Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar launcher versie 1.160.2

Categorie:TV+ Box
  • 13 augustus 2024
  • 75 reacties
  • 5892 keer bekeken
TV+ Box: Update naar launcher versie 1.160.2
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

75 reacties

Francois
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • 1080 reacties
  • 22 augustus 2024

nieuwe versie 1.160.2 Launcher ontvangen vannacht 

de firmware is nog 0.29.20

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 22 augustus 2024

De Product Update voor de nieuwe firmware komt er straks aan. 🤠

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 22 augustus 2024

Thommus_01
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 41 reacties
  • 22 augustus 2024

Hallo, ik heb een vraag over firmware update tv+ box.

Ik heb versie 0.30.6 binnen maar wat houd dat in. Wat is er veranderdt.

Groet Thommus.

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 333 reacties
  • 22 augustus 2024

Als je de link hierboven even aanklikt (bericht van “Paul van KPN”) dan heb je de info

• Helper
  • 56 reacties
  • 22 augustus 2024

Beste RJW59

Jouw laatste reactie was

GsJ49 schreef:

GsJ49 schreef:

Naast  vorige vraag betreffende blijvende bericht over update het volgende:

Als ik op de gele knop "info" staat de tijdaanduiding niet meer rechtsonder, jammer.

Tijdens  het bekijken van een opgeslagen video kan ik niet meer middels b.v. 7 minuten springen een deel van video overslaan. De video wordt versneld doorgespoeld. Waarom is dit verdwenen?

Heb je de tijd aangepast hoe lang de infobalk zichtbaar blijft? Binnen die tijd moet je de handeling verrichten om een bepaalde tijd voor of achteruit te spoelen… Als de infobalk weer weg is vóórdat je een knopje ingedrukt hebt, lukt het niet. 

De tijd in de infobalk had ik al lang gewijzigd in 1 sec.

Maar vragen zijn:

1. Als ik de gele knop indruk voor de info, komt de klok niet meer op de infobalk. Dat vind ik jammer.
  2. tijdens het bekijken van een opgeslagen video (film op tv) kan ik niet meer snel vooruit springen, dan wel enkele minuten teruggaan om de film goed te bekijken. Probeer ik het wel door tijdens het kijken :700 in te tikken en vervolgens  de knop "dubbel pijltje naar rechts (dubbel ➡ ➡ ) aanklik, wordt de video snel doorgespoeld.  En geen sprong van 7 minuten en 00 seconden gemaakt. Kan dit weer terugkomen.

Graag reactie

• Helper
  • 56 reacties
  • 22 augustus 2024

Hallo,

Onderstaand al eerder gevraagd.

Bij toeval opgemerkt. Mijn vrouw zag opeens een afstandsbediening in beeld en vroeg wat is dat.

Geen melding ontvangen over dat de update er is en dat deze is uitgevoerd.

Waarom staat er niet blijvend een dergelijke info in het berichten scherm?

En waarom wordt daar ook geen info vermeld over de aard en inhoud van de update. Niet iedereen krijgt de mail over updates. Om een of andere reden was het automatisch toezenden bij mij uitgevallen. Moet iedereen dat niet standaard ontvangen en zelf beslissen dat bericht na lezen en verwerken te verwijderen?

Graag hierover een antwoord.

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 333 reacties
  • 22 augustus 2024
  1. Weet ik niet
  2. Als je de tijd van de infobalk op 1 sec zet, heb je ook maar 1 sec de tijd om op voor of achteruit spoelen te drukken nadat je een bepaalde tijd hebt ingevoerd. Zet de tijd van de infobalk maar weer eens terug op 5 sec, dan zie je dat het wél lukt….

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 11 reacties
  • 22 augustus 2024
GsJ49 schreef:

Hallo,

Bij toeval opgemerkt. Mijn vrouw zag opeens een afstandsbediening in beeld en vroeg wat is dat.

En waarom wordt daar ook geen info vermeld over de aard en inhoud van de update. Niet iedereen krijgt de mail over updates. Om een of andere reden was het automatisch toezenden bij mij uitgevallen. Moet iedereen dat niet standaard ontvangen en zelf beslissen dat bericht na lezen en verwerken te verwijderen?

Je hebt hier wel punt. Updates brengen oplossingen voor problemen of juist nieuwe mogelijkheden. Ik vind ook dat ik geïnformeerd zou moeten worden wanneer er nieuws is dat mijn KPN TV beleving kan vergroten. Dat zou KPN ook moeten willen. Niet iedereen zit op dit forum te kijken. Sterker nog; dat is percentueel een heel kleine groep. 

• Helper
  • 56 reacties
  • 22 augustus 2024

RJW59

Dank voor je reactie.

Als ik hem op 3 seconden zet kan ik wel een tijd instellen om door  of terug te spoelen.

Maar dat maakte de mogelijkheid om het hinderlijke (lange) verblinden door de infobalk (bij het zappen en even stoppen en weer doorstarten van een video) niet meer optimaal mogelijk. Dat is niet fijn om dat je dan weer 3 seconden de ondertiteling niet kunt lezen.

Ik hoop dat die twee zaken uit elkaar kunnen worden gehaald.

Wel bedankt voor je heldere reacties 

• Helper
  • 56 reacties
  • 22 augustus 2024
Frenkie999 schreef:
GsJ49 schreef:

Hallo,

Je hebt hier wel punt. Updates brengen oplossingen voor problemen of juist nieuwe mogelijkheden. Ik vind ook dat ik geïnformeerd zou moeten worden wanneer er nieuws is dat mijn KPN TV beleving kan vergroten. Dat zou KPN ook moeten willen. Niet iedereen zit op dit forum te kijken. Sterker nog; dat is percentueel een heel kleine groep. 

Nou nu maar afwachten dus.

Dank voor reactie.

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 333 reacties
  • 22 augustus 2024
GsJ49 schreef:

RJW59

Dank voor je reactie.

Als ik hem op 3 seconden zet kan ik wel een tijd instellen om door  of terug te spoelen.

Maar dat maakte de mogelijkheid om het hinderlijke (lange) verblinden door de infobalk (bij het zappen en even stoppen en weer doorstarten van een video) niet meer optimaal mogelijk. Dat is niet fijn om dat je dan weer 3 seconden de ondertiteling niet kunt lezen.

Ik hoop dat die twee zaken uit elkaar kunnen worden gehaald.

Wel bedankt voor je heldere reacties 

Ik heb ‘m op 2 sec staan en dat is voor mij net genoeg. Grtn

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 25 augustus 2024

Na deze update is het me opgevallen dat als ik de knop ^ gebruik ik altijd op het icoontje voor aanschaf van entertainment terecht kom. met de > kan ik alleen naar rechts bewegen, of met < naar links maar slechts tussen de 4 icoontjes die hier bij elkaar staan.

Ik kan dus niet meer met de < toets bij alle zenders, favorieten...opnames… etc komen. 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 25 augustus 2024

Na een power cycle van de TV box krijg ik altijd het scherm om de afstandbediening te koppelen, terwijl deze al gekoppeld is. De 7 en 9 toets indrukken heeft geen zin; er gebeurt niets. Om hier uit te komen schakel ik de box uit met de afstandbediening en vervolgens weer aan.

Alles werkt dan naar behoren. Vreemde opstartmelding..

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 30 augustus 2024

Hier hetzelfde probleem als RudiB, ik krijg ook altijd het scherm om de afstandsbediening opnieuw te koppelen. Ik kan doorgaan door op de startknop of gids knop te drukken, je hoeft dus niet de hele box te resetten.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27483 reacties
  • 30 augustus 2024
Redshift schreef:

Hier hetzelfde probleem als RudiB, ik krijg ook altijd het scherm om de afstandsbediening opnieuw te koppelen. Ik kan doorgaan door op de startknop of gids knop te drukken, je hoeft dus niet de hele box te resetten.

En blijft de melding hierna weg?

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 30 augustus 2024
Erwin van KPN schreef:
Redshift schreef:

Ja, die blijft weg, tot aan de volgende keer bij het aanzetten van de box.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 616 reacties
  • 31 augustus 2024

Kleine opmerking over de gedetailleerde programma informatie sinds deze update.

De knop 'Zet herinnering aan' wordt smaller als je bij dit programma al een ingestelde (serie) opname hebt ingesteld en er nu alleen nog maar 'Zet' staat. 

Zie hieronder het voorbeeld met het pijltje:

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 1 september 2024

Goed opgemerkt, Sebas, geven we door!

Redshift schreef:
Erwin van KPN schreef:
Redshift schreef:

@Redshift, en @RudiB ook, met aanzetten, bedoel je dan vanuit stand-by? Of is dit alleen na een power cycle/stroomloos maken?

Gebruiken jullie ecostand of snelle start? Als je ecostand gebruikt, wil je eens testen of dit ook gebeurt met snelle start actief.

RudiB schreef:

Na deze update is het me opgevallen dat als ik de knop ^ gebruik ik altijd op het icoontje voor aanschaf van entertainment terecht kom. met de > kan ik alleen naar rechts bewegen, of met < naar links maar slechts tussen de 4 icoontjes die hier bij elkaar staan.

Ik kan dus niet meer met de < toets bij alle zenders, favorieten...opnames… etc komen. 

Dit hoort niet. Gecombineerd met wat je ervaart over het koppelscherm zou ik toch een reset van de TV+ Box aanraden. 

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2772 reacties
  • 3 september 2024

Is dit stuk alleen voor minigids “met gele knop naar gedetailleerde informatie”

want dit kon toch altijd al als je aan het kijken was?

deed ik altijd al tijdens kijken op gele knop drukken.

nu is deze zogenoemde uitgebreide informatie nog steeds summier.

Als je kijkt naar de oude ontvangers vip5202 heb je veel

meer informatie als op TV+ ander platform uiteraard maar zo mooie verbetering zijn als dat kwam ik

hoopte daarop toen ik dit las maar helaas.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het gaat hier inderdaad om een verbetering van de al bestaande minigids functie. Als je specifiek kunt uitleggen welke informatie je nog mist of graag wilt zien, dan kunnen we het signaal mogelijk meenemen ter verbetering.

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2772 reacties
  • 3 september 2024
Alexandra van KPN schreef:

Het gaat hier inderdaad om een verbetering van de al bestaande minigids functie. Als je specifiek kunt uitleggen welke informatie je nog mist of graag wilt zien, dan kunnen we het signaal mogelijk meenemen ter verbetering.

De info bij de andere decoders is uitbreider. Acteurs erbij etc

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 3 september 2024

Dat gaan we in de minigids er sowieso niet bij doen, het is uiteindelijk een minigids. Uitbreiding van de informatie in de gewone gids heb ik al vaker meegenomen richting het tv team. Juist omdat het op de andere ontvangers en in de apps inderdaad uitgebreider is. Het is nummer 60 in de Feature Requests lijst. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 3 september 2024
Erik van KPN schreef:
Redshift schreef:
Erwin van KPN schreef:
Redshift schreef:

@Redshift, en @RudiB ook, met aanzetten, bedoel je dan vanuit stand-by? Of is dit alleen na een power cycle/stroomloos maken?

Gebruiken jullie ecostand of snelle start? Als je ecostand gebruikt, wil je eens testen of dit ook gebeurt met snelle start actief.

Zowel bij de ecostand als snelle start hetzelfde probleem met het scherm om de afstandsbediening te koppelen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank @Redshift, deze feedback nemen we mee!