Skip to main content
Update

TV+ Box: Update naar launcher versie 1.163.1

Categorie:TV+ Box
  • September 17, 2024
  • 66 reacties
  • 4767 keer bekeken
TV+ Box: Update naar launcher versie 1.163.1
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

66 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 24, 2024

RuudDelft schrijft: 

Ik bedoel idd via de startpagina, dat je dus naar beneden kunt scrollen, dus de sectie die je na “nu populair” krijgt.

Daar heb ik nu Netflix en Amazon Prime staan, maar via “startscherm aanpassen” heb ik HBO en YouTube ook aangevinkt, maar die komen er dus niet bij.

Is geen ramp verder hoor, kan via het rijtje “mijn favoriete apps” ook HBO en YouTube opstarten, vroeg het me alleen af.

Als je ze AAN vinkt zou je toch zeggen…. Vautje lijkt mij. Klein puntje van aandacht voor de ontwikkelaars.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dat is dan wel gek @RuudDelft. Je ozu toch verwachten dat ze daar dan ook verschijnen als je ze via "startscherm aanpassen" aanvinkt. Is toch iets waar we naar moeten kijken dan. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 25, 2024

@Jeroen van KPN 
Er zit nog een fout in de ondertiteling met andere talen.
Als je de BBC opneemt en dan wilt afspelen dan krijg je de optie:
Ondertiteling uit of Zelfde als gesproken taal.
Ten 1e is dit totaal onnodig want de ondertiteling is er alleen maar in dezelfde taal.
Maar dat is niet het enige.
Dan klik je dus Zelfde als gesproken taal aan en dat werkt prima, edoch dat scherm met die keuzes gaat niet meer weg, dat blijft dwars door het beeld staan.
Het gaat wel weg als je op de toets met dat gebogen pijltje (hoe heet die toets?) drukt dan is het beeld weer schoon en kun je verder kijken.
Dus dat die onzinnige keuze er is, dat is niet erg, maar wel lastig dat je hem weer weg moet drukken want anders gaat ie niet weg.

Bij live TV gebeurd dit niet en met terugkijken heb ik het nog niet ontdekt, maar bij opnames gebeurd dit wel degelijk.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Bedankt voor je terugkoppeling huistijger! Nemen we mee.

Francois
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+14
  • Wijsgeer
  • September 26, 2024

De update is vannacht, 26-09-2024 succesvol geïnstalleerd.

en ik kreeg om 1.30 een melding netjes op de ontvanger dat er een update was. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 26, 2024

Waarom zit Netflix niet in de "verder kijken" balk?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 26, 2024

Waarom zit Netflix niet in de "verder kijken" balk?

Ik keek vandaar wat erin zat, maar ik mis daar meerdere. 

Zoals Prime Video en Sky Showtime.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Bedankt voor de melding, @Nilco. Nemen we mee. :)

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • September 27, 2024

Hi all, ik heb enkele berichten verwijderd hier die niets te maken hebben met deze update. Voor de nieuwsgierige lezers: het ging over iets terugkijken. 

We houden het relevant over de update. 

Jasper van KPN
Moderator

@huistijger ik heb hier een update over van de ontwikkelaars, deze bug is bij hen bekend en er wordt aan gewerkt!

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • September 29, 2024

Ik heb last van twee bugs sinds deze versie:

1. na instellen ondertiteling gaat het menu niet vanzelf weg, moet omhoog klikken en pas daarna verdwijnt het
  2. de kleuren van opgenomen programma's zijn af en toe heel flets, als ik dan even naar live TV ga en weer opnieuw het opgenomen programma start is het weer goed 

Kan dit worden doorgegeven? (of mij laten weten waar door te geven?)

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi @basherd_wie! Heb je ook al een herstart (en reset, als herstart niet werkt) geprobeerd sinds dit speelt? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 29, 2024

1 = bekend en al doorgegeven 

2 Ik had dit ook met opnames van vooral bbc First. Na herstart van de opname eigenlijk altijd goed. Check even of HDR op automatisch staat. Sinds ik dat een maand of 3 geleden gedaan heb geen last meer gehad.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • September 29, 2024
  1. Dank. Was niet duidelijk uit voorgaande berichten.
  2. HDR staat op Automatisch. Ik heb er dus sinds deze update last van (aantal dagen nu).

Jasper van KPN
Moderator

Dat punt 2 desondanks blijft is gek inderdaad. Doordat anderen het niet hebben, lijkt het niet specifiek met de update te maken te hebben. Had je jouw TV+ Box ook al eens opnieuw opgestart? Als dat ook geen verbetering geeft kan je het beste een eigen topic aanmaken, zodat we daar met je mee kunnen denken.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 30, 2024

Ik zie heel wat meldingen over ondertiteling die ongevraagd te zien is. (En dan alleen uit te zetten is door ‘m zélf aan te zetten, en weer uit te zetten. Wat je na zappen opnieuw moet doen.) Is dat inmiddels een bekend probleem?

Jasper van KPN
Moderator

Het is voor mij nog geen bekend probleem, ik had al een paar topics gezien (en dankzij jou nog 2 meer). Ik neem dit punt deze week mee in de feedback naar de ontwikkelaars!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 30, 2024

Het is voor mij nog geen bekend probleem,

Hmm….. ik had het toch al gemeld in Hulp van… @Jasper van KPN .

Jasper van KPN
Moderator

Daar had ik het nog niet gezien. Het staat nu sowieso op mijn lijstje 😉

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • October 2, 2024

Ligt het aan mij of is KPN erg terughoudend in updates?

Normaal was het altijd elke week wel een update of een firmware wijziging.

Of komt er wat groots aan nu in plaats van die nice te haves de laatste tijd?

Jasper van KPN
Moderator

Ik weet ook nog niet wat er aan komt. Ik had verwacht dat ik een update zou schrijven tijdens Erik zijn vakantie, maar het lijkt erop dat ik die kans niet krijg.

• Deelnemer
  • October 2, 2024

Sinds de update naar 1.163.1 hebben we geen geluid meer bij apps als Netflix of Amazon. Bij kijken naar TV zenders is er alleen geluid als de box op “passthrough” staat.

Kabels zijn OK want als ik ze swap met de AppleTV dan blijft het probleem op de TV+ box.

Het ligt ook niet aan de verbinding via de versterker want ook rechtstreeks op de TV aangesloten blijft het probleem dus ligt aan de box.

Opnieuw opstarten (meermaals) heeft ook niet geholpen.

Is dit issue bekend? (En wat is de oplossing :-) )

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 3, 2024

Sinds de update naar 1.163.1 hebben we geen geluid meer bij apps als Netflix of Amazon. Bij kijken naar TV zenders is er alleen geluid als de box op “passthrough” staat.

Kabels zijn OK want als ik ze swap met de AppleTV dan blijft het probleem op de TV+ box.

Het ligt ook niet aan de verbinding via de versterker want ook rechtstreeks op de TV aangesloten blijft het probleem dus ligt aan de box.

Opnieuw opstarten (meermaals) heeft ook niet geholpen.

Is dit issue bekend? (En wat is de oplossing :-) )

Wat je als eerste zou kunnen proberen, is de DIW7022 opnieuw laten opstarten.

Houd de knop rechtsboven op de KPN ab (kpn toets) ingedrukt totdat je een popup scherm ziet.

Kies voor opnieuw opstarten. 

• Deelnemer
  • October 3, 2024

Wat je als eerste zou kunnen proberen, is de DIW7022 opnieuw laten opstarten.

Houd de knop rechtsboven op de KPN ab (kpn toets) ingedrukt totdat je een popup scherm ziet.

Kies voor opnieuw opstarten. 

Beste @joop2011, dank je voor de reactie. Het opnieuw opstarten heb ik zowel via menu zoals je omschrijft als hardwarematig (stekker eruit) geprobeerd. Zonder effect helaas.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • October 3, 2024

Beste @joop2011, dank je voor de reactie. Het opnieuw opstarten heb ik zowel via menu zoals je omschrijft als hardwarematig (stekker eruit) geprobeerd. Zonder effect helaas.

En als je het geluid op automatisch zet? ik heb ook problemen met passthrough maar niet sinds deze update.