Skip to main content

KPN TV+ Update februari 2024 #1

Firmware 0.26.24

 

Wat zit er in?

Deze update is voor de firmware en staat in het teken van audio. Er zitten verschillende verbeteringen in voor de geluidservaring. We zijn superbenieuwd wat de ervaringen gaan zijn met deze update! 

 

Verbeteringen in het geluid

  • Voorkomen van problemen waar het geluid en het beeld niet gelijk lopen (lipsync problemen).
  • Beter volumeniveau van stereo
  • Het geluidsniveau tussen tv-zenders en apps zoals YouTube en Netflix is minder groot

 

Verder in deze update

  • Verbeteringen in de werking van HDMI CEC, met name bij LG televisies
  • Oplossing voor wegvallende radio bij gebruik van Toslink
  • Diverse andere bug fixes

 

Toevoeging 4 maart 2024:

Firmware 0.27.0

We zien dat de 0.26.24 firmware een bug kan veroorzaken waarbij je TV+ Box continu terugvalt naar unicast. Dit kan zorgen voor trager zappen en een andere beeldkwaliteit. Herstarten lost dit tijdelijk op. Om deze bug permanent te herstellen hebben we deze nieuwe update. Verder zitten hier geen aanpassingen in. Vandaar dat we hem invoegen bij deze Product Update in plaats van een nieuwe.

 

Wanneer komt ‘ie?

Firmware 0.26.24 > deze is volledig uitgerold

  • Preselectie: 15 februari
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 20, 21 en 22 februari

Heb je hem na 22 februari nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Firmware 0.27.0

  • Preselectie: 4 maart
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 7 maart

Heb je hem na 7 maart nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Was dat effe schrikken, na update opstarten en geluid verre van synchroon.

Box spanningsvrij gemaakt en opnieuw opstarten  toen een foutmelding van de server dat er een probleem was iets met  beperkte modus. Na enkele minuten herstart en alles nu goed, hopelijk nu wel alles oké.

Afgelopen 3 en half maand dus zolang ik bij KPN ben doffe ellende gehad.

btw mijn beide boxjes zijn nu geüpdatet dus nu maar afwachten.


update bij ontvanger 1: melding in enveloppe nieuwe update. handmatig erop gezet

ontvanger 2: geen melding gehad, handmatige update uitgevoerd

ontvanger 3: update is er automatisch op gezet.

 

complimenten voor de ontwikkelaars!( programeurs)

 

geluid is stukken beter, eigenlijk goed voor mij.

geen gekke problemen met het updaten gehad.

lipsynch problemen niet meegemaakt tot nu toe.

wat er nu bij mij nog speelt zijn de externe apps die problemen hebben. oa youtube die met zwart beeld start. viedeoland die vast loopt. 

 


Bedankt voor de feedback mensen, wordt zeer gewaardeerd 🙂 .


update bij ontvanger 1: melding in enveloppe nieuwe update. handmatig erop gezet

ontvanger 2: geen melding gehad, handmatige update uitgevoerd

ontvanger 3: update is er automatisch op gezet.

 

complimenten voor de ontwikkelaars!( programeurs)

 

geluid is stukken beter, eigenlijk goed voor mij.

geen gekke problemen met het updaten gehad.

lipsynch problemen niet meegemaakt tot nu toe.

wat er nu bij mij nog speelt zijn de externe apps die problemen hebben. oa youtube die met zwart beeld start. viedeoland die vast loopt. 

 

Heb je al extra reboot gedaan? via afstandsbediening de knop rechtsboven (aan en uit knop van BOX) ingedrukt te houden dan herstart kiezen.

ik moest dit bij alle boxen vorige week doen 

 


update bij ontvanger 1: melding in enveloppe nieuwe update. handmatig erop gezet

ontvanger 2: geen melding gehad, handmatige update uitgevoerd

ontvanger 3: update is er automatisch op gezet.

 

complimenten voor de ontwikkelaars!( programeurs)

 

geluid is stukken beter, eigenlijk goed voor mij.

geen gekke problemen met het updaten gehad.

lipsynch problemen niet meegemaakt tot nu toe.

wat er nu bij mij nog speelt zijn de externe apps die problemen hebben. oa youtube die met zwart beeld start. viedeoland die vast loopt. 

 

Heb je al extra reboot gedaan? via afstandsbediening de knop rechtsboven (aan en uit knop van BOX) ingedrukt te houden dan herstart kiezen.

ik moest dit bij alle boxen vorige week doen 

 

waarom reboot? alles werkt juist top. die anderen zijn fouten in de apps niet in de firmware


update bij ontvanger 1: melding in enveloppe nieuwe update. handmatig erop gezet

ontvanger 2: geen melding gehad, handmatige update uitgevoerd

ontvanger 3: update is er automatisch op gezet.

 

complimenten voor de ontwikkelaars!( programeurs)

 

geluid is stukken beter, eigenlijk goed voor mij.

geen gekke problemen met het updaten gehad.

lipsynch problemen niet meegemaakt tot nu toe.

wat er nu bij mij nog speelt zijn de externe apps die problemen hebben. oa youtube die met zwart beeld start. viedeoland die vast loopt. 

 

Heb je al extra reboot gedaan? via afstandsbediening de knop rechtsboven (aan en uit knop van BOX) ingedrukt te houden dan herstart kiezen.

ik moest dit bij alle boxen vorige week doen 

 

waarom reboot? alles werkt juist top. die anderen zijn fouten in de apps niet in de firmware

Bij mij was het na reboot over daarom de vraag.

Youtube doet het na reboot hier prima en videoland ook die staat hier hele dag aan op big brother als de vrouw thuis is


update bij ontvanger 1: melding in enveloppe nieuwe update. handmatig erop gezet

ontvanger 2: geen melding gehad, handmatige update uitgevoerd

ontvanger 3: update is er automatisch op gezet.

 

complimenten voor de ontwikkelaars!( programeurs)

 

geluid is stukken beter, eigenlijk goed voor mij.

geen gekke problemen met het updaten gehad.

lipsynch problemen niet meegemaakt tot nu toe.

wat er nu bij mij nog speelt zijn de externe apps die problemen hebben. oa youtube die met zwart beeld start. viedeoland die vast loopt. 

 

Heb je al extra reboot gedaan? via afstandsbediening de knop rechtsboven (aan en uit knop van BOX) ingedrukt te houden dan herstart kiezen.

ik moest dit bij alle boxen vorige week doen 

 

reboot uitgevoerd. youtube blijft hetzelfde. videoland moet een paar dagen getest worden.

 


Nog een leuke bug: na elke update (geen idee of dat alleen de app of de firmware betreft) heb ik weer een notificiatie staan dat ik een Google account moet invullen. Uitermate vervelend en dat wil ik ook niet. Voor mij het het een TV STB en daar heb ik geen Google account voor nodig. Heel irritant dat ik dat elke keer moet “wegklikken”.


Nog een leuke bug: na elke update (geen idee of dat alleen de app of de firmware betreft) heb ik weer een notificiatie staan dat ik een Google account moet invullen. Uitermate vervelend en dat wil ik ook niet. Voor mij het het een TV STB en daar heb ik geen Google account voor nodig. Heel irritant dat ik dat elke keer moet “wegklikken”.

Eens krijg ik ook elke keer wil die meuk niet.


Nog een leuke bug: na elke update (geen idee of dat alleen de app of de firmware betreft) heb ik weer een notificiatie staan dat ik een Google account moet invullen. Uitermate vervelend en dat wil ik ook niet. Voor mij het het een TV STB en daar heb ik geen Google account voor nodig. Heel irritant dat ik dat elke keer moet “wegklikken”.

Eens krijg ik ook elke keer wil die meuk niet.

 

Maar je kan toch eerst een uniek gmail adres aanmaken, die je alleen gebruikt voor de KPN tv decoder?

Dat heb ik ook zo gedaan (voor alle apparaten een aparte account aangemaakt)

En dat gmail adres kan je dan als account voor de Sagemcom DIW7022 gebruiken.


Nog een leuke bug: na elke update (geen idee of dat alleen de app of de firmware betreft) heb ik weer een notificiatie staan dat ik een Google account moet invullen. Uitermate vervelend en dat wil ik ook niet. Voor mij het het een TV STB en daar heb ik geen Google account voor nodig. Heel irritant dat ik dat elke keer moet “wegklikken”.

Eens krijg ik ook elke keer wil die meuk niet.

 

Maar je kan toch eerst een uniek gmail adres aanmaken, die je alleen gebruikt voor de KPN tv decoder?

Dat heb ik ook zo gedaan (voor alle apparaten een aparte account aangemaakt)

En dat gmail adres kan je dan als account voor de Sagemcom DIW7022 gebruiken.

Ik wil zelf al die moeite niet doen hier voor ik wil gewoon tv kijken zonder google account aan te maken.

En als je dan zegt 1 maar weg drukken moet hij niet elke keer terug komen.


Nog een leuke bug: na elke update (geen idee of dat alleen de app of de firmware betreft) heb ik weer een notificiatie staan dat ik een Google account moet invullen. Uitermate vervelend en dat wil ik ook niet. Voor mij het het een TV STB en daar heb ik geen Google account voor nodig. Heel irritant dat ik dat elke keer moet “wegklikken”.

Eens krijg ik ook elke keer wil die meuk niet.

Snap ik, eigenlijk heb ik dat ook. Maar, komend F1 seizoen kan je F1 tv pro koppelen aan Viaplay. Die app kan je niet installeren zonder de Google playstore, via KpN lukt dat niet.

Heb dus een Google adres genomen dat ik verder toch nooit gebruik, of ga gebruiken, en ingelogd op KPN tv+ om die app te installeren.

Ben ik ook meteen van die irritante melding af. 😎
 


Na de update geïnstalleerd te hebben ben ik er even voor gaan zitten om te kijken hoe de verschillende geluidsmodi werken met als extra een aangesloten Marshall-speaker via Bluetooth en bekabeld op de extra uitgang van de DIW7022.

Met Bluetooth was ik al gauw klaar, het geluid komt maximaal op de extra speaker binnen, zodat je meteen doof wordt en niet weet hoe snel je de DIW weer uit moet zetten, terwijl de extra speaker op 5 stond en een schaal heeft van 0 tot 10. Dit ook aangekaart in een ander topic van mij:

Toen bekabeld e.e.a. geprobeerd:

audiokwaliteit:

AUTO: geen audio op externe speaker

DOLBY D.P.: geen audio op externe speaker

STEREO: audio op externe speaker, zowel van radio- als tv-zenders

PASSTROUGH: alléén audio radiozenders op externe speaker

géén audio tv-zenders op externe speaker

 


Na de update geïnstalleerd te hebben ben ik er even voor gaan zitten om te kijken hoe de verschillende geluidsmodi werken met als extra een aangesloten Marshall-speaker via Bluetooth en bekabeld op de extra uitgang van de DIW7022.

Met Bluetooth was ik al gauw klaar, het geluid komt maximaal op de extra speaker binnen, zodat je meteen doof wordt en niet weet hoe snel je de DIW weer uit moet zetten, terwijl de extra speaker op 5 stond en een schaal heeft van 0 tot 10. Dit ook aangekaart in een ander topic van mij:

Toen bekabeld e.e.a. geprobeerd:

audiokwaliteit:

AUTO: geen audio op externe speaker

DOLBY D.P.: geen audio op externe speaker

STEREO: audio op externe speaker, zowel van radio- als tv-zenders

PASSTROUGH: alléén audio radiozenders op externe speaker

géén audio tv-zenders op externe speaker

de uitgang is de spdif uitgang? 

 

ps bleutooth is een volle uitgang die extern op de speaker geregeld wordt. had dit effect met een koptelefoon. das ook lekker op vol volume.heaset is lastig te bedienen om het geluid zachter te zetten. heb er ook een oude topic van gemaakt


de uitgang is de spdif uitgang? 

Inderdaad @steffen1 SP/DIF op de DIW naar DAC en van DAC naar minijack voor de speaker.

 


ps bleutooth is een volle uitgang die extern op de speaker geregeld wordt. had dit effect met een koptelefoon. das ook lekker op vol volume.heaset is lastig te bedienen om het geluid zachter te zetten. heb er ook een oude topic van gemaakt

Heb je ook een link naar dat topic @steffen1 ?

 


Na de update geïnstalleerd te hebben ben ik er even voor gaan zitten om te kijken hoe de verschillende geluidsmodi werken met als extra een aangesloten Marshall-speaker via Bluetooth en bekabeld op de extra uitgang van de DIW7022.

Met Bluetooth was ik al gauw klaar, het geluid komt maximaal op de extra speaker binnen, zodat je meteen doof wordt en niet weet hoe snel je de DIW weer uit moet zetten, terwijl de extra speaker op 5 stond en een schaal heeft van 0 tot 10. Dit ook aangekaart in een ander topic van mij:

Toen bekabeld e.e.a. geprobeerd:

audiokwaliteit:

AUTO: geen audio op externe speaker

DOLBY D.P.: geen audio op externe speaker

STEREO: audio op externe speaker, zowel van radio- als tv-zenders

PASSTROUGH: alléén audio radiozenders op externe speaker

géén audio tv-zenders op externe speaker

 

Ik heb het weekend voor de gein dit ook uitgetest met een SPDIF converter naar de SONOS AMP connect en dit werkte gewoon zonder problemen dus wat hier boven staat verbaasd me min of meer over het stukje bekabeld aangesloten. Ik gebruik (Deze converter)

 

 


ps bleutooth is een volle uitgang die extern op de speaker geregeld wordt. had dit effect met een koptelefoon. das ook lekker op vol volume.heaset is lastig te bedienen om het geluid zachter te zetten. heb er ook een oude topic van gemaakt

Heb je ook een link naar dat topic @steffen1 ?

 

 


Snap ik, eigenlijk heb ik dat ook. Maar, komend F1 seizoen kan je F1 tv pro koppelen aan Viaplay. Die app kan je niet installeren zonder de Google playstore, via KpN lukt dat niet.

Heb dus een Google adres genomen dat ik verder toch nooit gebruik, of ga gebruiken, en ingelogd op KPN tv+ om die app te installeren.

Ben ik ook meteen van die irritante melding af. 😎

Ik wil alleen een werkend TV-kastje. Ik hoef geen apps op dit ding, daar heb ik andere devices voor. Ik zou het fijn vinden als KPN het voor elkaar krijgt om die minimale functionaliteit (TV kijken met goed beeld en synchroon geluid) voor elkaar krijgt voordat er aandacht besteed wordt aan apps. Dus nee, ik heb absoluut geen behoefte en geen zin om een Google account aan te maken voor een fout die KPN veroorzaakt.

 

Maar je kan toch eerst een uniek gmail adres aanmaken, die je alleen gebruikt voor de KPN tv decoder?

Dat heb ik ook zo gedaan (voor alle apparaten een aparte account aangemaakt)

En dat gmail adres kan je dan als account voor de Sagemcom DIW7022 gebruiken.

Idem hierzo. Het is toch van de zotte dat ik als consument een of andere omweg moet gebruiken omdat KPN dit (simpele) probleem niet oplost?


Wat is de toekomst? Dat een kastje constant vraagt om je Google account te voltooien? Dat lijkt me toch niet.

 

Waarom maak je hier geen eigen topic van?

Dan kunnen we hier verder gaan over de update die momenteel wordt uitgerold verder gaan.


Ik reageer gewoon ergens op, doe jij toch ook ?

 

Sorry, had ik gezien.

Je hebt gelijk, maar de starter hiervan moet gewoon een nieuwe topic maken.

Mijn excuus dat ik op jouw quote reageerde.

 

TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.26.24


Modbreak:

Goedemorgen mensen. Ik zie dat er weer uitgebreid is gereageerd in het topic met feedback en ik wil iedereen daarvoor bedanken. Ik heb wel wat reacties geschrapt op dit moment en ik nogmaals benadrukkend dat dit topic uitsluitend bedoelt is om de huidige update te bespreken en daar feedback op te geven. Alle andere posts zullen we verwijderen om het overzicht in het topic te kunnen bewaren zodat we gerichte feedback kunnen blijven terugkoppelen. Mocht je specifieke, individuele zaken over de KPN TV+ ontvanger willen bespreken, open dan een eigen topic s.v.p. 

 


Is hiermee ook het bevriezen van beeld verholpen bij het gebruik van een hdmi hue syncbox incombinatie met de kpn+?


Ik heb hem er net opgezet en ga kijken of ik verschil ga zien.

 

@BartB77 

Jouw probleem, heb ik niet eerder gezien.

Ik denk dat je hiervoor een eigen nieuwe topic kan maken. 


Hier lijkt het na de update tot zover ook goed! Na de update de geluid instellingen weer aangepast van stereo naar automatisch nu weer dolby audio op de soundbar dat klinkt toch wel ff beter. Op de gewone zenders geen lypsync problemen kunnen waarnemen. Ben benieuwd dit weekend hoe het gaat bij ESPN vooral tijdens de interviews langs de lijn was het goed zichtbaar met de lipsync en de studio programma's. We gaan het zien het weekend. Tot zover prima update!