Skip to main content

KPN TV+ Update augustus 2023 #2

KPN TV+ firmware 0.23.4

 

Wat zit er in?

 

Ondertiteling

We hebben in eerdere updates al verbeteringen in de ondertiteling aangebracht. Maar, op sommige kanalen zien we dat de ondertitels na verloop van tijd toch nog gaan achterlopen ten opzichte van het beeld. Dat wordt met deze update verholpen.

Ook hebben we het formaat van de ondertiteling bij live tv verkleind. Dit zorgt ervoor dat er geen delen van de tekst meer wegvallen.

  • Aanvulling 01-09: Het wegvallen van delen van de tekst blijkt ook na de update nog voor te komen. Hiervoor is een technisch ticket geopend bij de leverancier van de TV+ Box. Zij moeten hierin dingen doen. Komen we op terug als er meer nieuws is. 

 

Verder

Het updateproces is verbeterd. Vanaf deze update wordt na het updaten de ontvanger een keer herstart. Dit voorkomt potentiële kleine hang-ups die soms na een update kunnen gebeuren. Ook is verholpen dat een ontvanger na de update niet terug gaat naar stand-by.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 29 augustus
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 31 augustus

Heb je hem na 31 augustus nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ firmware updates 


 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

steffen1 schreef:

op tv niet nee,een  hifi thx installatie veel. alles is duidelijk weer als bij het beging.

Ik heb de TV+ Box inderdaad aan de televisie in mijn tuinkamer hangen en daar is geen home cinema set, soundbar of versterker aan gekoppeld. Aan mijn televisie in de woonkamer is wel een home cinema set gekoppeld maar daar gebruik in een 5202 als TV ontvanger. Mijn vrouw kan absoluut niet overweg met de TV+ Box en ook ik vind de functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid nog ver beneden de maat.


Hier ook nog even een update over het wegvallen van delen van de ondertiteling. Dat zou met deze update opgelost moeten zijn. Echter gaven sommige van jullie al aan dat dit nog niet opgelost is. Hiervoor is nu een technisch ticket geopend bij de leverancier van de TV+ Box. Zij moeten hierin dingen doen. Komen we op terug als er meer nieuws is. 


steffen1 schreef:

op tv niet nee,een  hifi thx installatie veel. alles is duidelijk weer als bij het beging.

Ik heb de TV+ Box inderdaad aan de televisie in mijn tuinkamer hangen en daar is geen home cinema set, soundbar of versterker aan gekoppeld. Aan mijn televisie in de woonkamer is wel een home cinema set gekoppeld maar daar gebruik in een 5202 als TV ontvanger. Mijn vrouw kan absoluut niet overweg met de TV+ Box en ook ik vind de functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid nog ver beneden de maat.

ik had helaas alles direct naar deze boc, u heeft gelijk mijn vrouw vind hem ook niet fijn. 

daarom hoop ik dat er eens goed word gekeken naar de echte problemen waar mensen last van hebben.. 

 


Nice.. het spontaan wegvallen van geluid is weer terug.. 


Nice.. het spontaan wegvallen van geluid is weer terug.. 

yep. 

 


Bij opname terugkijken sinds deze update een stilstaand beeld. Na een aantal seconden loopt het weer door maar niet meer synchroon met het geluid. Dit is bij diverse opnames het geval. Herstart box levert geen verbetering. 
Dit is echt niet plezierig kijken. Wordt er voldoende getest want volgens mij wordt er, ondanks dat er een niet vastgestelde testgroep is, de update toch altijd doorgezet. Uit hoeveel personen bestaat deze testgroep is deze groep representatief voor alle gewone gebruikers? 
TV kijkers moeten intussen techneuten zijn om tv en opnames zonder problemen te kunnen bekijken. De doorsnee gebruikers kunnen toch niet alle trucjes, die in forums besproken worden, nog begrijpen. Gebruikers verwachten gewoon tv te kunnen kijken zonder allerlei toeters en bellen te moeten weten en uitvoeren.

Er zijn nu teveel updates nodig om problemen op te lossen maar dat duurt nu al maanden en dat is veel te lang. 


Nice.. het spontaan wegvallen van geluid is weer terug.. 

Het valt mij nu ook op na de update dat er toch weer soms problemen zijn met uitvallen van het geluid tijdens TV kijken.

Iets om toch even wat meer aandacht aan te besteden hier in huis de komende tijd.


waarom komt alles wederom in dit topic?

ik was erop aangesproken een eigen topic aan te maken voor problemen. dit het ik gedaan.

daar wordt niet gereageerd maar hier wel?

ik had al mijn problemen netjes opgesomd maar daar komt dn weer niets op, hier wel weer.... 

 


Dit topic gaat over een update. Dus willen we hier berichten die gaan over de update. 

 

Issues die je al had vóór een update, en waarvoor er geen oplossing in de update zit, horen in een eigen topic. Immers heeft de update daar dan niet direct iets te maken.

 

Dingen die wel in een update topic horen zijn

  • Issues die ontstaan na een update.
  • Issues die weg waren maar teruggekomen zijn na een update.
  • Issues die opgelost zouden moeten zijn door een update, maar die toch nog voorkomen.

En ook bij deze dingen kan het zijn dat we vragen om een eigen topic te maken als er voor een issue uitgebreidere troubleshoot nodig is. Dat is namelijk handiger om in een los topic te doen.

 

Eigen topics pakken we verder ruwweg op volgorde van datum op. En het is moment druk met de laatste loodjes van de vakantieperiode. Dus het duurt een aantal dagen voor we aan losse topics toekomen.

 

 

Bij opname terugkijken sinds deze update een stilstaand beeld. Na een aantal seconden loopt het weer door maar niet meer synchroon met het geluid. Dit is bij diverse opnames het geval. Herstart box levert geen verbetering. 

 

 

@PinoB, kun je mij twee of drie voorbeelden geven? Ik heb specifiek de volgende informatie nodig. Dan kunnen we dit doorgeven.

  • Naam van het programma dat je opgenomen hebt en de zender waar het op is
  • Het moment dat je die opname aan het bekijken was en hij vastliep (zo specifiek mogelijk, tijdstip als je dat nog weet)
  • En vul je forumprofiel in.  

 

Anderen die ook sinds deze update, problemen ervaren met vastlopende opnames, geef alsjeblieft dezelfde informatie en vul ook je forumprofiel in. 

 

 

Er zijn nu teveel updates nodig om problemen op te lossen maar dat duurt nu al maanden en dat is veel te lang. 

En wat betreft updates, die gaan er altijd zijn. Ook als er geen grote problemen zijn blijven we updates uitbrengen. Dat is normaal.


Dit topic gaat over een update. Dus willen we hier berichten die gaan over de update. 

 

Issues die je al had vóór een update, en waarvoor er geen oplossing in de update zit, horen in een eigen topic. Immers heeft de update daar dan niet direct iets te maken.

 

Dingen die wel in een update topic horen zijn

  • Issues die ontstaan na een update.
  • Issues die weg waren maar teruggekomen zijn na een update.
  • Issues die opgelost zouden moeten zijn door een update, maar die toch nog voorkomen.

En ook bij deze dingen kan het zijn dat we vragen om een eigen topic te maken als er voor een issue uitgebreidere troubleshoot nodig is. Dat is namelijk handiger om in een los topic te doen.

 

Eigen topics pakken we verder ruwweg op volgorde van datum op. En het is moment druk met de laatste loodjes van de vakantieperiode. Dus het duurt een aantal dagen voor we aan losse topics toekomen.

ok nieuwe isseus en verergerde isseus:

1 lipsync problemen die ik niet had zijn er nu wel. op te lossen door even te zappen.

2 hdmi cec problemen steeds na een update. nu extreem gehad. 

3 geluidsverschil tussen apps en tv+ is erger geworden

 


Heel herkenbare problemen hier ook helaas. Ook veel stops sinds de update. Zeker bij het terugkijken van een NPO programma’s. 
 

ik heb geen last van wegvallende ondertitels of asynchroon geluid zoals sommigen, maar gewoon dat het beeld hapert, stopt. 
 

vet irritant!


ik heb met de service+ gebeld.

nu blijkt dat al deze klachten niet bekend zijn bij service+ .ik was de eerste die belde.

gisteren had ik wederom lipsync problemen , zo erg er zat 2 seconden in.

maar de oplossing was van multi naar unicast.

dat blijft een ding . tijdens bellen het geluid probleem gesimuleerd. dit was nu omgedraait de tv+app is harder dan netflix. dit is na de update verslechterd dus heeft wel te maken met de update. 


maar de oplossing was van multi naar unicast.

Maar dat is toch rampzalig want daarmee gooi je direct een deel van de beeldkwaliteit in de vuilnisbak.


Lipsync problemen heb ik nooit gehad, wel ondertitel problemen.
Dat was een oplossing om dan naar unicast te gaan.
Echter de ondertitel problemen zijn nu zo verbeterd dat je gerust weer naar multicast kunt gaan.
De 7022 wordt steeds beter.
Ik zeg niet dat hij al perfect is, maar het gaat wel de goede kant op.


Lipsync problemen heb ik nooit gehad, wel ondertitel problemen.

Dat komt waarschijnlijk omdat ik geen externe geluidsbron gebruik, alleen het geluid van de TV en dat is mij mooi genoeg.