Skip to main content

KPN TV+ Update augustus 2023 #2

KPN TV+ firmware 0.23.4

 

Wat zit er in?

 

Ondertiteling

We hebben in eerdere updates al verbeteringen in de ondertiteling aangebracht. Maar, op sommige kanalen zien we dat de ondertitels na verloop van tijd toch nog gaan achterlopen ten opzichte van het beeld. Dat wordt met deze update verholpen.

Ook hebben we het formaat van de ondertiteling bij live tv verkleind. Dit zorgt ervoor dat er geen delen van de tekst meer wegvallen.

  • Aanvulling 01-09: Het wegvallen van delen van de tekst blijkt ook na de update nog voor te komen. Hiervoor is een technisch ticket geopend bij de leverancier van de TV+ Box. Zij moeten hierin dingen doen. Komen we op terug als er meer nieuws is. 

 

Verder

Het updateproces is verbeterd. Vanaf deze update wordt na het updaten de ontvanger een keer herstart. Dit voorkomt potentiële kleine hang-ups die soms na een update kunnen gebeuren. Ook is verholpen dat een ontvanger na de update niet terug gaat naar stand-by.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 29 augustus
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 31 augustus

Heb je hem na 31 augustus nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ firmware updates 


 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

update is bij mij goed gegaan.

wel valt mij nu op dat het geluidsverschil tussen tv+app en Android apps inmens is.

ik heb een nieuwe receiver die thx gecertificeerd is. hier kan letterlijk alles ip worden ingesteld. dus ik dacht zet de ingang vam de tv op meer db,s .. dit gaat hem dus niet worden. zolang deze geluids isseus blijven is de box verre van goed. zeker na elke update gaat er weer een oud probleem verschijnen.

ik zou zeggen tik die programmeurs eens op de vingers. zoals het nu gaat gaat het echt de verkeerde kant op. 


wel valt mij nu op dat het geluidsverschil tussen tv+app en Android apps inmens is.

En met welke apps ervaar je dan dat immense geluidsverschil?


Ik ervaar dit ook weer sinds de update dat het geluid weer waardeloos is.

Als ik van Disney terug ga naar TV is het loei hard. (heb dit op alle 3 me boxen)

Of tussen de apps is het ook niet goed ene is harder als de andere.

Ook de Reclames is weer een ellende die gaan van hard naar zacht.

Me vrouw zei net al ben je doof ofzo terwijl er niks aan het volume nivo was veranderd maar het is gewoon de KPN box.

Ik heb nog een android box met apps erop met deze heb ik nooit problemen.

De Arris had dit nooit….


Ook hebben we het formaat van de ondertiteling bij live tv verkleind. Dit zorgt ervoor dat er geen delen van de tekst meer wegvallen.

Erg benieuwd wie dat getest heeft. Het is in ieder geval niet opgelost; zie mijn nieuwe foto’s.


Die ondertiteling is bij live televisiekijken is toch niet omgaan te zien.

Het is oogt zo goedkoop en amateuristisch.


Die ondertiteling is bij live televisiekijken is toch niet omgaan te zien.

Het is oogt zo goedkoop en amateuristisch.

Ik merk het ook, ik heb er een filmpje van gemaakt @wjb. (Sorry dat het beeld niet helemaal goed is.)

 


Tsjonge Tsjonge, dat ziet er niet uit…


Sorry hoor, maar een dergelijke weergave van de ondertiteling is KPN onwaardig of zou mijns inziens KPN onwaardig moeten zijn.


Tsjonge Tsjonge, dat ziet er niet uit…

😂 Leuk filmpje hè @Noordzee! 😜


wel valt mij nu op dat het geluidsverschil tussen tv+app en Android apps inmens is.

En met welke apps ervaar je dan dat immense geluidsverschil?

youtube, youtube music, netflix , viseoland , skyshowtime, prime  enz. de apps gaan veel harder dan  de kpn tv+ app. dit is bekend .

helaas kan dan de workaround om de ingang van de tv op de onkyo receiver te verhogen niet toegepast worden. 

het is simpel de kpn tv app moet gewoon gelijk getrokken worden naar app volumes. 

dit hele verhaal speelt al zo lang , het mag nu wel eens een prio worden. en laat aub de app ontwikkelaars de veebeteringen erbij doen en niet oude  problemen weer terug laten komen.

 

ps vandaag wel een oud buurman de nieuwe tv+ aangeraden want zoals het nu draait zijn ze net zo goed als de oude tv boxen. buiten het volumeprobleem die ik ervaar om.

 


Opmaak van de ondertiteling in multicast verschilt nogal per zender. En bij de commerciëlen zelfs per programma (inclusief soms meerdere kleuren, maar soms ook niet).

Ik zag ooit op de Loewe van mijn ouders dat die konden kiezen uit vier verschillende bronnen. Die zagen er op hun televisie ook verschillend uit. Dus ik krijg het gevoel dat het lettertype, grootte en positionering op de TV+ misschien ook afhangen van de bron? (Op die Loewe werkte een bepaalde keuze wel op alle zenders, dus daar prima opmaak.) Lijkt me iets waarvoor KPN toch best documentatie moet kunnen vinden.

(In de link hierboven schreef ik “de bronnen voor teletekst”, dat moest “de bronnen voor ondertiteling” zijn.)


Die ondertiteling is bij live televisiekijken is toch niet omgaan te zien.

Het is oogt zo goedkoop en amateuristisch.

Ik merk het ook, ik heb er een filmpje van gemaakt @wjb. (Sorry dat het beeld niet helemaal goed is.)

 

dit is de ondertiteling die je bij youtube ook kan aanzetten,identiek,. ziet er niet uit. gebruik het trouwens niet dus was mij niet op gevallen.


ps vandaag wel een oud buurman de nieuwe tv+ aangeraden want zoals het nu draait zijn ze net zo goed als de oude tv boxen. buiten het volumeprobleem die ik ervaar om.

Mits die buurman bijvoorbeeld geen ondertiteling nodig heeft. En lip sync problemen niet erg vind. Om maar iets te noemen.

Ik raad iedereen af om (op dit moment) over te stappen.


Ik ervaar dit ook weer sinds de update dat het geluid weer waardeloos is.

Als ik van Disney terug ga naar TV is het loei hard. (heb dit op alle 3 me boxen)

Of tussen de apps is het ook niet goed ene is harder als de andere.

Ook de Reclames is weer een ellende die gaan van hard naar zacht.

Me vrouw zei net al ben je doof ofzo terwijl er niks aan het volume nivo was veranderd maar het is gewoon de KPN box.

Ik heb nog een android box met apps erop met deze heb ik nooit problemen.

De Arris had dit nooit….

nu snap ik ook dat harder en zachter op mijn onkyo dacht dat de onkyo dat deed. ik had die nog niet geplaatst als kpn tv+ probleem.

bij deze hier ook.

wat ik in mijn eerste reactie weergeeft blijf ik bij, de ontwikkelaars moeten eens aangesproken worden. dit gaat echt niet goed zo.


wel valt mij nu op dat het geluidsverschil tussen tv+app en Android apps inmens is.

En met welke apps ervaar je dan dat immense geluidsverschil?

youtube, youtube music, netflix , viseoland , skyshowtime, prime  enz. de apps gaan veel harder dan  de kpn tv+ app. dit is bekend .

helaas kan dan de workaround om de ingang van de tv op de onkyo receiver te verhogen niet toegepast worden. 

het is simpel de kpn tv app moet gewoon gelijk getrokken worden naar app volumes. 

dit hele verhaal speelt al zo lang , het mag nu wel eens een prio worden. en laat aub de app ontwikkelaars de veebeteringen erbij doen en niet oude  problemen weer terug laten komen.

 

ps vandaag wel een oud buurman de nieuwe tv+ aangeraden want zoals het nu draait zijn ze net zo goed als de oude tv boxen. buiten het volumeprobleem die ik ervaar om.

 

uuuh dit was tot 4 udpates terug hier verholpen maar nu is het weer dramatisch slecht.

had hier tot gisteren geen last meer van maar nu wel weer. (en dan op alle 3 de boxen toeval kan niet)


wel valt mij nu op dat het geluidsverschil tussen tv+app en Android apps inmens is.

En met welke apps ervaar je dan dat immense geluidsverschil?

youtube, youtube music, netflix , viseoland , skyshowtime, prime  enz. de apps gaan veel harder dan  de kpn tv+ app. dit is bekend .

helaas kan dan de workaround om de ingang van de tv op de onkyo receiver te verhogen niet toegepast worden. 

het is simpel de kpn tv app moet gewoon gelijk getrokken worden naar app volumes. 

dit hele verhaal speelt al zo lang , het mag nu wel eens een prio worden. en laat aub de app ontwikkelaars de veebeteringen erbij doen en niet oude  problemen weer terug laten komen.

 

ps vandaag wel een oud buurman de nieuwe tv+ aangeraden want zoals het nu draait zijn ze net zo goed als de oude tv boxen. buiten het volumeprobleem die ik ervaar om.

 

uuuh dit was tot 4 udpates terug hier verholpen maar nu is het weer dramatisch slecht.

had hier tot gisteren geen last meer van maar nu wel weer. (en dan op alle 3 de boxen toeval kan niet)

klopt 4 updates geleden weg, vorige update al weer een verschil nu dramatisch.

 


ps vandaag wel een oud buurman de nieuwe tv+ aangeraden want zoals het nu draait zijn ze net zo goed als de oude tv boxen. buiten het volumeprobleem die ik ervaar om.

Mits die buurman bijvoorbeeld geen ondertiteling nodig heeft. En lip sync problemen niet erg vind. Om maar iets te noemen.

Ik raad iedereen af om (op dit moment) over te stappen.

hij heeft de 5202, net gezien:

de lipsync daar ook niet goed, volumeverschil zit er ook in. en de ondertiteling werkt bij de 5202 ook niet meer 100%

soms lijkt het wel dat het aan de servers van kpn ligt.( te weinig capaciteit.....)

maar goed ben geen expert. weet alleen vanuit hobby en vak een beetje hoe alles werkt.

 


@Arjan van B, ik heb over ondertiteling in je losse topic gereageerd. Ik neem 't mee. 

 

@steffen1, wil jij je ontvanger eens herstarten? We zien dat dit vaak helpt na een update als mensen dan ineens wat dingen ervaren die ze daarvoor niet hadden. Dat herstarten zou vanuit deze update al gebeurd moeten zijn, maar wellicht dat dit bij jou niet of niet goed is gegaan. Dus vandaar de vraag. En dan ben ik benieuwd of de issues nog voorkomen. Ik zag dat je ook een eigen topic had aangemaakt, je mag daar dan wel aangeven of een herstart ook heeft geholpen.

Het updateproces is verbeterd. Vanaf deze update wordt na het updaten de ontvanger een keer herstart. Dit voorkomt potentiële kleine hang-ups die soms na een update kunnen gebeuren. Ook is verholpen dat een ontvanger na de update niet terug gaat naar stand-by.


@steffen1, wil jij je ontvanger eens herstarten? We zien dat dit vaak helpt na een update als mensen dan ineens wat dingen ervaren die ze daarvoor niet hadden. Dat herstarten zou vanuit deze update al gebeurd moeten zijn, maar wellicht dat dit bij jou niet of niet goed is gegaan. Dus vandaar de vraag. En dan ben ik benieuwd of de issues nog voorkomen. Ik zag dat je ook een eigen topic had aangemaakt, je mag daar dan wel aangeven of een herstart ook heeft geholpen.

Het updateproces is verbeterd. Vanaf deze update wordt na het updaten de ontvanger een keer herstart. Dit voorkomt potentiële kleine hang-ups die soms na een update kunnen gebeuren. Ook is verholpen dat een ontvanger na de update niet terug gaat naar stand-by.

punt1 als verbetering na deze update is: herstarten na update automatisch.

ik krijg nu hele gekke dingen , die vermeld ik het nieuwe topic van mij.

..


We zullen zien of deze update mijn probleem oplost met het bevriezen van npo1 (en nu ook npo2) na een uur opnames kijken. Probleem ontstond na die laatste firmware update. 

Net de update verwerkt en het probleem is niet opgelost. Na een uur opnames kijken bevriest het beeld en geluid. Morgen maar eens bellen. Moet er maar een nieuwe tv box gestuurd worden. En allemaal sinds de vorige firmware update. 😤


jawel, vanochtend weer problemen na de update . zie mijn topic 

 

hoe kan deze door de eerste uitrol volledig worden uitgerold? deze problemen moeten toch worden gemeld bij de eerste uitrol?

alle problemen die er waren vanaf dag 1 zijn weer terug. 

wefens vakantie kan ik vandaag niet verder kijken naar alle fouten. ook was het jammer dat de uitnodiging voor amsterdam in de vakantie van ons was. dit is zo jammer.

ps mochten er meer dorum gebruikers zijn met problemen vul mijn topic anders aan en niet hieronder ivm de meldingen dat het niet hieronder hoort...


wel valt mij nu op dat het geluidsverschil tussen tv+app en Android apps inmens is.

En met welke apps ervaar je dan dat immense geluidsverschil?

youtube, youtube music, netflix , viseoland , skyshowtime, prime  enz. de apps gaan veel harder dan  de kpn tv+ app. dit is bekend .

Ik ervaar geen significant verschil in volume tussen live televisie kijken en Netflix.


Update uitgevoerd. Terwijl je een opname kijkt start hij opeens opnieuw op. Dan moet je weer doorspoelen vanaf het begin. En dat probleem is dus ook al niet opgelost. Het gaat van kwaad naar erger op die ene box. 


wel valt mij nu op dat het geluidsverschil tussen tv+app en Android apps inmens is.

En met welke apps ervaar je dan dat immense geluidsverschil?

youtube, youtube music, netflix , viseoland , skyshowtime, prime  enz. de apps gaan veel harder dan  de kpn tv+ app. dit is bekend .

Ik ervaar geen significant verschil in volume tussen live televisie kijken en Netflix.

op tv niet nee,een  hifi thx installatie veel. alles is duidelijk weer als bij het beging.

 


wel valt mij nu op dat het geluidsverschil tussen tv+app en Android apps inmens is.

En met welke apps ervaar je dan dat immense geluidsverschil?

youtube, youtube music, netflix , viseoland , skyshowtime, prime  enz. de apps gaan veel harder dan  de kpn tv+ app. dit is bekend .

Ik ervaar geen significant verschil in volume tussen live televisie kijken en Netflix.

op tv niet nee,een  hifi thx installatie veel. alles is duidelijk weer als bij het beging.

 

daarom merken weinig mensen het , niet veel hebben een hifi installatie erachter