Skip to main content
UPDATE

TV+ Box: Update naar launcher versie 1.180.4

Categorie:TV+ Box
TV+ Box: Update naar launcher versie 1.180.4
Toon eerste bericht

101 reacties

Forum|alt.badge.img

Hier stoort het beeld na de update veel

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Marcomestreech Storend of haperend beeld kan veel oorzaken hebben. Heb je deze update al gehad? De algemene uitrol van deze is tussen 11 en 13 maart. 

Ervaar je problemen, herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten. Helpt het niet of kom je er niet uit, maak dan een eigen topic aan. Zo kunnen we je het beste verder helpen.

Forum|alt.badge.img

@Alexandra van KPN 

Heb zojuist eigen topic gemaakt.

BasT
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 22 reacties
  • 11 maart 2025

Na de laatste update werkt verderkijken goed, maar het startscherm kan ik niet meer aanpassen!

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@BasT, dat is gek, het zou beiden moeten werken. Wat gebeurt er precies als je het probeert aan te passen, kan je het niet opslaan, wijzigt het niet of gebeurt daar iets anders? Kan je daar iets meer over vertellen?

BasT
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 22 reacties
  • 11 maart 2025

@Jasper van KPN 

Bij aanpassen zijn er geen keuzes meer en alleen de terugtoets werkt.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 11 maart 2025

Heb je de TV+ Box al eens volledig herstart, ​@BasT? Houd hiervoor de KPN knop rechtsboven ingedrukt tot je een menu op het scherm krijgt, kies dan voor herstarten. Dat is het advies dat we eigenlijk altijd geven bij gekke dingen na een update, waarvan we ook zien dat het vaak helpt. 

• Topper
  • 16 reacties
  • 11 maart 2025

Startscherm aanpassen werkt inderdaad niet.

alleen de terugtoets werkt hier. Verder blijft het scherm leeg 

Heel vreemd. Na een paar minuten kon ik met pijltje rechts naar “resetten”. Daarna stond alles op mijn thuispagina. Hierna weer geprobeerd het startscherm aan te passen. Weer het zelfde probleem. Weer na een paar minuten kon ik naar de “resetten” knop.

BasT
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 22 reacties
  • 11 maart 2025

@Erik van KPN Herstart, koude start, van alles geprobeerd.
Ik heb dit op mijn beide boxen.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 11 maart 2025

Oh, dat wijst wel echt op een algemeen probleem. Dus ik heb het hier op de testopstelling ook even bekeken en zie dit daar ook. Ik geef het door!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1015 reacties
  • 11 maart 2025

Het aanpassen van het startscherm moet weer snel mogelijk zijn. De fout is hersteld. Het kan nog wel maximaal 2 uren duren voordat het daadwerkelijk weer aanpasbaar is. 

BasT
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 22 reacties
  • 12 maart 2025

@Arjan van KPN Zo te zien, werkt het weer.

• Topper
  • 16 reacties
  • 12 maart 2025

Alleen wordt Videoland niet meegenomen terwijl hij wel aangevinkt staat.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
jackkuipers schreef:

Alleen wordt Videoland niet meegenomen terwijl hij wel aangevinkt staat.

Dat is gek, ​@jackkuipers! Heeft dat het wel eerder gedaan? Kan het zijn dat je eerst even een keer in moet loggen? Zijn er meerdere mensen die dit ervaren met Videoland? Ik geef het in ieder geval door!

BasT
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 22 reacties
  • 12 maart 2025

@Marcia van KPN Behalve Videoland wordt Wedstrijden ook niet meegenomen.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

En dat was bij jou eerder ook wél het geval, ​@BasT? Maar sinds gisteren dus niet meer?

BasT
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 22 reacties
  • 12 maart 2025

Videoland wel, maar wedstrijden probeer ik net.
Misschien was dat al een bestand probleem.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6937 reacties
  • 12 maart 2025

Dan geef ik het in ieder geval nog even door ​@BasT bedankt voor het testen!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 12 maart 2025

Jammer dat je onder verder kijken niet de tegels van streamingsdiensten kunt verwijderen. Je kunt alleen opnames, terugkijken enz. uit de lijst halen.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28378 reacties
  • 13 maart 2025
marc1976 schreef:

Die uitleg is duidelijk ​@Shyrin van KPN maar het zou echt een idee om in de gids of tijdens opnames van een serie te kunnen blijven op die zender/tijd/dag ipv terug te springen naar realtime/dag/zender.

Dat is een bekende wens, ​@marc1976, bij het tv team. Er is alleen op dit moment nog niet te zeggen of en wanneer dit opgepakt gaat worden door hen.

Anthony78 schreef:

Meer info bij een film zou erg prettig zijn.

Geen jaartal, acteurs, regisseur, land...het is erg schaars.

Ben zeer benieuwd wanneer dit eens komt.

Overgestapt van Ziggo (waar dit wel allemaal vermeld wordt) naar KPN...helaas.

Ook dit is een bekende wens, ​@Anthony78. We zijn recentelijk overgegaan naar een andere gidsleverancier. Wellicht dat we nu ook hierin verbeteringen kunnen doorvoeren. In de tussentijd zou je in de gids op tv.kpn.com kunnen kijken. Die laat over het algemeen meer informatie zien.

EvD72 schreef:

Jammer dat je onder verder kijken niet de tegels van streamingsdiensten kunt verwijderen. Je kunt alleen opnames, terugkijken enz. uit de lijst halen.

Klopt, het verwijderen van items van streamingsdiensten moet in de streamingsdienst app zelf, ​@EvD72 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 65 reacties
  • 13 maart 2025

Na update  duurt het ongeveer 50 seconden tot 1 minuut voor dat een opname opstart was eerst niet ! Veder hier alles goed 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7505 reacties
  • 13 maart 2025

Check. Is dit nog steeds zo ​@Peterpiwi? Er was eerder op de avond een korte TV storing waardoor niet alles even goed werkte, dus ik ben benieuwd of het nu weer goed gaat. 

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 65 reacties
  • 13 maart 2025
Sanne van KPN schreef:

Check. Is dit nog steeds zo ​@Peterpiwi? Er was eerder op de avond een korte TV storing waardoor niet alles even goed werkte, dus ik ben benieuwd of het nu weer goed gaat. 

Ga zo checken top dankjewel 

BasT
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 22 reacties
  • 14 maart 2025

‘Verderkijken’ is nu helemaal verdwenen uit het startscherm.

• Topper
  • 16 reacties
  • 14 maart 2025
BasT schreef:

‘Verderkijken’ is nu helemaal verdwenen uit het startscherm.

Inderdaad ook hier. ‘Verderkijken’ is ook niet meer aan te kiezen. ‘Videoland’ is wel aan te kiezen maar komt niet in het startscherm

Reageer