Skip to main content

KPN TV+ Update februari 2024 #1

Firmware 0.26.24

 

Wat zit er in?

Deze update is voor de firmware en staat in het teken van audio. Er zitten verschillende verbeteringen in voor de geluidservaring. We zijn superbenieuwd wat de ervaringen gaan zijn met deze update! 

 

Verbeteringen in het geluid

  • Voorkomen van problemen waar het geluid en het beeld niet gelijk lopen (lipsync problemen).
  • Beter volumeniveau van stereo
  • Het geluidsniveau tussen tv-zenders en apps zoals YouTube en Netflix is minder groot

 

Verder in deze update

  • Verbeteringen in de werking van HDMI CEC, met name bij LG televisies
  • Oplossing voor wegvallende radio bij gebruik van Toslink
  • Diverse andere bug fixes

 

Toevoeging 4 maart 2024:

Firmware 0.27.0

We zien dat de 0.26.24 firmware een bug kan veroorzaken waarbij je TV+ Box continu terugvalt naar unicast. Dit kan zorgen voor trager zappen en een andere beeldkwaliteit. Herstarten lost dit tijdelijk op. Om deze bug permanent te herstellen hebben we deze nieuwe update. Verder zitten hier geen aanpassingen in. Vandaar dat we hem invoegen bij deze Product Update in plaats van een nieuwe.

 

Wanneer komt ‘ie?

Firmware 0.26.24 > deze is volledig uitgerold

  • Preselectie: 15 februari
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 20, 21 en 22 februari

Heb je hem na 22 februari nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Firmware 0.27.0

  • Preselectie: 4 maart
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 7 maart

Heb je hem na 7 maart nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Wat je kan proberen is hard resetten met een paperclip. lost bij het langzame zappen naar ESPN 2 en 3 op. Terugzetten naar fabrieksinstellingen via het menu loste niets op bij mij.

 

 Met de paperclip moet als volgt:

-verbind je tv kastje via ethernet 

-maak je kastje stroomloos 

-druk de paperclip in de reset gaatje en houd dit vast terwijl je het stroom kabeltje weer aansluit. 


@AndreFC101  het zappen lijkt te worden opgelost in de volgende update

 


@AndreFC101  het zappen lijkt te worden opgelost in de volgende update

 

Hi @pietheingrun. Die update is voor de TV+ app voor mobiel/tablet en niet voor de TV+ Box. Ik probeer het voortaan te verduidelijken d.m.v. de afbeelding bovenin en de tekst voor de TV+ launcher app te verduidelijken.


@AndreFC101  het zappen lijkt te worden opgelost in de volgende update

 

Let op dit is niet voor de TV BOX! maar voor de app op je tablet


Sinds ik gisteren de nieuwe software update heb geïnstalleerd zijn er wat problemen met opgeslagen opnames terug kijken. Als je een aantal afleveringen van een serie hebt en je hebt er 1 afgekeken en je gaat dan met het terug pijltje naar het overzicht van die serie om de aflevering te verwijderen en de volgende te bekijken, kom je in eens weer in het totaal overzicht ipv dat je in de serie blijft. Zeer irritant. En het kan dan voorkomen dat je een heel andere opgeslagen opname verwijderd.


 

Ik merk helaas geen verschil met het volume van het stereo geluid van de radio zenders. 

Dat is jammer! Kan je jouw TV+ Box eens resetten @FrancWest? Wordt het dan ook niet beter?

Dat heb ik gedaan, maar helpt niet. Alle radio zenders (stereo) hebben een veel harder volume dan de TV zenders (dolby digital)


Check, nemen we dat mee in de feedback, Franc!


We rollen deze week een nieuwe, kleine, update uit:

 

Firmware 0.27.0

We zien dat de 0.26.24 firmware een bug kan veroorzaken waarbij je TV+ Box continu terugvalt naar unicast. Dit kan zorgen voor trager zappen en een andere beeldkwaliteit. Herstarten lost dit tijdelijk op. Om deze bug permanent te herstellen hebben we deze nieuwe update. Verder zitten hier geen aanpassingen in. Vandaar dat we hem invoegen bij deze Product Update in plaats van een nieuwe. Het is ook toegevoegd aan het startbericht en de titel.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 4 maart
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 7, 8, en 11 maart

Vandaar dat we hem invoegen bij deze Product Update in plaats van een nieuwe. Het is ook toegevoegd aan het startbericht en de titel.

Gezien de vier ongerelateerde updates die erboven staan in forum.kpn.com/product-updates, toch best fijn dat @groen_duiven deze mededeling nog iets beter zichtbaar maakte. 🤓


de geluidsvolume werkt nog niet optimaal

als ik radio luistert en terugschakelt naar tv moet ik echt snel mijn volume omlaag zetten anders met tv kijken veel harder

 

graag geluidsinput van tv verhogen en niet van het radiosignaal want deze is bij mij goed zo 


We hadden extra ruimte, dus is de update naar 0.27.0 vandaag al in z'n geheel beschikbaar gesteld 😄

 

Ik pas het startbericht even aan.


@Erik van KPN had ook wel goed geweest naar die 0.27.0 in die nieuwe Software versie te verwijzen want ik was redelijk verbaasd dat ik dubbel kreeg van de week


@Erik van KPN had ook wel goed geweest naar die 0.27.0 in die nieuwe Software versie te verwijzen want ik was redelijk verbaasd dat ik dubbel kreeg van de week

Feedback is genoteerd, dank je!


Begrijp ik goed dat het hier over de kpn tv-app gaat?  Sinds de update is is het totaal  onoverzichtelijk geworden met al die schermpjes van allerlei films, series e.d.  wat men kan zie op hbo, videoland, disney en al dat onzin kanalen. Beetje goedkoop overgenomen van netflix. Live tv kijken is totaal onmogelijk. Hij doet het gewoon niet. Verzoek om laatste update ongedaan te maken en mensen aannemen die wel verstand hebben van een app goed te laten lopen. Wat en ellende. 


Sinds de update is is het totaal  onoverzichtelijk geworden met al die schermpjes van allerlei films, series e.d.  wat men kan zie op hbo, videoland, disney en al dat onzin kanalen.

Dat ben ik volkomen met je eens. KPN lijkt de abonnee die geen of wellicht een enkele streamingdienst gecontracteerd heeft volledig uit het oog verloren te zijn en dat is mijns inziens een kwalijke zaak.

Ik ga ervan uit dat KPN met functionaliteit zal komen waarmee je kunt aangeven welke streamingdiensten je wilt zien binnen de app waarbij dan alle functionaliteit alleen resultaten uit van die streamingdiensten laat zien.


Hi @Rene Las! Dit gaat over de TV+ Box. 🙂 Zie ook het startbericht: 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

 

Voor de app op je telefoon hebben we de TV+ app update. Je kunt je reactie daar dus achterlaten!

 

Edit: link aangepast


@Sanne van KPN, Jouw link verwijst naar het topic over de TV+ app binnen het besloten forum van de bèta test.


Ooooops. 😅 Dank wjb. 


Ik ervaar dit deze update wel wat vaker spontane restarts, met name als ik iets terugkijk.


Helaas ondanks update 0.27.0 toch bug terugbal naar unicast. Lijkt nog niet verholpen...


Dat is gek @Danielthuis. 😕 Zou je hier een eigen topic voor aan willen maken? Dan pakken we het daar verder op.


@Sanne van KPN, Wat zijn nu de criteria om een apart topic aan te maken?

Het is firmware 0.27.0 die een einde zou moeten maken aan het terugvallen naar unicast en dus lijkt me dit topic juist de geijkte plaats om te reageren als dat niet het geval blijkt te zijn.


Dat is gek @Danielthuis. 😕 Zou je hier een eigen topic voor aan willen maken? Dan pakken we het daar verder op.

Ja ik reageer hier omdat dit het topic is dat hierover gaat. 0.27.0 was juist in dit topic toegevoegd vanwege deze bug.

@wjb dank zo zie ik het ook 😊


@wjb Is het ook, daarom laat ik de reacties verder ook staan zodat de melding hier ook blijft. Echter moeten we nu verdere uitvraag doen en gaat het dus richting de 1 op 1 hulp. 
Daar is het hier niet de geschikte plek voor, vandaar een eigen topic.