Skip to main content

KPN TV+ Box: Update september #2 2024

TV+ Box launcher versie 1.163.1
 

Wat zit er in?

 

Verder kijken bij je streaming diensten

Met deze update voegen we een tegelrij toe op het hoofdscherm: Verder kijken. Deze zal standaard op de derde rij staan. 

In deze tegelrij vind je series en films waarvan je een deel hebt bekeken. Het gaat hier om films en series van Disney+, HBO Max, Amazon Prime, Videoland en Viaplay. Zo kan je makkelijk verder gaan waar je was gebleven.

Als je een van de series of films in de tegelrijk aanklikt kom je gelijk in die film of serie terecht.

Gebruik je geen van deze apps, dan zal de tegelrij ook niet getoond worden. Gebruik je wel een of meer van deze apps, maar wil je de tegelrij toch niet zien? Je kunt hem via Startscherm aanpassen (onderaan het hoofdscherm) verbergen.

We gaan de inhoud van deze tegelrij in de toekomst verder uitbreiden met eigen programma's vanuit Terugkijken en opnames. En hopelijk ook nog meer apps.

 

Ondertiteling in tien talen

Verder nieuw in deze update: automatisch gegenereerde ondertiteling in tien talen.

Het gaat hier om de ondertiteling die je zelf aan- en uit kunt zetten. Bij bepaalde programma's kun je nu kiezen uit andere talen dan alleen Nederlands.

Belangrijk om te weten:

  • Het gaat om de programma's van RTL en die van de NTR op de NPO
  • Het werkt, voor nu, alleen bij Terugkijken en opnames

 

Op het moment dat je voor het eerst ondertiteling aanzet tijdens een programma waar deze extra talen beschikbaar zijn krijg je een pop-up:

 

Als je kiest voor Misschien later, krijg je gewoon de normale ondertiteling. Kies je voor Aanzetten, dan krijg je eerst deze informatiepop-up:
 

 

Daarna krijg je de lijst met beschikbare talen en kun je je keus maken. Je gemaakte taalkeus blijft behouden. Dus als jij een ander programma Terugkijkt of een opname bekijkt die ook meer talen beschikbaar heeft, dan krijg je automatisch jouw eerder gemaakte keuze. Heeft het programma alleen de gesproken taal beschikbaar, dan krijg je die.

Als je de gekozen taal weer wilt wijzigen kun je weer teruggaan naar de ondertiteling knop en op OK drukken. Je krijgt dan de hele lijst met talen weer te zien. En ook, natuurlijk, de optie voor ondertiteling uit.

 

 

Release notes op de ontvanger

Bij een nieuwe update krijg je nu een bericht op de TV+ Box. In dit bericht staan de hoofdlijnen van de update. Vanuit het bericht kun je doorklikken naar uitgebreidere release notes. Deze staan in de Hulp-sectie en kun je ook rechtstreeks benaderen via❔ in het bovenmenu. Kies daarna voor de tab Release notes. Daar kun je kiezen uit de firmware en de launcher om voor beide de meest recente updates te lezen.

 

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 17 september
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 24-26 september

Heb je hem na 26 september nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

RuudDelft schrijft: 

Ik bedoel idd via de startpagina, dat je dus naar beneden kunt scrollen, dus de sectie die je na “nu populair” krijgt.

Daar heb ik nu Netflix en Amazon Prime staan, maar via “startscherm aanpassen” heb ik HBO en YouTube ook aangevinkt, maar die komen er dus niet bij.

Is geen ramp verder hoor, kan via het rijtje “mijn favoriete apps” ook HBO en YouTube opstarten, vroeg het me alleen af.

Als je ze AAN vinkt zou je toch zeggen…. Vautje lijkt mij. Klein puntje van aandacht voor de ontwikkelaars.


Dat is dan wel gek @RuudDelft. Je ozu toch verwachten dat ze daar dan ook verschijnen als je ze via "startscherm aanpassen" aanvinkt. Is toch iets waar we naar moeten kijken dan. 


@Jeroen van KPN 
Er zit nog een fout in de ondertiteling met andere talen.
Als je de BBC opneemt en dan wilt afspelen dan krijg je de optie:
Ondertiteling uit of Zelfde als gesproken taal.
Ten 1e is dit totaal onnodig want de ondertiteling is er alleen maar in dezelfde taal.
Maar dat is niet het enige.
Dan klik je dus Zelfde als gesproken taal aan en dat werkt prima, edoch dat scherm met die keuzes gaat niet meer weg, dat blijft dwars door het beeld staan.
Het gaat wel weg als je op de toets met dat gebogen pijltje (hoe heet die toets?) drukt dan is het beeld weer schoon en kun je verder kijken.
Dus dat die onzinnige keuze er is, dat is niet erg, maar wel lastig dat je hem weer weg moet drukken want anders gaat ie niet weg.

Bij live TV gebeurd dit niet en met terugkijken heb ik het nog niet ontdekt, maar bij opnames gebeurd dit wel degelijk.


Bedankt voor je terugkoppeling huistijger! Nemen we mee.


De update is vannacht, 26-09-2024 succesvol geïnstalleerd.

en ik kreeg om 1.30 een melding netjes op de ontvanger dat er een update was. 


Waarom zit Netflix niet in de "verder kijken" balk?


Waarom zit Netflix niet in de "verder kijken" balk?

 

Ik keek vandaar wat erin zat, maar ik mis daar meerdere. 

Zoals Prime Video en Sky Showtime.

 


Bedankt voor de melding, @Nilco. Nemen we mee. :)


Hi all, ik heb enkele berichten verwijderd hier die niets te maken hebben met deze update. Voor de nieuwsgierige lezers: het ging over iets terugkijken. 

We houden het relevant over de update. 


 

 

@huistijger ik heb hier een update over van de ontwikkelaars, deze bug is bij hen bekend en er wordt aan gewerkt!


Ik heb last van twee bugs sinds deze versie:

  1. na instellen ondertiteling gaat het menu niet vanzelf weg, moet omhoog klikken en pas daarna verdwijnt het
  2. de kleuren van opgenomen programma's zijn af en toe heel flets, als ik dan even naar live TV ga en weer opnieuw het opgenomen programma start is het weer goed 

Kan dit worden doorgegeven? (of mij laten weten waar door te geven?)


Hi @basherd_wie! Heb je ook al een herstart (en reset, als herstart niet werkt) geprobeerd sinds dit speelt? 


1 = bekend en al doorgegeven 

2 Ik had dit ook met opnames van vooral bbc First. Na herstart van de opname eigenlijk altijd goed. Check even of HDR op automatisch staat. Sinds ik dat een maand of 3 geleden gedaan heb geen last meer gehad.


  1. Dank. Was niet duidelijk uit voorgaande berichten.
  2. HDR staat op Automatisch. Ik heb er dus sinds deze update last van (aantal dagen nu).

Dat punt 2 desondanks blijft is gek inderdaad. Doordat anderen het niet hebben, lijkt het niet specifiek met de update te maken te hebben. Had je jouw TV+ Box ook al eens opnieuw opgestart? Als dat ook geen verbetering geeft kan je het beste een eigen topic aanmaken, zodat we daar met je mee kunnen denken.


Ik zie heel wat meldingen over ondertiteling die ongevraagd te zien is. (En dan alleen uit te zetten is door ‘m zélf aan te zetten, en weer uit te zetten. Wat je na zappen opnieuw moet doen.) Is dat inmiddels een bekend probleem?

 

 


Het is voor mij nog geen bekend probleem, ik had al een paar topics gezien (en dankzij jou nog 2 meer). Ik neem dit punt deze week mee in de feedback naar de ontwikkelaars!


Het is voor mij nog geen bekend probleem,

Hmm….. ik had het toch al gemeld in Hulp van… @Jasper van KPN .


Daar had ik het nog niet gezien. Het staat nu sowieso op mijn lijstje 😉


Ligt het aan mij of is KPN erg terughoudend in updates?

Normaal was het altijd elke week wel een update of een firmware wijziging.

 

Of komt er wat groots aan nu in plaats van die nice te haves de laatste tijd?


Ik weet ook nog niet wat er aan komt. Ik had verwacht dat ik een update zou schrijven tijdens Erik zijn vakantie, maar het lijkt erop dat ik die kans niet krijg.


Sinds de update naar 1.163.1 hebben we geen geluid meer bij apps als Netflix of Amazon. Bij kijken naar TV zenders is er alleen geluid als de box op “passthrough” staat.

Kabels zijn OK want als ik ze swap met de AppleTV dan blijft het probleem op de TV+ box.

Het ligt ook niet aan de verbinding via de versterker want ook rechtstreeks op de TV aangesloten blijft het probleem dus ligt aan de box.

Opnieuw opstarten (meermaals) heeft ook niet geholpen.

Is dit issue bekend? (En wat is de oplossing 🙂 )


Sinds de update naar 1.163.1 hebben we geen geluid meer bij apps als Netflix of Amazon. Bij kijken naar TV zenders is er alleen geluid als de box op “passthrough” staat.

Kabels zijn OK want als ik ze swap met de AppleTV dan blijft het probleem op de TV+ box.

Het ligt ook niet aan de verbinding via de versterker want ook rechtstreeks op de TV aangesloten blijft het probleem dus ligt aan de box.

Opnieuw opstarten (meermaals) heeft ook niet geholpen.

Is dit issue bekend? (En wat is de oplossing 🙂 )

 

Wat je als eerste zou kunnen proberen, is de DIW7022 opnieuw laten opstarten.

Houd de knop rechtsboven op de KPN ab (kpn toets) ingedrukt totdat je een popup scherm ziet.

Kies voor opnieuw opstarten. 


Wat je als eerste zou kunnen proberen, is de DIW7022 opnieuw laten opstarten.

Houd de knop rechtsboven op de KPN ab (kpn toets) ingedrukt totdat je een popup scherm ziet.

Kies voor opnieuw opstarten. 

Beste @joop2011, dank je voor de reactie. Het opnieuw opstarten heb ik zowel via menu zoals je omschrijft als hardwarematig (stekker eruit) geprobeerd. Zonder effect helaas.


Beste @joop2011, dank je voor de reactie. Het opnieuw opstarten heb ik zowel via menu zoals je omschrijft als hardwarematig (stekker eruit) geprobeerd. Zonder effect helaas.

En als je het geluid op automatisch zet? ik heb ook problemen met passthrough maar niet sinds deze update.