Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar launcher versie 1.160.2

  • 11 August 2024
  • 75 reacties
  • 5630 keer bekeken

KPN TV+ Box: Update augustus #1 2024

TV+ Box launcher versie 1.160.2

De Olympische spelen zijn ook voorbij, dus we kunnen weer los met nieuwe updates. We beginnen met deze launcher update die een aantal leuke nieuwe dingen en verbeteringen brengt.

 

Wat zit er in?
 

Minigids en informatie

We hebben de detailweergave in de minigids verbeterd. En je kunt met de « knop nu tot 7 dagen teruggaan in plaats van tot 6.

Ook kun je nu, tijdens het kijken, met 1 druk op de gele knop de gedetailleerde programma informatie oproepen.

 

Informatiebalk

Een vaak gehoorde wens hier, en eindelijk komt hij uit: na deze update kun je instellen hoelang de informatiebalk zichtbaar is! De standaardinstelling blijft de 5 seconden die het nu ook al is. Zelf kun je dit aanpassen naar een waarde tussen 1 en 30 seconden.

Je komt hier via Menu > Instellingen > Menu Weergave > Informatiebalk

 

 

Opnames

We hebben een aantal bugfixes doorgevoerd rondom opnames. Als je stopt met kijken van een opname kom je nu weer netjes terecht bij de aflevering waar je was. Ook wordt de voortgangsbalk nu direct na het stoppen met kijken ververst. 

 

Betere kwaliteit bij de On Demand Films en Series

Bij films en series die wel in 1080p beschikbaar zijn kon het gebeuren dat de TV+ Box dit niet goed doorhad, waardoor de film of serie in 720p werd afgespeeld. Dit hebben we nu verholpen. Films en series die in 1080p beschikbaar zijn worden ook zo afgespeeld. 

 

Bluetooth audio apparatuur

Het kon voorkomen, bij het aansluiten van bluetooth audio apparatuur, dat er geen geluid was bij kijken via unicast. Hiervoor hebben we in de update naar 1.155.3 een oplossing ingevoerd. Je kreeg dan in de informatiebalk de optie om stereo aan te zetten. Hierna deed het geluid het weer. In deze update verbeteren we die oplossing. Stereo wordt nu automatisch aangezet zodra je de bluetooth audio apparatuur aansluit. Je hoeft dit dan niet meer handmatig aan te passen.

 

De rest

  • Terugspoelen bij live tv werkt weer!
  • Als je met de Google Assistent naar een zender ging bleef het menu boven in beeld zichtbaar. Dit is verholpen.
  • Als je op een appskanaal (200 en verder) op OK drukt zal nu de app weer netjes openen.
  • Bij Nu op TV kon het soms mis gaan met het selectiekader tijdens het navigeren. Dit is opgelost. 
  • Disney+ logo op het startscherm is weer in orde.
  • Het kon soms gebeuren dat je bij een radiokanaal een zwart scherm had. Dit is verholpen.
  • Af en toe kwam het voor dat de gids en/of homeknop niet werkte als je in een detailscherm van een opname zat. Dit is opgelost.
  • En, last but not least: het berichticoon zal nu een kleine animatie geven als er een nieuw bericht is. Zo valt dit iets meer op.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 13 augustus
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 20-22 augustus

Heb je hem na 22 augustus nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Heb de update nu binnen
Menu op 1 seconde gezet, maar da's wel erg snel verdwenen dus zal hem op 2 sec. zetten
En het live terugspoelen werkt ook weer


Heb de update nu binnen
Menu op 1 seconde gezet, maar da's wel erg snel verdwenen dus zal hem op 2 sec. zetten
En het live terugspoelen werkt ook weer

Hier ook toevallig. Zelfde instelling gedaan


Hi allen! Foutje aan onze kant. Bedankt voor het melden vanuit het TV team! De update komt er zo aan voor de gehele preselectie. Je kunt hem dan zelf binnenhalen of (24 uur) wachten tot 'ie vanzelf komt. En ik lees dat 't bij sommigen al is gelukt, fijn!


Hi all, we zijn op de hoogte van een storing op dit moment. Dit heeft echter niets te maken met deze update. Ik verwacht dat de storing snel wordt opgelost, bij de meeste gebruikers werkt het weer zoals het hoort. Op onze storingspagina kun je de status hiervan in de gaten houden. 

Voor het gemak hou ik jullie hier op de hoogte, ik zal straks ook de berichten over de storing hier opruimen zodat het overzichtelijk blijft en on-topic over de update. 

 

Admin edit: storing is opgelost, berichten hierover verwijderd


Het terug spoelen vanuit live televisie werkt nog niet goed, regelmatig kan ik niet verder terugspoelen dan een paar seconden.


@Erik van KPN  hier nog niks ontvangen normaal heb ik hem wel altijd meteen op alle 3 me boxen trouwens niet.

Ja! Hier ook nog niet, @MennoG78! Normaal zit ik ook altijd bij de preselectie, nou ja, misschien komt-ie vandaag.

O, wacht, ik lees nu de uitleg van @Alexandra van KPN. Duidelijk.


Het terug spoelen vanuit live televisie werkt nog niet goed, regelmatig kan ik niet verder terugspoelen dan een paar seconden.

Gisterochtend werkte het perfect, maar nu werkt het nog wel, maar het is niet zoals het wezen moet.
Of je krijgt een zwart beeld met terugspoelen of hij stopt na een paar seconden, maar als je even op OK drukt dan kun je weer verder terugspoelen, maar je hebt gelijk @wjb het mag nog wel even de aandacht hebben.


Thx! @Erik van KPN :)


Even een update over het live terugspoelen.
Als je met pijltje terug spoelt dan krijg je een zwart beeld, laat de knop los en druk opnieuw en hou hem vast tot je denkt dat je er bent, je kunt dan zelfs terug spoelen tot aan het begin van het programma ook al kwam je er midden in.

Al met al is het wel te doen, maar het vereist toch nog wel even de aandacht van de IT staf.


Dat is inderdaad wel erg prettig om zelf de tijd van het info-scherm aan te kunnen passen. Verder genoemde probleen had ik niet. Nu de tijd van de sportevenementen weer voorbij is, kunnen we weer lekker updates verwachten. Niet dat ik veel te wensen heb, maar het kan nooit kwaad om sommige punten iets te verbeteren.


Android 11 wordt sinds februari 2024 niet meer ondersteund. Wanneer krijgen wij Android 12 of 13? 


Android 11 wordt sinds februari 2024 niet meer ondersteund. Wanneer krijgen wij Android 12 of 13? 

 

Zie ook hier, daar kan je het vermelden.

En je bedoelt wel Android11 TV?

 

Deze topic gaat alleen over de update, zie boven.


Android 11 wordt sinds februari 2024 niet meer ondersteund. Wanneer krijgen wij Android 12 of 13? 

Je kan zelfs bouwen 🤣

ADT-3 (Android TV) Android 12 for TV 9310b47c79570cb5a9916ac4f7fe383c62242afea64a2d389aa27ea4f9555a35

Android 11 wordt sinds februari 2024 niet meer ondersteund. Wanneer krijgen wij Android 12 of 13? 

Je kan zelfs bouwen 🤣

ADT-3 (Android TV) Android 12 for TV 9310b47c79570cb5a9916ac4f7fe383c62242afea64a2d389aa27ea4f9555a35

Ondanks dat al is aangegeven dat dit topic hier niet over gaat geef je een antwoord met een link naar iets waar 99 van de 100 mensen helemaal geen reet aan hebben, temeer ook omdat er ook nog eens geen enkele uitleg bij zit en ik dus de indruk krijg dat je vooral interessant wil overkomen."

Kijk mij toch eens veel van techniek afweten"

Bootloaders firmware etc. is nerd-materiaal en waarbij ik mij tevens afvraag of het de bedoeling is dat  je met eigendom van KPN gaat zitten klooien.

Fijne dag verder, ga maar lekker flashen.


Laten we het hier verder weer on-topic houden inderdaad, en laten we het ook vriendelijk houden. Voor wie verder vragen of opmerkingen over bovenstaande update heeft, kan ze hier gerust kwijt.


Update vandaag succesvol geïnstalleerd.

 


Vanmiddag ineens geen geluid meer beneden in de huiskamer. Natuurlijk gaan zoeken naar de storing zoals HDMI kabel, hdmi ingangen op de versterker verwisselen, etc. Uiteindelijk TV+ box vervangen door het boxje wat normaal boven draait. Wat blijkt: direct weer geluid. Blijkt nu dat de Tv+ box beneden deze nieuwe software versie 1.160.2 al heeft en het kastje van boven nog de vorige versie 1.159.x. 

De geluidsinstelling van de TV+ box beneden stond op Dolby Digitaal Plus. Als ik deze instel op Passtrough dan heb ik wel weer geluid. Ook de andere instellingen (Stereo en Automatisch) geven geen geluid. Alleen Passtrough geeft dus geluid.

Bij het TV+ boxje van boven (vorige software versie) doen alle 4 de geluisinstellingen het wel op de tv/versterker combinatie beneden. 

Nu zullen er reacties komen dat het toch opgelost is door de instelling op Passtrough te zetten. Ja dat klopt, maar de overige geluidsinstellingen geven geen geluid. Lijkt me niet oké. Bovendien stond de instelling bij mij op Dolby Digital Plus met een reden; er waren op Passtrough veel haperingen in het geluid. Daar kun je veel over lezen in andere topics op dit forum. Ik zou daarom gewoon moeten kunnen switchen tussen de geluisinstellingen. 

Er lijkt dus iets mis te gaan met het  geluid bij deze nieuwe versie 1.160.2 Launcher. 


Update ontvangen. 

Bij toeval opgemerkt. Mijn vrouw zag opeens een afstandsbediening in beeld en vroeg wat is dat.

Geen melding ontvangen over dat de update er is en dat deze is uitgevoerd.

Waarom staat er niet blijvend een dergelijke info in het berichten scherm?

En waarom wordt daar ook geen info vermeld over de aard en inhoud van de update. Niet iedereen krijgt de mail over updates. Om een of andere reden was het automatisch toezenden bij mij uitgevallen. Moet iedereen dat niet standaard ontvangen en zelf beslissen dat bericht na lezen en verwerken te verwijderen?

Instellen infoscherm op  1 seconde ingesteld.

 

 En benieuwd. 


Afstandsbediening in beeld? Je krijgt een melding met een belletje in beeld als er nieuwe update is. Ook staat bij het envelopje rechtsboven een rood bolletje met de aankondiging van de update.

Als je een afstandsbediening in beeld krijgt is dat misschien een update van de tv, @GsJ49?


Goedemorgen,

 

Dinsdag de nieuwe update op de tv ontvangers ontvangen.

 

Maar op 1 van de 2 ontvangers komt nu steeds na het aanzetten vd ontvanger vanuit eco mode de ontvanger direct in een menu om de nieuwe KPN afstandsbediening te zoeken. De melding is dat ik toetsen 7 & 9 tegelijk in moet drukken totdat het blauwe lampje brandt.

Maar ik heb deze afstandsbediening niet, heb alleen de originele witte en deze doet het gewoon.

Als ik de home knop indruk kom ik in het hoofdmenu om tv te kunnen gaan kijken.

 

Vreemde is dat de ontvanger boven niet in het afstandsbediening menu komt bij dezelfde software update.

 

Meer mensen met dit gedrag en hoe kan ik dit oplossen?

 

Met vriendelijke groet,

Theo  

 


En daar is, Out of the Blue, KPN TV+ firmware 0.30.6. Benieuwd wat er aangepast/nieuw is. 

 

 


Naast  vorige vraag betreffende blijvende bericht over update het volgende:

Als ik op de gele knop "info" staat de tijdaanduiding niet meer rechtsonder, jammer.

Tijdens  het bekijken van een opgeslagen video kan ik niet meer middels b.v. 7 minuten springen een deel van video overslaan. De video wordt versneld doorgespoeld. Waarom is dit verdwenen?


Naast  vorige vraag betreffende blijvende bericht over update het volgende:

Als ik op de gele knop "info" staat de tijdaanduiding niet meer rechtsonder, jammer.

Tijdens  het bekijken van een opgeslagen video kan ik niet meer middels b.v. 7 minuten springen een deel van video overslaan. De video wordt versneld doorgespoeld. Waarom is dit verdwenen?

 

Heb je de tijd aangepast hoe lang de infobalk zichtbaar blijft? Binnen die tijd moet je de handeling verrichten om een bepaalde tijd voor of achteruit te spoelen… Als de infobalk weer weg is vóórdat je een knopje ingedrukt hebt, lukt het niet. 


Ik neem aan dat KPN vandaag de release notes van deze nieuwe firmware in een nieuw topic zal publiceren zodat we kunnen zien wat er gewijzigd is. Dan kunnen we daar ook onze "ervaringen" met die nieuwe firmware plaatsen.


Hoi @Theo v H, ik weet niet zeker of dit met de update te maken heeft, ik neem m sowieso even mee. Krijg je de melding nog steeds? Dan kan het helpen je ontvanger even te herstarten, anders te resetten. Als ook dat het niet oplost, kun je dan een nieuw topic aanmaken? Kijken we daar even met je mee!