eerst een updaten ja TV doen zelf doen? 
Welke type Philips heb je?
ik heb de 65OLED806

 


Ik zie nu dat je schrijft dat je een Hue-sync-box hebt?
Is dat zo'n box om de huelampen op een ander merk TV te laten werken?

Dan kan het kloppen, die dingen zijn niet te vertrouwen en de fabrikant wil geen service geven….
 


Da's bijzonder. En alleen als je vanuit opnames komt, niet vanuit andere schermen, @Ruud987? Probeer voor de zekerheid even een reset. Als het dan nog voorkomt nemen we 't mee. 

Zal dat vanavond nog even testen. 

Gisterenavond eerst gecontroleerd of stilstaand beeld ook kwam na andere zender, home of gids. Dat maakte niets uit. Vanmorgen daarom reset uitgevoerd en wat programma’s afgespeeld. Na 1 uur liep het weer door. Na 2 uur weer hetzelfde probleem. Ik heb er dus geen verklaring voor. 
Op de app kan ik wel gewoon kijken.


@Theo v H mocht je er met hulp van huistijger niet uitkomen, maak je dan een eigen topic aan? Om overzicht in het topic te bewaren, willen we individuele klachten graag trouble shooten in losse topics.

 

@Ruud987 dank voor de aanvulling, we geven het door!


@huistijger 

Dat klopt. Het gaat idd om een separate Hue sync box om andere tv merken toch een soort van ambilight te realiseren.

Ik deel jouw mening niet dat die dingen niet te vertrouwen zijn.

Het werkt goed en dat heeft het met de TV+ box ook gedaan tot woensdag toen er een firmware update plaatsvond met nota bene aanpassingen in het HDMI signaal.

 

@Marcia_ 

Ik zal er een topic voor aanmaken om dit opgelost te krijgen.


@Theo v H

@Ruud987 dank voor de aanvulling, we geven het door!

Als aanvulling. Nu had ik het ook na ruim een uur kijken waarna in Ned - Por keek en tijdens de rust naar Discovery zapte en na 10 minuten terug. Beeld bevriest gewoon na enke seconden. Voor deze update nooit last van gehad op deze tv. Je zou bijna denken dat de ontvanger te warm wordt maar dan hadden andere zenders er ook last van moeten hebben. Alleen NPO 1. Op de andere tv totaal geen last. 
Telkens resetten is ook geen oplossing. Moet je telkens alles opnieuw instellen zoals Wifi, Google, etc. 


Het opstarten met roze scherm lijkt te zijn opgelost. Mooi dat het lek boven is. 


Het opstarten met roze scherm lijkt te zijn opgelost. Mooi dat het lek boven is. 

Helaas niet bij mij in de eco stand. Vanmorgen startte hij op in het groen. Gelukkig loopt hij wel gewoon door en start hij normaal bij na  bewegende kpn logo op. 


Het opstarten met roze scherm lijkt te zijn opgelost. Mooi dat het lek boven is. 

Helaas niet bij mij in de eco stand. Vanmorgen startte hij op in het groen. Gelukkig loopt hij wel gewoon door en start hij normaal bij na  bewegende kpn logo op. 

En is de decoder rechtstreeks op de tv aangesloten. En welke tv heb je dan?


En is de decoder rechtstreeks op de tv aangesloten. En welke tv heb je dan?

Lijkt me “off topic”. Zie verder mijn eerdere opmerkingen en profiel. Toch bedankt voor je interesse. 😁


Ik kan in ieder geval melden dat het opstarten met een Zwart scherm bij mijn LG tv nu opgelost is. Ik heb hdmi cec op de box weer aangezet en ik kan nu de tv en box met een knop aan en uit zetten en ik krijg direct beeld. Hoef nu niet eerst de box stroomloos te maken om beeld te krijgen 👍


Ik kan in ieder geval melden dat het opstarten met een Zwart scherm bij mijn LG tv nu opgelost is. Ik heb hdmi cec op de box weer aangezet en ik kan nu de tv en box met een knop aan en uit zetten en ik krijg direct beeld. Hoef nu niet eerst de box stroomloos te maken om beeld te krijgen 👍

Dat is goed nieuws

mvg


 

En is de decoder rechtstreeks op de tv aangesloten. En welke tv heb je dan?

Lijkt me “off topic”. Zie verder mijn eerdere opmerkingen en profiel. Toch bedankt voor je interesse. 😁

prima als jullie dit willen troubleshooten maar zouden jullie dat in Ruud's  topic willen doen?
Dit waren eerst twee topics, ik heb ze samengevoegd.


Deze week geen App update? is namelijk 2 weken terug.

Volgens jullie schrijven doen we per 2 weken een APP update.

vorige week was geen app update maar firmware dus die staat hier los van.


Hi Menno, hanteer dit ook niet als keiharde regel.

Er komt niet een update om zomaar een update te komen, maar wanneer die ook daadwerkelijk gereed is. Hopelijk klinkt dat logisch. 

Zodra er een komt, dan wordt dat uiteraard weer gemeld. 


Hi Menno, hanteer dit ook niet als keiharde regel.

Er komt niet een update om zomaar een update te komen, maar wanneer die ook daadwerkelijk gereed is. Hopelijk klinkt dat logisch. 

Zodra er een komt, dan wordt dat uiteraard weer gemeld. 

 Die is helder dank je.

alleen collega’s van jou hebben dat toen wel geroepen vandaar dat ik de vraag ook stelde.


Hallo @MennoG78 , het is nu ook vakantietijd, hoogseizoen, dus als de helft van het personeel aanwezig is mag je al blij zijn denk ik.

 


Ik heb deze week navraag gedaan over wat dingen uit deze update. En daar heb ik nu antwoorden op. Dus bij dezen wat verduidelijking over wat de update doet. Ik pas het startbericht hier zo ook even op aan.

 

HDMI-problemen

Het blijkt dat de fix in deze update specifiek gaat om de problemen met LG tv's. Dus daarin verwachten we dat de problemen in de meeste gevallen opgelost zullen zijn.

Aan overige issues rondom HDMI met andere merken wordt nog gewerkt. Het team weet dat die issues er zijn. Hier wordt volop op ingezet om dit zo snel en zo goed mogelijk te kunnen verhelpen.


Dolby Digital Plus geluid

De optie in het menu geeft aan dat je geluid wordt omgezet naar DDP als je dit aanzet. Dit geldt voor al het geluid. 

Daaraan gerelateerd, Dolby in het algemeen voor de unicast streams. Dit is aanstaande. Het zit inmiddels in de stream, nu moeten we nog even wat aanpassen in de TV+ Box zodat het ook daadwerkelijk gebruikt wordt. Dit verwachten we in de komende update van de TV+ app. Houd de Product Updates in de gaten :)


Beste ontwikkelaars,

Fijn dat inmiddels de ontvanger helemaal top is, heeft wel half jaar geduurd na eerste aanschaf maar goed beeld is echt het beste op de markt en werkt het nu toch wel aardig mooi en snel.

 

2 kanttekeningen

1 mijn ontvanger is ingesteld op compleet uit gaan dus minste stroom, opstarten duurt dan langer maar vind ik niet erg.

 Wat wel gebeurd is dat de eerste minuut het beeld en geluid erg hapert .

 Kastje heeft het zwaar na de eerste start, had ingesteld de nieuwe functie opstarten met zender en geen menu

 maakt niet uit wat je kiest ook dan haperen audio en video freez.

is dat niet op te lossen zonder hoog stroom verbruik?

 

2 waar blijft de audio 5.1 bij opnames waar het beeld nu ook echt goed is, dat was al een paar maand geleden beloofd… is dat in maanden tijd zo lastig om dit (goed) te maken.

 

 Alvast bedankt

 


Hi @Fast Peter71. Voor nieuwe vragen die niet met de update te maken hebben vraag ik je een eigen topic aan te maken. Daarmee voorkomen we ook dat er discussies in dit topic vormen die hier niet horen.